1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478964 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MoDo 121103

1533088 · » Till forumet


Sv: Timrå - MoDo 121103

Monno: Jo davidsson är inte att känna igen. 

nämen vi kan ju iaf enas om att dom har en bit kvar till god form våra gamla gossar, så får det vara slutgnällt för denna gång ;)

BTW. städa i källarn i dag, hittade massa matchprogram från gamla matcher,   Werner, antos, högard, lehtinen, haakana, dusan milo, jocke lindström, hedlund, salle, svarten, mm haha vilka tider alltså ;)

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Wayne Gresky: Spina bör flyttas på, helt klart. Han må ha sina fördelar, men han passar inte i närheten av ihop med de andra två. Trion har grubblat, ritat och diskuterat hela säsongen utan att hitta något som liknar en kemi, så trots Spinas ändå fina poängproduktion så får han kedjan som helhet att snubbla. 

Bara hoppas att det inte krävs att plocka hem Nicky D för att få en förändring (även om det såklart vore trevligt, det ska sägas) Jobbigt att inte kunna slå bort känslan av att Uffe gör en Henrik 2.0 med Spina, som sägs vara en god vän till familjen.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Skröders blindpuckar längs blå är väl knappast något han lärt sig i år direkt?
Hans favorit egentligen är ju att stå i hörnet med ryggen mot banan och kasta in puckar i slottet. I egen zon alltså.

Sen tkr jag vi ska minnas att Skröder är fan inte så gammal. Iofs lever han mkt mer på fysik än Susse.

Sen vill jag även påstå att ingen av dessa gått ner sig så mkt till i år jämfört med Sveriges (nog) mest älskade spelare. Davidsson den stackarn är ju tok slut...(inte för att det har med saken å göra, ville bara flika in det :-))
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K: Nagy tror jag skulle vara bra att placera bredvid Skröder och Susse. Gör klart med honom att han ska vara avslutare i kedjan, för han är ju en riktig sniper. 

Humörspelare, ja. Men det var Danielsson också. Spina och hans speed kanske skulle kunna göra sig bra tillsammans med Kempe och Müller. Både Kempe och Spina är ju snabba killar.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
J F K: Sen måste man lägga in i ekvationen att ju äldre du blir ju bättre tränad måste du vara för att hålla jämna steg, så att en äldre spelare har bäst testvärden av alla i laget kan innebära att han ändå har samma fysiska kapacitet som sina yngre medspelare ute på isen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K: Jag skulle inte vilja jämföra varken madsen , kempe eller ritto med 2 utav våra mest framgångsrika spelare, men det är klart i den omgivningen så ser det ju inte så illa ut.  Jag tycker gott man kan sära på dom, eller kasta in alt. till spina för att få igång dom, okay dom gör ju en del poäng individuellt, men det känns som att det handlar lite mer om att bara göra lite poäng, tex att få ut max av sina medspelare och göra hela laget så bra som möjligt.  Jag påstår ju inte att det nödvändigtvis skulle bli bättre om man gjorde så att man kastade om lite, men gör man det inte så kan man ju aldrig  få veta heller, och i detta läge när dom båda faktiskt varit riktigt riktigt dåliga så är det enligt mig inte fel att kasta om lite.

Sen kan dom ju fortfarande ingå i specialteams tillsammans

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Nieminen:  De sköter inte längre försäsongsträningen själva.

Skröder har någonting märkligt med ämnesomsättningen vad jag förstår, men enligt testvärderna ska ha vara bättre tränad än någonsin i Moodo den här försäsongen (även om jag är den förste att skriva under på att han tyvärr sett lite segare ut än tidigare).

Ifjol hölls siffrorna uppe av en formtoppad Danielsson...

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
J F K: Eftersom jag inte bor i Övik och kan hänga med på samma sätt så är ju spekulation det enda jag har att ta till. Att bara acceptera att dom kommer i gång senare under säsongen är ju ett hån mot både medspelare, sponsorer och fans om det beror på att dom sköter försäsongen själva. Från november och till säsongens slut bevisar dom ju att dom tillhör toppen i elitserien, år efter år.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Nieminen: Ingen aning. Det är verkligen inte bra, för en dålig start är jobbig att kompensera. Likt förbannat så brukar gubbarna komma igång efter novemberuppehållet och i slutet av säsongen stå där som lagets bästa forwards.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka: Det är klart att vi ska ha synpunkter, för annars skulle man kunna lägga ned alla forum...

Hur som helst så tycker jag att det saknas lite nyansering i din argumentation. Du tycker alltså att spelare som Ritola (2poäng), Kempe (5poäng), Madsen (6poäng -9) har varit så mycket bättre och fått stå på sidan helt felaktigt? Min poäng är att även om vi tycker att de varit dåliga, så har vi helt enkelt inga alternativ. Två sega "gubbar" är fortfarande vårt bästa boxplaypar och förtjänar fortfarande sin speltid i fem mot fem.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
J F K: Vad är det då som gör att det tar 20 omgångar att komma igång? Får man gissa på dålig försäsongsträning?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K: Jag anser att man bör spela med bästa möjliga lag över hela säsongen, varför ska dessa 2 få dispens med orden (varje år) "dom kommer igång, det är lugnt"  I min bok spelar de som är bäst för dagen oavsett namn på tröjan. Om dom nu är så tröga fram till nowember kanske man bör spela dom i en annan miljö, eller inte alls för varflör ska 2 från lagets första femma ha rätt att vara slöa 2 månader in på säsongen för att sen komma igång med sitt spel?

ajja en meningslös disskution då vi inte tar ut laget

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Blake: Jo, precis. Den synpunkt Berka har brukar komma fram varenda år och likafullt har Sundström och Skröder levererat efter novemberuppehållet varenda år. Skulle de framåt jul se lika slöa ut, ja då finns anledning att göra någonting med de två.

Dock håller jag med om att Spina är lite för oberäknelig för att passa bredvid den dynamiska duon. Jag hade verkligen velat prova både Nagy och kanske Müller bredvid dem för att se vem som passar bäst. Jag tror väl personligen att Nagy kanske är det bästa vapnet, men Müller har inte dåligt spelsinne och kan säkert också fungera.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Ett forum går väl ut på att man ska ge sin personliga åsikt? :-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Wayne Gresky: Detta är min personliga åsikt: Jag tycker inte sundström och skröder tillhör toppskiktet i Es längre, jag hade inte förvänta mig de heller kanske med tanke på deras ålder osv. jag tycker susse ser trögare ut än vanligt och hans patenterade glida upp bakom och snärta upp klubban på motståndarna lyckas inte så ofta längre, skröder ser högst otränad ut ibland och måste ha en felpassningsprocent på 85% och har börjat allt som ofta slänga blinpuckar jäms med offensiv blå. Spina är en spelare som med fart är en av es snabbaste forwards, dock är hans skriskoåkning ofta ett problem då skröder/sundström mer och mer spelar hockey stillastående, Danielsson var ett bättre komplement då han smällde på och kunde vinna puckar medans spina är lite för klen. 

jag skulle inte ha något emot att man särar på susse och skröder i hopp om att få igång trumpinnarna igen, alt. smäller in nagy där.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Blake: Jag är orolig för Skröder eftersom jag inte tycker att Spina fungerar i den formationen. En härligt rivig spelare med näsa för målet som tyvärr har på tok för hög felprocent i passnigsspelet, är för klen i närkampsspelet och är för oberäknelig i positionsspelet. Det är dags för Uffe att testa någon annan där nu. Kanske kan Spina dessutom få fart på en annan formation? 
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

diffe: Skröder har 11 poäng på 20 matcher nu.

Förra säsongen 2011/2012.. efter 20 matcher så hade han 14 poäng. 

2010/2011, på 20 matcher hade han 13 poäng 

De senaste säsongerna har han varit trög i starten, men alltid levererat när säsongen summeras. Jag är inte ett dugg orolig för honom, mer orolig över Uffes coachning och alsenfelt. 

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Bad_Brett: Jag tycker att Regehr är den back som slår de bästa uppspelen. Lehtivuori och Cumiskey har också rätt bra uppspel ibland, men nog håller jag Regehr som bäst på den punkten.

Jo, formeringen av backpar är nog den märkligaste jag någonsin sett i ett lag på den nivån. Man har inte dirket ändrat uppfattning när man sett dem spela heller.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K:

Jag är inte ens helt nöjd med Regehr. Han är ruskigt långsam på skridskorna, vilket gör att han lätt blir en säkerhetsrisk mot skridskostarka lag som Skellefteå, och för att vara så duktig i powerplay, är det mysterium att han har ett så pass svagt svagt förstapass.

Förmodligen hade jag dock inte ens tänkt på detta om coacherna hade fått för sig att formera backparen på ett vettigt sätt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka: Där håller jag helt med dig. Nu åker de omkring och siktar en halvsekund längre, där man tidigare bra sköt utan att tänka. Man tror att det är så svårt att göra mål att man "alibipassar", dvs passar bort bra lägen för att eventuellt få ett ännu bättre för att själv slippa ta avslutet.

Ju mer jag funderar på det desto mer irriterad blir jag på coacherna. I sådana där lägen brukar det vara bra att ha juniorer. De är helt enkelt lite naivare och bara kör. De brukar vara mer glada över att få spela och funderar mindre på tabellläget och liknande. Det var liksom inte det minsta konstigt att just Ludde var den sista som gjorde mål, för han bara kastade iväg pucken där någon annan säkert hade laddat för kung och fosterland.

Tyvärr vågar inte våra coacher släppa loss juniorerna. Ludde var förvisso inte särskilt bra mot Timrå, men jag är fullständigt övertygad om att han har betydligt större chans att utvecklas positivt i vinter av speltid än många andra backar. Det vore inte det minsta konstigt om Ahnelöv, Regehr, Lehtivuori och Cumiskey gjort betydligt fler misstag än de behövt för att de spelar så oerhört mycket. Tänk om Hägg och Byström fått en del av den speltiden istället, för de har verkligen inte varit mycket sämre än framförallt Lehtivuori och Ahnelöv på slutet. (Fan, Regehr är nog den enda backen jag tycker varit bra hela tiden).
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K: Så var det definitivt, timrå var klasser bättre på allt, sen att matchbilden kunnat bli anorlunda om ritto inte lagt sin backhand i stolpen i början eller att madsen inte blivit avblåst för offside osv. men det är ju ganska meningslösa diskutioner.  Jag tycker helt enkelt inte modo agerade som ett lag, många försökte och försökte, men det fanns inget samspel alls därute, man ska ju faktiskt lägga till att trots detta så skapade timrå inte direkt många farligheter trots typ 90/10 i puckinnehav. 

Vad jag vill ha sagt är att det fanns inga linjer i spelet, inga vinnande kombinationer, allt gick ut på en manshower och dribbla och jag kan med handen på hjärtat säga att detta var nog den sämsta matchen jag sett modo göra på mycket mycket länge.  De mest tragiska är inte att vi förlorade då jag vet att vi är ett mycket bättre lag än så, mycke bättre än timrå dessutom, nej det som oroar mig är att ulf inte kan få spelarna att fokusera på rätt saker, att få spelarna att slappna av, spela hockey ist för att fundera på "Hur fan ska vi lyckas göra mål", ulf står i båset å tuggar tugummi ist för att klappa om spelarna, snacka med dom och peppa.

Jag har sagt det och jag ger mig fan på att när modo får in första pucken efter måltorkan så kommer spelet höja sig 40%, sen gäller det att utgå därifrån!

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka: Det är en massa spelare som åker omkring och funderar, vilket inte fungerar i ishockey. Det är skitlätt för någon som inte spelat hockey att tycka att man bara borde kämpa mer, men det är inte alls så lätt. Jag har pratat med många hockeyspelare som varit i den där situationen och de menar att det absolut INTE handlar om vilja, utan att det sitter mentalt. Som sagt, kom tillbaka när du själv spelat på den nivån.

Sedan ser jag några tomtar som på allvar tror att jag menar att Modo skulle vunnit med bättre domare. Ehh? Modo var kassa och hade förlorat oavsett, men det hindrar väl inte att jag tycker att hela domarteamet gjorde en minst sagt urusel match? Nu kanske det var lite väl naivt av mig att tro att man kan särskilja två olika diskussioner på det här forumet, men det brukar fungera om jag bara diskuterar med modo-supportrar. Får tydligen tänka till lite extra om det är timråditon med.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Bad_Brett: haha fina klipp, vad ska jag säga, i sthlm är det lika vanligt att slåss som att kliva upp på morgonen tyvärr, men så är dom ju sveriges inteligensreserv ;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka:

Nja. Kanske i Örnsköldsvik, men inte i övrigt.

1982:

www.youtube.com/watch?v=xH7YoLBloKE

1991:
www.youtube.com/watch?v=X6K1HjSPPms
www.youtube.com/watch?v=28Gc-GD4_M0

1994?

www.youtube.com/watch?v=JXPEdZL2pJc&feature=related

Kontentan är väl att idioter alltid har funnits och alltid kommer finnas.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Dexter : Ja, nä så är det ju naturligtvis, men ändå känns det som att det mer är "på liv och död" nu än för 15 år sedan.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka: Du får ju komma ihåg att de sociala medierna har ökat. Lätt att sitta och säga att det är något fel på dagens ungdom men nog tror jag att det föregick sådana här incidenter förr i tiden bara att det inte uppmärksammades på samma sätt. För tolv år sedan hade vi nog inte fått reda på om några supportrar hade pissat på en spelarbuss på samma sätt som nu.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Lumber Jack: Har inget minne av att någon spelare skulle ha drabbats. Hela laget dök ju upp vid supporterbussarna någon timme efter matchen och ville tacka för hjälpen. Det gick ett rykte om att en av busschaufförerna hade fått uppsöka sjukhus men jag vet inte. Minns att bilarna på parkeringen mer eller mindre siktade på oss modoiter när vi skulle ta oss till bussarna
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

bj21: Jag har själv aldrig upplevt något sådant, nere i jerusalem festade vi med HV supportrarna under en helg och dubbelmatch i ett slustspel på en modo supporteresa, var hur trevligt som helst, i sthlm gick det även bra på en liknande resa med LJ när en viss #21 satte avgörandet i OT, i leksand kände man sig lika välkommen som alla andra, i timrå har jag heller aldrig stött på problem, osv osv.  Men det är fruktansvärt trist att folk inte kan vara goda vinnare och förlorare, sen att man inte kan behärska sig såpass att man måste slåss när man är förbannad är ju en mentalitet som faktiskt känns vanligare nu än förr.

Förr kunde man snacka hockey med folk oavsett slutresultatet, försöker du det med en 20 åring idag då får du i många fall ADHD svar blandat med hot och svordommar från en ouppfostrad snorunge som mest känns som ett mentalt kalhygge.

Tittade för ett tag sen på sporten på tv, i kanon och kalkon tog man upp just detta, att folk mer och mer hotar andra supportrar , spelare och ledare på nätet, även att man själv "ska ta självmord" vid förluster och så visade man videoklipp från totala dampanfall från supportrar.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
bj21: Misshandlade man inte någon av lagets ledarna (eller om det t.o.m var en spelare) också däruppe i delfinariet?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka:Ja det är för jävligt. Extra trist att idioterna stödjer samma lag som jag. Supportervåld verkar vi alltid få dras med och inte vet jag om det var så fantastiskt mycket bättre förr? Mitt tidigaste minne var när jag 1983 som småskraj (men överlycklig) sextonåring mer eller mindre sprang från Delfinen ut till supporterbussen för att komma undan alla HA-typer till luleåsupportrar. Efteråt pratades det en hel del om att några hade fått uppsöka sjukhus. Vi närmare eftertanke så kan det nog ha varit en artikel i ÖA om det också!?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
yngwie: ah förstod det och körde bara på i dina tankar, dock kan det sett ut som jag svarade emot dig :)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Blizzard:

Precis, det var det jag ville få fram.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
yngwie: jag vet inte jag, men att gå till fysisk form är en sak men att skrika lite hatramsor och reta varandra är ju inte direkt ett stort problem, att skrika "timrå tattare" är ju typ som att inte fälla ner toalocket, PK'n i detta land har gått långt, låt folk skrika, vem fan bryr sig.

MEn dom som slogs är inte värda mycket! det är förjävligt!


Edit: Våran klack sjöng ju "trasig DNA-stege" till eran i slutspelet 07, inte precis bättre än "timrå tattare"  "bidrags barn" etc, fan sånt händer i hettan. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Nybbe: Jadu fråga inte mig, jag gick ur klacken för 2-3 år sedan då jag tyckte det börja bli för mycket "blöjvarning" där, inte fan vill jag stå brevid 5 st. As-coola 16 åringar som tillsammans väger 100 kg och ropa hatramsor, sen när man får höra sånt här jävla skit om misshandel,stenkastning etc. ja då känner man att man gjort rätt val, även fast jag älskade att stå i klacken för stämningenskull.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Nybbe:

Nog för att det är dåligt. Men tror du verkligen Timråsupportrar är helt oskyldiga när det gäller att skrika saker?

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka:Ja Berka vad säger man !! Sedan måste jag även ifrågasätta er klack eller dom som finns i den som skriker Timrå tattare i gången under läktaren..vad har det med Hockey att göra  Det är tufft att göra det där nere när det finns vakter/poliser .
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Salle: Vilka jä*la puckon, såna dära skulle man inte ens pissa på om dom brann.

Har inte hört något här i härnösand iaf och jag är väldigt väl uppdaterad om vad modoiterna här i byn sysslar med, men hör jag nått så medelar jag direkt.

Sänder en tanke till timråGrabben, hoppas han under omständigheterna mår bra och repar sig.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Alla: Igår var det en handfull "MoDo-supportrar" som hoppade på och misshandlade en Timrå-supporter.


Ingen vill väl ha dessa individer förknippade med MoDo på något sätt så OM det var nån som såg nåt eller kan hjälpa till att peka ut nån av dessa idioter så hoppas jag ni ringer polisen och tipsar.

saxat från Timrå-boken:
"Det är en sundsvallsbo men Timråsupporter, det är min lillebror. Som blev påhoppad av 5 Modosupportrar sparkad i ansiktet, övre kroppen och tillslut fimpad med cigaretter i ansiktet..."

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
bj21: Samma sak ;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka:Ja, far åt H-vete eller åtminstone Pajala! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Monno: Jag funderar ju starkt på att sticka redan nu ;) ,m synd det är så jä**la kallt däruppe bara ;)

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Ok. Men då ger vi dig en vecka till här hemma då. Men sen får du fan ta å åka upp igen. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Johnny Rocker: Så är det!

Å nu kom jag på anledningen till varför modo går kräftgång... Har tillbringat större delar av sommar och höst uppe på jobb i pajala, undertiden däruppe fick man lyssna på matcher via webbradion dom dagar det fanns internetmotagning, tyckte det var trist eftersom modo vann och vann och vann å jag kunde inte se en endaste minut, men nu kom jag hem för ca 2 veckor sedan och igår slog det mig att sen jag kom hem har jag inte sett en enda modoseger...

här ligger en hund begraven

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Wesse1: Vinn som en man och förlora som en man, visa lite respekt. 
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
J F K: jag tycker att Modo var grym, helt klart värd en seger. Tänk att linjedomarna pajjade det.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: men du stavade väcksjö rätt :-D
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K: Håller med, hade domarna varit bättre så hade ni vunnit. 

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
J F K: Jag tycker att linjedomarna var mycket bättre än Modo.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K: Usch så trist att modo skämmer ut sig och oss fans på ett sånt sätt som idag, sen har uffe mage å påstå att grabbarna verkligen jobbar 100% men får ingen utdelning.

Varenda käft som titta på matchen idag så hur jävla tröga vissa var, sundström, skröder var sämst på plan, spina hade farten men gjorde inget rätt, ungdomarna kämpade och var bra, madsen kedjan hamnade djupt ner i egen zon i varenda jävla byte, herregud vad är det för hockeyspelare??

sen starkbaum står för en tavla och 1280 st vansinniga returer och 460 onödiga blockningar ist för att släppa ut pucken å slippa tekning i egen zon. Ahnelöv tror jag aldrig sett såhär medioker, man undrar ju om alsenfelt och torp hade haloweenfirande hemma i läggan för laget igår för det fanns tamefan ingen gnista och inget jävlaranamma på isen idag!

Sjukt jävla tragiskt uppförande av många spelare, att sen Uffe ser helt obrydd ut när det var som värst ut retar mig till vansinne nästan.

ajja nu kom lovet lägligt, nu kan dom slipa på ännumera detaljer så kanske det kan se ännu jävligare ut mot växjö i nästa omgång

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

diffe:officeren Snälla, blir trollen bara mer och mer korkade? Offsiden upphör när pucken lämnar zonen. Det är liksom ett tecken att linjedomaren tar ned armen.

domaren gjorde fel, men det var verkligen inte linjedomarnas enda. De var horribla. Inte som huvuddomarna som i mina ögon gär den sämsta matchen på ett årtionde i form av att beivra fasthållningar, men linjedomarna i Timrå är inte klassens ljus (heller).

Kommentera

1533088 · »