1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481248 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MoDo 121103

« · 1532455 Till forumet


Timrå - MoDo 121103
Samuelsson: – Nu ska vi göra allt för att få till en bra avslutning inför landslagsbreaket. Försöka göra mål och få in lite skratt och glädje i gruppen igen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Frisco: "Försöka" .. herregud, det SKA bara bli mål. Allt annat vore skandal.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Frisco  "Försöka göra mål"  ^^  
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Äh, försöker ni inte göra mål så blir det ju sannolikt inga heller...:)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Känns som en solklar tik-vinst ikväll. Inte kan väl MoDo låta oss gå på uppehåll med en någotsånär positiv känsla? Nä, lidande är ju mer vår devis!

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
bj21: Här är isf eftermiddagens liders:

MODO Hockey

33. Possler, Gustav
62. Hari, Janos
70. Kempe, Mario
       

27. Öberg, Peter
28. Forsberg, Kristian
17. Madsen, Morten
 
75. Stehlik, Richard
38. Torp, Nichlas
 

22. Nagy, Ladislav
18. Ritola, Mattias
25. Müller, Marcel
 
3. Lehtivuori, Joonas
6. Byström, Ludvig
 

10. Skröder, Per-Åge
24. Sundström, Niklas
12. Spina, Dave
 
51. Ahnelöv, Jonas
49. Regehr, Richie
 

29. Starkbaum, Bernhard
69. Ahlsenfelt, Oscar
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Salle: Grymt spännande. Possler, Hari och Kempe har allt som krävs för att - i alla fall mot Timrå - kunna kliva fram och visa att vi visst har yngre spelare som knackar på dörren.

Ritola får ytterligare en chans att visa att han ska vara härföraren i andrakedjan. Blir det ingen lockout resten av säsongen kan det mycket väl bli så att den kedjan blir vår andrakedja och att Påhlsson får rollen att vara en defensiv jätte i tredjekedjan och i boxplay.

Kom igen nu för fan grabbar. Inget mål första minuten och lite lite hetare i attackerna mot mål. Sluta leta passningar, utan gå på skott när läget finns, skym målvakten och var HETAST på returerna.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
J F K: susse bränner bra läge över och ritto i insida stolpe....   det fortsätter på den inslagna vägen
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Vi har ingen målis längre!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka:

Vad fan håller vi på med? Står bara och kollar på. Och Starkbaum är lika kass som 69:an.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka: Satans jävla nybörjarmålvakter.

Susses skott över är dålig stil, helt enkelt.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

VAD HAR VI FÖR JÄVLA MÅLVAKTER... SKÄRPNING FÖR HELLVETE 

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka:

Det är tragiskt att se när spelarna kämpar för att nå upp till 75% av sin kapacitet.  Om det ens är det.

Den fantastiska fantasin man hade tidigare är helt bortblåst. Det finns inget självförtroende kvar.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
NuMo:1.60 på timrå-vinst. Känns vattentätt att lira en månadaslön!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Kommentatorn svamlar som fan. Fattar ju inget av vad som händer.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
NuMo: Kanske vi har chans att slå vårt tidigare rekord i mållösa minuter?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

NuMo:  firma: öberg,kfopp,madsen är i särklass de sämsta jag sett i egen zon, alltså kan man vara så odugliga?

och sthelik?! , herregud bänka omedelbart

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka:

Byström i särklass bäste back. Vet inte om det är positivt eller negativt...

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Bad_Brett: Ja de vetefan.

men ja vad ska man säga, idag är vi riktigt dåliga.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Bad_Brett: Ahnelöv är historiskt dålig. Jag kan förstå att många gnäller på Stehlik för han är verkligen stabbig på skridskorna och är dålig med pucken, men i egen zon tar jag honom tio gånger av tio mot Ahnelöv just nu. När Stehlik och Torp är inne så snurrar motståndarna kring hörnen, men kommer inte in på mål (lite som när Modo vann SM-guld och var grymma på att låta motståndarna snurra bäst de ville, men inte komma in på mål). De två kan inte slå ett vettigt uppspel (Torp är dock hygglig på att åka upp med pucken), men de är relativt stabila bakåt, även om de var inne när Starkbaum gjorde Modos sedvanliga målvaktstavla i förstaperioden.

Ahnelöv missar många markeringar och är liksom inte riktigt med.

Lehtivuori gillar jag skarpt, men han är också lite för aggresiv i egen zon. De gånger han missar blir det rejält farligt.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
J F K: sthelik som idiotstötte på blå, missade och timrå kunde ställa upp och starkbaum målar en tavla
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Börjar Sundström bli gammal?, tror inte han gnällde på domaren överhuvudtaget i första.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
haggen: några år sen han la av med de
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K:

Jag tycker att Lehtivouri har tappat allt. Förut spelade han oftast väldigt klokt och utnyttjade sin fina skridskoåkning i rätt lägen. Nu är han överallt och är tillsammans med Ahnelöv lagets virrigaste back. Han har blivit lite av en expert att göra konstiga skottpassningar som landar i bröstet på motståndarna.

I dagsläget är det egentligen bara Regehr, Byström och faktiskt Torp som jag är någorlunda nöjd med.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Bad_Brett: Matchen har blivit ett riktigt sömnpiller. Timrå kämpar och sliter och har intentionerna. Modo ägnar sig åt att slå felpass och tappa pucken. Ser inte att Modo skall ha en chans ikväll. Skämskudde på hela organisationen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

NuMo:

"If you don't fight, you'll never win!"

Tur att MoDo är ett ishockeylag och inte en cancerpatient (även om det finns skäl att tro det).

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Bad_Brett: Vi skall nog inte kaga för mycket på målvakterna i alla fall. Vi har tre femmor ute på plan som inte lyckas med två passningar i rad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Verkar som att Modospelarna tror att deras enda uppgift är att rensa puck och sen är dagens syssla klar.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Patrik Källstr: Vad håller man på med?

Ritola stod plötsligt utan anledning på öronen. Det hela är helt obegripligt. Man spelar så långt under sin kapacitet att harakiri ligger nära till hands. Om de hade varit japaner.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Vad fan var det för detaljer dom slipade på härom veckan, det blir ju bara sämre och sämre för varje period...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

NuMo: Jag var hundra procent säker på att det var en avvaktande utvisning för en av säsongens solklaraste trippingar, men domarna är fullständigt djälva horribla som vanligt. Den där Persson har väl inte vunnit en enda puck utan att först crosschecka eller hålla fast. Det är ju inte längre ishockey...

Hur som helst så presenterade sig Ahnelöv igen. Jag begriper inte hur i hela friden han kan spela sådär och ännu mindre hur han kan bli uttagen till landslaget. Alla gnäller på Stehlik och visst fan är han helt kass med pucken, men defensivt är han just nu betydligt bättre än många modo-iter. Inte ens Byström var bra i andra perioden, utan även han ser långsam och vilsen ut.

Elitseriens mest passiva coacher? Man skäms ju över hur de agerar, eller snarare skiter i att agera.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

NuMo:

Det här är patetiskt dåligt. Samma sak år efter år. MoDo vinner en massa matcher, tror att de är bäst i världen och slutar arbeta. Sedan börjar de förlora och blir nervösa.

Fyfan.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Patrik Källstr:

3 poäng av 24 senaste.

Skröder är Elitseriens sämsta spelare för tillfället. 

Sa tidigt att vi saknade målskyttar i laget men Steen kom in som en räddande ängel.  Tyvärr så försvann Steen mer och mer efter att Domarna införde undantagstillstånd i regelboken angående honom.

Nu står vi där med byxorna vid anklarna...

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Bad_Brett: Hey, ni vann ju guld 2006, var nöjda med det;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Bad_Brett: Detta är iaf by far den överlägset sämsta insats från modo, timrå som trots de inte ens har något direkt grundspel utan kör på den klassiska tuta och kör när man inte har skills, ändå har dom dominerat hela 2:a fullständigt, där nånstans hittar man vilken nivå de flesta i modo håller.

skröder och sundström åker ju griller på 40%

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Sawchuk: Helt otroligt, vad har hänt, tex Ahnelöv? Från landslagsklass till att inte ens gå att skeppa till Timrå! Ingen glädje nånstans, ingen skridskoåkn, Uffe står o tittar på som en fågelholk i fejjan.  Nää, detta ser mer än uruselt ut! Hiss neråt nu.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
haggen: 2007
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Ok;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

haggen:

Jag önskar nästan att jag kunde bli förbannad, men det blir jag inte. Timrå borde leda mycket större.

Jag skiter i den här matchen, men det är oroväckande hur ett lag kan gå från att ha bäst spel i serien till att ha sämst spel i serien på så kort tid.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
zigge: Ahnelöv är väl med i landslaget, han är väl inte kattskit?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

haggen:

Bara att börja övertala Sedinarna nu, skit i äckelligan!

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Sawchuk: O vi ska ha Zäta efter jul annars är det skandal.

Fbk o LHC kan suga pung.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Sawchuk: Äh nu vänder vi detta....  eee
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka:

Tror Modo skulle ha svårt att komma till avslut i en 5-0 övning så som dom spelar nu.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Sawchuk: Nej då, nu kommer vi igen ;)

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Sawchuk: Man höll på i n hel minut att byta spelare med pucken i behåll. Tillslut så blir det för komplicerat. Skit!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Sawchuk:

Inte bara J20 som blir förnedrade av Timrå, Halloween på riktigt...

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
NuMo: Jag vet inte vad som är mest pinsamt att vi inte gjort mål på 8 perioder eller att vi förlorar mot ett riktigt säckgäng?!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka:

Är vi över 100 skott utan mål än?

Förövrigt, Bra kvalitet på linjemännen i Elitserien...not

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Jag ändrade mig, den dommarmissen var mest pinsam!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Om Timrå är ett säckgäng vad är inte Modo då? Det är bara att erkänna att det är något fel på föreningen Modo. Några få säsonger har föreningen överpresterat. Annars är man ett konstant misslyckande. Tungt att behöva säga det.
Kommentera

« · 1532455