1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478771 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - Modo 2021-03-10

« · 2163243 Till forumet


Timrå - Modo 2021-03-10
Matchdags då! Blir det lek och bus sista tre matcherna?😁 tre träningsmatcher inför nästa säsong. Kanske chans för vissa spelare att vissa upp sig lite mer när de har inget att förlora.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: Har för mig Modo varit i liknande läge tidigare och har mig ett svagt minne av att det inte gick något vidare då. Har samma känsla nu, att det snarare lutar åt noll inspiration och noll energi än tvärtom. Hoppas de kan överraska mig...
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Harry Luras: tror inte på vinst heller men känner inte att jag bryr mig ett skit om matchen heller ^^ jävligt skönt att det bara är över efter denna kaossäsong. Nyfiken dock om någon växer av att spela i avslappnat läge😊
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper:

Skönt att ske en match som inte betyder liv och död, bara synd att det tar bort spänningen från ett derby.

Visst att man gärna vill vinna mot Timrå, men i läget vi har varit i skiter jag fullständigt i hur det går, vi kan förlora med 1-8 och kommer inte mer än rycka på axlarna och tycka "ja det var väl tråkigt men det skiter jag i för siktet är redan på nästa år".

Det viktiga som supporter var att undvika kval och det har vi gjort. Hoppas dock att spelarna inte tänker på samma sätt och kan bjuda på bra hockey och hårt jobb så matchen iaf blir sevärd.

Gissar att det kan se ut på två sätt.

1) Antingen är vi helt värdelösa efter att tömt oss mentalt mot Löven och inte orkar fokusera om nu när vi är klara och Timrå får en enkel resa och dominerar och tar en storseger.

eller

2) Spelarna har nu 0 press på sig och kan gå ut och spela avslappnat och gör en jättematch och kan ta en vinst mot Timrå

Det skulle ju vara sjukt frustrerande ifall laget nu går ut och gör rent hus i sista 3 matcherna och avslutar med 5 raka segrar, då ser vi ju att potentialen funnits där och mycket har varit mentalt. Då kommer man ju vara bitter att man inte visade detta i ca 5 matcher till under säsongen för då hade vi varit i slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: Precis, resultatet skiter man fullständigt i. Däremot ser man gärna vissa spelare göra bra matcher. Skulle vara kul för Tex att göra en bra match nu på slutet då han verkar bli kvar samt hoppas jag Persson är fortsatt bra då det är en kille jag hoppas vi förlänger med.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter:
En stor motivering för Sunken att få laget att fortsätta som mot Löven är att det skulle stärka hans egna aktier att få fortsätta nästa år, vilket han klargjort att han vill.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Saleva:

Ja en tränare är alltid motiverad till att få laget att spela exemplarisk hockey och efter uppsatta riktlinjer, så Sunkens motivation är jag inte orolig för.

Utan det är hur spelarna reagerar när det nu är klart jag har ett frågetecken kring, orkar de ladda om och hitta motivationen för att ge 100 i närkamper och dueller eller kommer de helt plötsligt spela utan press (för första gången i år) och bjuda på bra hockey?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter:
För vissa spelare kan det vara samma läge, stärka sitt varumärke och visa att man är värd att satsa på. Det borde vara tillräcklig motivation, men det funkar ju sällan så.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Saleva: Man kan ändå förstå Mittmedia. Modo ses väl ändå som något undantag i och med att man har flyttat mycket till Sundsvall. Nu när vi inte har någonting kvar att spela för, så kanske man inte vill skicka ut någon reporter som får stå i en kall hall och rapporterar från en grupp som inte längre har samma engagemang rimligen.

Än hur mycket jag skulle önska det, så tror jag inte att vi orkar mobilisera någonting ikväll. Möjligen att vi kan de två sista matcherna om vi gör en väldigt blek insats ikväll, men annars är det nog så mycket ångest som släppt att man får svårt att tända till.

Själv har jag haft sådan ångest inför matcherna på slutet att jag inte ens såg början av någon av Löven-matcherna. Jag hoppade in när jag såg att vi tagit ledningen, förutom någon strö-minut på telefonen för att se hur illa det såg ut.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
4th Line
14. Strömgren, William
33. Tjernström, Max
15. Sveningsson, Filip
37. Styf, Hugo

3rd Line
36. Ohlsson, Sebastian
29. Aagaard, Mikkel
20. Persson, Markus
28. Boivin, Michael
22. Wallinder, William

2nd Line
26. Haag, Villiam
40. Jellvert, Kalle
23. Sylwander, Daniel
2. Öhman, Anton
5. Corrado, Frank

1st Line
25. Sykov, Valentin
13. Harju, Johan
89. Karlkvist, Patrik
38. Ytterell, Alexander
27. Mikkelson, Brendan

Goalies
30. Peters, Anthony
1. Williamsson, Tex

Extra Players
7. Åhström, Tobias (LW)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Greetings North Korea!

Eftersom kvällens match spelas i Sydkorea så sänds så klart matchen av Sveriges Radio.

Länk: sverigesradio.se/extrasandning/27320

Tyvärr kommenterad av Christer Jonasson och inte den eminenta Jimmy Hamrin.

Tänkte jag skulle dela med mig eftersom jag tidigare sett klagomål om att era matcher inte sänts på radion.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Spock: Det blir storvinst för er ikväll. Försvarsspelet verkar slöare än vanligt och det vill inte säga lite.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Vi har ju absolut ingenting att spela för.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Hedern är väl ändå något att spela för?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Jo, men det är inte samma sak. det är som en försäsosongsmatch ungefär.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: ja slowstart för Modo
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Heyerdal: Zykov!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Heyerdal: Persson verkar vara riktigt stark.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: 93 kilo bara muskler !!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Ni leder ju! 22 - 4 i skott dock.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Spock: Jo, lobbar med fri sikt från blå räknas också. Ska ni göra mål måste ni ta er in på mål också. det finns inget självändamål med att vinna skotten.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Spock: 4-1 till TIK hade väl speglat matchen mer.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Händer saker när Zykov och Persson är inne!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Spelmässigt är det märkligt hur Timrå och Modo kan spela i samma serie, det är sådan klasskillnad i precis allt.
Modo spelar ju inte hockey, man står och tittar när Timrå åker runt med pucken och så fort man råkar få pucken så lägger man bara bort den helt utan eftertanke?

Sen VEM håller i passningsövningarna i Övik?, Timrå slår fler bättre passningar i ett byte än hela Modo gjort på 20 minuter.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: Tycker inte de gör tilräckligt för att göra mål. Ganska beige gällande avslut och att våga sig in på målet.
Vi har haft få, men däremot rätt högkvalitativa chanser. Bland annat i stolpen.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: tycker du? Jag tycker 23-5 i skott låter enormt mycket. Så farligt har det ju inte varit.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Blake: Jo, det är stadiga grabbar.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Spock: Jävla skitsnack om syd och nord korea
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Bra Corsi är ändamålet! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Blake: MP ser ut som TP. Han ska ha ett nytt kontrakt!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Spock: Jo, hellre vinna Corsi än matchen! Hellre stenhårt i plexi än löst på mål:)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
hanzon: Tycker att det är ett ganska harmlöst och roligt stående skämt, passar geografiskt också. Men om du tar illa upp så kan jag sluta med att skriva det här.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
SKiLMY: Har räknat till 4 kögkvalitativa målchanser för Tik förutom flera halvchanser.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Men Corsi är väll bara skott på mål? Då vill då vi ha lösa på mål istället för hårda i plexit i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Spock: Bra , eftersom det totalt saknar något som helst roligt i detta som du tycks tro.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
hanzon: Hur som helst måste vi upp en hel del i intensitet och spela som mot Löven. Man kan knappast hoppas att Timrå ska fortsätta med sina alibiavslut.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: haha de verkar inte allt för pepp laget. Lojt slarv vid sarg och resten av laget är någon annanstans och gör något annat. De verkar inte direkt bry sig något speciellt om matchen. Inte allt för oväntat heller dock^^
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Väsby bara kör. Jag är jävligt glad att vi slipper möta de i ett kval. De är ju mycket spetsigare än KIK.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: I stort sett hela säsongen har det ju sett ut så här.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K:
Jag förstår att man såklart inte ”orkar” jobba 100% med tanke på läget, men man kan väl iaf försöka bjuda upp till dans, det ser ju ut som att vi aldrig har spelat hockey förr!?

Jag skäms faktiskt över att se hur jävla dåligt vi uppträder
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: varför spelar dom Wallinder om han inte är tänk för nästa år. Arvidsson eller Lovric finns ju i truppen. Sen har han varit en katastrof den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tyler Durden: Ja, man undrar ju lite vad Rögle tänker. Låna ut honom nästa säsong? Då hoppas jag på riktigt att vi inte är där och hugger.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
SKiLMY: Han är inte klar för Rögle än.

Sedan förstår jag inte hur linjedomarna kan släppa varenda icings.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Eller: ja man kan ju hoppas att vi får någon ordning på defensiven nästa år. Att man jobbar klart varje situation. Tycker vi ger bort för enkla mål säsongen igenom. Sedan hoppas jag även att vi får ihop ett lag som kämpar varje match även vilket lag det är. Spännande med silly men jag går in för att vi skall ta en topp tio nästa år. Vågar inte ha för stora förhoppningar. Blir ju typ bygga om igen.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
SKiLMY: Nä han kan jag klara mig utan.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tyler Durden: Sen alla backar med klubborna utåt, vi blir fullständigt uddlösa när vi skall skjuta på mål och vi kan inte spela back back på ett effektivt sätt i egen zon heller!

Meeeeeen som Modo blivit coachade denna säsong så är absolut ingen förvånad.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: haha sjukt att timrå inte åker åå tripping där. Sjukt solklar. Domarna har tagit semester med^^
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
wolper: Eller trippingen på Boivin som kan ha varit säsongens tydligaste.

Bra om Timrå fortsätter spela fult. Kan vara ända sättet Att växla oss.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Vi skulle bli ett mittenlag om vi bara kunde passa, men det kan vi inte så plats 12 känns given.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: Hemska tanke om vi aldrig hade fått hem Karla...
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: Det har mest beroende på att vi spelat så korkat. Vi skulle lätt spelat slutspel om Sundqvist trånat laget längre.
Men, när man inte vet hur man ska åka för att skapa utrymme för andra blir det mycket svårare.

Det är också så att om man inte har fart på skridskorna så stämmer heller inte passningarna. Det är det första som försvinner när man inte har helt rätt inställning.
Kommentera

« · 2163243