1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481668 inlägg · 4079 ämnen

Timrå - MoDo Annandagen 2009

« · 1219031 · » Till forumet


Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Lumber Jack: gå å lägg dig!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Långben: Själv är jag en sär-unge och håller på Timrå för jag vet inte bättre. Men jag vill vara som dom tuffa modoiterna som pekar finger.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Långben: GOSH!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bergius:heja modo!!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Berka: Ja för alla som håller på Timrå är sär-ungar. Och MoDo tar sm-guld varje år. Bara domarjäveln kan stoppa er. För MoDo är ju bäst. Egentligen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Mycket sär-ungar här ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
spud: Jag undrar varför du är en idiot?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Frisco: Vi fuskar som vanligt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
spud: Ja Gud ja, Näslund och allting...
Timrå var tama, MoDo var lama!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
spud: Ja, vi var jättedåliga.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
nineballer: Ja jag undrar också hur timrå som lag kan uppträda så tamt. Hade förväntat mig mycket mer.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Timrå öppnar starkt och med en dommare andersson´s hjälpande hand får man överläge redan från början.
grattis till lilla lilla timrå 3p. , tråkigt för modo som inte kunde överlista lindbäck.

En match där timrå inte uppnår förväntningarna och modo borde avgjort redan i ett tidigt läge.

Jag kan bara lyfta på hattena för lindbäck, utan denne ikväll hade vi vunnit rätt enkelt.

Skål
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
supertrött: Det var ett märkligt sätt att skänka nånting på, o om båda lagen har samma poäng innan nedsläpp, hur kommer det sej att det ena är mer "törstigt" än det andra? Har det med dålig självkänsla o göra, eller är det för att det saknas det hästar i hagen.............TJINGELING MÅLPLING.......
O angående nummer 3: Ska han Forsberg göra comeback, SPÄNNANDE.......
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Salle: Den femte är nere vid eget mål.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Frisco: Nu ser man ju inte den 5:e hyndan men man ser ju hur j-a "too many spelare som helst" det är.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Frisco: Den var klurig !

Jag gissar  på den onödiga plyfaskivan strax över punkten mellan hockeysnack och com.

Där hade de
kunnat spara en femtiolapp.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009

Salle: Här har du en bild på ett räknefel (som Benga Johansson skulle sagt).

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Frisco: Missade tyvärr allt kring detta då jag bara tyckte det var dumt av honom att ge crosscheckingen .

Sen att han gav crosscheckingen för att han var interferad/screenad är en annan sak.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
supertrött: Han får den första 10:an för protest. Åker och sätter sig i utvisningsbåset. Där måste han sagt något mer.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
shinzawai: Skönt att vinna orättvist! Kul att en domare glömmer våra hakningar och crosscheckingar och bara ser era obetydliga förseelser. Skönt överhuvudtaget att vara en fnitterfitta ikväll, och slippa vara en bitter-dito!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Frisco: Men varför får han GA-MI ?  Kunde då inte se det på TV.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
shinzawai: Det stod 50 skott på text-tv först så det är väl därifrån som Expressen tar sin fakta.

2. Green fick GA-MI
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
hockey.expressen.se/elitserien/1.1825617/modo-forward-hyllar-timras-malvakt

I denna artikel står det att Timrå sköt 50 skott i tredje. Intressant.

För övrigt har jag bara tre kommentarer kring matchen:

1. Parodiklass på Kuben första halvan. Är han verkligen det bästa vi har? HA!
2. Vars tog Green vägen?
3. Vi borde vunnit, enkelt, men Lindbäck är otroligt duktig. Synd att alla lag som inte får vinna vann samtidigt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
knaskamilla: Jag är inte säker men tror de sjöng Kuben och vin, vad det nu ska betyda.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Paddan:

Jag hörde havet och vi i slutet av matchen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Frisco: De svaren bevisar bara vad du kan om Hoskey , den nya sporten :)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
supertrött:

1 Ja.
2 Fint
3 Det är väl bara ständiga fasthållningar och felbyten.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Frisco: tänk vad kul hoskey är !

1 . Småkronorna dyngar in 10-1 mot tjeckerna och visar att det finns en tillväxt i svensk hockey även utan Modo.

2 . Modo skänker en poängtörstande lokalkonkurent en mycket behövlig 3-poängare i ren julanda.

3 . Snart har vi ett skadefritt lag och vad ska stoppa det ?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Salle: Det var så solklart så man bara blev trött.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
ante08: Men idag så var vi riktigt illa ute!Fan Modo parkerade ju fast oss i tredje fullständigt,helt otroligt att vi kunde hålla undan!Lindbäck var ju helt outstanding i kassen (lindbäck - modo):)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Långben: dom verkar ju bara kunna vinna när Foppa är på isen så.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bergius:Helt rätt ut med packet...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
spud: Vad kul att MoDO förlorade. Hoppas dom åker ur elitserien.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
NuMo: Ja när något som har rabies står och visar tänderna i ren eufori, då ska man passa sig.

Regel 1 i supporterboken, när TIMRÅ Red Eagles spelat match och ingen av deras supp gnäller på domaren, då har domaren varit enögd i deras favör.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
John K: Om det bara är resultatet som är intressant då behöver man ju inte se matchen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
NuMo: Ja det är skönt att man kan "stänga av" modererationstänkandet med såna härna solklara argument från brilljanta skribenter...


Men nu slår vi våra påsar ihop och hejar på Tre Öre.



Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
John K: Wow, kiss- och bajshumor, det måste vara roligt att ha jullov från mellanstadiet, förstår jag.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
MorganaLefaey: "Att man lyckas förlora den här matchen är inget annat än skandal. Hur många fria lägen hade de inte. Snacka om att han inte lär göra en sådan match igen målvaktsfan."

Ja, Lindbäck var i afton helt osannolikt bra vilket gjorde att han också välförtjänt fick pris som "bäste Timråit". Ni bombade duktigt med skott och Skröder m.fl lär drömma mardrömmar över missade chanser.

Vet att det svider efter en förlust, men... ...det känns ändå som att vi behövde dessa poäng mer än ni och även om jag personligen tycker att det var "skittråkigt att Foppa inte kunde lira" kontra "tokskönt att vi vann" i kväll så kommer han att komma tillbaks och jag har liksom på känn att ni går till slutspel ändå.

Garvar gott åt er text om ..."man kunde vara Timråit"!!!

Dock hävdar jag med en dåres envishet att just matcherna våra lag emellan är de absolut roligaste att bevittna, oavsett slutresultat.

Vi är nog det enda län i Sverige som kan stoltsera med 2 vassa hockeylag och dessa derbyn skulle jag inte för något vilja vara utan.

"Gott Nytt År" på er nu uppe i Örnsköldsvik.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009

John K: Även om MoDo skulle ha vunnit med 100-0 hade jag fortfarande tyckt att de två första perioderna var seg ishockey med oerhört dåligt tempo. En ganska typisk omstartsmatch efter ett landslagsuppehåll eller något annat.

Sedan så börjar man ju undra vad faaan det är för fel på Sondell, han lyckas ju knappt slå en passning till en medspelare. 

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
spud: Nu skickar Hyndorna hit det tunga artelleriet för att argumentera. Lika bra att lägga sig på rygg och blotta strupen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
John K: Beror på vad man bedömmer som bra.

Jag personligen vill se fart,tacklingar snygga kombinationer men framförallt att man kämpar.

Båda lagen kämpade och då är jag rätt nöjd.


Sen att Tik vinner skotten med 62-34 enligt vissa är väl lite lustigt .
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Paddan: Han hotade domaren med att kleta bajs i ansiktet på honom.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
spud: Just det, det är ju det som det hela handlar om.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Paddan: Bortförklaringsexperter!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
John K: Rättvist på så sätt att ni gjorde mer mål än oss.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
supertrött: Speciellt bra match var det väl inte. Dock ganska hård kampvilja från båda lagen. Rätt lag vann i allafall. Rättvist faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Paddan: De började med havet och vi men sen måste de fått en kallsup.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009

Simmalugnt: Då har du med andra ord inte läst er egen gästbok den senaste säsongen. Där ligger det fortfarande drivor med bortförklaringar och de flesta börjar med Sparka Cha... och slutar med ...lle.

Själv tycker jag att det var ett skapligt sömnpiller i två perioder med två lag som inte kändes särskilt sugna på att spela hockey. Fast, jag hörde inte så noga, men sjöngs det något "Havet och vi" ikväll?

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Skönt med tre rätt oförtjänta poäng.

Men även om jag har fått fina julklappar så är nog den bästa att sätta sig med en glögg och läsa bortförklaringarna här inne.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Paddan: Han måste ha snackat sig till nåt eftersom han bara fick ett personligt straff, men kuben hade en dålig start, misstänkt dåligt morgon humör.
Kommentera

« · 1219031 · »