1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480342 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MoDo Annandagen 2009

1219256 · » Till forumet


Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Lumber Jack: Jag är en generös kille och kan låta dem få sin förhistoria, oavsett hur det skulle stå till med organisationsnummer på den nuvarande föreningen kontra den gamla.

Husum HK kommer dock inte att få tillgodoräkna sig HIFs 3 tidigare DM-segrar, trots att personalgalleriet är det samma. I alla fall inte så länge som jag är den ende (elektroniske) redaktören för den historiken. Den man älskar agar man.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Paddan: Båda tröjorna finns kvar. Jag har försökt köpa en av dem, men fick det inte.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bragd-Birger: Detr finns garanterat en större marknad för Tummen upp-tröjorna.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bragd-Birger: Vet hut, Tummen-upp tröjan är ju den mest klockrena hockeytröjan som finns! Eller om de två tröjorna redan är uppeldade så var de klockrena.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Lumber Jack: Som supporter till Tummen Upp!-hockey skulle jag vara försiktig med stilistiska pikar.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bragd-Birger: Avundsjuka... näää, jag brukar skriva Anundsjö.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Lumber Jack:
Har råkat bli med en biljett över till kvällens match.
Sittplats sektion 414.
Om någon har behov av den och som kan stämma träff senare i Övik kan man höra av sig på tel 070-329 1339.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009

Bragd-Birger: Jovisst, vi drömmer om en kroatiskinfluerad period. Eller inte.

http://www.hockeysnack.com/medlem/frisco/filebrowser.php?fileid=1765&folderid=

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Björn W: Som sagt, en glimt i ögonvrån. Uppkomlingar!

Resten: vad är det ni brukar skriva? Avundsjuka.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Björn W: Har inte Timrå i nuvarande tappning bara funnits sedan 1995?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bragd-Birger: "Timrå började spela hockey när Modo/Alfredshem/Whatever enbart var en fuktig glimt i ett avundsjukt nolaskogsöga."

Jepp, Voffstavarv var hela sju veckor tidigare med att spela en ishockeymatch. 2 januari versus 21 februari, nästan en femtedels mänsklig graviditet spöar ni oss med på den fronten.

När det sedan gäller kreativ bokföring som att radera ut instruktörer från förbundet ur klubbhistoriken och lobbying mot förbundet för att få den plats i högsta serien som Nyland var för blyga för att be om vinner ni på knock out.

Hade ni haft Hasse i leden skulle nog en sådan bakgrund kunna vara material nog för att måla upp Sörberge som en alternativ födelseplats för sporten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Poffa:
Den är ju lika gammal som du ;)

Man tack för pilsnern :) Min tur att bjuda tillbaka vid tillfälle.....
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Poffa:

Fan vad jag är besviken över att jag missade det där evenemanget. Var det någon annan som var där?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009

Per HApps: När vi ändå drar gamla skämt...

MoDo Hockey Sv: Längre pauser
knaskamilla:
Jag kan säga så här.

Den dag det är invigning av en ev. ny arena nere i hamnen, så lovar jag att jag skall cykla upp dit från Sydkraft Arena.

Med en Modo-t-shirt på mig.
Per HApps    2004-01-22 13:29

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
spud: Inte nog med det, alla i klubben blev så häpna att dom 10 år senare fortfarande lirar i serien. Och till råga på allt ligger före ett Foppa/Näslund-toppat Modo. Vad var oddsen på det -99 ?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: "Anonymt kämpande källarband'...vet hut, pojkvasker! Timrå började spela hockey när Modo/Alfredshem/Whatever enbart var en fuktig glimt i ett avundsjukt nolaskogsöga. (Jo: det har vi rett ut tidigare. Don't go there).

Sen tycker jag att du drog lite långa växlar på min lilla betraktelse från tabloidvärlden. Inte menade jag att jämföra Foppa med en knarkande skandalrockare och resten av Modo som ett ansiktslöst gäng av nobodys?

Timrå ger aldrig upp. Tanken på guldet tex. Vem vet, i en vacker framtid kanske vi når dit. Se där en härlig vision att ha på näthinnan när du låter aftonbanjon vyssja dig till sömns.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
spud:
På tal om hastverk "Desires to lie in school local:………….." :)))))
Någon på kansliet som hittade google translate? tss tss.

Eller: "

Important! Each law arranges with domiciled we enclose some different alternatives that are available (see blades 3)."

Lova att ni ringer kansliet i morgon och ber dom göra om,  NOT!! :)

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: Den där sloganen är ju resultatet av en mycket häpen TIK ledning som stod inför fullbordat faktum att det blev avancemang till ES och insåg att sloganen "TIK går aldrig upp" nog hade gjort sitt, så under en kafferast slängde de ihop detta slarvverk.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bragd-Birger:
Så TIK är som ett hopplockat anonymt kämpande källarband som ibland spelar rätt låt, men inte får några rubriker. När kommer genombrottet tro, TIK ger ju aldrig upp säger de? Blir det kanske bättre nu när man kallar sig Red Eagles, flyttar replokalen och uppträder i storstan Sundsvall.
Ja, tänk om det fanns även en maratontabell inom musikbranschen...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: Det där med tidningar och skriverier är svårförklarat ibland. Ta t ex ett band som Babyshambles, som det skrivits spaltkilometer om. I huvudsak består skriverierna i spekulationer huruvida Pete Doherty kommer att kunna stå på scenen eller ej.
Om man sedan frågar folk vilka skivor av gruppen dom har, eller ber dom nämna en låt så...tja.
Vet inte varför jag drog det här exemplet. Vad pratade vi om?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
73Sjöbba:
Du har rätt, jag är inte riktigt klok :-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: Inte du =)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
73Sjöbba:
Du är en klok man.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: Du har nog rätt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
mikenomad:
Nä, men kom igen nu, berätta varför TIK inte genererar spaltmeter i tidningarna. Är ni kanske en tråkig klubb, utan framgångar som dessutom är beroende av Norrlands huvudstad Sundsvall?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: Ja, vad beror det på? Kan inte du försöka hitta svar på det och sedan delge det här?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bragd-Birger:
Jag håller med, blir lite tjatigt, det skrivs mer om Foppa än om klubben Timrå IK Red Eagles AB, vad beror det på? Har Foppa mer flis än Timrå har plywood?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bragd-Birger: Dumma, dumma mig.

Var det inte av Adams revben som Gud skapade Eva? Vilken tur att det inte var Foppas....
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
mikenomad: Nu är du dum med Foppa. Alla kan bli skadade någon gång.
Får han bara läka det här uschlans revbenet kommer han att vara Modos Krykov igen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: Precis som du gillar att prata om Timrå gillar jag att prata om Modo, lokalkonkurrent som ni är. Lite svårt att undvika Foppa då.....finns inte så mkt i övrigt sas. Igår fick ni ju skicka reservlaget när Foppa AIK hade "ont" igen......
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: Vi gillar att snacka Foppa och du gillar att prata örnar.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
mikenomad:
Ni gillar att snacka Foppa. Fortsätt istället att bua ut Månsson ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
mikenomad: Ja. Sundsvalls sak är även vår sak, precis som er sak. Vi vill alla att Sundsvall äntligen skall få ett ES lag med en riktig arena. Det vore bra för regionen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
NuMo: Uhu...(uttalas "Öhö).

Tycker det är kul att ni bryr er.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
mikenomad: Öhh? Eller rättare sagt Öhh!


Måtte Sundsvall bygga en arena i Sundsvall någon gång.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: Såja, lugn och fin nu.

Varför är du så bekymrad över våra spörsmål? Fundera istället över varför inte Foppa verkar vilja spela med Modo fast han sagt att han ska....
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Icing-Ove: varken kval eller final . arenan ska vara i sundsvall . örn eller tall skit samma . timrå ik räcker så bra .. inte challe .. klart . nu fick du en bra bild av läget
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Uno Gordon:
Ibland pissar nån på er, ibland pissar ni på er själva. Nu får ni bestämma er. Kvalserien eller final? Örn eller tall? Arena i Sundsvall eller Timrå? Challe eller inte Challe?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Själv tycker jag bara att det var roligt att vinna på gammalt Modovis mot Modo.
Det var ju så här det såg ut på den tid då Krizan var i sin prime o då Modo vann, menar jag.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Frisco: Ni har en fin klack. Det kan ingen ta ifrån er.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Bergius: "Men jag vill vara som dom tuffa modoiterna som pekar finger."

Du ser bättre på lång håll va?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Uno Gordon: Du bygger fantasifoster. Det där finns bara i ditt eget huvud.

Det var en rolig math, med lite tur hade vi vunnit. Snart finns chans till revansch.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Uno Gordon: Fantastiskt var ordet :)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Berka: Klart det skall hånas jävlar i min själ! Ni pissar ju på oss mest hela tiden så det är inte mer än rätt att vi får ge igen! Nu skall vi suga på den här karamellen året ut. Ni skulle ju bara spöa oss idag! Det var ju solklart! Frågan var inte om utan med hur mkt? Och så får ni pisk! Fantastiskt!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
spud: nämen sedär ett x-antal timmar senare kom spud på sitt livs skämt, grattis!!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Berka: Nej det är inte typsiskt Tikare, det är typiskt männskligheten, mänsikor är skapta såhär, ni modoiter hade inte varit ett dugg bättre om ni vunnit (ganska omöjlig ifs).
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Berka: Fick vi med oss någon yoghurt hem?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Söta tikare, nu tar ni guld... helt otroligt vilken seger, "inget kan stoppa oss"
Lite som vanligt, de hånas och skrivs här i modo-boken nu när ni har vunnit.


Sparka hedin och challe
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
T T: "Gå från good to great"


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAA
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo Annandagen 2009
Från det ena till det andra; åkte det här projektet ut tillsammans med Källström?
Kommentera

1219256 · »