1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530748 inlägg · 4121 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2007-11-20

Sv: Timrå - MODO Hockey 2007-11-20
fan vad puckar han tog den där karol!

Ambroo: Ja, vad tänkte jag? Kliva in här och vara oresonlig i den annars så hjärtliga stämningen.

Ambroo:

Nu är du nog förvirrad. Han MoDorerade kanske? Om du håller dig i din egen gb så slipper du bekymra dig om att förstå.

scim: Det ändrar ändå inte på det faktum att du klev in och "chefade".

Ambroo:

Jag har för fan inte ens deltagit i diskussionen. Fjanta dig inte mer än nödvändigt.

scim: Du fortsätter och då kan heller inte jag sluta. Sista ordet...

Ambroo:

Ja, och exakt hur motsäger det något jag sagt tidigare?

spAps: Ska bli intressant att höra hur det kommer att låta här om modo skulle gå och vinna på måndag

spAps: Jag måste få ta tillfället i akt och hälsa dig välkommen (även om du har varit medlem sen 14/7)!

Dina två första inlägg visar nämligen med eftertryck att Modo-boken fått ännu ett eminent tillskott i familjen...

spAps: Tror fortfarande inte att han vill skada någon. Men det är ju jag det sen får ni tro vad ni vill det kan jag som sagt inte hindra er ifrån. Men tanken att vi aldrig kommer få ett svar på denna fråga kanske skrämmer er en aning. Men vad vet jag.

innekillenskomp: så där talar en överbevisad.

bisterfinnen: Imponerande, att du sparat allt detta. Du har nog lite för kärlek till Sanny iallafall. Du får tro som du vill det kan jag inte hindra dig ifrån. Som sagt, det går inte att bevisa något. Vi kommer aldrig får veta.

Bissett19: Helt apropå ditt inhopp här.

Ambroo:

Apropå?

Bissett19: Det går bra för er har jag hört. På alla plan...

hurtignorsken: Du är en fin människa.

tobbe_d: Du kan ju klippa ut en egen pappersmedalj och måla den i gult på dagis imorn, för det delas inte ut några såna medaljer, speciellt inte i omgång 20 för en uddamålsvinst.

scim:

Till exempel uttryckte jag min avsky när en viss modospelare cross-checkade en liggande motståndare i nacken. IDIOTISKT!

scim: Skulle det inte läggas ner?

Ambroo:

Vadå tvärtom? Det här gäller ALLA.

EfordeM: Bra så.

scim: Hade det varit tvärtom så hade det ältats och försvarats i all oändlighet, men visst, man vill ju inte dra det dit ni skulle ha tagit det.

Ambroo: Jag vill absolut inte framstå som "wise guy" även om det kunde uppfattas som det i senaste inlägget.. jag tycker endast sådana diskussioner om spelare gör saker medvetet eller ej är patetiska då ingen kan bevisa något.

Ambroo:

Nej, det är jag. Och jag håller med EfordeM. Glöm och gå vidare.

EfordeM: Är det du som är trådpolisen med många s?

Ambroo: Ingen kan bevisa något, varken om det var medvetet eller omedvetet..... så jag skulle råda er att lägga ner denna disskussion.

bisterfinnen: Den enda lögnaren här är han som tror på sitt eget ljug om att det var avsiktligt.

bisterfinnen: Verkar som om du inte hittat S:et på ditt tangentbord. Även om jag inte sett situationen kan jag sätta handen och lite till att han inte skulle skada någon medvetet.
Cheers!

bisterfinnen:

I övrigt, grattis Timrå till en välförtjänt seger.

Fanny ser sig om och när han ser att Steen kommer så "råkar" han vifta runt med klubban mot ansiktet. Den som ser något annat är en lögnare.

Förväntar mig inte att sådana som går i döden för Timrå ska erkänna en sådan sak, det jag vet är att jag skulle ha svårt att acceptera om vår lagkapten medvetet går in för att skada motståndare med fula grejer.

Med den kroppshyddan och med den pondusen som Fanny har så är det embarmligt dåligt att han måste ta till sådana fegismetoder.

shinzawai: Om jag kan beskrivas som en sympatisk och käck pojkvasker så måste du kunna ses som en klarsynt och go gammal farbror.

knaskamilla: ja för det gör vi ju i eon också.. några 14 åringar som inte fattar bättre i alla fall.. .. idioter finns det överallt .. i timrå och ganska säkert också i övik... . det var kanske 10 pers på sin höjd...... men jag håller med .. jag skömdes... hoppas det inte är så illa med warg.... annars var det en bra match ...

Kanske dax och lämna matchen mot lillebror... alla vet ju att vi SKULLE haft minst en poäng med oss hem. Nu gäller det att vi tar oss an Mora på ett bra sätt även om vi har miljoner skador i truppen. Be there!

Ambroo: Du kan mycket väl vara den mest sympatiska och käcka pojkvasker jag någonsin "träffat".

bisterfinnen: Du lever verkligen upp till delar av ditt nick...

Vad finns det att kommentera, egentligen? Jag har sett det och visst var det en solkar utvisning, då man bär ansvaret för sin klubba. Men att försöka få det till att det skulle vara medvetet är bara patetiskt. Man ser klart och tydligt att Steen träffas när Sanny vänder sig om. Dessutom så är det en situation som man ser i var och varannan match så jag förstår inte varför du blir så upprörd?

Ambroo:

Ingen som vill kommentera det fega fanstyget Fanny som återigen lyckades med konststycket sätta bomärket i ansiktet på en motståndare utan att ens åka ut.

Kolla reprisen där det tydligt syns att han siktar med klubban i ansiktet på Steen. Respect! Sportsmanship! Vackert!

spud: Som sagt... Vad står spud för? speldumpsykotiskungdjävul?

spud: Där satt den. Bitterheten personifierad.

spud: Hahahahahaha, gud vad sorglig du va då :D

Snoop: Jag förstår att det känns mer naturligt för er att torska, ni är ju i själ och hjärta ett bottenlag på en vilsen, hopköpt och onaturlig utflykt i de övre regionerna.

Men för oss som vill vinna varje match tär det på.

Sen att vi reagerar på erat hånfulla och beklagansvärda uppträdande i synnerhet och igår mot Warg speciellt är fullt naturligt.

Och det måste vara gött för er att få bestämma vilka som är gnälliga, och att ni inte är gnälliga. Men det ger jag er gärna när vi slår ut er o slutspelet igen.

Wayne Gresky: Först ut på ovettighetslistan borde väl vara herr Wikegård.

henrik: Nämn en vettig människa som tycker att vi är gnälliga.

Snoop: Nu grinar ju du över att vissa här inne grinar. Booo-freakkin'-hoo.

Ni vann, MODO gjorde en helt okej match där ett grovt misstag blev helt matchavgörande. Båda lagen kommer gå till slutspel och båda lagen kommer tillhöra topp 5.

Släpp och gå vidare, typ.

Undrar just varför ni har gjort er kända för att vara gnälliga hmhm.

Wayne Gresky: oväntat att någon modo supporter skulle skriva som du gör, dom enda som grinar är ni och de gör ni för att någon i vår klack hånade warg, och harald fortsätter grina i pressen och eran lokala press där uppe grinar också, jag fattar inte hur "ni" kan ta så hårt på en förlust i 20.e omgången.

knaskamilla: Äh, de är bara kinkiga för att vi i våras visade att survival of the fittest även gäller inom ishockeyn. Guldavund skulle man kunna sammanfatta deras nöffande med. Har man inte varit med i de stora matcherna kanske en hemmaseger i omgång 20 känns mäktigt? Vad vet jag?

Snoop:

Ja, för i Swedbank buar vi ALLTID när spelare blir skadade...

Petey21: Ja, det är inte att man börjar fundera på att hoppa av nu. Ska faktiskt ringa timråkansliet på en gång och be dom lägga ner hela hockeysektionen. Detta förtar helt känslan av gårdagens seger. Moraliskt sett har ni vunnit.

« · 942784 · »