MorganaLefaey: De är något jag gnällt om tidigare... Dessa passningar utan adress, å när de väl kommer ett skapligt pass så är motagningarna bedrövliga!
MorganaLefaey: Kuben är riktigt kass åt båda hållen, helt sämst skulle jag vilja säga, sen den där Jonasén fyfan va pinsamt att ha en sådan filmapa och jättebäbis i laget, killen väger väl upp emot 100 kg men flyger som ett spädbarn in i sargen, hoppas någon sänker honom med en ren open ice tackling, de förtjänar man när man smutsar ner hockeyn med filmningar.
källan: Modo är så jävla dåliga så jag nästan grinar. I PP innan det man gjorde mål på så hade man 4-5 pass som inte gick någonstans och när man försökte ta in den i zon så var det dump utan chase. I perioden som helhet så har man lite fart i början för att sen totalt fastna i väggen i mittzon.
När man ser Moe´s tackling på reprisen så ser det ut som om han tänker ge öberg en fetsmäll i nyllet. Jaja man fick ju en billig utvisning med sig lite senare och efter dåligt spel även där så lyckas man göra mål. Satt nästan innan och hoppades att Timrå skulle göra mål så spelarna förstår att de måste skärpa sig lite.
Hawerchuk: En hel del bjudningar i början av modo. Vet inte hur många chanser de hade där ett tag timråiterna. Sen så kan man väl säga att det varit lite skillnad på vad de skapar i PP. Modo hade inte en enda chans egentligen fastän de fått spela både 5 mot 4 och 5 mot 3. Timrå skapade en himla massa chanser och enbart en Zacke på jag fimlar på som fan man lyckas ändå rädda pucken räddar modo. Nog för att modo brukar vara dåliga i första perioden, men mot ett så skadedrabbat lag som timrå så borde man kunna skapa lite själv istället för att fasta i mittzonen så fort man försöker spela sig in i offensiv zon.
Annars sså ser det ut som om modo försöker spela med högre fart än vanligt men åker oftast för fort för att klara av att ha nått spel..5mot 3nää då passar 5 mot 4 oss bättre
shinzawai: Inte så oväntat att Wargh inte skulle spela. Kan bli intressant match det här. Timrå har 6 forwards borta och vi har 4 backar borta. Ett kasst anfall mot ett kasst försvar. Ska man gissa på mycket mål i den här matchen vilket lag som än vinner?