1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481105 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2008-02-19

987821 · » Till forumet


Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
knaskamilla: Intressant! Att han inte lär sig dricka ordentligt? Han har ju fått lov att bryta matcher pga kramp tidigare.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Info på åffisjella om Zackes skada. Väldigt...tydligt vad som hände.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Paddan: Hmm, väldigt mycket jobb med de där eleverna hör jag! Har ingen av dem anammat den rätta lärans väg vad gäller val av lag?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Paddan: Eluppvärmda och motordrivna, du kan ta det lungt.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Långben: Han kanske tog fel på Yetman och Wernblom ? :D, även fast den chansen är oerhört liten att han skulle ha gjort det :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Paddan:

Då tycker jag att du ska fokusera särskilt på Timråiterna och se till så att de inte loggar in på HS, så ska det nog gå bra.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
knaskamilla: Hittade inlägget nu och det var skrivet av ett timrå fans, samma kille som hävdar att Wargen ska spela med Timrå nästa år. Vilket jag har otroligt svårt att se att han ska göra av många olika anledningar men men silly season och starta egna rykten brukar ju vara rätt populärt :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Lumber Jack: Jamen vad ska jag göra då? Jag bor ju nästan bredvid järnvägsstationen!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Cyklob: måste ha varit nått gammalt gråll där eftersom Sanny går in så där tok brutalt!Han behöver ju inte pricka ner Yetman på det där sättet som han gjorde!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
knaskamilla: Ja, vissa av de... och Djurgårdare, och HVare... och märkligt nog en oproportionerligt stor del Brynäsare... och kröp det fram lite skamset ur någon: "Jag gillar Färjestad"
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
knaskamilla: Ok.. men gissar på att det är skrivit av en timrå-fan då eller ? :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Paddan:

Är dina elever Timråiter?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Långben: Det var en rejäl kyss yetman fick, synd bara att det tog illa. Men det var en rejäl tackling.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Cyklob:

Närå, det står ett par sidor bak i den här gästboken faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Långben: Rätt hyfsad.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Paddan: Nu får du ha i åtanke att det på HS rör sig om personer i 25-40 årsåldern. Dra inte allt för stora växlar.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Åter till tacklingen som sänkte Yetman den var inte dålig den eller hur Modoiter!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Wow, vilken mästare jag är på att uttrycka mig, Äh gå och lägg mig!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
knaskamilla: Och det där med "Fuck off, jag gillar Timrå bättre" antar jag att du hämtade från timrås forum ? eftersom jag känner igen den texten rätt väl.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Efter att bara ha läst det som producerats i Timrås och MoDos gästböcker från och med det att jag kom hem (för en timme sedan och fram till nu) så inser jag att det räcker att läsa några av de inläggen för att inse att de tre timmar som vi ikväll ägnat åt att diskutera attitydsproblem och oerhört kraftigt vokabulär mellan elever är i princip bortkastad tid.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Petey21: Det faller ju platt att folk skall bli straffade för att men utdelar en schysst tackling. Speciellt i detta fall då eventuell skada på Yetman lika väl kan tillkommit då han druttar i isen utan hjälm.

Och att vi i MoDo sedan drabbats extra av skade-avstängningar är nog mest som vi upplever det.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
knaskamilla: HEHE Jag tror nog Wargen njöt ganska bra över att få smälla dit det där målet på timrå.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Gidde:kan man inte dra fast hjälmarna med silvertejp ett par varv runt huve och haka så dom sitter kvar på era spelare!!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Cyklob:

Såg du vad Warg sa till sina lagkamrater efter målet? Det var visst något i stil med "Fuck off, jag gillar Timrå bättre".
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Salle: Tacklingen i sig var inte alls ful. Jag personligen älskar att se fysisk hockey a la NHL, mer av den varan i svensk hockey.

Men om man har sagt att det är nya direktiv som gäller denna säsong så borde man väl vara konsekvent, jag jämställer denna tackling med de som Skröder fick matchstraff för tidigare. Inga fula saker där heller heller, men konsekvenserna blev ju aningen annorlunda för honom. Så det jag efterlyser är konsekvens från domarna.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Salle:

Håller med dig om tacklingen, den såg helt juste ut.

Däremot har jag reagerat flera gånger på att Yetmans hjälm inte verkar sitta fast så bra, han verkar ha rätt litet huvud och har hakremmen rätt löst åtspänd.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Salle: Jag tyckte också först att tacklingen var juste, men på reprisen tycker jag fanny har armbågen framme som vanligt.

Men modo måste ju fan se till att ha hjälmarna knäppta, isen är alldeles för hård att landa på med huvudet.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Ja det blev 2 pinnar helt otroligt. Som det såg ut i första perioden kunde man nästan tro att Modo var aktuell för en kvalserie. Men riktigt bra målvaktsspel av Zacke räddar oss. Annars tycker jag 2-2 var ett rättvist slutresultat, sedan är det bara positivt att vi fick extra poängen med. Kul för Warg att få hänga dit den.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Petey21: Menar du tacklingen på Yetman så är du ute och pedalar tycker jag.

Sanny Sapiens kommer in i tacklingen med axeln och dessutom lite nerhukad. Att sedan Yetman har sån fart att hans huvud åker in i plexit, det är då hjälmen ryker, och sedan faller ner på isen och ev slår huvudet lite till.
Ser gärna fler såna tacklingar i svensk ishockey. Fast helst inte på Modoiter... :-)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Petey21: syftar du på någon speciell händelse?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Vad hände med de där nya direktiven att allt som ens liknar checking to the head och orsakar skada ska rendera utvisning och eventuellt matchstraff och avstängning?

Visst, tacklingen i sig kanske inte är den fulaste man sett, men om det är/var nya direktiv så är det konstigt om man gått ifrån dem nu, MoDo har ju drabbats flera gånger av dem när det inte heller var någon speciellt ful tackling, men när man får likadana tacklingar emot sig blir det ingenting alls. Konsekvens, någon?

Lika bra att ta bort domarna, det verkar ju som att de bara är ett enda stort lotteri ändå...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
AM: han sa väl nått kanske till sanny som sanny inte gillade!Men jag måste nog hålla med om att Tacklingen var grymt brutal!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
AM:

I bytet före han sa det, måste han ju mena. "I förra bytet, då kunde du inte tacklas!", typ.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Få se. Man blir raderad i Timråboken för ett jävligt galet inlägg. Då postar man samma sak i nedbantad version i MoDoboken? Logik.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Salle: Men man kan ju åka till timrå å hämta poäng, sen fort därifrån.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Långben: Före vadå?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
shinzawai:undra om inte Yetman sa till Sanny att han inte kunde tacklas i bytet före!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Lumber Jack: Det blev alltså en halvgardering. Okej, men då är Timrås heroism denna vecka alltså bara så stor att man hamnar någonstans mellan Moder Teresa och Påven och redan har bärgat SM-guldet.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Wayne Gresky: Haha, nja hellre ett par drinkar då. Men det är väl snart dags att gå och lägga sig, om några timmar till ska man vara pigg och glad till nästa arbetsdag.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Paddan: För att anknyta till omröstningen så blev det ett kryss i ordinarie speltid, men en två under förlängningstiden.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Paddan: Vad sägs om ett par matcher mot Drinkpinnarna? :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
oscaaaar: Hej Oscar, jag hjobbar som röntgen sjksköterska på sundsvalls sjukhus. Michael fick en vridning på ett av sina knän och vi har just fått se de första röntgenplåtarna. Jag återkommer ortopeden har tittat på bilderna.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Berka: nån som vet hur det gick med zacke ?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Berka: Trevligt, själv hade jag nog iofs behövt två pinnar jag också, för att hålla upp ögonen, om mötet pågått ännu längre. Tro om man skulle äta middag nu?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Paddan: 2-3 ot =) 2 pinnar
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Lumber Jack: Vann vi? Förlorade vi? Har nyss kommit hem från skolan efter en mastodontdag. Kom till arbetet kl kvart över sju i morse och lämnade arbetsplatsen kl kvart över tio ikväll. Jävla föräldramöten....
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Wayne Gresky: Jo jag glömde ju att domaren sög, men det har ju alla från alla håll redan påpekat.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
evert_38: Kul att du uppskattade den, men särskilt objektiv var den inte, jag är rätt subjektiv när det är matcher mellan Timrå och MoDo.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
evert_38:

"-Vet du vad dom sa då?"
"-Nä det vet jag jävlar inte?!"
"-Hej på dig, Evert!"
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Salle:

Äh, så ofattbart är det väl inte. Han är arg och gnäller hos domaren. Vad kan man förvänta sig att domaren gör? Tar utvisning på Timråspelaren? Knappast...
Kommentera

987821 · »