Tingsryd och Västervik på bortaplan är vad som väntar MODO Hockey i HockeyAllsvenskan tisdag respektive onsdag. ”Det finns en revanschlust i gruppen efter hur vi avslutade innan jul. Vi har tränat på bra i tre dagar och ser nu verkligen fram emot de här två matcherna”, säger Pär Styf. Observera nedsläpp kl 15:00
Rytter: Jag skulle kunna leva med det men har man sådana här inlägg i sin historik så kan man låta Wolper sköta matchtrådarna fortsättningsvis. Visserligen ett citat men ändå. Lägger inga aspekter på det postade inlägget i övrigt.
”Miffe hör rykten om att Perkka Kenttä och Björre give-them-Hellkvist idag käkat lunch för att reda ut kvalet. Enligt uppgift ska dessa herrar starta en egen liga nu tillsammans med Väsby. SHL blir namnet. Svenska Högstaligan. ”Vi ska fan upp”, ska ha yppats. Jävla gnällspikar.”
Rytter: Jag har startat en matchtråd med laguppställning på Brynässidan. Ibland får man en känsla att vilja göra någonting bra för andra här på Hockeysnack.
4 p minst under dom här 2 matcherna bör man kräva av detta lag. Det finns en hel drös med spelare som har underpresterat tycker jag. Komigen nu MoDo och brösta upp er lite!!!
{8399}: Noterbart är att modo vunnit 5 senaste mot TAIF. Borde ha bra chans på vinst ikväll, dock så oroar bortaspelet. Sylwander målade 2 senaste mötet. Målar han idag igen?
Bra att köra Rockwood som extraspelare, låta han få lite byten samt kanske tid i PP, rätt orättvist att låta honom gå in i en kedja och spela 17-20 minuter när han nyss landat och inte spelat på länge.
Att matcha igång honom genom att börja som extra känns helt rätt.
Gillar också att vi testar Svenningsson med Karlkvist, vi har ju varit inne på detta här tidigare att ifall de hittar kemi kan det bli riktigt intressant.Två vassa avslutare och Svenningsson har en intensitet i sitt spel.
Harju som center alltså, blir intressant att se hur han tar den rollen.
Några rykten i AHL går för sig iaf just nu. Att Modo är på hugget efter 2 spelare från just AHL, men dom väntar på att höra om hur det går för Aleksi och Kaut just nu
Vilket som ni inte kommer som en chock att Modo väntar på besked angående Aleksi och Kaut.
M Horava: Ja, det är ju det gänget som kommer att orka avgöra sent i femte i finalen. Nu behöver vi få övriga slashasar att ta oss till 6:e plats till att börja med innan grishockeyn börjar i vår.
Fast vi kan ju inte spela en spelare som rest i nästan ett dygn och knappt tränat med laget fullt ut idag. Smart att låta honom vara extraspelare och kanske komma in i PP samt ta några byten här och där för avlastning.
Det är väl först i matcherna mot timrå man kan gissa att han kommer vara ordinarie och starta matcherna.
Rytter: In med Rockwool nu direkt i hetluften, vi behöver bättre lekkamrater till Ohlsson, han behöver betydligt bättre medspelare. Vi har inte fått ut ett smack av honom, ännu.
Så jävla pinsamt att den domare som är närmast inte tar utvisningen utan den längst ifrån tar den hakningen, vad fan ska vi med två domare till om den som står 10m ifrån inte ens ser en solklar hakning?
Ganska löjlig kommentar, klart man skulle vara värdelös själv som domare men det är ju inte direkt mitt yrke och det jag göra för att försörja mig.
Att någon som har detta som yrke borde fan kunna se en utvisning i ett friläge när det är en solklar hakning som nog borde varit straff, han står 10m därifrån och den som är i mittzon tar utvisningen, det är för dåligt för någon som livnär sig på detta.
Med ditt resonemang kan man ju aldrig kritisera en yrkesgrupp som man själv inte hör till.
Heyerdal: Modo spelar så jäkla osmart ibland, alltid oavsett så ska vi anfalla, även om det innebär en våldsam chanspassning i mittzonen till en ensam spelare mot 3 motståndare. Eller puckar mot mål som går i ribbhöjd ist för styrhöjd strax över isen