1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-12-29

2118333 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Spock: Mina finna minnen kom nog från 99 då 😊
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Axle San: De kommenterade också SM-finalen 95 och 99 om jag minns rätt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K:

Vill också veta vad han gjorde.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Berätta vad han gjort, nyfiken!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: Jag tror att du har rätt, Perlskog och Bosse Berglund, det blir inte bättre än så.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: missade din länk, lyssnar nu, är det Robert Perlskog som kommenterar?

Kan 'experten' vara Bosse Berglund? Son till en MoDo-ikon av högsta rang.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Hade inte Björn skämt ut sig oerhört hade man nog tvingat honom kvar. Nu fanns det inga alternativ.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Äsch, du sa aldrig att Björn var mer än 100procentigt kvar. Förminska dej inte :)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dagis: Jag vet att spelarna inte försöker läser sociala medier på det sättet, yngre spelare brukar inte kunna klara av balansen lika bra men med åldern så lär man sig att man kan läsa artiklar men aldrig kommentarerna eftersom dom är betydelselösa och onödiga!
Det är medial träning och kommer med yrket.

Sen är jag nästan 100% på att Harju hellre tar ett kontrakt för säsongen med Modo i 1-2:a kedjan än 4 veckor med Luleå i 4:e kedjan.

Iofs. Var jag överjävligt säker på att BH skulle stanna i Modo efter Leksands soppan, men där hade jag jävligt fel så jag kan ju vara ute och cykla nu också!?!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Axle San: Oj, minns inte vad som helst, men nu blev jag nyfiken med. Gävle var väl huvudort för detta VM? Enda positiva var att Linkan Bremberg inte fick ett guld, haha
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe:
Grymt lag det där men en fundering, vad heter kommentatorerna? Jag har många fina minnen av dem.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dagis: Väldigt bra skrivet i allt, hoppas Harju rotat sej, vem vill spela för den klubb som ratat dej. Då kanske han kastas ut igen i februari. Mera Harju åt MoDo.

Dessutom som den språkfascist jag är, du använde 'dem' helt korrekt!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Exakt så👍
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tycker det är tråkigt med alla domedagskommentarer. Alla ska sparkas etc.
Modos Instagramkonto fylls med hat. Tror ni inte att spelarna läser det? Vad blir bättre av det?
Ingen som är på isen vill förlora.
Det är som allt är svart eller vitt. Ingen tar hänsyn till att spelare är skadade, har lämnat, kommit in nya etc etc. Vi har ju haft olika laguppställningar varje match. Vi får ju aldrig spela ihop oss. Å nu är Ville kanske inte så dum längre....
När rocky blivit varm i kläderna och slutat åka 8:or i egen zon med pucktapp, när heppo återvänt och vi får tillbaka viklund, vinner 5 raka är styf gud då?

Bara vi får lite stabilitet och kontinutet så kommer resultaten. Men känns orättvist mot laget att spy galla över dem när de känns som om det har varit käppar i hjulen från första matchen.

Och nu är luleå och rycker i Harju...

Det är en skitsäsong än så länge, men halva serien återstår och det kan hända väldigt mycket.
Stötta istället.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: Sant, fortfarande bäst dessutom 66,44%
Jag räknar inte Mcneill som spelat 1 match.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: 👍👍
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Mitt minne svek mej helt. Målvakter var Petter Rönnqvist o Johan Månsson, inget Brynäs där inte. Men Näslund tog på sej skulden, trots att knickedicken filmade
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Det vet jag inte, ville bara googla för att få veta vem som stod mot Kanada.

En Brynäsare känns det som

Men du har väl aldrig haft fel förut, så sker nog inte nu heller :)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Men vi hade seriens bäste tekare :)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: Vi hade ju inte Kaut eller karlkvist eller Harju i laget första 8-10 omgångarna.

Dessutom var stora delar av laget helt nytt så att dom skulle behöva någon månad att spela ihop sig som lag förstod alla.
Med den faktan och förutsättningarna så har vi presterat sämre sen Ville lämnade.

Ville var en förmodad miss men kanske hade han fått ordning på sakerna på sikt?!, dock valde han att lämna!
Styf fick en bra start (vilket brukar vara en kortsiktig naturlig effekt vid ett tränarbyte) men sakteliga har laget ramlat tillbaka i gamla synder och sista omgångarna har det varit sämre än någonsin denna säsong.

Jag är inte heller nöjd oavsett och jag hoppas man tar in en nu huvudtränare och börja bygga för nästa säsong, även om jag tyvärr inte tror Glader kommer agera på det sättet.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: Hade jag fel på någon punkt?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Nu var jag tvungen att googla, men återkommer med målvakten som inte var på topp mot Kanada. Men en kul sak, 4 MoDoiter i topp på poängligan,

Peter Forsberg
Markus Näslund
David Vyborny
Niklas Sundström

bara det...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: Och Markus öste in mål. Susse gjorde en hel del mål, men lovordades främst för att han var två år yngre.
Märkligt nog hans poängmässigt bästa JVM, även om han spelade två till.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Hahl Bundy 2.0: Va lite less på några på vår på deras ständiga hyckleri. mm , nu är det lungt å skönt , inga knivar i ryggen .
Han är jag så ni förstår ..
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: Det var ingen final, utan en rak serie. Andra matchen var mot Kanada där de senare vann med 5-4 efter Mackes matchstraff för boarding.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Näe, bara det att Niklas öste in mål, men t.o.m Hägga var ju målkung ett tag, man får passa på när man får spela med den bäste.

Men hade inte målvakten en tung dag i finalen?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: Markus fick ett oerhört märkligt matchstraff mot Kanada.

Det var ändå "bara" 11 poäng mot Japan. Det förklarar inte alla poängen...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
J F K: Fast om Japan får vara med igen så vet man aldrig, haha. Men (ogillar att googla), minns ej vilken målvakt som 'förstörde' det guldet, var det nån brynäsare?

En annan sak jag glömt, varför var inte Peter med som 18åring? Vem kunde petat honom
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: The likelihood that any player ever matches Peter Forsberg’s numbers in a two-year span is slim to none.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gäsp: Född Timråit kommer dö som Timråit ,dä kan du ge dig på .
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Jadu, är Styf så mycket sämre egentligen?

Ville som tränare : 8 poäng 9 på matcher, varav 6 på hemmaplan.

Styf m.fl: 19 poäng på 13 matcher, varav 4 på hemmaplan(obesegrade där)


Jag är inte nöjd med hur spelet ser ut heller, och framför allt inte den tabell-situatuion vi befinner oss i. Men lite fakta bör man väl underbygga sina argument med?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Varför gillar man att en spelare blir skadad?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Clay.2: Är du ens timråit?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Urban Omark pekar framför allt på att laget spelar fast sig själva i egen zon flera gånger.

– Vi gör inte det vi pratar om och tar inte puckar framåt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: Vi kanske är lite griniga ibland, men vi kan verkligen uppskatta att ni alla smarta och kluriga motståndarfans kommer hit och ger bra synpunkter. Vi ska kunna ta lite skit också, helst då vi MoDoiter kan dynga ner andra forum på samma sätt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Costanza: Förpestar han inte sidan ? men tur att han har ett ryskt virus (sputnik) skydd som skyddar honom ifrån allt ont .
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nesse:Vem blev skadad av modospelarna? Jag missade just vem det var.
Kommentera


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Hockeyoraklet: hjärnskakning
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: Du får skriva hur mycket du vill här.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nooky: är du säker på att Vesel blev skadad och inte bara misslyckades med att komma ur ett diving-trans som han försatt sig i?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Heyerdal: Modos damer kan försvarspel vinst med 1-0 Styf får rådfråga damtränaren
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: spännande för damerna, 1-0 mot AIK 30 SEK kvar o 6 mot 4 för AIK
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: Förstod det :)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Jo men jag håller med i det du skriver, Ville var en dålig värvning helt klart, men att låta Styf och Omark axla rollen har visat sig vara ännu sämre, tyvärr!

Sen är ju såklart ekonomin i samråd med en ansvarsfull VD utmynnat i ett något restriktivt förhållningssätt till spelarvärvningar, att man inte ersatt Gagnon tidigare kan ha att göra med att man väntat in marknaden för att hitta rätt rekrytering.
Jag tycker däremot inte att man behövde ersätta Olhaver då jag ser en mycket större uppsida i Lindewall faktiskt, men det är ju en smaksak.

Nu handlar det nog om att få tillbaka våra bärande backar, sätta en enkel spelidé och hoppas att Heppo kommer tillbaka så kan vi med största sannolikhet klara topp8.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
puffe: Nonsens=Dumheter, strunt eller larv.
Jag som slarvstavar bara. 😋
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: 'Så slipper vi förpesta MoDos sida utan nån sans, skulle det väl stå?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: Bra då vet jag det .
haha .
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Costanza: Ta med groggen till ett café nära dej, jävla grinolle :)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nooky: tänkte faktiskt på det då jag såg Luleå-Lif häromdan, vi får se men ett topplag i Shl mot ett bottenlag i allsvenskan och säkerligen betydligt mer i lön plus hemmaplan, inte svårt gissa hur det slutar
Kommentera

2118333 · »