1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - MoDo 2021-10-06

« · 2234228 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Va fan var Nieminen, Styf och Omark tillbaka i båset ikväll?
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Henrik Björklund har gjort 4 mål på 4 matcher nu. Hade behövts både förra samt denna säsong..
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Monno: Inte än, och hoppas att vi studsar tillbaka på fredag. Men helt jä… otroligt att det går att sjunka ned till en sådan viljelös oinspirerad nivå som Modo tyvärr gör allt för ofta.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Monno: Tikkanen får nog chansen på fredag.. Men KIK borta blir ingen lätt match.. Bra vi tar bussen dit o inte flyg 😏
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Sven Tuta: Själv har jag gett upp tanken på att få se Modo i högsta serien igen orkar inte bli besviken år efter år. Att må dåligt över den här föreningens ständiga misslyckanden är bara dumt det är dom inte värda.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Gavelo: Men nu får du lugna ner dig lite.
Ingen här tycker nog att Wallin är nån målvakt som kommer ta oss till toppen men dina konstanta påhopp om hur jävla dålig han är börjar bara bli pinsamma.
Har du nån personlig vendetta mot honom?

Han är en människa han också. Och att han får stå än fast han inte riktigt är redo igen på denna nivå är ju faktiskt inte hans fel.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Monno: Det blir rätt tydligt idag att Modo måste öppna plånboken
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Sven Tuta: Fast vi har ju inte 4 raka förluster och rakt igenom dåligt spel. Ingen perfekt säsongsinledning men inte direkt så alla behöver avgå efter 4 matcher heller...

Men kvällens match var nog bland det sämre jag sett. Man glider runt. Passar 2m fel. Och trotts att man inte kan passa på bladet kvällen till ära har man gjort flertalet snurrpass bakom ryggen, vad är det för jäkla påhitt?
Sen blir Wallin mindre och mindre i målet. Lyser inte självförtroende om karln. Med det sagt hade vi kunnat murat igen målet och ändå förlorat...
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
hk: bör fortsätta va farligt så länge varenda en av dem går på LSD.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Bad_Brett: ja det är så kopiöst lite ork o tramp.
Som någon sa. Det här är typ 65% power
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
MorganaLefaey: Isak RETUREN Wallin
Hockeyallsvenskans schweizerost.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Sven Tuta: Tror nog vi kommer prestera bättre i år en ifjol.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
MorganaLefaey: Har vi inte EN back man kan lita på, är farligt varenda jävla skit grej.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Bad_Brett: Borde kollas om det är nån som vaccinerats man bör väl inte spela hockey på ganska lång tid..
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
jonsson: Jadu Karlin, välkommen hem till Modo, hoppas du inte ångrat dig. För den här säsongsinledningen är väl som vanlig. Nu vet man vad som väntar igen, en säsong med knaprande av ångestdämpande piller.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
modomille: tydligen närmare 11st tydligen. Dvs halva laget. Och om man på det lägger till de som var kvar sedan förra säsongen så är det inte så många som Glader stått för. Kan ju inte göra så mycket åt de som redan var i laget.

Nu tror jag som andra att detta är en plump, men ska man gnälla tycker jag det inte är på Glader.
Idag vägrar laget bevisligen trampa på. Så kan nog studsa tillbaka. Men ärligt så tror jag modo nog behöver vara ute på marknaden och titta efter 2 fwd + 1 back bara för å va på den säkra sidan.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
jonsson:
Nästa omgång möter vi ett lag som förlorat fyra raka.. kan väl bara sluta på ett sätt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
jonssonkommer inte ske, Cmore har inte tid att köra intervjuer i Allsvenskan, man måste sända en repris mellan Bajen och Bajen ist
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
modomille: Tycker våra amerikaner underpresterar rejält. Och dom är det ju Gradin som värvat, dom måste producera betydligt mer om vi ska kunna vara med och slåss om en topp 6 plats. Nu är det ju bara 4 matcher spelade mer men dom måste upp flera klasser på produktionen om vi ska vara med där uppe.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
ja jag taggar ut jag godnatt på er och hoppas modo chockar sista
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Skulle vilja höra Karlin sen
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Stone Harh:
Hade hoppats slippa sån här skit i år
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Stone Harh: Och då har Wallin varit rent jävulskt värdelös, säger ganska mycket om övrigas insats.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Ser inte matchen och kanske lika bra det. Tröttsamt att Modo verkar ha en sjukdom som inte går att sudda bort. Säsong efter säsong så bjuder man på så mycket mål. Man har höga toppar men man dalar oerhört djupt i insatserna.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
jonsson: Utklassning kan man gott säga MoDo hänger inte alls med tempomässigt men MoDO:s bäste spelare är nog Wallin..
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
jonsson: Precis det som Karlin sa aldrig kommer ske….
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Bad_Brett: ja man ser då inte mycket till energi i laget på hela matchen tycker jag
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
modomille:

”Vi var inte där idag” eller nått
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
wolper: Är det Covid i laget? Det ser onormalt orkeslöst ut.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
MorganaLefaey: 7 spelare är ju dock inte så många, lite över en kedja bara. Skyller inte allt på Glader men han satte Gradin/Karlin i lite av en skitig sits.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
wolper: haha cilken skitmatch 4-0 sedär. Har vi haft ett riktigt skott på mål ens?
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Dexter : Så sa dom för tio år sen också !!!
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
wolper: Varför glider alla omkring? Det ser ut som en veteranmatch?
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
wolper: hadeju kunnat varit skönt om domarna putsat glasögonen så vi fått träna pp iallafall
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Ingen hög klubba där?
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
modomille: Trams. Bernhardt, Näsén, Folin och troligtvis Wahlberg är Gradin/Karlin-värvningar. Många kanske har glömt att vi släppte Ytterell, en kille jag inte hade tackat nej en dag som denna...

På forwardssidan har Gradin/Karlin värvat Woods, Vigneault, Macmaster och troligtvis OP, samt förlängt med Svenningsson.

Utöver detta har Gradin/Karlin värvat två målvakter.

Det blir 11 spelare om jag har räknat rätt. Hade de värvat fler än så, hade undanflykten varit att man varit tvungen att "börja om från noll", som det hette förra säsongen.

Med det sagt tror och hoppas jag att kvällens insats är ett olycksfall i arbetet. Vi studsar nog tillbaka.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
jonsson: Värva in Valentin Zykov och en målskytt tror jag skulle får fart på laget
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Dexter : Hahaha....
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Måste ju börja med att träffa mål….
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
modomille: men är det så? De har väl stått för 4 backar samt OP, woods, MacMaster och vigge. Samt deras val att inte som andra lag starta med 13 seniorer framåt.
Sen fanns det ju några framåt sedan förra säsongen.
Tycker inte vi kan skylla allt på tidigare ledare.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Gavelo: Kom ihåg att MoDo är i en uppbyggnadsfas och det är ju först om tio år vi ska vara bra.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Gavelo: Kunde Columbus slå Tampa 4-0 i matcher så kan alla lag i HA slå HV i en BO7. Det kommer bli långt ifrån lätt men jag tror inte HVs odds på att gå upp är över 50% (vilket fortfarande är grymt högt med tanke på att det finns 14 lag).
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
modomille:

Hur ska Karlin få fart på laget ikväll?
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
MorganaLefaey: En för stor del av laget var redan klart innan Gradin/Karlin kom in. Svårt att sätta sin prägel på laget när det bara finns plats för några nyförvärv.

En Gradin värvning som ser ut som en flopp är Näsen. Dålig skridskoteknik och har det svårt när han blir satt under press.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Som vanligt så åker motståndarna dubbelt så mycket skridskor/ dubbelt så fort...år efter år efter år...
Man blir så trött
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Tarasov: HV71 går mot 4:e raka och vi får nog ta och inse att vi inte kommer ha en minsta chans till avancemang denna säsong, Modo är precis som vanligt rent urusla i matcher mot div1 motstånd där arena och publik påminner om ungdomshockeyn där någons morsa skrek sig hes på en hemmasnickrad läktare bland 18 tappra besökare.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
MorganaLefaey: Av alla odugliga insatser vi gjort sedan vi åkte ur SHL, är nog detta det sämsta man sett.
Emil Wahlberg kan dom ju skicka till Tjottahejti, om det finns en liga där, så bedrövligt dålig!!
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Bad_Brett: ja tycker man det värvats fel spelare så är det nog Gradin/Karlin man ska gnälla på.

Men förhoppningsvik är detta en så kallad skitmatch bara.
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Bad_Brett:
Ja man undrar för Gradin sa att många var redan klara men dina namn låter rätt troliga
Kommentera

Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
jonsson: Modo behöver 2 klassbackar och 2 riktiga klassforwards och målskyttar.
Kommentera

« · 2234228 · »