1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530776 inlägg · 4121 ämnen

Tippa Länsderby

Tippa Länsderby
Timrå - MoDo 3-2

Sv: Tippa Länsderby
Amb-41: Tmrå-Modo 0-4

ModoAnte: så du tror att Timrå inte får hål på MoDo?

ModoAnte:
Försök att vara lite realistisk nu. Sådana där pajastips biter inte på oss.

Nä precis, lite objektivitet tack. Själv tror jag på 19-2 till Timrå.

Amb-41: Jag tror riksmann spikar igen kassen

mike66: man får väll ha en åsikt det är ju bara ett tips.

ModoAnte: Jag tippar 3-0 till Timrå.

Lulekickan:
Jag tippar 5-2 till TIK

ModoAnte: 7-5 till tik

ModoAnte:
Klart du får ha en åsikt. Men jag menar 4-0. Hur bra tror du att ni är egentligen?

Timrå - MoDo....100-0

mike66: Om jag säger Timrå-Modo 1-4 låter det bättre.

mike66:

Nog gör väl MoDo ett mål, iaf...?

knaskamilla: Jag tror det blir en riktigt målrik och spännande hockeymatch som avgörs i slutminuterna när Modos sensationella nyförvärv Per-Arne Alexandersson snubblar in pucken bakom Kapanen. Denna målorgie slutar 0-1.

knaskamilla: Tveksamt.

ModoAnte; Nä, nu äre krig.

ModoAnte: Jodu..... Det skall väl behövas det om nollan skall klaras, spika igen kassen menar jag.... nubb och spik

mike66:

Jejje. Det märks väl snart, antar jag. Jag har för övrigt räknat ut hur många mål i minuten Timrå kommer att måsta göra för att hinna få in 100 i en och samma match: ungefär 1,7. Vad jobbigt det kommer att bli att lyssna på Sportradion!

Amb-41: Ni verkar ju ha tagit förnuftet tillfånga i varje fall och gjort något konstruktivt av avtalet med elföretaget. Alltså, tagit kål på det där fågelskrället på bröstet. Flög han in i Fyrfasen eller?

knaskamilla:
Det där var första perren. Glöm inte bort tentan bara i all denna uträkning.

Jonasson ska få jobba i möra.

mike66:

Äh. Tentan ska hållas kort, så den inte får storhetsvansinne. Därför får boken vila nu.

Paddan: Timrå AXA - Domsjö skitpapper 5-2!!! Det räcker, för vi knäcker =).

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Paddan: Tack vare avtalet med Fyrfasen så kommer vi åtminstone att lysa upp höstmörkret och det kommer glöda om TIK i vinter, sanna mina ord!

Premiärskytt: Pär Styyyyyyyyf 6.36 (1:a perioden)...

ernie eagle:

Froza kunskap, i Domsjö har det tyvärr aldrig producerats ett endaste ark papper. Den biten överlämnades till orter med högre kompetens.

ernie eagle: Hmm, enligt Mike66 så skulle ju Pär göra mål efter 24 sekunder. Det måste alltså vara självmålet som han kommer att göra som du nämnde.....

ernie eagle:

Pär Styf? På plan?

Björn VII: Vad fasen gör dom i Domsjö då´rå?

ernie eagle:

Hockeyproffs.

Björn VII: Hahaha, kungligt svar måste man ju säga.

ernie eagle:
Per Styf påminner lite om Robert Burakowski, men det är inte utseendet eller målsinnet jag syftar på...

Paddan: Nähä inte alls, slagskott räääää-rääääää-rätt upp i krysset (som vår vän Jonas Bergqvist skulle ha sagt).

Luddepudde han yrar bara i nattmössan =).

Lyssna inte på den token, han är bara för tossig den mannen ;)

ernie eagle:

I Domsjö gör de en massa olika grejer.

Björn VII: Hockeyproffs? Tillåt mig skratta...ha ha ha ha

Du är ju riktigt rolig hör jag ;)

Ska vi dansa fågeldansen?

ernie eagle: Jäklar vad Kapanen kommer att bli konfunderad. Ett slagskott från Pär rakt upp i krysset i eget mål är väl inte direkt vad han hade väntat sig.

knaskamilla:

Jo, och det verkar ju som att vissa TIK-supportrar har varit och nallat på det där som Sekab tillhandahåller.

ernie eagle:

Alltid rött, alltid rätt gäller endast i Kempehallen. I Timrås s.k. hockeyhall är det totalfel. Som en tysk indian, en befjädrad german...

Knaskamilla: Och vad i helvete gör dom i Utansjö? Sticker ju värre än Östrand tamejfan. Vidbränd köttfärs och gummi..usch och fy

Ja huvaligen inte lätt att vara Ångermanlänning i tider som dessa.

ÖSK går kräftgång i innebandy och fotbollen ska vi inte tala...

Värre blir det imorrn vid 21.35

Små grodorna, små grodorna är lustiga att se, ej öron, ej svansar havar det, o ack ack ack a o ack ack ack a...

ernie eagle: Stinker inte sticker skall det vara =).

Joo, nu börjar det ju krypa fram så smått...

Det räcker inte med deras månghundraåriga filande på en Fjollträsk-light dialekt, nu skall de till och med börja ta avstånd från basnäringarna. Medelpadingar, dessa vindflöjlar till SpyBar-wannabees.

Lumber Jack: Vad f-n ni är ju algblommingsblå ju, så långt ifrån rött man kan komma =(.

Björn VII: Vad fasen menar du med detta nu då?

För att inte förvirra nytillkomna tittare, så vill jag bara upplysa herrskapet om att det är jag som råkat få heta Luddepudde av någon outgrundlig anledning!

Förövrigt så är mina dopnamn som följer: Johan Ludvig Michael.
Därav kanske det går att utröna var namnet Ludde härstammar ifrån. Pudde får stå för ernie eagle!

Namnet mike kommer som många kanske redan har listat ut från den lilla idyllen Nyland alldeles i anslutning till den vackra närbelägna Ångermanälven. Nu kanske många blir lite förbryllade då man säkerligen uttalade mitt nick med en Engelsk antoning i accenten. Men mike ska uttalas som det låter, precis som min gamla farmor brukade uttala det. miiike, man drar liksom ut på ina däruppe i Ångermanland.

Inte ens detta lilla uns av Ångermanländskt blod som jag har i mina ådror kan få mig att tro på MoDoseger i mörakväll.

ernie eagle: Eeh, du har inte varit på en MoDomatch på ett tag va?
Dessutom var tröjorna mer babyblå.

ernie eagle:

Behöver du översättning? Jahaja...
Gonatt!

mike66: Njokantry?

ernie eagle: Pårom bara, slårrom påkäften.

Lumber Jack: Nyeswecan

"Luleåfansen har tagit över.
På kort tid så har Luleås gästbok klivit fram som årets friskaste nykomling. Här skrivs det numera flest inlägg på hela HS. Alla utav Elitseriens norrlandslag har numera heta gästböcker . Är det en slump?"

Jejje. Paddan!

knaskamilla: Men, vad glad jag blir när jag får en sådan hedersbetygelse. ;)

Kul kommentar i AB från Leksandsmatchen:"Tokiga masar, skrek publiken och den tokigaste masen av alla var väl den här kvällen målvakten Sean Gauthier som släppte in ett vådaskott från mittlinjen som han behagfullt lyfte på handsken och kanske också benskyddet för att släppa in.
Olof Mellbergs målvakt hade varit grön av avund. Eller Tommy Salo."

Paddan: Vådaskottet hade ju gått utanför. Gauthier var ju tvungen att vifta med handsken utanför stolpen för att pucken skulle gå in.
Klar Saloklass på det målet.

Albert Hall:
Du måste hålla med om att det är en bedrift att släppa in en isare med knapp styrfart i från halva plan ;)

« · 119498 · »