1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481526 inlägg · 4078 ämnen

Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

1112944 · » Till forumet


Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
zigge: Så verkar det som att det blir Zacke som står imorgon också.
Plus då lite information om Zuccarello.

"Coach Rindell hade på fredagen, liksom på torsdagen, en "privat" duvning med norrmannen Mats Zuccarello Aasen. Så mycket kan vi säga att Mats fick göra rätt utifrån sig. Inte mera tagen ändå än att han efter hårdkörningen kunde säga:
- Härligt vara på is igen!

Allt pekar på att Zuccarello spelar mot Skellefteå borta nästa torsdag. Går allt enligt planerna får Michal Zajkowsjki då också sin första vila, sedan han blev uttalad förste målvakt."
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Poffa: Nä, men onekligen lättare få effektiva pp om man oftast vinner teken.
Mot BIF var det ju ett skrattretande enkelt bp i 2:a, BIF 1 chans/skott på mål, Skröder & Svarten var sin halvchans . Så enkla bp lär det INTE bli tex imorrn (elr är det Söndag? :-) )
Såg stundtals ut som om MoDo hade pp, var länge inne i BIF's zon, men ack så svårt. Steen MÅSTE ju ställa in siktet snarast! (jo, han gjorde ju 1, bra det)
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
zigge: Nåja. Vi är inte det bästa laget på tekningar direkt, men nog kan vi vinna tekningar. Susse vann fyra stycken i rad i samband med PP i första perioden. Och Warg är 11:a och Steen 14:e totalt sett i ES.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
MorganaLefaey: Nu kan man ju åter studera matchen, C+Sport2.
Nåt MoDo MÅSTE förbättre är ju tekandet, de har ju förlorat stort i alla matcher iår, de har ingen "N Falk i gammalt gott slag".
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Wayne Gresky: Är man helt vilse när man fått för sig att det beslutades att om det blev mål efter en retur så skulle max ett ass läggas på det målet.

Tycker mig vilja minnas något sådant beslut vilket jag flera gånger uppmärksammat att man inte följer.

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
NuMo: Det hade inte blivit någon assist på det målet för 20 år sedan, nu blev det dubbelsassist. Det skulle vara intressant att se hur många passningspoäng som delas ut i snitt per mål idag i jämförelse med hur det var förr i tiden.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
NuMo:

Susse körde ju ett flipperpass, dom har han patent på ;-)
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
zigge: Jag misstänker att den där bruden är ett hokkygeni. Bara att tolka Susses "passning" till Skröders mål på det där sättet, bevisar ju att hon tänker hockey på ett djupare plan än alla andra.

"Per-Åge Skröder blev desto gladare. Han fick smörpasset från Sundström, tjorvade sig in bakom mål och trixade in 2-1."
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
zigge:

Jag röstar som dig, måste vara en praktikant.
Mycket sämre artikel har jag inte sett, AB borde skämmas som ens publicerar den.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
zigge:

Ja, bättre artiklar har man ju läst. Men det är väl ett led i Aftonbladets "vi hatar MoDo"-satsning.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
BanaN: Kan vi nominera den "artikeln" till Årets sämsta sportreferat? Helt intetsägande, är den någon prao de plockat in? Knas , bra svännska?
Jasså, ni har inte tid me Håkky idag?? Nänä, tur jag hade fel vibbar, jag känner lika fel inför söndagsmötet med DIF! :-)
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Satt och såg igenom matchen igår när jag kom hem och mitt intryck av spelarnas insatser förstärktes verkligen.

För det första, Susse är ES bästa spelare. Det är otroligt att följa honom i ett byte och se hur smart han är. Han åker mindre skridskor än de flesta men är alltid rätt placerad, ser ytor och passningsvägar som ingen annan ser och han är sjujävlig på att få med sig pucken. Det måste vara ES glassigaste jobb att vara kedjekamrat med Susse.

Varken Skröder eller Yetman hade någon av sina bästa matcher och det visade sig i målprotokollet. Hade de varit sitt vanliga jag hade MODO förvaltat fler av de chanser man skapade.

Svarten, Salle och Ulmer hade en rätt så tung afton. Inte mycket som gick rätt i avgörande skeden. Istället hoppade och studsade pucken för dem och det mesta rann ut i sanden.

Wargh, Steen och Enström är härliga att se. Steen gör en av sina bästa matcher i år, Enström kämpar, tacklar, åker skridskor och vinner puck. En riktig fröjd att se. Och Wargh ska inte spela back, han ska spela ytterforward. Det syns hur mycket mer bekväm han är när han får den rollen.

Tobbe, Molinder och Snellman är för dåliga just nu. Forsberg kämpar och Snellman blandar och ger. Ibland är han helt okej men nästa sekvens är det Bambi på hal is. Molinder var rent ut sagt usel igår. Ingenting verkar fungera, just nu.

Zacke har faktiskt ryckt upp sig i målet och suger åt sig fler puckar än han gjort tidigare. Men samtidigt så är det ingen bra retur på Brynäs mål och han hade ett flertal sekvenser då han är fladdrig och ostabil. I långa loppet håller han inte som förstemålis i ES.

På backsidan är Timmy en gigant. Även om han gjorde några misstag igår. Hedman blir bara stabilare och stabilare och igår sköt han mer skott i ett PP än han gjort tidigare totalt sett denna säsong. Hedin och Hållberg är också på rätt väg, de blir mer och mer samspelta och gör färre misstag.

Den jag gläds mest åt på backsidan, i alla fall igår, är Jens Westin. Han gjorde sin bästa match för säsongen, hade ett antal bra skott och spelade stabilt i försvaret. Han gör visserligen några misstag, men det har jag överseende med om han spelar så stabilt och bra i övrigt. Kurvinen kan bättre.

Nu låter det som att MODO gjorde en kanonmatch, men så var det verkligen inte. Men vi tar poäng och det finns tendenser i spelet som får mig att tro på en fortsatt klättring i tabellen. Vi är nu bara två poäng efter Brynäs, SkAIK och Frölunda. Och fem poäng från fjärde plats. Det är iofs tätt i tabellen, men nu börjar jag titta uppåt istället för neråt. Där nere kan vi låta Timrå, Djurgården, Rögle och - snart - Brynäs harva. Södertälje kan inrikta sig på möten med Leksand, AIK och de övriga lagen i KS.

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
BanaN: hahaha, bra huvud räkning där ;-)
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
BanaN: Logiskt värre...
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Aftonbladet: "Modo tog emot Brynäs. Sjuan mot åttan i tabellen och något av en måstematch för Modo. Förlust och man skulle vara hela åtta poäng efter sin motståndare. Seger - bara fem."

Öhhh, okey...
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Föresten enligt uppgift ska morisson stå nästa match?!

Jag tycker zacke gör ett bra jobb!

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

För fem omgångar sedan spelade vi bättre men tog inga poäng. Idag spelade vi dåligt och tråkigt, men vi vinner.

Jag föredrar poäng framför skönspel i dagsläget.

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

MorganaLefaey: Så är det definitivt. Frölunda för att nämna ett lag har nu 4 raka torsk och 2 raka nollor! Brynäs har många tors å luleå dalar som en sten i tabellen! Jag tror stenhårt på att bottenlagena nu verkligen tar en match i taget å krigar för sin existens sammtidigt som de andra inte ger de där lilla extra och så kommer förlusterna sammtidigt som bottenlagen vinner. Ssk förlorade visserligen idag, men dom spelade bra och hade ledningen tills fbk vände på matchen med deras grymma PP.

Serien är jämn och det är skitkul, bara hoppas modo kan fortsätta på den inslagna vägen och lägg där till att MZA är snart tillbaka!

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Berka:  Under de 3 matcher som gått senast så har vi plockat full pott, men tyvärr så plockar bottenlagen alldeles för många poäng.

Nu skall man väl inte klaga så länge vi tar 3 pinnar. Men med lite flyt så kunde man verkligen legat bättre till. Är det helt enkelt så att alla lag där nere nu fått hybris och ger gärnet och de andra lagen egentligen inte är så mycket bättre (vilket iofs den jämna serien borde visat redan)

Man kommer i alla fall närmare lagen på den övre halvan och nu har vi helt plötsligt kontakt med Brynäs och Luleå och några till också.

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
pratarn:Haha ja men det är så det ska vara =)  Starkt att kriga in en ledning med minuten kvar!!  Viktigt om inte annat =) Grattis
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Berka: ...Mycket händelserik tillställning som hördes hemmifrån soffan...

Smakstart, Nämen, Skit, JAA, NEJ, JAAA, NEEEJ, JAAAAAA, typ fördelat på 60min. Otroligt skön bortavinst dock om vi nu skall få chans att vara med om slutspel.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Så har man bara 2 P denna omgång!! De va då satan så svårt att plocka några poäng! Tik vände å vann med minuten kvar å spräckte mitt kryss.. =(

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Wayne Gresky: Hade modo gjort några kassar till så hade matchen fått godkänt av mig iaf.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Berka: Var jag inte hängiven modosupporer skulle jag använda tiden till något bättre än att kolla på den är skiten. Underhållningsvärde = 0.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Andra matchen i rad som steen missar öppen kasse !!

Sjustera siktet kanske?

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Förbannat dommaren, du har släppt 2 klara hakningar  på modoiter på 4 minuter , men du tar en skithakning på timmy sekunden senare!!

BLÄ !

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Brynäs är på G

Kom igen modo kämpa!!!

Kommentera


Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Hawerchuk: Modo skulle behöva ett mål tidigt för att orka med.

Skulle brynäs få ett mål till trots modo dominans så är det risk att man blir griniga och släpper in brynäs i matchen igen.

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Jag är livrädd för att Brynäs ska komma ut och köra stenhårt i sista. Då är vi körda med tanke på tempot vi har där ute.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Överlägsen period av modo men bara ett mål.

Brynäs skapar endast en handfull chanser, me det är bra chanser dom skapat

Hoppas grabbarna fortsätter samma hårda jobb i 20 till då kan det gå vägen

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Hawerchuk:Ja haha och det tackar vi för =)

Det kändes väldigt rättvist som läget ser ut just nu..

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Berka: Assist Markström på den! Härlig passning.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Berka: Tack Markström =)
Kommentera


Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Hawerchuk:Ajaj så nära av skröder... stolpen
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Berka: Det skadar ju aldrig att testa. Släng in någon gammal Modosouvenir också så är nog biffen kirrad.
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
willex:


Om du menar sopcast så kanske denna länk funkar?
Men jag kollar på TV jag också...
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Hawerchuk:  Duger det med grillspettspinnar och en nalle som hunden brukar tugga på tror du?
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Berka: Utöva lite voodoo istället och fixa till matchen, jag somnar nog snart!
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

willex:Jaha =) Nä säsongskortet, frun la sig på sängen så nu har man soffan å hockeyn för sig själv ;)

Skaplig match oxå, tycker markström har revancherat sig ordentligt efter 1-1 målet

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Hawerchuk:HAHA jag får bjuda på en öl någon gång =) TACK
Kommentera


Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Berka: jaha jag trode du såg matchen via en sopcase länk
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00

Är det någon som kan hjälpa mig, i stridens hetta så kom jag åt någon knapp eller nått å nu är bilden för stor så jag måste skrolla i sidled för att kunna läsa allt på HS!

Vad har jag lyckats me? hehe

Kommentera



Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
willex:

Nu fattade jag inte riktigt, men jag ser matchen på tv om det va de du undrade?

Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Berka: länk till matchen?
Kommentera

Sv: Tjajkovski vs Eurodisco, Swedbank Arena 15/1-09 kl 19.00
Bissett19: Roligt att höra att det var ett billigt mål. På webradion lät det som om det var en handledare som gjort 99% av NHL-spelarna avundsjuka.
Kommentera

1112944 · »