1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528783 inlägg · 4121 ämnen

Tränarfrågan

Sv: Tränarfrågan
Paddan: Troligen har tex. ÖA med flera fått reda på tidpunkten.

matsby: Vår ambition var att ställa upp med bara sex spelare och 23 tränare, men tydligen har det blivit någon kommunikationsmiss på vägen och alla kontrakt har inte blivit terminerade. Men, innan säsongsstarten så lovar vi att vi ska ha rättat till detta.

matsby: Fler tränare blir det i dagarna framöver. Men Paddans antal var lite överdrivet;-)

Jag är förresten imponerad av Sanny Lindström statistik i Timrå. 106 matcher, fyra mål, fem assists och 196 utvisningsminuter. Suveränt att lyckas göra 9 poäng när man inte har något under hjälmen.

Frisco:
vilket påhopp ;-)

Sanny är en kanon kille

"Han heter Sanny Lindström
och han är hård som sten.
Han tacklar hårt som satan
och knäcker era ben!"

Vad har ni kvar nu när ni "kickat" werner?
;-)

Paddan:

15.00 skall visst presskonferensen börja.

matsby:

Magnus Hedlund.

Poffa: Bra, då hinner jag hem lagom tills det är dags att höra nyheterna.

matsby: Vad vi har kvar? Tja, ett stort antal spelare, samt förhoppningsvis en ettrig finländare vid namn Mika. Skulle det inte räcka så finns det gott om blöta handdukar med vilka man kan väcka liv i TIKare.

Frisco: Med tanke på hur han flög när Werna tog tag i honom skulle jag gissa på att han har helium under hjälmen...

Lumber Jack:

Och jag som trodde han var en vattenskalle...

Poffa: Hehe...

Brithéns försvarare är i full gång igen på åfissijälla. Han måste ha mutat vissa suportergrupperingar den gamle landsfiskalen.

Lumber Jack:

Dessutom är ju Wernerhataren Spud i full gång. Jag försökte läxa upp honom men orkade inte till slut. Han är ju så insnöad på vad han "vet" så allt annat är ju bara lögn och förbannad lögn.

Han ensam skulle kunna vara en anledning till att betala massvis med pengar för att hålla SpS igång.

Jaha, då var det klart då.

Kent Forsberg och Anders Melinder leder representationslaget under 2004/2005.

Intressanta uttakommentarer!

"- Det här gillar jag, att få möjligheten att fortsätta med A –laget och även att åter få jobba tillsammans med Kent, säger Anders Melinder."

Lugnande. Eller är det överpositivt uttalande?

"- Skönt att vi lyckats lösa tränarfrågan på ett för vår del positivt sätt. Positivt också ur den aspekten att presumtiva spelare, allt som oftast, vill veta vilken tränare som skall leda laget när förhandlingar förs, säger MODO Hockeys sportchef Bengt Hedin."

En liten hint till det som komma skall kanske?

Hawerchuk: -utta... ?

Hawerchuk: Vad har den gamle fotbollsdomaren och chefen för fritidförvaltningen i Sollefteå med det här att göra? ;-)

Hawerchuk:

Enligt Radio Västernorrland så är även Fredrik Andersson en del av tränartrojkan. Ännu bättre.

Poffa: Med andra ord har vi en junta... Härligt, wow, det tar vi med oss!

Lumber Jack: Jag kommer ihåg när Utta var gäst på vår ungdomsfotbollsavslutning i Östansbo för ca 27 år sen. Undrar om Utta fått skriva så många autografer på en dag som han fick då?

Lumber Jack: Då kan vi väl med stor sannolikhet räkna med att tröja 21 kommer ner från taket nästa säsong. Sen menar jag inte den "tröjan" som hängt där i några säsonger då den är lite för stor för att tom Peter skall kunna fylla den.

Paddan: Snacket om 100% anställning osv kan ju inte stämma in på dig... Du skall väl till 100% vara på Hampnäs i sommar...

Alla: Radiosporten intervjuar Storskägget och han sa inget men hoppades att hans återkomst skulle göra att Peter lättare kunde bestämma sig för att komma hem.

Salle: Tja, allting lutar väl mer eller mindre åt att det blir Hampnäs, även om min handläggare förbjudit mig att sätta min fot där igen. Det är rätta takter!

Salle: Här har vi länken, klicka på 16.03 sändningen.

Lumber Jack: Så nu är det bara att sitta och börja pricka av hemvändarna då.
Tydligen har Samme i varje fall hunnit vända hem en sväng...

Paddan: Baaaah! Det är bara snäll-Samuel som lärt sig att hantera media. Hade reportern varit från Haparanda så hade han sagt att Asplöven var ett tänkbart alternativ.

Salle: Jahaaa, det var så det var. Det hade jag inte riktigt förstått ;)

Paddan: Vilken liten solstråle vi har fått.

Lumber Jack: Undrar om han blivit anmäld till det där Fab5, för han verkar ju också väldigt uppsnofsad.

Salle:

Klart Samme ser Timrå som ett alternativ - han kan ju inte vara säker på att MoDo vill ha honom, och Timrå har ju inte direkt en drös med NHL-spelare som kan komma hem.

knaskamilla: Enlig Timrås sportchef är Z:a Modin och Foppas favorit Draper klar OM det blir Lock-Out...

Några andra skall inte vara aktuella!

Swordster: Märkligt, men vad hände med Modins bästis Martin St Louis och Zätas bästis Pavel Datsyuk då? De skulle ju också spela för TIK ifall det blir lockout i NHL...

Paddan: Ang lockouten, kommer den att bli av?
Jag tror att ägarna inte har råd att ha sina arenor stillastående eftersom dom förlorar en j-a massa kosing på det

Swordster:

Stackars Samme. Då smörade han i onödan. Fast jag hoppas iofs på att få se honom i MoDo.

65Selander: Tja, nu är ju inte Björn inloggad och kan ge ett uttömmande rapport på en sisådär 150 A4-sidor, men jag tycker det verkar som att läget är väldigt låst i förhandlingarna.

Men de där arenorna torde väl ändå inte stå helt övergivna, finns ju möjlighet att anordna ännu mer konserter och cirkusar i de där glaspalatsen. Eller så får man "utlokalisera" AHL-lag till arenorna och på så sätt få ny publik och kanske lite hyresintäkter.

Äh, förresten, det är lika bra vi lägger ner alltihop.

Paddan: Man tackar för svaret och avvaktar om det kommer in någon doktorsavhandling senare under kvällen!

65Selander: Kul att höra att det finns folk som fortfarande är tacksamma för lite svammel ;)

Poffa: Det blir till att ställa in videon (eller monstermaskinen om man heter scim), ska tydligen bli ett inslag om Skägget på mitt 19.10.

Swordster: Draper kommer att få ett helvete med Hedlund, stackars sate:-)

Lumber Jack:

Jag misstänker att scim inte får in Mittnytt på sin monstermaskin. Eller pratar vi om TV4s lokala sändningar? (Nog för att jag inte vet hur TV4s sändningar är indelade i regioner, men man vet ju aldrig...)

knaskamilla: Mittnytt, Fyran planerar att lägga in en dokumentär om sexlingfödslar bland marsvin i ett försök att toppa.

Lumber Jack:

Ja, det kan väl iofs vara kul för scim att ha den dokumentären på DVD?

Undra om Kent är nöjd med smeknamnet han fick i Aftonbladet idag.. "Gammel-Foppa"...

65Selander:

Man kan också skippa teoristrukturen och bara komma med den cyniska tesen att det finns mycket att tjäna på en lång lock-out för en majoritet av en lagen - mer kvalitet hos den genomsnittlige spelaren i ligan ifall några lag går omkull/ger upp, mindre press uppåt på lönerna oavsett om det löser sig med ett lönetak eller att ett antal lag försvinner.

Frågan är väl då bara hur intresserade de mest utsatta lagens ägare är att driva på för en uppgörelse innan lock-outen inträffar, och hur intresserade vissa av dem är att driva ett hockeylag istället för ett starta t.ex. ett...dambasketlag?

Vet int nå, jag.

knaskamilla:

Nej, jag får inte in Mittnytt, jag får in något annat nytt, fast det får jag inte in heller för jag får bara en stillbild där det står att de analoga kanalerna visa regionala nyheter. Analoga kanaler, finns det fortfarande?

scim:

Dessutom, skulle jag få in Mittnytt så skulle jag nog inte se det på monstermaskinen ändå.

Nu en liten kvällsöl för att grunda inför morgondagens oförberedda tenta, som jag dock är medveten om.

scim:

Där ljög du, du hade ju tentapluggat under matchen sa du till mig.

Poffa:

Så du förutsätter att det var du som fick veta sanningen?
Om sanningen ska fram så gjorde jag varken eller.

Poffa: Nog är väl Freddan värd en länk nog? Ja, tänkte just det.

Lumber Jack:

Jag undrar bara när konflikten mellan Melinder/Andersson och Forsberg ska offentliggöras. Den var väl också sann, eller...var "konflikten" bara ett stadie i en förhandlingssituation?

Björn VII: Varnars är NilssonJ när han behövs som mest?

Lumber Jack:

Om Freddan är värd en länk så är banne mig Lennart "Lelle" Hermansson det också.

« · 389881 · »