Cyklob: Vadå, vad ska Jönsson annat tycka? Att det ska lottas eller bli omspel? På dig verkar det som om huvudsaken är att Modo får tre poäng i just denna match. Jörgen J, Per Ledin och många andra tänker nog lite längre, klokt nog.
Har fått reda på att laget åker hem i kväll. Men eftersom de inte kommer åt sina kläder får de åka som de är klädda nu, i full utrustning. Kvar blir Lonken för att ta hem grejorna som är kvar.
I övrigt om matchen (sändes den?) så kan man säga att FBK var aldrig nära. Modo spelade EXTREMT bra, och jag överdriver verkligen inte. Dock får Hento ta på sig båda målen.
Poffa: De åker med någon charterflight alltså. Ryms verkligen två hockeyspelare i full utrustning att sitta brevid varandra? Tänk om detta hade hänt i Globen, MODO hade fått flyga hem med ett vanligt SAS plan med en massa andra resenärer.
Det rörde sig om två skilda samtal, och tydligen också om två skilda individer som ringde in hoten, så med det beslutsunderlaget får man nog säga att polisen inte hade något val att soppa huvudet i sanden. Dödhsot mot enskilda spelare har ju existerat flera gånger förut utan att matcher stoppats.
Men, skulle det vara allvar så är jag intresserad av ett motiv. Extremliberalt hat mot subventioner av elitidrottsarenor? Militanta nykterister? Fronten för kristna och kärnfamiljsmässiga lördagsaktiviteter?
För övrigt hade det funkat fint med skridskor på gatan i Umeå i alla fall.
Kom att tänka på hur spelarna tycker att det är att lämna sina personliga grejer kvar där nere. Undrar hur man klarar att separeras från mobiltelefonerna.
Är du inte nöjd med Nikkis sammanfattning: "I övrigt om matchen (sändes den?) så kan man säga att FBK var aldrig nära. Modo spelade EXTREMT bra, och jag överdriver verkligen inte. Dock får Hento ta på sig båda målen." ?
Sarg ut och bryta högt upp i banan. Efter 2-0 så tror jag inte Modo var utanför försvarszon mer än två gånger under resten av matchen. Extremt bra kämpainsats där spelarna offrade sig hela tiden. Positivt överraskad faktiskt.
Modo var totalt dominanta egentligen. FBK kom inte till några direkta farligheter förutom några studspuckar. Sundström är grymt bra.
Sen efter Oscar Hedmans knätackling säger speaken (oväntat tyst) att vi blir evakuerade och att alla måste lämna arenan. Jag frågar på vägen ut vad som händer men ingen vet. Väl utanför ringer det och vi får reda på att det är ett bombhot.
Sedan smäller det. Det blir knäpptyst. Dock visade det sig att det var ett bussdäck som var lite trasigt... men det blev verkligen dödstyst i några sekunder.
Efter en timma fattade vi att det inte skulle bli någon match och vi gick hemåt. Tyvärr.
Oerhört tråkigt om matchen måste spelas om då Modo var totalt överlägsna."
knaskamilla: Normalt förfarande är att chartrade plan som dessa står "off" och att man därför åker buss direkt till planet, utan att gå igenom någon säkerhetskontroll.
För att han undrade om säkerhetskontrollen? Själv har jag aldrig någonsin i hela mitt liv fått äran att flyga chartrat (upprörande!), så jag har ingen koll alls.