1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480230 inlägg · 4078 ämnen

Väsby - Modo 2021-01-06

« · 2123010 · » Till forumet


Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Confusius: Men det fullständigt värdelösa, intergalaktislt dåliga spelsystemet förvandlar ju bra spelare till dåliga spelare. Svenningsson är väl egentligen inte en gnuggare, men i brist på något som ens kan kallas gameplan blir han en gnuggare. Hedberg samma sak.

Jo, det är 95% brist på någon form av spelplan på tränarbänken och 5% spelarna.

Centersidan är inte så bra som man hoppats, men återigen. Med någon form av fungerande gameplan skulle den lätt räcka för en sådan här match.

Det här är det sämsta modo jag sett under de 40+ år jag följt dem. Då tänker jag på hur man taktiskt angriper situationer. Hur man försvarar sig i olika zoner. Hur man tänker dig spelvända osv. Dvs, om man bortser spelarmaterialet så år tanken bakom hur vi spelar det överlägset minst genomtänkta.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Confusius: Dom hade väl sagt något i liknande att dom inte vill belasta han dom första matcherna som center. Men dom värvar in en center men låt han inte spela som det?

jadu jag vet inte :D
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Gavelo: ja andra var han inte nöjd med vi följde inte spelplanen, tredje spelade vi bra synd vi släppte in mål då de spelade 6 mot 5
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Nooky: Förmodligen för att dom anser att han inte passar som center(ännu), eller vad tror du?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Eller: ja där missade de även studion tyckte den var felaktig, tur den utv inte blev avgörande
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Confusius: Men rockwood har ju aldrig fått spelat center ännu... för han spelas ytter
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
J F K: Tycker att Tarasov har en poäng!

Du verkar tycka att vår kräftgång beror till 100% på ett bristande spelsystem(alltså ledarskapet) Jag håller med dig i den månen att jag tror att det är stora brister i ledarskap (spelsystem) men att spelarmaterialet är den stora felande länken!

Tittar man på vårt lag på papperet, så visst vi har några individuellt skickliga killar MEN det är på papperet.!
Svenningsson och Hedberg värvades som poängörare enligt ledningen. Men ska sanningen fram så är ju ingen av dom just det, dom har varsinn bra säsong poängmässigt, dom är inga poängkungar.

Backsidan är otroligt skev, vi har för många backar som inte grejar defensiven.

Centersidan är ju ett skämt! Vi har typ 1 center i Jellvert. Varken Gagnon, Aagaard, Rockwood, Heponiemi har visat sig greja centerspelet på stor rink!

Vi har en forwardsuppsättning full med gnuggare(Hedberg, Svenningsson, Ohlsson, Sylwander, Häggström, Lindewall, Olhaver) + Karlkvist

Truppen är sjukligt felbalanserad

Skulle nog fördela problemen som 70% spelarmaterial och 30% brister i spelsystem(ledarskap)
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Heyerdal: Peters rinkens gigant. Men hur kunde han få utvisning? Han slår bort pucken och sedan åker Väsbyspelaren och ramlar på mv-klubban. Hur tänkte domaren där?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
jonsson: Sa han verkligen det?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Bilyaletdinov: om man är nöjd med en period där man tappar en ledning och förlorar skott med 16-5 då ber man väl om att bli utbytt?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov: Bröderna Wahlgren räcker inte ens till i allsvenskan i år, men i fjolårets Modo under en TRÅNARE så kunde de spela en hel match mot Löven som vi vann. Faktum är att då var de helt ok och avgjorde en match.

Du får nog faktiskt ta och inse att felet är inte spelarna, även om vi såklart kunnat värva bättre.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
J F K:
Må så vara, jag är tror inte så många lag skulle vilja byta någon av de jag räknade upp mot någon i sitt lag. Men oavsett så måste nåt hända framöver.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Bilyaletdinov: haha jag sa tidigare till sambon att vi behöver en tränare med hans ansikte...
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov: Du är bara färgad av hur de spelare vi har presterar. Vi hade inte ens velat ha flera av Väsbys spelare om vi fått dem. Förutom deras förstakedja har de ingenting mot oss.

Problemet är att spelarna presterar på en extremt låg nivå av sitt kunnande. Och de som är ansvariga för att få gruppen att prestera.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
jonsson: Börjar bli Dan Eliasson-nivå på Styf nu.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Confusius: jo men hela hockey sverige ska passa sig för väsby nu med
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
jonsson: Haha skön intervju med Väsbys tränare :) "Förvånad över att Styf är nöjd med matchen när dom kom hit och blev helt utspelade, såg ju ut som att vi mötte Arvika" Hahaha
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
jonsson: Haha vilken planet är han ifrån?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov: håller med dig. men på hockeyskolan som jag gissar att dom flesta i detta lag har gått.. så får man lära sig hur man passar en puck på bladet också!

Det berättade min systerdotter i förrgår till mig att dom har börjat tränat hårdare på det!

måste vara något slags regelbrott och stå o säga att en tränare är nöjd med tredje perioden.

Ush huva
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Modo-Målet:
Det kan diskuteras, men
Lindewall/Nordin/Tjernström/Tommy E håller inte allsvensk nivå som forwards de är fördelade på två kedjor, det handlar bara om att överleva när dessa är inne. En annan tränare gör det kanske bättre med det räcker inte.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Nooky: Med det avståndet från kontoret till havet behöver dom inte bara snacka fiske, dom kan kasta ut!
Föredrog om dom fiskade efter nya spelare istället?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov: Styf nöjd med tredjeperioden.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
”Vi gjorde en bra 3:e” säger Styf
Håller ni med?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
J F K:
Inte spela ut efter noter, men idag tycker jag Väsbys lag på pappret är starkare än Modo. Jag tycker definitivt inte att vi har material för topp 6. Det som räddar oss är
1: Peters
2: Karlkvist

Sen är tränarna ansvariga, en bra tränare hade säkert kunnat klämma in oss på topp 10. En bra tränare förstår också hur laget måste vara byggt för klara allsvenskan, tyvärr verkar inte MoDos sportliga ledning förstå det öht. Alla inblandade i lagbygget bör se sig i spegeln och fråga sig vad de håller på med, både vad det gäller lagbygget och om man är kvalificerad att leda på den här nivån. Tyvärr hårt skrivet men det är katastrof.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Snipan: 3 matcher på fyra dagar, Väsby långlediga, klart de har mer ork o energi, lång resa dessutom , matcherna för oss mot Tik tog mycket energi
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Ojoj... Vi stjäl 2 p av Väsby 😱

A.Peters bär verkligen upp laget nu.
Men visst är vi tillbaka till samma skit igen, puckstirrande försvarsspel och ingen tanke hur vi ska komma med fart genom mittzon med kontroll av pucken.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Snipan: Att höra Peters efter matchen värmer.
Toppen kille
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Heyerdal: Jupp. Peters har varit helt fenomenal efter nyår.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Sen kan man tycka att MoDo's tränare bör se över hur dom kompa deras kedjor..

förstörde en kedja med aagard,hedberg,svenning.

hur kan det vara så svårt för dom att kompa Harju,rockwood,karla - aagard,hedberg,svenning.?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
jonsson: 2 poäng känns som en skänk från ovan. Fokus på det positiva: Peters och tre bra straffar.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
AddMan: lite tur där att väsbys målvakt var helt kass.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
AddMan: Tack Peters för två poäng !
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
jonsson: STÖLD
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
modo7907: Det är möjligt att vi inte har råd pga Corona. Men OM vi har råd måste vi förstärka och det ordentligt.
Att vi har många spelare borta är ingen ursäkt, vi var inte bra med alla friska heller!
Även om vi får tillbaka Hepo, han är ingen center och ska inte spela som det heller

2 centrar och 2 defensivt stabila backar behövs ASAP!

Och det är nog lika bra att förändra även på ledarsidan, svårt att hitta något vettigt där under säsong dock.

Frågan är hur länge Peters orkar bära oss mentalt.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Sven Tuta: Jag tycker faktiskt att det är mer sällan det läcker ut rykten angående MoDo nu för tiden.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
jonsson: NÖJD?!?!

Vi ska vara nöjda att vi inte förlorat med 10-2
Att vi snor 2 poäng är ren och skär stöld
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
modo7907: Straffar kan tydligen också :)
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Mer än nöjd med 2 p
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov: är materialet så dåligt att vi ska vara totalt utspelade och förlora skotten med 48-16 mot Väsby? Det är något större fel än materialet.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov: Menar du att Väsbys, Tingsryds och Kristianstads trupper är så mycket bättre så de spelar ut oss efter noter? På de senaste nio matcherna har vi varit utspelade i sju!!! I två har vi vunnit där vi lika gärna kunnat förlora.

Vi är i dagsläget seriens särklassigt sämsta lag. Det är inte ens en tvekan om det.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
AddMan: utan Peters hade Modo legat på nedflyttnings kval plats
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
AddMan: verkligen. Peters är anledningen till att det inte blev ännu en 7-2 förlust.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Sven Tuta: Dom sitter på kontoren och dricker kaffe o snackar om fiske
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Nooky:
Ja många lag kommer med lätthet upp i 40 skott mot oss
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov: 48-16 i skott. Till Väsby. Surrealistiskt.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Nooky: Peters är en stjärna !
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Nooky: Händer det ingenting den närmaste tiden då är det ngt mkt märkligt från ledningen
Eller så har man varit så kall och har något redan klart. Men det brukar alltid läcka ut ngt men det är så tyst om allt
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov: jadu något måste hända när man har en målvakt som behöver få stå emot över 150 skott på 3 matcher?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
J F K:
Ja vi tycker olika helt enkelt, men det är väldigt sällan de räcker med byta tränare. Jag skall tillägga att jag också är
Tveksam till Styf men samtidigt tycker jag materialet är väldigt svagt sen Kaut/Hepo försvann.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov: Ja för de kan inte bara kolla resultaten målmässigt och göra en rättvis bedömning i alla fall.. Peters har vart riktigt bra.
Kommentera

« · 2123010 · »