1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527456 inlägg · 4121 ämnen

Västerås - Modo 2021-10-20

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{7639}: Nu kliver vi upp till en fjärdeplats i tabellen. Gött det..

jonsson: Väggen framför :)

Fan vad skönt att vi håller en ledning, men vafan ge oss en straff också!

{8384}: varför är inte det straff då?^^. Fegt! haha. Fyfan vad skönt med 3. Helt okej match ändå!

{7639}: Hur i hela friden kan der där inte vara straff???? Är det ett skämt? Det kan ju inte dömas annat än straff om man tycker att det är en utvisning.

{8384}: Jävlar vilka sköna 3p! Smakar extremt bra :)

{8384}:
Viktig seger och stabilt. Skall bli spännande att se hur bra laget är i februari in med två forwards.

{8384}:

Bra match, en bra Tex, mycket va bra.

{8384}: Nu plockas ancnoc'en fram, skål kamrater!

{5647}:

så komiskt dåligt. PP när det är 2 sekunder kvar. Wessner är ett skämt.

{5647}: Ja, det där var bra sjukt. Enda förklaringen är att man inte bedömde det som ett friläge... sjukt.

{7639}: Modo har kontroll på matchen i 48 minuter, sen beslutar man sig för att spela på resultatet och då tappade man allt, Tex räddar oss sista 10 tack och lov.

{5647}:

Grym insatts av Tex, kul att han får visa vad han kan, spelar han i närheten av detta är målvaktssidan vårt minsta bekymmer.

Han var väldigt följsam och tät och överglänste stjärnvärvningen JG rejält.

Stark seger mot ett VIK som många hade tippat i toppen av serien. Kul att se att vi studsar tillbaka efter den mindre bra insatsen mot Troja senast.

jonsson: Världens sämsta målvakt enligt Froschwein.

Rytter: Tex var tunga på vågen i denna match grymt skön seger. Woods brände många lägen ikväll hoppas att utdelningen kommer retroaktivt mot Vita Hästen i nästa match.

Rytter: ah skulle vara så skönt om vi kunde ha en stabil förstamålvakt som kan göra det lilla extra när vi är lite undet isen. Hoppas tex fortsätter så

Gavelo:

Fast det där stämmer inte tycker jag, visst att vi backar hem lite och spelar med större marginaler och håller pucken framför oss, men det var inte så nära att VIK skulle ta ikapp detta. Det var ju inte så att de parkerade i vår zon. Visst dom fick ett PP med 6 minuter kvar och 4-2 där hade skapat lite spänning. Men jag tycker vi dödade av matchen på ett bra sätt i tredje och fick tiden att gå, VIK fick inte speciellt långa anfall och fick åka ner och hämta puckar i egenzon och skapade inte tillräckligt för att hämta ikapp.

Så nej jag tycker inte det var Tex som räddade oss, detta var en laginsats och en stabil bortamatch som gav 3p.

Randy Marsh: Det måste vara frustrerande att spela när Wessner dömer. Svårt att förstå hans bedömningar, inte helt konsekvent. Kommer ihåg en match förra året där det var flera udda beslut. Är Wessner sämsta domaren i HA?

Rytter: Man gillar att höra Karlin tala, det gör man. En klok man.

KB:

Verkligen. Har svängt helt kring honom, hade ju lite frågetecken hur han skulle ta sig an en toppklubb. Men han har verkligen visat att han är helt rätt man på rätt plats.

Hoppas han vill stanna länge.

Rytter: Västerås tränare tycker Ohlsson har ett ansvar att hålla kroppen upprätt, men han har ju pucken mellan benen, hur ska han kunna hålla kolla på den utan att heta Stevie Wonder?

KB:
Söderström som intervjuare..... vilket kap!

Tarasov: han växer in i kavajen helt klart! 👍

Rytter: Jag håller inte med, eller delvis, därför att:
Första 4-5 minutrarna efter deras mål så slarvade vi, många dåliga uppspel, bakomryggen pass och indianare, ist för att spela djupt så tappade vi puckarna i mittzonen, precis det Västerås ville, sen får dom inte någon lång press men vaskar ändå fram en 3-4 bra chanser som inte hade kommit om vi spelat noggrant som första 48.
Sista 7-8 minutrarna av matchen spelar vi som du säger med pucken framför oss och försöker värdera situationerna, dock blev vi långsamma och bevakande i egen zon ist för att sätta press på puckföraren, ett spetsigare lag hade målat på oss i de läget.

Tex är den klart bästa spelaren på isen och är den enskilt största anledningen till att vi håller undan efter deras reducering

Olsson efter matchen beskriver att dom slarvade för mycket och att man ändå inte är riktigt nöjd med spelet trots 4-1 seger.

dempa:
Ja och upplever en intellektuell skärpa

Förtjänar inte Niklas Folin beröm? Apropå defensiva backar som bör spela enkelt och gör det.

Gavelo:
Bra sådana här inlägg behövs när vi vinner, sköter det när vi förlorar!

Nästa match är Vigge tillbaka? Mycket att glädjas åt och med ikväll

Gavelo: Tex var riktigt stabilt idag och den nämnde Ohlsson var bra idag!

Majbrasan: Japp väldigt roligt att ha honom tillbaka.

Tarasov: Förstår faktiskt inte vad du menar, tror jag!

Gavelo: Du måste ha i minne att vi inte kunnat spela på resultatet de senaste hundra åren nästan. Något överdrivet.
Ja, lite passivt och lite skärpa, men det var inte på allvar spännande och många gånger bättre än det sett ut på många år när vi spelat på ledning

{5647}: Det håller jag med dig till 100% , valfritt år sedan 2011 har Modo ”hittat en väg att förlora” så denna säsong känns hittills som att vi övergett det och faktiskt kan stänga matcher, men också för den delen vända underlägen.

Nu får vi dessutom snart in Vigge och Walle i laget vilket stärker oss enormt.

Gavelo: walle? Vad har jag missat?

Wahlberg

Bad_Brett: absolut. Nämnde även att ingen blir gladare än jag om han kan motbevisa tesen :)

S-vikaren: Folin är alltid bra! En väldigt solid back som sällan gör en dålig match, jobbar i det tysta.

{5647}:

Skönaste med segern idag är att vi trots att spelet har hackat stundtals så har vi klättrat upp till fjärdeplats. Vi är bara 7p bakom de oslagbara HV, och 4p bakom det BIK som skulle sluta i toppen och utmana HV.

Sedan har vi gått förbi och ifrån lag som Västerås, AIK, Mora och SSK som alla skulle sluta före oss.

Inte en dålig start på serien med nytt lag och nya tränare. Kan vi bara fortsätta att ta steg och växa allt eftersom så kan vi nog få en rolig säsong och får sikta på att ställa till det i ett slutspel för favoriterna.

Stärker vi upp laget med lite spets (2 forwards och 1 back) som faller väl ut tycker jag man kan sikta mot semifinal som mål till att börja med.

Nu har det ju bara gått 8 matcher, men tycker starten är bättre än förväntat och gillar att vi håller kontakten uppåt trots att inte spelet är perfekt.

{6870}: Haha ja precis , tycker många svänger med smeknamn så Wahlberg fick bli Walle 👍🏼😉

Den som nu vill hoppa, den är MoDoit...

Costanza:

Nu blir det examensprov för laget dags att följa upp en bra bortamatch mot ett topptippat lag genom att slå Vita Hästen hemma. Vill man etablera sig i toppen måste man klara dessa utmaningar och spela som om det stod HV på tröjorna nu på fredag..

Tar vi en seger på Fredag och bygger vidare på det fina spelet tror jag vi kan stanna i toppen och utmana om topp 4, klarar vi inte detta är det risk att vi är ett varannandagslag och kommer mer få rikta in oss på plats 8-6.

Rytter: Farliga matcher det där, det vet vi. Bra ändå att få tillbaka två toppspelare. Sen ska väl StorPlånkan öppnas har jag hört på stan....5 plus till bortaklacken i Gurkstan.

Rytter: tex är en utmärkt målvakt med en extremt bra högsta nivå han är top 3 i ha. Hoppas modo sätter hv och löven på plats i år 👍

Rytter:
5 matcher kvar hoppas vi kan få med oss 11 p till på dem skönt att ligga kring 25p per kvartal

Missade intervjun med Karlin efter matchen, gå den o se nånstans?

jonsson:
Prova om sändningen från matchen ligger kvar på Cmore

Gavelo: Haha trodde det var timrås walli

{6870}: En liten summering, några vill Hugo Styf illa, men han var jävligt bra idag. En stor talang som kan bli en legend i klubben. Allt gott till Hugo, dessutom kul att de andra juniorerna fick göra avtryck i serien

Tarasov:

Ja visst vore det grymt, men det är ju ett snitt för plats 1-3 beroende på hur jämn säsongen är.

Jag tycker nog runt 20p per fjärdedel är godkänt med nytt lag och nya tränare. Gärna att man visar sig starka sista fjärdedelen och tar mer då så man kommer in i slutspel med bra känsla.

Den här säsongen är redan 100% bättre än förra. Vi har en rejäl tränare, en sportchef som känns mer seriös och inte leker komiker, sist men inte minst har vår eminenta VD lärt sig att hålla igen utåt till media. Jag tror på detta till 100%. Skål!

{6870}: Kung Harald hade varit bra som våran Sportchef, men han mår nog bra , när han får kommentera vad som kunde varit bättre

{6870}: karlin kan vara det bästa som hänt modo på många år.

« · 2241482 · »