1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Västerås - Modo 2021-10-20

2241685 · » Till forumet


Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Heyerdal: Står väl dessutom på 4 mål redan eller liknande.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Bad_Brett: tycker vi ska O Öhman till nästa säsong ser ut att utvecklas i positiv riktning bra mot Löven, bra mot oss o även igår !
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
J F K: Blev orolig att allt skulle förändras här på forumet när Styf fick gå ifjol. En sådan lättnad att vi har ytterligare två Styfs i laget som du kan gå loss på. ;-)
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Bad_Brett: Ja, han blev mosad längs sargen ett par gånger igår, dock positivt att han ändå fortsätter gå i tung trafik.
Hans puckbehandling och spelsinne är grymt, spelar dock med för små marginaler emellanåt
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Bad_Brett: Jag tycker att Fohlin och Bernhard är de två bästa. Sedan Wahlberg och Näsén. Jag tycker dock att Styf är dem svagaste backen. Sämst på positionsspel i mittzon och jag tycker han kan vara mycket mer resolut. För valpig och orutinerad.
Dahlroth är mycket bra defensivt, men har något slags Paul Coffey-komplex så han är horribel med puck. Han gör dock stor nytta i fyra mot fem och I egen zon.
Hasa är också svag positionsmässigt. Undrar om han inte haft ganska fria tyglar utan styrning i Almtuna, för han verkar ofta tveksam och inte veta vad han ska göra. Tuffare i kroppen än Öhman tack och lov.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Nucky: Håller med om Bernhardt men Hasa känns som att han har potential att bli årets Anton Öhman. Extremt klen och hamnar alldeles för ofta fel i banan.

Tack och lov verkar vi kunna räkna med ett spelsystem i år och då blir ju inte den typen av svagheter illa tydliga.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe: Håller med dig om Styf. Igår spelade han rejält och var närmast felfri i egen zon. Verkar stenhård i kroppen. Vågar dessutom följa med upp ibland och gör det bra. Såg ej matchen mot Troja, men tycker kritiken mot honom går till överdrift.
Mina favoritbackar i årets lag är Hasa och Bernhardt, de gör också misstag, även i gårdagens match men de håller ändå en skapligt hög och jämn nivå.
Tro på 60 felfria minuter är en utopi, speciellt från en tonåring.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter:
Jäss men tror vi fixar det även med nuvarande trupp
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Ok, vi tycker olika, men tror att han blir en stor tillgång för Modo i framtiden. 19 år och redan med mycket rutin. Men framtiden får utvisa. Jag hoppas han blir den perfekta spelaren, inte NHL-mässig, men en som gör 700 matcher i MoDo,
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: I hockey är väl alla försvarare och anfallare. Kolla hur MacMaster uppträdde vid Trojas andra mål, står hellre upp för våra talanger, än nån med 'coolt' namn som inte verkar bry sej. Älskar Hugo Styf o Modos juniorer
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe:

Jag är tveksam att vi kommer ha nytta av honom i flera år, tror faktiskt detta kan vara hans sista säsong hos oss.

Visst att vi ska ha tålamod med juniorer, och det har vi, hur många grova misstag har inte Hugo stått för i modo, hur många mål hade man relativt enkelt kunna undvika? Utan att ha siffror gissar jag att han och dahlroth är extremt överrepresenterad i dem statistiken. Har ledarna tålamod med en spelare så måste man även se en förbättring, men än då länge tyder lite på att Hugo lär sig av misstagen.

Hoppas såklart att han växer ut till en gigant, bara det att jag har svårt att se det ske just nu.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gäsp: Kanske det, men vem kan hockey bättre? Som vi har råd med alltså? Fossiler är aldrig fel, haha
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Hugo är en back vi kommer att ha nytta av i många år, så låt han mogna.

Viklund lär aldrig komma tillbaka, så vi behöver minst en stor,tuff back, som kanske kan spela ihop med Hugo. Vi ska inte kasta bort våra talanger
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe: Ja och en fossil inom hockeyn. 😁
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gäsp: Jag vill givetvis se Styf, men Dahlrot kan vara given om han spelar enkelt, vilket verkar vara svårt
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe:

Är man back ska man börja med att jobba klart spelet i egenzon och vara stabil där, inte ge bort puckar och målchanser i varje match. Senast ensam ansvarig för ett mål mot troja och idag höll han på att ge bort ett igen då han var för mjuk i närkamper. De fina insatserna på offensiv blå blir lite värt om man ger bort mål.

Är det någon som vill dahlroth illa också?

Dessa två är våra svagaste försvarare och spelar eftersom viklund är trasig, värvar vi in en ny back kommer deras speltid sjunka drastiskt och det kommer gynna laget.

Sedan spelar det ingen roll att han är 19år, det är elitidrott de håller på med och då gäller det att prestera. Ska vi ta in en 4åring på backen med motiveringen "han är ju duktig för sin ålder för han kan ju åka skridskor rätt bra för att vara så ung"?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe: Styf har precis som Dalroth mycket att bevisa. Nu är styf ung och en lovande back så för min del får dom gärna bänka Dahlrot. Men just nu är det jämnt skägg mellan de båda med ett litet + för Styf mest pga att han är en ung och lovande back och sen tror jag att Dalroth inte kan förbättra sitt spel speciellt mycket.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gäsp: Givetvis, men Harald är så genuin,
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Han gjorde några bra insatser vid offensiv blå i första perioden, men vill man se svart i stället för vitt så .....vissa bara nämner det negativa, 19 år...?

Underligt att Modo o Karlin ser nån framtid i han då? Är det fortfarande Pappan som styr?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe: Ge Gradin tid!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe:

Vill man någon illa när man påpekar vad som kan göras bättre? Jag tycker nog man vill någon mer illa om man låtsas som ingenting när det finns rejält med förbättringspotential.

Vill styf bli så bra han kan så hoppas jag han börjar ändra sitt spel i försvarszon.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gäsp: karlin kan vara det bästa som hänt modo på många år.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gäsp: Kung Harald hade varit bra som våran Sportchef, men han mår nog bra , när han får kommentera vad som kunde varit bättre
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Den här säsongen är redan 100% bättre än förra. Vi har en rejäl tränare, en sportchef som känns mer seriös och inte leker komiker, sist men inte minst har vår eminenta VD lärt sig att hålla igen utåt till media. Jag tror på detta till 100%. Skål!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Tarasov:

Ja visst vore det grymt, men det är ju ett snitt för plats 1-3 beroende på hur jämn säsongen är.

Jag tycker nog runt 20p per fjärdedel är godkänt med nytt lag och nya tränare. Gärna att man visar sig starka sista fjärdedelen och tar mer då så man kommer in i slutspel med bra känsla.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gäsp: En liten summering, några vill Hugo Styf illa, men han var jävligt bra idag. En stor talang som kan bli en legend i klubben. Allt gott till Hugo, dessutom kul att de andra juniorerna fick göra avtryck i serien
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gavelo: Haha trodde det var timrås walli
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson:
Prova om sändningen från matchen ligger kvar på Cmore
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Missade intervjun med Karlin efter matchen, gå den o se nånstans?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter:
5 matcher kvar hoppas vi kan få med oss 11 p till på dem skönt att ligga kring 25p per kvartal
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: tex är en utmärkt målvakt med en extremt bra högsta nivå han är top 3 i ha. Hoppas modo sätter hv och löven på plats i år 👍
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Farliga matcher det där, det vet vi. Bra ändå att få tillbaka två toppspelare. Sen ska väl StorPlånkan öppnas har jag hört på stan....5 plus till bortaklacken i Gurkstan.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Costanza:

Nu blir det examensprov för laget dags att följa upp en bra bortamatch mot ett topptippat lag genom att slå Vita Hästen hemma. Vill man etablera sig i toppen måste man klara dessa utmaningar och spela som om det stod HV på tröjorna nu på fredag..

Tar vi en seger på Fredag och bygger vidare på det fina spelet tror jag vi kan stanna i toppen och utmana om topp 4, klarar vi inte detta är det risk att vi är ett varannandagslag och kommer mer få rikta in oss på plats 8-6.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Den som nu vill hoppa, den är MoDoit...
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gäsp: Haha ja precis , tycker många svänger med smeknamn så Wahlberg fick bli Walle 👍🏼😉
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
J F K:

Skönaste med segern idag är att vi trots att spelet har hackat stundtals så har vi klättrat upp till fjärdeplats. Vi är bara 7p bakom de oslagbara HV, och 4p bakom det BIK som skulle sluta i toppen och utmana HV.

Sedan har vi gått förbi och ifrån lag som Västerås, AIK, Mora och SSK som alla skulle sluta före oss.

Inte en dålig start på serien med nytt lag och nya tränare. Kan vi bara fortsätta att ta steg och växa allt eftersom så kan vi nog få en rolig säsong och får sikta på att ställa till det i ett slutspel för favoriterna.

Stärker vi upp laget med lite spets (2 forwards och 1 back) som faller väl ut tycker jag man kan sikta mot semifinal som mål till att börja med.

Nu har det ju bara gått 8 matcher, men tycker starten är bättre än förväntat och gillar att vi håller kontakten uppåt trots att inte spelet är perfekt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
S-vikaren: Folin är alltid bra! En väldigt solid back som sällan gör en dålig match, jobbar i det tysta.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Bad_Brett: absolut. Nämnde även att ingen blir gladare än jag om han kan motbevisa tesen :)
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gavelo: walle? Vad har jag missat?

Wahlberg
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
J F K: Det håller jag med dig till 100% , valfritt år sedan 2011 har Modo ”hittat en väg att förlora” så denna säsong känns hittills som att vi övergett det och faktiskt kan stänga matcher, men också för den delen vända underlägen.

Nu får vi dessutom snart in Vigge och Walle i laget vilket stärker oss enormt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gavelo: Du måste ha i minne att vi inte kunnat spela på resultatet de senaste hundra åren nästan. Något överdrivet.
Ja, lite passivt och lite skärpa, men det var inte på allvar spännande och många gånger bättre än det sett ut på många år när vi spelat på ledning
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Tarasov: Förstår faktiskt inte vad du menar, tror jag!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Majbrasan: Japp väldigt roligt att ha honom tillbaka.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gavelo: Tex var riktigt stabilt idag och den nämnde Ohlsson var bra idag!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Nästa match är Vigge tillbaka? Mycket att glädjas åt och med ikväll
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gavelo:
Bra sådana här inlägg behövs när vi vinner, sköter det när vi förlorar!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Förtjänar inte Niklas Folin beröm? Apropå defensiva backar som bör spela enkelt och gör det.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
dempa:
Ja och upplever en intellektuell skärpa
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Jag håller inte med, eller delvis, därför att:
Första 4-5 minutrarna efter deras mål så slarvade vi, många dåliga uppspel, bakomryggen pass och indianare, ist för att spela djupt så tappade vi puckarna i mittzonen, precis det Västerås ville, sen får dom inte någon lång press men vaskar ändå fram en 3-4 bra chanser som inte hade kommit om vi spelat noggrant som första 48.
Sista 7-8 minutrarna av matchen spelar vi som du säger med pucken framför oss och försöker värdera situationerna, dock blev vi långsamma och bevakande i egen zon ist för att sätta press på puckföraren, ett spetsigare lag hade målat på oss i de läget.

Tex är den klart bästa spelaren på isen och är den enskilt största anledningen till att vi håller undan efter deras reducering

Olsson efter matchen beskriver att dom slarvade för mycket och att man ändå inte är riktigt nöjd med spelet trots 4-1 seger.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Tarasov: han växer in i kavajen helt klart! 👍
Kommentera

2241685 · »