1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479917 inlägg · 4078 ämnen

Västerås - Modo

« · 1923021 · » Till forumet


Sv: Västerås - Modo
Robin Ztorken L: En första center vore trevligt!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Nucky: Vi behöver nya spelare, de vi har nu har gått sönder.
Leta nya bra och köp!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Coach: Tänkte skrika lite. Men internet har slut på utropstecken för dagen... ;-)
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Coach: Jag förstår hur du menar, men att svara i känsla eller ilska är inte affekt alla gånger!
Att skriva i affekt är när känslorna mår en abnorm styrk och man skriver saker som är överdrivna och sådant man kanske inte menar men skriver för att man är i ett sådant sinnestånd, samma som att säg saker i affekt är ofta saker som man ångrar att man sagt eftersom man egentligen inte menar det!

Övrigt så vet jag du har fel och jag tror inte att Per har något att säga till om, jag vet det och hur jag vet det kan du funder över men det vore önskvärt om du slutar att påstå saker när du faktiskt inte vet.

Du får naturligtvis tro vad du vill även om dom flesta vet att du har fel, och jag tänker inte försöka omvända dig utan jag låter dig leve med din tro
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Skillnaden mot de första matcherna är att man aldrig lyckas komma med fart genom mittzon och uppspelen blir mer eller mindre misslyckade varje gång, och man får möta ett samlat försvar.
Om det beror på att man blivit sönderlästa eller dåligt självförtroende/skills kan man diskutera.
Oavsett får vi noll kontringar med oss, vilket gör att spelet blir lättläst och långsamt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: att skriva i affekt, som du precis gjorde !!! Som en liten test ,bara för att hetsa upp dig ,,svarade du i affekt = känsla,ilska mm ...angående styf ? Så tänker jag inte orda mer om de!! Men gavelo !!Björn Hellqvist är och har varit en kontroll freak!! så om du nu tror eller tycks veta att styf har nått att säga till om !! Då får du faktiskt tro det !!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
JonteD: Såklart. Vem är inte ärlig?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Nu kommer vändningen iaf! Sveriges största kappvändare har gjort det igen.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Coach: Vad tycker du att jag skrev i affekt om jag får fråga? Att säsongen mer eller mindre är körd OM inte ett mirakel sker, eller att man skäms över det spel som Modo visar upp?!, inget av dessa skrevs i affekt, det är precis så jag tycker och lite så det faktiskt är!

Att däremot sitta och skriva att inte Styf har något att säga till om i tränarstaben är så jävla töntigt och korkat så man orkar inte ens bemöta skiten.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Tarasov: tack för stödet !!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Monno: tittar du på matcherna ??vill man som tränare ha fart i femmorna ?? Ja men för guds skull mixa smartness med fart spelare samt en sk blöcka spelare,, så har man alla komponenter för att lyckas ,,, både deff och offensivt ,,,
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Om inte modo dödar Hellqvist karriär haha
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: tydligen inte !!! Eftersom du anklagade mig för att skriva i affekt ,, sen gör du samma själv !!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
hanzon: o j20 ....2-1 mot Leksand ikväll
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Coach: Skärp dig, jag vet vad affekt är!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Harald visade i en paus ikväll hur tabellplaceringarna stämde överens med boxplay o powerplay, stämde i princip på pricken frånsett ett lag som ligger näst sist i pp/bp o det är Modo men ändå sexa i serien , Vik stack ut med att vara tvåa i den tabellen men sjua i serien, han listade fem punkter, målvakt-pp-bp-2-3 ledargestalter-sköta om kropparna, viktiga saker som ger framgång
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Nucky: Jag förenklar och skarvar lite väl nu men ändock. När hade Modo senast en tjurig jävel som vände matcher och fick med sig laget i motgång? Vi har kört på mkt bollkänsla och skills och det syns både i med och motgång dessvärre.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Affekt gavelo !!!!!!!! Begriper mig inte på dig ??? Du som inte förstår vissa kommentarer men ändå kommenterar dessa,,,, pga att det inte är punkt osv bla bla bla !!!! Googla affekt.....till nästa kommentar,så du vet vad det är !!!,,innan du kommenterar nästa gång!!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
hk: Tredje säsongen som Modo spenderar i HA, och i princip inget pekar mot ett trendbrott. Man fortsätter skapa förväntan med en egen stomme, får utveckling på juniorer och har förmodligen en rätt dyr trupp i HA-mått mätt.
Trots en erkänt skicklig tränare och kanske Sveriges bästa back fortsätter kräftgången.
Under tiden plockar Oskarshamn in 18 nya spelare samt ny tränare, och går som tåget från första stund. Karlskrona åkte ur ifjol och de flesta var säkra på att de blir ett bottengäng, istället går de nu också ruggigt bra efter en trevande start och de närmar sig nu toppen.
Leksand och AIK förväntades vara topplag, byggs som topplag och ÄR topplag.
Frågan är vad som är fel hos Modo?
Laget felbyggt, är isåfall Sundlöv problemet?
Finns det någon sten som inte vänts på ett dussin gånger de senaste 10 åren?
Jag lämnar ordet fritt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Modos damer försvarar färgerna WOW
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Coach: Du menar att Hellkvist inte förespråkar en snabb hockey?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Coach: Arenan lär bli lika välfylld som Rosengård arena, ett tag framöver.
Hoppas den fylls i april -19 , när vi ska kvala för att hålla oss kvar, i sedvanlig ordning.
Laget måste förstärkas, för många pelare håller inte på denna nivå.
Det är nu, efter tre säsonger , konstaterat!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
hk: Första matchen mot löven borta tyckte jag var riktigt väl genomförd, även förlusten mot AIK borta var genomgående riktigt bra bortsett från 3-4 minuter där när AIK gick ifrån målmässigt och leksand hemma var bra i stort sett hela matchen men övrigt har det varit PP och mycket skridskoåkning som Modo har levt på.

Hur många matcher är det nu i rad där vi inte satt en puck i PP?!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
hk: ska vi ha en chans på toppen kan vi inte bara ha unga spelare med potential i försvaret går inte att bygga laget på dem då de sticker så snart nåt shl-lag viftar till, visst vi kan fortsätta vara ett farmarlag till shl , tror vi kunnat vara utan Hedberg o Walfridsson o även Aronsson, de har inte övertygat på mig iaf
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Heyerdal: Ja du Carnestad tyckte jag mkt om här i Modo , blev faktiskt lite less när han bytte klubb.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
wolper: styf bestämmer inte ett skit !! Hellqvist styr allt både offensiven och defensiven .. styf har ingen talan i detta Modo,,, det är jag helt övertygad om !! Fy fan va synd att inte Freddan Andersson tog sig hand om modo !! Då har vi haft en som har känsla för bygden och en som vet att hockeyn ska spelas i högt tempo !!= rolig underhållande och då kanske bygdens folk orkar gå på arenan igen!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Robin Ztorken L: vi måste ha dem poängen men ingen press!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
NuMo:
Ja verkligen, kändes lite tomt i själen när det gick bra där ett tag....men nu är vi back on track
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
hk: nog för att de varit bleka på senaste men var det inte björka,hägga och sylwander som glänste i början? Tre som alltid kämpar trots motgång (vad jag inbillat mig iallafall). Kanske saknar björka. Behövs mer vilja som de har i dw med skills. Bara de inte tappar orken!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Det värsta är att när vi 'överpresterade' så såg det precis lika dåligt ut, vi satt bara chanserna.
Tycker inte vi har spelat en hel bra match på hela säsongen.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
wolper: Nä jag är positiv till både Modo o Timrå följer båda lagen oavsett hur de går men är ju timråit!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Sune: Det kan vi nu konstatera!
Vi kan väl hoppas att vi kan sno en pinne mot en stukad Häst på söndag.
Det vore mycket värt.

Två riktiga bottenlag, enligt formtabellen , gör upp om några skakiga pinnar.
Vi börjar uppladdningen med Hellkvits floskler, dom bli roliga att lyssna till!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
hk:
Tror dig ej!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Idbyn: Nä jag sitter inte på någon inside info, men jag har idrottat hela mitt liv, spelat både hockey och fotboll på ganska hög nivå, nu sysslar jag med bodybuilding så när det kommer till lagidrott och att ignorera sina mentala känslor och pressa sig mer än man tror man klarar så har jag rätt bra koll.
Som jag skrev så kan självförtroendet spöka ibland men att det inte ligger till grund för en total kollaps som den vi bevittnar nu, då är det andra faktorer som spelar in.
Jag har hela tiden sagt att jag tror på Hellkvist och styf måste jag ju gilla eftersom jag spelat mycket hockey med honom, men nog måste jag erkänna att det inte ser riktigt bra ut och jag vet inte hur dom ska lyckas vända detta, är det så att laget överpresterade i början men har nu hamnat på sin normala nivå, jag vill verkligen inte tro det.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Haha! Jag skrattar lite för jag älskar ändå när det blir lite känslor Modomässigt. Nu regnar det kommentarer för och emot och emot emot och för för osv.

Ja. Typ. :)
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
JonteD: haha bra att du är positiv, är det bara för att man följer hur det går för Timrå😉? Ne får hålla ner min frustration nu! Man kan ju hoppas det vänder någon gång. Känns illa att de skall förlora så många matcher irad bara. Man får hålla på Sundsvall hockey som inte har något lag då blir det enkelt^^ haha
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Tarasov: Häggström + Sylwander + Petterson är den enda kedjan som gick plus i kväll.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Heyerdal: Vi hade för många backar, vem skulle de annars ha brutit med?

TE - Finns inget lag som vill ta över hans kontrakt.
Tommy - Veckan efter vi värvat Toby?
Hedman - Klubbikon och GUD.
Berglund/Walfridsson/Hedberg? - Unga killar med potential.
Bara Aronsson kvar, tycker inte han har varit ett problem.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Satans klantigt att inte signa Marklund i tid, han gick ju och väntade i flera veckor på att Modo skulle komma med ett kontakts förslag, innan AIK hörde av sig. Förutom Enström har igen av värvningarna höjt Modo,
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Coach:
Kan hålla med dig Björka/Hägga/Sylwander = KATASTROF hittills!!!!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
wolper: de kommer att lossna tro mig ni är bättre än många andra!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
wolper:
Tror fortfarande på laget under förutsättning att man kommer tillrätta med PP/BP.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
JonteD: sköna är att ingen tror på modo längre iallafall. Kan de kanske slappna av då? Skulle vara skönt med ett år där inte media försöker pressa upp Modo i topp även vilket skitgäng de har så de kan slappna av. Även om vissa spelare har underpresterat så är det kul att se att de vill vara kvar i Modo!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Nu gör du mig nyfiken, sitter du på nån form av "inside info" när du talar om bekvämlighet, dåligt tränade, dålig vilja, mentalt svaga?. Om man spelat nån form av lagidrott så vet man att det mentala kan haverera ibland, gäller och hitta tillbaks. Har ingen aning om hur Hellkvist hanterar det internt, men erfarenhet har han och skulle bli förvånad om han inte har dom nycklarna som krävs för och studsa tillbaka. Måste erkänna är ruggigt besviken jag också efter dagens match men hoppas det snart vänder. Skål nu tar jag mig en bärs, blir en Innis&Gunn.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Woooooord!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
JonteD: Nä nu ska vi vara possitiva, det kommer hjälpa.
Modo är bäst egentligen, min magkänsla tidigare att vi skulle vinna var fel och det innebär att jag är frisk vilket känns bra, solen sken för en månad sedan och det har slutat klia på foten!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Jag tror att det som fattas är att man får i spelarna lite satans jävlar anamma o att man tror på tränaren!!!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
wolper: Carnestad fick inte chansen under Hellkvist nu spelar han i första backpar hos serieledarna o det lag som har släppt in minst mål i serien
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: vad har jag sagt åt dig gavelo???han tränaren bryr sig bara om sina gottegrisar typ 38an,27,36,18 faaan va jag är less på detta jävla sega/tråkiga spel som Björn vill ha ,,,, dåligt BP dåligt PP !! Plockar in novis junis som ska axla en roll som räddare i nöden???men hallå Hellqvist vakna !!!!rent logiskt kanske man ska mixa femmorna följande!!!!! En fysisk spelare i varje femma ..en hjärna ... och slutligen en målskytt.. nu har man karla JE i samma femma ??? Bara där spricker ju allt !!och slutligen hägga och ?hårdingen? sylwander i samma ???sätter faktiskt ett stort frågetecken på sylwander som skulle tillföra fysiskt !! När då ?? Inte sett nått än??
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
wolper: hellqvist vågar bänka folk, även de såkallde givna, vågar chansa, vågar spela sin spelide, får de unga att växa och ta plats med energi och billigare lön. Modo behöver kontinutet i tränarstaben. Låt dem testa det. testa det några år om han vill. Låt han få ordning på gänget och utveckla spelare. Men låt han välja sin egen ledarstab. Jag tror på hellqvist jag! Låt han välja andretränare.
Kommentera

« · 1923021 · »