1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478621 inlägg · 4078 ämnen

Västervik - Modo 2020-11-15

« · 2100222 Till forumet


Västervik - Modo 2020-11-15
Matchdags igen då! Hoppas vi lyckas kriga till oss någon poäng idag😊 goo Modo mot 3 poäng
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
wolper: Man vill ju att de ska börja som i förra matchen mot SSK, men inte falla tillbaka efter tio minuter. Sedan får de gärna sluta ta utvisningar (iofs var en del direkt löjliga sist, men man ska inte ge domarna chansen att ta sådana hell).
Kaut kommer automatiskt att göra oss vassare framåt, men jag hoppas att vi inte kör med en enda bra kedja även ikväll. Det gör oss alldeles för sårbara.

Jag drömer om den där centern. Då kanske vi äntligen kan slippa Hepo som center. Han spelar med alldeles för små marginaler, så jag vill ha honom på den defensiva planhalvan så lite som möjligt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: Tror en giftig förstafemma är att föredra, i alla fall till en början. Sannolikt att övriga linor kan lyfta sig om förstafemman gör lite mål så att vi hamnar i ledning i matcherna. På så sätt kan övriga linor spela utan press och prestera bättre. Kanske skulle kunna gynna spelare som Aagaard och Svenningsson. Senare under säsongen när övriga spelare spelat med självförtroende under längre tid kanske man skulle kunna tänka om och fördela den offensiva kraften lite mer, eller så behövs det inte ens.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Foppatofflan: Fast, problemet är spelarna i resten av kedjorna. Det är inga som kan hålla i pucken eller fördela den tillräckligt bra. Det är en en hel grovjobbare med väldigt bra fart. Det är en del avslutare, som också behöver puck i rätt lägen. Vem ske spela fram en sådan som Svenningsson eller för den delen Hedberg? Båda är beroende av puckar att jobba med. Puckar som Kaut, Karla och Hepo i första hand kan slå.
Ja, Aagaard och Åhström har lite kompetens där, men man behöver nog bättre än dem. Därför hade en bra spelfördelande center verkligen fått komma SNART.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: Frågan är nu hur länge vi får behålla Kaut, NHL börjar ju plocka hem sina spelare och Kaut lär inte bli kvar länge, tappar vi även Heponiemi så har vi en enormt tunn trupp.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: håller med, gärna två centrar! Men egentligen borde man kanske sitta still i båten pga Coronan.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: verkar som Modo håller i slantarna, en back har det pratats om sen Wiklund o Enström klev av och en center blev aktuell då Gagnon stack hem, enl vad man hör från olika intervjuer så finns det ett helt smörgåsbord att välja på, nu blev det ett korttidslån då även Styf skadats, en junior från Luleå
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: Jo antingen det eller att man verkligen vill hitta rätt spelare. Oavsett känns det sjukt frustrerande, men förmodligen helt rätt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: Man undrar ju vad budgeten ligger på ändå? Inför sommaren så hade Glader 14 miljoner att tillgå. Måste vara ganska stor marginal upp dit med SHL-fonden orörd också.

Dackell, Wallinder, Styf, Tjernström, LP och Åhström lär kosta extremt lite för oss. Kan inte tänka mig att Olhaver är dyr heller.
NHL-lånen sparar oss pengar jämfört med ordinarie spelare.

Sveningsson och Aagaard är mer svårplacerade.

Vi vet att Mikkelson har ca 50k i lön vilket lär vara en av de högre. Hedberg, Viklund, Corrado och Ohlsson lär förmodligen ha högre löner också, med den sistnämnde som äter upp ca 30-40% av spelarbudgeten enligt säkra källor från Timrå-håll.
Kommentera


Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo:

Kaut är ju det stora tappet när han drar, han måste vi ju ersätta med riktig spets.

Heppo får mycket kritik men trots allt har han producerat mer än t.ex Grundström. Inte säker på att vi ska ta in ytter istället för honom, kanske bättre att leta ytterligare en spelskicklig center.

Ny(kaut)-ny (Gagnon)-Karla
Svenningsson-Ny(Heppo)-Hedberg
Åhström-Aagaard-Ohlsson
Sylwander-Jellvert-Hägga

Så skulle jag vilja se forwards när lånen drar.

På backplats är frågan hur man ska göra, ska Lindgren ersättas? Det är ju trots allt vår poängbästa back. Samtidigt har vi ganska stabil uppsättning med alla tillgängliga. Skulle Öhman bli jämnare och få ut mer av sin potential tycker jag inte vi hade behövt ersätta honom men nu kanske vi är tvungen.

Svårt läge också eftersom vi inte vet om säsongen kommer slutföras, hur mycket vågar man chansa med ekonomin?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
KB65:

Det där har man ju tänkt på, borde finnas utrymme kvar för att värva.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Rytter: Jo, precis. Sticker Kaut så kanske en center är att föredra. Aagaard kan absolut spela ytter lika väl och kanske passar han bättre där med tanke på att hans defensiv är lite bristfällig. Han ser inte riktigt inkörd ut i systemet och är nog van med en friare roll som center.

Egentligen är det två centrar som vore optimalt ju mer jag tänker efter. Ohlsson, Hedberg och Svenningson kommer alla producera hyggligt bara de får rätt puckar. Låt vara att de kanske tappar lite puck, men med bra forecheck så blir det ändå säkert rätt bra. Det som saknas är den som levererar puckarna.

Karla, Hepo och Kaut i all ära, men de är inte egentligen spelfördelarna. De har den kompetensen också, men är alla egentligen ytterforwards. Möjligen är det en fördel för oss när NHL-lånen drar då vi kan hitta de pusselbitar vi saknar.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: ingen Kaut ikväll
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: Oerhört trist. Han är verkligen behövd i det här läget.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal:

Nähä, skulle inte han åka ner?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
jonsson: Jo, men han var trots allt förkyld, så det kanske inte hann bli bra nog.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: Jag har en stark känsla av att det blir en oerhört tråkig match ikväll
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Haha cmore kan inte vara speciellt tekniskt kunniga samtliga gånger jag startat med direktlänken vid start startar den något helt annat^^ ne nu jäkla kör vi snart Modo!!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
wolper: Rätt mycket tombola fortfarande i kedjorna. Undrar om vi någonsin hittar rätt innan lånen drar.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: samma känsla här, imponerande laguppställning hos Vvik tre exmodoiter o de har haft svårt med målen så bara det säger storförlust
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: skönt det var Modo med sex man...
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: Om jag fick en krona för alla felpass Modo gör idag...
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: Sämre passningsspel får man leta efter.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: Insåg just att Lukas Wernblom, som somliga här var så måna om att bli av med, har producerat bättre än samtliga modoiter i år.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Bad_Brett: Han insåg plötsligt i sommar att han, som Dahlen, måste träna seriöst. Kan ha varit bra för honom att inte vara i Övik.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Bad_Brett: Han har ju alltid haft hockeyn i sig men kanske haft större ego än utveckling, att få mycket speltid i ett ”sämre” lag har nog varit väldigt bra för honom.

Däremot så undrar jag vad man tänkte med värvningen av Olharver?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
5 mot 3, kul
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: Otippat att Dahlrot tappar pucken.
Jubelidiot.
Spela enklare. Sarg ut om du måste för du saknar fullständigt kompetensen att spela svårt/snyggt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: Jo, jag vet. Har för mig att du sa det inför säsongen också, att det hade kommit rapporter om att han tränat bättre.

Är bara lite trist att inte vi kunde motivera honom bättre.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Bad_Brett: bra start...
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
wolper: varför har man karla i bp? Så pass nyttig?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
jonsson: o så börjar utvisningarna hagla, nåt är fel i Modo 5 mot 3 dessutom
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: Otroligt hur han lyckas gång på gång att spela över sin förmåga.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
wolper: duktigt att täcka skott
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Heyerdal: Tycker inte tre mot fem är uselt. Viktigast är att passningarna genom boxen inte får gå fram. Låt dem skjuta från blå.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: Skulle inte vilja kalla någon jubelidiot för att man gör ett misstag, men ett sämre agerande av honom helt klart.
Modo spelade iaf bra i boxen
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
wolper: fan synd öhman inte får upp den snyggt annars
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Vågar säga att Peters är bästa spelare hittills:)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Kan vi göra ett bra PP nu
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: Mitt problem med Dahlrot är inte ett enskilt misstag utan att han externt mönga gånger per match sätter sig i situationer han inte klara av för att han spelat ett spel han inte klarar av.

Hade han försökt spela enklare och missat ett uppspel hade det varit en annan sak. Nu sätter han sjukt ofta sig själv i i svårigheter av ren nonchalans
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: jag har hellre Tore erken än dahlrot på isen. Det är inte ens ett skämt
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: mäh.. Lägg av att kalla någon i VÅRT lag med nedsättande epitet.
Att en spelare GÖR mindre bra grejer är väl okej att påpeka.
Hen är ingen jubelidiot för det.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gud förbannat vilka usla PP’n
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
M Horava: Livsfarligt PP ikväll, kändes säkrare i 5v3 box.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
M Horava:

Tog alltså 1:40 i PP innan vi fick nån form av tryck mot kassen.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
wolper: ja vi ligger ju inte under iallafall
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
M Horava:
Håller med. Vi STÖTTAR vårt lag.
Visst?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
J F K: Bara för det så slog han en briljant passning. Men ja, han spelar som Hedberg, fast utan Hedbergs talang.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
jonsson: Jag förstår inte varför man spelar Olhaver i PP?!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
M Horava: Ok, ska tänka på det.

Samtidigt är inte problemet att han gör misstagen. Problemet är att han sätter sig i situationen ett misstagen kostar oss många mål bakåt

Skulle han hanterat pucken som han gör i boxplay så skulle han varit en väldigt mycket bättre spelare för oss. Det handlar alltså inte om skicklighet egentligen. Det handlar om extrem hybris och väldig nonchalans.

Och. Varför får han spela sådär? Vill Styf att han ska slå flera indianare och ge bort målchanser varenda kväll?
Kommentera

« · 2100222