1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen

Vem hädar?

Vem hädar?
Är det du Westerlind som har dängt upp kvalseriens program tillsammans med Brynäs logga här ovanför?

I så fall kan jag bara säga:

Skämmes, tame faan!

Sv: Vem hädar?
poffa: Hehe. Den formligen skriker med sin gula färg.

poffa:

Det gör ont i ett hockeyöga!

Äh man vad i själva ***. Trodde jag tryckt på fel sida 3 ggr innan jag förstod.

Den som gjort detta, måste få ett enormt långt och hårt straff.

Som poffa sa.

SKÄMMES TAMEJFAAN!

Wewillwintoday:

Jag erkänner, det var jag!

Jag var tvungen att hjälpa stackars kvalserie-westerlind med en liten uppgift, var då tvungen att använda mig utav modoboken för en kort stund, ber samtliga tusen gånger om ursäkt... ;)

scim:

Äh, ingen fara...det var ju bara reklam för ett norrlandslag, hade varit värre om du tryckt upp Almtunas program för kvalserien till NHA, JuH.

För er som saknar Brynäsloggan samt kvalserie-spelschemat så kan jag informera att den nu återfinns i brynäsboken.

Björn VII:

Brynäs är inget Norrlandslag, trots sin strategiska placering norr om dalälven. Brynäs är ett Stockholmslags-wannabe. Ungefär som hela Gävle.

scim:

Med tanke på hur otroligt fult det var så tror jag INTE att jag skall gå till Bryäs GB för att se skiten igen...:)

poffa:

Det var så gräsligt att jag tappade förmågan att stava. Illa. Brynäs skall det ju naturligtvis stå.

poffa:

Äs som ass.

poffa:

Hmm, har för mig att det finns en stad/område med ganska saftig sthlmswannabee-dialekt något högre upp längs kusten, men den diskussionen tror jag att vi sparar till SM-finalen. Till den (finalen) tror jag att jag ska till närmaste sportpub faktiskt. :-)

poffa:

Apråpå vadet du ingick där du var tvungen att gå till Timrå ifall de tog sig till final, gäller det än?

scim: 95 sekunder.

Björn VII:

I så fall har du missuppfattat det mesta. För jag antar att du menar Sundsvall. Den sthlmswannabee-dialekt som du pratar om stötte jag då aldrig på under mina fem år där nere.

scim:

Vad? Vilket vad? Vad då?

poffa:

Kyckling. :-)

Halv-Z pårej!

poffa m fl:

Vilken högtidsdag. Även om det bara var för ett kort ögonblick fick ni förmånen att se Brynäs lysa upp er arma själar som suktar efter hockey. Jag ser att det blev en del oro och kvidande, men ta det inte så: Vem vet - doften av guld kanske kan sporra er till stordåd?

westerlind: Trodde de va slutspelet för tv-pucken dom lagt in:)

westerlind:

LIVE-n är behändig - lektion #37

Äsch då, jag försöker bara sprida lite storebrodersaktig stämning bland mina norrländska bröder av avog - jag tycker gott och väl att vi kan kosta på oss en hel Brynäsvecka här nästa säsong när ni inte får vara med bland elitserieböckerna.

Såg en kul poäng faktiskt, MoDo kommer att passera Brynäs i maratontabellen nästa säsong med ovanstående scenario i full effekt och övertar plats nummer tre i svensk modern hockeyhistoria. Tänk vad lite 12 eller 13 flaggor i taket betyder då... Eller historier om svunna tider på Pigalle. ;-P

Jag har känslan av att inget elitserie lag KAN åka ur, eftersom man säkert kommer att utöka serien, och därmed bli inbjuden igen.

Det blir säkert 14 lag nästa år?

Wewillwintoday:

Tror nog att Westerlind tål både det ena och det andra ;-), men iaf: ska bli mycket intressant att följa utvecklingen vad det gäller förslag till nya serieindelningar under våren och tidig sommar. Till hösten måste ju förutsättningarna vara klara, och förhoppningsvis har man redan idag en bra koll på hur många och vilka lag som kan tänkas vara aktuella både för ES och Allsvenskorna/an.

« · 237024