1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531034 inlägg · 4122 ämnen

VF vs MODO

Sv: VF vs MODO
Det räcker med 50% för att Modo skall gå till final. Så stor är skillnaden mellan lagen faktiskt.

Lumber Jack> Visst är man sitt lag troget, i mitt hjärta så tar ju Frölunda SM-Guld varje år! Tyvärr så är ju verkligheten inte alltid överensstämmande, men i år så har vi ett bra lag, och Modo kan vi slå ut om spelet stämmer.

Är du trött på Luleås lir så kan ju Frölundas deffensiva spel vara lite småtråkigt, men effektivt. Vi får se hur Conny lägger upp taktiken.

Må bästa lag vinna ;-)

NuMountain> ???????????????

Om chansen är 50-50, så är det faktiskt inte fördel något lag! Åtminstonde inte om man skall tro på det som matematiklärarna lärde ut i skolan! Hur stor kan skillnaden vara om något är 50-50?

Verkligheten är en onödig plats, där man tillbringar allt för mycket tid...

Ha det.

Modo drar fördel av en mer match på hemmaplan. Vinner lagen var sin match hemma hela tiden så hinner inte Frölunda ikapp. Därför räcker det med 50% chans för modo. Frölunda måste ha 75% chans för att ha någon rimlig risk för att gå till final. Det är elementärt.

Där behövs inte ens konsikventvinkeln som parameter för att nå de exakta svaret.

Fan, där rök Einsteins teorier åt skogen!

Det är vara att vika sig för denna lektion i matematik.

50% chans till Frölunda, 75% chans till Modo, och 125% chans att ett av lagen vinner!

Lysande Sickan!

Det kanske låter som många procent, men det är inte så mycket om man räknar in bonusar på förlusten och allt.

NuMountain> Om du räknar ihop allt, hur ser det ut rent matematiskt då?

Jämför Frölunda med Modo. Räkna på antal vunna matcher inbördes, samt antal matcher vunna hemma respektive borta! Och för enkelhetens skull, nöj dig med dom matcher som spelats under årets grundserie.

Sedan kalkylerar du på hur bra Djurgården är jämfört med Luleå, och hur många matcher det tog Frölunda respektive Modo att slå ut dessa lag. Jämför sedan målstatistiken i slutspelet, lägg till hypotenusan, dra kvadratroten på det och ge mig det värdet!

Där har du ditt riktiga svar!

Om du inte tror mig, ring professorn i Lund!

Livet är inte rättvist, men sant.

« · 70063