1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478809 inlägg · 4078 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-02-26

2040046 · » Till forumet


Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Vi tar Löven i bäst av 3 istället. Sedan hämnden mot Leksand.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Gavelo: kanske vi blir 4:a t.o.m , Bik kan gå fullt och ta in 18 mål med tanke på de resultat vi såg igår...vi får hoppas Hanses hittar tillbaka till tiden innan Bartosak
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
J F K:

Är också rätt säker på att vi tagit detta med Bartosak i mål, han hade inte släppt in dessa typer av mål samt försvaret ser ändå tryggare ut med honom. Dom vet att om dom tar bort returer och passningar så han ser pucken så tar han lägena, men Lundin/Hanses så har dom inte samma förtroende och försöker göra lite av allt så det blir ännu rörigare framför mål.

Tråkigt om det är så att det är en skada som sätter stopp för oss denna säsong, ser hellre att de bästa ska vara tillgängliga i varje lag så det handlar om vilket lag som presterar bäst.

Inte en slump att det är Åslin som gör denna grej, måste vara en av de fegaste spelarna i Sverige.

Sedan förstår jag inte hur man kan ta en 2+10 i denna situation, det var otroligt svagt och fegt av domarna.

Det man kan tycka är lite synd är att inte Belovs tackling satt bättre!
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Axle San: Vet inte hur rutinerna ser ut med tredjekeepern, men han satt tydligen ombytt i omklädningsrummet efter att Bartosak fick kliva av.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Axle San:

3 målvakter ska med på roadtrippen sa Hellkvist
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Nucky: Om vi leker med tanken att såväl Modo som Timrå vinner sina återstående matcher. Tror vi att fyra måls marginalen räcker eller går Timrå förbi? Har en obehaglig känsla av att Timrå kommer att spruta in mål mot Mora, och att Vi får kämpa som faan mot ett pånyttfödd AIK med Melin vid rodret. Usch, Timrå kan vara förbi på fredag.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
J F K: Håller med. 2 senaste matcherna hade varit 6 poäng med Barto i målet, nu bara 2 poäng.
Många som dömer ut vårat försvar och jag håller med till viss del, men vi ska komma ihåg att man varit bra förut under säsongen och dit ska man kunna nå igen.
Om vi dessutom får tillbaka Bartosak bakom ett sådant försvar kommer vi bli ruggiga.
Själv hoppas jag på Norlinder nåt enormt, han är skicklig på att flytta upp spelet när vi blir fast i egen zon, och dessutom riktigt giftig i offensiv zon när han fyller på som andravåg.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
J F K: Varför var inte Hanses med till Hästen?
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
J F K: Man tycker att Björklöven borde göra allt dom kan för att vinna över Timrå. Timrås form är mycket bättre än Modos. Och jag hade hellre mött Modo än Timrå i en final nu. Fast jag tror inte det hjälper. Timrå vinner nog det som är kvar av serien.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Gavelo: Jag känner mig ganska säker på att vi vunnit igår om inte Bartosak blivit överkörd. Dels för att han är en mycket bättre målvakt än en ganska rostig Linus. Dels för att jag tror att det påverkade hela laget att åka på en sådan där sak. Speciellt med tanke på domsluten matchen innan. Det var nog många som åkte runt och hade fokus på helt fel saker (läs domarna).

Själv hoppas jag på säsongens längsta avstängning av Åslin.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Gavelo: Med tanke på att vi har seriens bästa förstafemma, som går att lita på varje kväll.
Vad som måste ske är förändringar i andra och tredjelinorna, dom är iskalla och mest i vägen, känns det som.
Fjärde är lite vad det är men de andra två måste upp rejält, dom är i en grandios svacka, går inte vinna matcher i längden med bara en fungerande enhet
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
J F K: Nu måste Modo knyta näven i fickan och ta fram sitt jävlaranamma, det är en jäkla skillnad att bli 2:a resp. 3:a
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Axle San: Jag tyckte att Bartosak såg ut att röra sig relativt ok när han åkte ut. Dvs, han behövde inte ledas av isen och han såg inte groggy ut. Därmed verkligen inte sagt att han inte kan vara ordentligt skadad, men att det inte var en uppenbar hjärnskakning.

Att Åslin nu anmälts i efterhand var väl säsongens självklaraste...
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Monno: Precis så det var. Det i kombination med att man hade en sån där kväll, eller period, när det känns som att allt, precis allt, går in. Två mål är ju wrap-arounds (köksvägen) och flera mål tillåts man vika in i slottet utan någon som helst uppvaktning. Hade inte tabelläget varit som det är så hade man nästan känt att det räckt vid 8.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Nucky: Jag tycker att vridningen på Bartos nacke ser lite läskig ut så det är nog inte bara risk för hjärnskakning här tyvärr.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
DalleRalle: Tror det är lätt hänt att det blir jävla massa mål när ett bra taggat lag ger sig fan på bara panga in så många mål som möjligt.
För hur det än är så växlar nog dom flesta lag ned om man leder med 5 mål.
Men nu hade Timrå moroten att köra ända in i kaklet, vilket gör att när man får typ 5mål och Almtuna tappade moralen lite kunde TIK köra över dom totalt.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Tarasov: Hehe, ja det är många, oavsett lagtillhörighet som verkar ha synen att vinst eller förlust alltid är en inställningsfråga.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Tarasov:

När vet man om det är hjärnskakning eller inte på Barto, är det en "vänta och se" grej?
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Hassan:
Nej när vi förlorar så är det viljan det är fel på;)
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Steken84: Hade er målvakt också fått ett tjockt kuvert från Timrå?
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
udden: Det är ju exakt det som det gör.. du kan verkligen ingenting. Tror dock att du är ett troll eller något annat som inte stämmer..
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Steken84: åslins mål var ingen höjdare, visst är det bra att ta bort backen men man behöver kanske inte lämna öppen gata.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Alltså tittar man på modos agerande framför eget mål så är det en bedrövlig insats. Lundin släpper ju returer rätt ut i banan och modos backar kan inte markera den enda spelare som står framför mål.
Tyvärr har man ett väldigt puckstirrande lag
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
udden: Men ge dig! Du skämmer ut hela Ångermanland!!
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
udden: För din egen hälsa tror jag du skulle logga ur ett tag.
Kan inte vara bra att må så så dåligt efter en förlust som du verkar göra.
Både Modo och Timrå kommer finnas kvar när du kommer tillbaks...
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
udden: Tycker ditt påstående faller På sin egen orimlighet, Timrå har inget ”Fett kuvert” att dela ut!

Vi åkte ju på stortorsk målmässigt nåt Bik borta denna säsong, ändå var Modo spelmässigt nästan bättre den matchen så nog kan stora siffror förekomma även om båda lagen spelar för att vinna.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
udden:

Dahlén fyramålsskytt
Matchens förgrundsfigur? Jonathan Dahlén.

20-åringen blev förste spelare i hockeyallsvenskans historia att göra fyra mål i en och samma period (samtliga i sista perioden).
– "Ja, det var väl kul men det viktigaste var att vi gjorde en massa mål med tanke på målskillnaden mot Modo", säger Dahlén.

Det var så snacket gick där i slutet av matchen?
– "Ja, vi kom överens om att inte gå ner en enda procent i intensitet. Vi vet hur viktig målskillnaden kan bli i slutändan."

Men fortsätt du tro på dina hittepå teorier du. Förresten, jag vill bara tala om att vi mötte alltså 12e placerade laget, alltså 12an, utav en tabell på 14 lag, så du hänger med på det?
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
DalleRalle: Inget lag har någonsin gjort så många mål i sista perioden på högre serie läggmatch garanterat och en fett kuvert till målvakten ,,,Sett det i fotbollen många gånger och nu i hockey
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
udden: Inte lade sig Almtuna, Timrå har rätt ofta fått uppleva ketchup effekter i sitt målskytte, igår var det en sådan dag. Den matchen var väldigt jämn första 20 men sedan lossnade allt, sista 20 blev ju en ren transportsträcka där Almtuna såklart redan hade gett upp eftersom man målmässigt låg dåligt till.

Sen måste man fan imponerad över fokuset man har i Timrå, Dahlén som många gnäller på verkar ju hata Modo lika mycket som Hinote hatade Luleå och hela laget verkar göra ALLT bara för att slå oss på ett eller annat sätt, varför finns inte den känslan i Modo?
I Modo så tonar man ner det mesta och känslan är att det inte alls är samma desperation, Timrå är beredda att offra tänderna för att vinna matcherna, i Modo är man egentligen redan världsmästare och kan ta det lite lugnt.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
udden: Svårt att hålla sig till sanningen va?

Historisk fyramålsskytt och allt närmare tidernas poängrekord.
Men för Jonathan Dahlén är rekordet inte ens sekundärt.
– "Snarare tiondärt. Vi ska gå om Modo, resten skiter jag fullständigt i", säger 20-åringen till Sportbladet.

Jag förstår att du är irriterad över ert läge, men att komma med teorier kring varför att lag vann med många..Really?

Timrå slog t.ex Saik med 8-0 för sisådär 10-11 år sedan, det hände aldrig enligt dig då, ni slog oss med 8-1, år 2007, det hände aldrig heller, rent sportsligt. Ja, man börjar ju undra. IKO åkte heller inte på storstryk med 0-12 denna säsong, för de ville ju torska, så var det nog ;)
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Hassan: Dahlen sa i Af att bara dom går om Modo resten skiter han i vad innebär det om dom spelar final mot Löven kommer dom att lägga sig som Almtuna och hjälpa Löven ja man undrar vem som öppnade Pandoras ask till Almtuna målvakten det var ju ett ras utan dess like Money Money som Abba sjöng det stinker om läggmatcher
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
JoseGonzales: Räcker inte med några miljoner för att klarar licensen
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Tarasov: Tycker tyvärr det ser ut som den tar klockrent i huvudet.

Angående Hanses och Lundin, man kan nu slå fast att ingen av dom är något att luta sig mot när det gäller. Hanses har som vanligt 4 månaders startsträcka, men räcker sedan med 5 matchers uppehåll för att vara nere i källaren igen. Lundin var bra under vår winning streak i höstas, efter det har han inte visat mycket.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Hakning-Henrik:

Brukar skriva där till och från, tycker dock att jag sköter mig, men dom kanske tycker tvärtom. Nu när vi går in i slutet så kommer jag inte skriva i någon annan bok än här. Allt fokus på egna laget och våra matcher. Vi alla borde göra detta nu i slutet. Vi skiter i vad Timrå gör eller inte gör utan fokuserar på vårat.


Hoppas vi nu kan få positiva besked angående bartosak. Ska vi ha någon chans att bli tvåa eller gå vidare från fortsättningsserien så måste han vara hel.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
jonsson: ett alternativ är att vi faktiskt bannar de modoiter som inte sköter sig i timrås bok härifrån också.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Monno:

Kangasniemi i alla ära, bra på många vis men han måste börja göra mål.
En annan omgivning, tack
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
JoseGonzales: Varför skriver du det här?
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Monno: Enligt VD kommer löven gå plus 2-3 miljoner i sämsta fall, dvs om vi förlorar och missar kval mot SHL lag. Blir det en bäst av 7 mot SHL jag så stiger vinsten för varje match. Så ekonomin kommer se bra ut!
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Steken84

Lite intressant också att de startat en swishkampanj för att rädda elitlicensen 😅
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Tarasov: Förvisso. Fast är väl år 2 nu?
Och Löven känns som dom gått längre på kortare tid. Men kanske inte iofs. :-)

Ja vi gör j iu en ok säsong än om vi skulle bli 3a. Den stora frågan då är ju om luften går ur för vi missar finalen och klappar igenom sen?

Det man stör sig lite på är ju att man vann 12 raka och nu syns inget av det spelet.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Steken84: Du tror alltså att Almtuna la sig och riskerar att hamna i negativt kval för att de tycker bättre om Timrå än om Modo?
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Monno:
I princip vände även Hellkvist skutan på ett år, vi är ju också upp och tävlar i toppen detta år. Jag vet att en hel del av er anser annorlunda nu iom förlust, men det lugnar kanske ner sig om vi vinner mot AIK😎
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Steken84: Nu är vi lite bättre än så fattar du väl...
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Skulle vara intressant och höra en intervju av Åström i Almtuna och hur han ser på förlusten som ger Timrå ett kanonläge.
Inte ens ett allstar team i nhl skulle kunna vinna med 10-0 på 2 perioder mot ett allsvenskt lag
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Tarasov: Tycker det är sjukt imponerande det Kenttä lyckats med.
Hade nog ändå räknat med att det skulle ta 2år för honom iaf. (Medans vi i Modo skyller på att allt behöver tid varje år)
Det är imponerande hur han fått ihop allt på så kort tid och tagit upp Löven ur träsket. Han hade ju ändå ett gäng befintliga spelare att förhålla sig till också.
Nu återstår väl att se hur kvalet går och hur ekonomin håller ihop om dom skulle missa SHL. Men det är svårt att inte vara imponerad.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Tarasov: Jajamen ja men då hoppas vi dr.drago har rätt diagnos 😀👍.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Dundee:
Jag gick bara på vad jag såg på klippet från cmore
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Tarasov: Dom sa på radion han ej kunde stå upp i omklädningsrummet. Och Hellqvist var riktigt förbannad. Men jag hoppas din info är bättre en radio gubbens.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Tarasov: Jag hoppas verkligen att du har rätt, annars så känns det som Modo missar andra platsen.
Kommentera

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
Rytter:
Såg Åslins pååkning nu, tror att Bartosak klarade sig från hjärnskakning.
Kommentera

2040046 · »