1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474643 inlägg · 4078 ämnen

Vita hästen - MoDo 2021-12-03

« · 2262199 Till forumet


Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Det känns inte som Modo klivit av bussen än.
Bara att försöka hålla nollan och vakna till i andra.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
jonsson: inte mycket som stämmer nu, långsamt, oinspirerat och en allmänt pinsamts första 10 minutrar av Modo.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Robin Ztorken L:
Helvete Woods
Kommentera


Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Nära där
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
hk: Har domaren praktik ?!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Kunglouie: Den var billig..

MATCHTRÅD
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Saleva:

Tex fortsatt sjuk, Nygren följer med som backup.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
J F K: Jo, men känslan runt HV är att de väldigt sällan behövt prestera sitt yttersta och ändå vinner. Samma känsla runt MoDo visserligen, men den matchen vi spelade mot dom satte lite griller i huvudet. Har aldrig sett årets lag se så mediokert ut.
Förlusten mot Löven var man inte ens på isen, men mot HV försökte vi verkligen.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Nucky: Vigneault var ju avstängd mot HV71 så vi hade lite skumma kedjor förutom EJK-linan. Tikkanen stod även den matchen.
Ska bli spännande att se hur det går mot dem härnäst, då vi förmodligen kan mönstra ett någorlunda fullt lag för första gången på väldigt länge.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Nucky: Tycker inte HV imponerat så mycket faktiskt. Man har framförallt en kedja där med Vesel och Forsberg som vinner många matcher och en jämnhet som inget annat lag kan visa upp.
Dock var inte vi i närheten av vår topp mot dem heller. Det var inte den intensiva skridskoåkningen och forecheckingen vi hade mot Löven eller senast mot Tingsryd under perioder. Vi kan också låsa ned lag riktigt bra som mot BIK borta, även om vi var fruktansvärt uddlösa framåt den matchen.

Kort sagt, så har vi flera sätt att spela som verkligen kan visa sig vägvinnande. Jag tror att HV skulle få det ganska jobbigt om vi kan hålla riktigt hård forechecking på deras backar. Det är väl deras svaga punkt, för de är lite långsamma med att spela upp pucken och har lite svårt för att chippa ut den om de kommer under press.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Nucky: jag är tveksam till malmö.
Deras galna arena lär han väl inte vilja ha 1/10 full i HA.
Men de kanske inte ens spelar där nu. Så insatt är jag i Malmös verksamhet.

Skulle tro att ur rent "ger modo bäst möjlighet att gå upp" vibbar, så skulle min topp 5 ranking nog se ut så här.
1. BIF
2. TIK
3. LHC
4. IKO
5. DIF

Men sen finns precis som du säger andra kriterier så som norrlandslag, timrå derbyn mfl
Men det har jag inte räknat med här.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Saleva: Om man försöker spana lite i framtiden:
Finns ett lag som jag tycker vi vägt lätt emot, och det är HV. Den matchen kändes som MoDo’s övriga matcher, men där vi haft samma roll som våra motståndare.
Vi kämpade och spelade ok, men kom egentligen ingenvart. HV spelade rätt dåligt men blixtrade till när det behövdes. Det var känslan. Det berömda ”flytet” hade dom på sin sida, vilket jag inte tror är en slump.
Finns egentligen inget annat lag där jag känt att vi varit underlägsna.
Nu mötte vi dom dock tidigt på säsongen, och det har hänt mycket med vårat spel sedan dess. Men oavsett tror jag det blir svårt att slå ut dom i år över 7 matcher. De kommer säkert förstärka rejält inför slutspelet också, och det från en kategori spelare ingen annan klubb i HA har råd med.

Leker med tanken att vi blir kvar i HA till nästa år. Vem vill vi helst se trilla ur?
—Djurgården: Har rätt kass ekonomi, kommer inte tokrusta likt HV gjorde i år. Ett bra alternativ för oss.

-Tik: Jojo-lag som kan HA, hyfsad ekonomi vad jag förstår. De kan få vara kvar, så får vi våra derbyn när vi tar klivet upp.

-Malmö: Dopad av externa finansiärer(?). Har för mig deras egen ekonomi är svag. Frågan är om Percy m.fl är sugna att öppna plånkan återigen för att ta sig tillbaka. Tveksamt. Bra alternativ för oss.

-Brynäs: Känns lite för bra för att få kvala. Dessutom en norrlandsklubb jag gärna ser hänger kvar i SHL.
Har dock riktigt risig ekonomi, ifall de åker ur väntar ett stålbad och lär knappast hota de första åren. Mycket bra alternativ för oss objektivt sett.

Linköping: Min dröm. Noll hockeykultur, dålig ekonomi. Trillar dom ur är det ännu ett starkt alternativ för oss. Känns dock som de är lite för bra för att det ska hända.

Vad säger ni?
(Årets säsong är såklart helt öppen, jag vet)
Kommentera


Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
J F K: Finns mycket att ta med sig från matchen, både bra och dåligt. Litar på att Karlin styr upp det till idag.
Tycker inte det är bara nackdelar med lite kollapser, tror vi lär oss mycket individuellt och som lag i den fas som vi befinner oss i. Det är till våren som det gäller. Möjligtvis experimenterar Karlin med olika sätt att spela på?

Intressant ikväll. HV mot Västerås som varit starka på sistonde. Kan bli en tuff match för ett lag som först vunnit allt men nu har tre raka förluster.

Lita på att varenda lag studerar hur KIK och Mora har spelat mot HV71. Måste vara extremt frustrerande för HV att få en förlustsvit på 3. Vilka griller det ska sätta sig i huvudet om västerås tar ledningen...
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
J F K: Ingen kommentar på hemsidan inför dagens match varken på modo eller allehanda. Ibland tycker jag rapporteringen är direkt svag. Kan ha och göra med bortamatch och lång bussresa men ändå!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
jonsson: Fast, kanske kan Tingsryd fungera som väckarklocka. Ska man vara positiv så var det den offensivt bästa matchen på länge. När vi var fokuserade och verkligen åkte skridskor var det trots allt en rejäl överkörning.
Oroväckande hur sjukt ihåliga vi blev vid flera tillfällen dock.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
jonsson:
Det har jag trott inför varje match senaste tiden, men haft fel..
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Robin Ztorken L:
Jag har en bra känsla, förhoppningsvis kommer Tanner tillbaka och vi går på någorlunda fullt lag.
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Robin Ztorken L: Ja vi hoppas på Tex nu och om några år hoppas vi på ANTON FORSBERG " Ottawas svenske målvakt, ångermanlänningen, Anton Forsberg gjorde sitt livs match i natt.Han tangerade klubbrekordet med 46 räddningar och lade grunden för en rejäl skräll mot Carolina. "Men alla i laget offrade sig själva för den här segern, säger han efter 3-2-triumfen".
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
jonsson: Ja så kan det bli för vi har sett en aning slitna ut på slutet, vi har gått hårt på ett få antal spelare.
Vi får hopas på Tex och att han spikar igen kassen!
Kommentera

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-12-03
wolper:

Tror torsken kommer ikväll, med tanke på hur vi släppte in Tingsryd i förra.
Kommentera

Vita hästen - MoDo 2021-12-03
Matchdags!🥳 bortamatch mot Vita hästen. Hur tar vi oss an denna fight?😊. Bara kriga på nu så är det några dagars uppehåll tills nästa match. Lite välförtjänt matchvila skall nog sitta fint!😁 Gooo MoDo!🥳
Kommentera

« · 2262199