1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531256 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla:

Du erbjöds ju hemlagad pannkaka, för böfelen, men du avböjde.

scim:

Nåväl, gratisuppehälle har jag minsann fått i både Sollefteå och Sundsvall också. Faktum är att jag erbjöds godare mat i Sollefteå än i Umeå, till och med.

knaskamilla:

Och gratisuppehälle.

Poffa:

Jag håller med dig. Fast att sitta och köra Sundsvall t.o.r. i det här väglaget när man är trött är heller ingen höjdare. Tacka vet jag gratistaxi till och från Umeå!

NuMo: Helt plötsligt inser jag med ett stygn av saknad att det är åtta-nio år sedan jag var i Sollefteå senast! Finns Orren kvar? Vad jobbar alla gamla officerare med?

Poffa: Jag försår att den friska luften och de rejäla människorna tär på dig. Du har många gånger visat dig vara Sollefteåhatare.

El Maco: Tydligen någon sån där förmåga som växer fram lagom tills dess att det är dags att skriva någon projektrapport eller liknande. Eller så kan det vara så att jag inte har något liv...

Paddan: Alltså, jag har accepterat sakernas tillstånd och är inte alls förvånad längre. Men det ändå. Hur hittar du allt? Länkarnas konung. Skulle någon pussa paddan förvandlas han till en Sergej Brin.

El Maco: Äh, jag tycker han fortfarande verkar vara i moppeåldern...

Frisco: Han är inte bara bäst, hans fjun har vuxit ut till riktigt grova strån nu.

Poffa: Znark på dig också. Och som vanligt menar man ingenting med nån fjunig överreklamerad yngling från Njurunda när man skriver z.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

scim:

Snark på er alla. Sollefteå tär på krafterna. Jefla skitstad.

ZZZz ZzZzZZ

knaskamilla:

Tro mig, mer mat är det sista han behöver.

scim:

Jo. Inget ont om ria-ra (förutom att hennes tangentbord suger), men Umeå är faktiskt trevligare än Sollefteå på det stora hela. Hälsa varsågod. Den kunde han behöva.

knaskamilla:

Ja, håll dig till Ume istället, brorsan hälsar och tackar för pizzan du lämnade föresten.

Poffa:

Man ska akta sig för Sollefteå. Därför tycker jag att ilfart i kombination med Sollefteå låter farligt. Dessutom kanske du kan ta med ditt tangentbord till ria-ra - har hört att minus och minus blir plus.

Frisco:

Du glömde snarka ut i kväll. Men jag gör det, ja. För i morgon är enannan dag. Eller rättare sagt, idag är en jobbig dag. Först så jobbarman till 16, sedan hem och hämta väskan, med ilfart till Sollefteå (ja,vilken skräck, inte sant?) för att döma en herrtrea mellan Sollefteåoch Ankarsvik. Inte hemma förrän efter midnatt.

Kul fredag. ZzzZZz ZZZzz

Frisco:

Äsch, jag sover också. Ingen mening att sitta vaken, bättr gå och lägga sig ....

Snark på er.

Imorgon smäller det.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Snart match igen. Hurra! Blir kul att ha lite hockey att diskutera.

ZzZzzzz...

Poffa: Äh, sova har jag redan hunnit med, efter en dag med frivillig närvaro på skolan. Gäller ju att göra sig synlig och populär inför eventuella framtida vikariat, även om det innebar "gratisarbete".

Paddan:

Nä, nu tar man fram den här igen. Ja, tråden alltså.

Dags att sova så man orkar med ytterligare en dag. ZZZ på er.

knaskamilla: Jag väntar nog ett tag typ xYz-kvarten...

Poffa:

Jag ansluter. Typ. ZzZzZzzz...

Frisco:

Sclaffen machen. Very needed. Typ. ZzZZz

DagsattsovanunärändåalltblirraderatZzzzZZzzzzZZzz

Poffa: Skumm tråd... trodde ni gillade foppa... =)

Lumber Jack:

Jahaaa. Och var skall du fira semester då?

Poffa: Blödning i ljumsken... på Franska Revolutionen då gjorde dom processen kort med adelsmännen döh, å hög huvudena av dom som en limpskiva bara tjoff, tjoff, tjoff. Dom skulle ha varit jävligt glada åt en blödning i ljumsken...

Frisco:

Nä, man kanske skall masa sig i säng och försöka sova lite. För närvarande känns det dock svårt då jag på träningen ådrog mig en rätt så kraftig blödning i ljumsken. Blåmärket är ungefär en öppen hand stort och det gör ordentligt ont.

Men det är väl bara att bita ihop och ligga och titta i taket tills man svimmar eller klockan ringer.

ZZZzZ ZzzzZ (kanske)

Frisco:

"  - Jag vill inte gå in på de intima delarna. Det har jag berättat för mina närmaste och för åklagaren och polisen. Det får räcka med det, säger Lilja."

Grattis, Liljas familj. Undrar om de fick ALLA intima detaljer?

Varför drack han Cocacola när det finns Cuba Cola?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Man tackar, man tackar. Hemlighetsfull? Njae, mitt domarschema vet du ju var det finns att beskåda.

Poffa: Nähädu din hemlighetsfulle pvc-gubbe. Lycka till idag.

Frisco:

I dag är det det som gäller. I går var det inte det.

Poffa: Är det plastbollsbedömning imorgon bitti igen?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

knaskamilla:

Först även denna kväll att ta fram ZZZ-tråden. Jag borde verkligen försöka sova längre på morgonen. Men som vanligt så är det uppe med tuppen som gäller, så och i morgon.

Därför säger jag bara ZZzzZ på er alla.

Poffa:

Nog för att jag inte jobbat 68 timmar, men jag följer ditt exempel ändå. (Ja, jag ska inte upp innan fan och hans bror heller, för den delen.) Jag har nog varit för social idag, för jag är übertrött och har så varit hela kvällen.

Det verkar förresten jobbigt att starta relationer. Jag tror jag lägger ner. Fjortisklacken kan få Hinote också. (Kanske.)

Gonatt! (Kanske inte till Poffa, för han sover ju redan, men till er vakna själar.)

Poffa: Kom igen nu. Var vaken ett tag till. Det är väl självförvållat att döma plastboll.

knaskamilla:

Nä, nu är det dags för att knoppa. Veckan har inneburit 68 arbetstimmar om man räknar in övertiden, sånt sliter mer än man tror. Dessutom skall man upp innan fan och hans bror stigit upp i morgon.

Jag avslutar dagen med en bra bild. Det gäller att ge barnen rätt litteratur redan från början (killen på bilden gör vad Albert Halls son gjorde när han var liten), så blir det bra i slutändan.

Gonatt.

Frisco:

Full fart mot helgen. Om ett dygn lär man sova som en stock framför TV:n, snarkandes och, om man haft lite tur, med en tom ölburk i handen.

Frisco: ...promille?

en vinhandel, flera ......... ?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

knaskamilla: Jag förstod väl att du inte kunde hålla dig.

knaskamilla:

MMm, vad gott, fast ändå inte mer än rätt.

NuMo:

Äh, jag jagar inga 10 000 inlägg... Här kommer en gonattbild, som också är ett bevis på Poffas och min generositet. Eller, mest Poffas. Gonatt!

Frisco:

Bra tänkt. Jag går också till sängs.

Z

« · 508347 · »