1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531272 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla:

Du erbjöds ju hemlagad pannkaka, för böfelen, men du avböjde.

scim:

Det minns jag väl. Än är jag inte senil! Fast i Sollefteå erbjöds jag spagetti och köttfärssås. Mums.

Lillebror. Lär er teckna försäkringar.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco:

Nä, nu mot sängen för att sova. Man vill ju vara pigg i morgon, utifallatt det blir att åka och se på isracing. Endera det eller J-hockey iKempis.

ZzzZz ZZzZZZ

Poffa: [Endera det eller J-hockey iKempis]

De säljer kaffe ute på Kallehov. Hamburgare också.

Frisco:

En lång helg med märkliga händelser och konstigt beteende från vissahar nu tagit slut. Återigen är vi inne i en arbetsvecka. Bäst man gåroch lägger sig så man orkar upp i morgon. Trevligt var det i alla fallbåde före, under och efter hockeyn. Även isracingen var mycketuppskattad.

ZZzz ZzzzzZz på er allihop.

Poffa:

Fast du missade att köra nygammal bil utan stereo och med kassa sidobackspeglar mellan Bergeforsen och Övik i snöstorm. Vilken höjdare!

Godmorgon, förresten - vad jag är tidigt uppe!

knaskamilla:

Låter ju i mina öron som om jag inte missade något speciellt, men man kanske måste vara med för att förstå storheten i det hela.

Poffa: [Här ställer man upp för ungdomsidrotten och vad får man? Spott och spe... Fy faaaaaaaan.]

Man kan ju ställa upp idéellt för ungdomsidrotten eller också kan man ta betalt. Sen om man har palmlöv i bakgrunden spelar väl ingen roll.

;-)

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Jag följer ditt exempel. I morgon är en annan dag.

Undra om kokosnöten Olle någon gång hört divisen "It's nice to beimportant, but it is more important to be nice" någon gång? Om inte såkan väl Juttan skicka den till Svanberg, så får han vidarebefodra dentill sin krönikör.

ZZzZzZ ZZZZzz

Att det skall vara så förbannat svårt att vinna matcher på bortaplan. Ta tag i det här nu.

ZzZZZ zZzZ

I vissa gästböcker är det okej att spy galla över andra, men nåde den som angriper dem själva. Sånt gör mig trött.

ZZzZz ZZZZZzz

Poffa: Håller med dig helt. Tröttheten blir oerhört stor när man ser sånt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jag är så glad för att scim äntligen kommit till sans och insett att en snarkande Stenmarck hör hemma lika mycket i den här tråden som vilken annan bild som helst av de som fått ligga kvar genom tiderna. Hurra.

Gonatt med er. Dröm inte om dagens match eller framtida matcher av samma karaktär. (Se det som ett tips.)

Illa med en förlust. Än värre att det inte verkar ske någon förändringrunt laget och spelet. Men tårtan och kaffet var gott, sällskapettrevligt och matchen värdelös. Brithén är bra som bisittare.

ZZZZz ZZZzzZ Zz

Poffa: Undrar vad vi firade?

knaskamilla: Vilken äcklig bild. Kan du inte fixa en bild där han håller micken lite maskulint?

Frisco: Skönt att du tar över vakten, då kan jag gå och lägga mig.

El Maco: Hehe. Jag tar över vakten från nu och 5 minuter framåt. Sen måste du vakna igen. Jag ska ut till Tempelstaden och göra ett dagsverke.

Ciao.

Frisco:
Äh, var inte så hård mot grabben, han är ju söt. Tror starkt på honom i schlagerdeltävlingen i morgon(?) - åtminstone en modoit kommer att rösta på honom, oavsett vad han sjunger. Misstänker att den här omgången definitivt kommer att bevisa telefonomröstningarnas överlägsenhet över det gamla tramsiga sättet när man hade en jury som hade fingertoppskänsla och branschkunskap.

westerlind: Schlagerfestivalen... ja den ligger i rätt tråd... ZZZ. Stäm ner nått tonsteg, överstyr och höj, fjollor!

Lumber Jack:

Äääh, ta en mjölkdring och sätt dig och se lite svenskt kulturarv du också, din långhåriga hårdrockare.

Lumber Jack:
jag åker gärna till frisco innan matchen men janne sa att vi skulle åka buss.

Knas: i hilding åker jag aldrig!

ria-ra:

Hon sa väl att du skulle få köra, om jag inte missminner mig.

Poffa:
ja men de gör jag inte heller. jag är fyllchaffis för tusan. det är enda gången man får beröm för hur bra förare man är fast man missat stopplikt.

ria-ra:

Hur nyktra tror du de som kommer åka Hilding till hockeyn är då?

Poffa:
ska fler än knas åka?

ria-ra:

Jag har då krävt en plats. Fler lär ansluta i samband med biljarden.

Poffa:
jamen jag har ju nog med mina fyllhundar.
eller har knas en kombi?

ria-ra:

Du har väl sett bild på Hilding? Förresten så är det nog ingen fara, Övik är långt ifrån Sollefteå (som sagt).

knaskamilla:
nej jag har inte sett någon bild på din audi.
ja men om du, bilar och sollefteå inte går ihop så kanske det blir lika illa om det är du,bilar och sollefteåbor.

Lumber Jack: "Schlagerfestivalen... ja den ligger i rätt tråd... ZZZ. Stäm ner nått tonsteg, överstyr och höj, fjollor!"

Så ska det låta, som alltid har du förnuftiga och välgenomtänkta inlägg. I morgon kan jag välja på schlagerfestivalen och Judas Priest i Globen - jag har nu äntligen bestämt mig: Självfallet missar man inte när Priest kommer hit återförenade med metall-Robert.

Judas is Rising.

westerlind: Skam går väl på torra land om man missar att se Priest nästan i sin orginalsättning. För egen del tar jag tillfället akt när dom gästar Göteborg den 5 mars.

Hell bent for leather!

westerlind:

Lägg därtill att Magnum Bonum är på Brux (granne med Kempis)

Men:

Once she was wonderful
Once she was fine
Once she was beautiful
Once she was mine...she was mine

Now change has come over her body, she doesn't see me anymore
Now change has come over her body, she doesn't see me anymore

Changes, changes, changes, changes
Victim of changes

Sömn så man orkar med dagens händelser. Biljard, ishockey och sedan får vi se.

Nygatan om mindre än 12 timmar. Helgerna skall ju vara lugna, säger de som vet. Jag tror inte de vet någonting, jag.

Poffa: Vinst i alla matcher förra veckan:-)

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Det är i alla fall strongt att ha ett J20-lag.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

knaskamilla: Fast erkänn att hans låt sög, om än han var klart snyggast.

Kickan:

De som bortsåg från utseende av de som såg hemma hos mig hade MartinStenmarks låt som den bästa. För övrigt var det här startfältet så braatt det kunde ha varit ett finalfält. Sju av de åtta bidragen hade lättvunnit förra veckans deltävling. Det tycker jag säger en del.

Nu till Nolaskolan och döma 4 matcher med innebandy. Livet är hårt.

Poffa:

Nåja, i ärlighetens namn var ni nog lite förblindade av tjejerna. Jag undrar förresten var bilden jag lade in här igår tog vägen? Knepigt. Den här gästboken måste ha någon sorts bugg.

E.ON står det på vägskylten. Hihi.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Jaha, ytterligare en helg till ända. Så tråkigt. Jag hade nämligenmycket trevligt den här helgen. Nu är det snart slutspel, det är iofsockså roligt.

ZZzzZ ZzZZZZz

Såg på sporten igår ett reportage om utvecklingsstörda tjejer som spelade SM i inomhusfotboll. Ett underbart reportage.

Synd att inte ernie eagle såg det.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Man skall inte underskatta den idioti som finns både norr och söder ommin nuvarande position. Kan man vara vänner utanför hockeyplanen ochkan man acceptera att en hatad spelare skriver på för sitt eget lag?

Jag tänker sova på saken. Om 24 timmar vet vi hur semifinalerna ser ut.

ZZzZ ZZZZzZz

Poffa:

Jag tycker att det mest intressanta är huruvida man automatiskt blir ett helgon eller inte om man är nykterist. Jag röstar på att man blir det. Hurra.

Znark.

Poffa: Bör väl ta liiite mer än 24 timmar, eller? För kvartsfinalerna brukar väl behöva spelas först...

Paddan:

kvartsfinalerna, menade jag så klart. Mitt huvud och mina fingrar hartydligen ett visst kommunkationsproblem, oftast uppträder det problemetsena kvällar och tidiga mornar. Jag förstår inte varför, dock.

Frisco:

Snyggt med lite H Höger. Nästan så man börjar längta till fredag, 19.00.

Znark.

« · 508347 · »