Jaha, så sitter man då här på hote... Nä, just ja. Jag är kvar på anläggningen. Sjukhus är dryga i samband med driftsättningar. Under dagtid är de rädda för att vi skall påverka driften. Därför får vi bara köra nattetid då inga operationer eller akutärenden sker. Fjantigt. Jag menar, i Vietnam opererade de i mörker. Vore ju löjligt om dagens duktiga kirurger inte skulle kunna skära lite i skenet av en ficklampa.
Det var bättre förr. Gonatt, ni som får sova. Ni övriga kan väl tänka på mig som kommer sitta här i en fem-sex timmar till. I morgon är det väckning 07.00. Sova är överskattat.
ZZZzzZZZZz ZZZzZZzzZ
Så börjas det då igen. Detta förbannade resande. Jag är rätt less på det nu. Arlanda och SAS står mig upp i halsen och då har jag fem veckors resande framför mig. I veckan är det avslutning av Nyköpingsäventyret. 06.00 ringer väckaren, 09.30 går planet. Innan dess måste jag på jobbet och lämna ifrån mig jourtelefonen och jourväskan, packa klart och avsluta lite andra småsaker. Bäst man sover så man orkar. Gonatt.
ZZzZzzzZZ zzzzZZzzz
Bäst man går och sover. I morgon börjar eländet igen. Då är det återigen dags för att jobba häcken av sig. De tre veckorna man hade semester har bara blåst förbi. Hoppas innerligt att arbetsveckorna går lika fort. Men det är väl att hoppas på för mycket. Med andra ord så kommer det dessutom bli kanonväder i morgon och resten av sommaren/hösten. Nu när man är tillbaka på jobbet så kan solen titta fram igen. Gonatt.
ZZzzzZZZ zzzzZZzz
Skall upp vid pass 03:00, upp med morgonblaskorna alá Dagbladet och ST.
Sen hem och dricka kaffe, lyssna på musik, ringa till Mattias Eriksson (journalisten) och bestämma tidpunkt när vi skall sammanstråla i Norrtälje över en kall bägare tillsammans med Daniel Sandström från Gefle Dagblad.
Sen skall ett visst fruntimmer ringa och det kan ju bli ett kort eller långt samtal. Mest troligt är väl det sistnämnda. Därefter duschen.
Sen skall man väl kanske iväg och klippa sig också, mellanmål, packa, lira FM, middag, packa, Se på TV, packa och lira FM samt terrorisera gästböckerna på HS.
Observera att jag även under tiden från det att telefonsamtalet är avslutat skickar en ansenlig mängd sms också. Oerhört påfrestande och energikrävande, särskilt för tummen.
Sen i säng efter midnatt nån gång upp vid pass 03.00, ut med morgonblaskorna, hem å dricka kaffe, ta siesta, duscha, klä sig, på bolaget och handla öl, packa ner whiskyn, frukost, sedan avfärd mot Norrtälje!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)