1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532360 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
65selander: Jag börjar imorrn efter lunch......siesta!

Skall upp vid pass 03:00, upp med morgonblaskorna alá Dagbladet och ST.
Sen hem och dricka kaffe, lyssna på musik, ringa till Mattias Eriksson (journalisten) och bestämma tidpunkt när vi skall sammanstråla i Norrtälje över en kall bägare tillsammans med Daniel Sandström från Gefle Dagblad.

Sen skall ett visst fruntimmer ringa och det kan ju bli ett kort eller långt samtal. Mest troligt är väl det sistnämnda. Därefter duschen.

Sen skall man väl kanske iväg och klippa sig också, mellanmål, packa, lira FM, middag, packa, Se på TV, packa och lira FM samt terrorisera gästböckerna på HS.

Observera att jag även under tiden från det att telefonsamtalet är avslutat skickar en ansenlig mängd sms också. Oerhört påfrestande och energikrävande, särskilt för tummen.

Sen i säng efter midnatt nån gång upp vid pass 03.00, ut med morgonblaskorna, hem å dricka kaffe, ta siesta, duscha, klä sig, på bolaget och handla öl, packa ner whiskyn, frukost, sedan avfärd mot Norrtälje!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle: Sluta jiddra nu och packa väskan din. Min är färdigpackad redan.

ernie eagle: Vill se på riktig "sparka-springa-hugga-å-tjonga-fotboll" då skall ni låta mig få laborera ihop ett lag i labbet nere i kommunhuset, huvaligen.
Jag kommer äga skall ni se.

Vem skall vara tränare? Jan Halvor Halvorsen såklart! Vem blir hans assistent? Jomenvisst, Per-Joar Hansen - vad trodde ni?

En klockren och dynamisk dupo på alla sätt och vis - skepp o´hoj!

Törs ni släppa in mig på Domsjö IP??....hahaha

Frisco: Vad är det där för lekstuga? Hur blir man medlem där?

Det blev en Brynolf. Imorgon ska jag åka buss till Östersund. Znark.

Jaha, så sitter man då här på hote... Nä, just ja. Jag är kvar på anläggningen. Sjukhus är dryga i samband med driftsättningar. Under dagtid är de rädda för att vi skall påverka driften. Därför får vi bara köra nattetid då inga operationer eller akutärenden sker. Fjantigt. Jag menar, i Vietnam opererade de i mörker. Vore ju löjligt om dagens duktiga kirurger inte skulle kunna skära lite i skenet av en ficklampa.

Det var bättre förr. Gonatt, ni som får sova. Ni övriga kan väl tänka på mig som kommer sitta här i en fem-sex timmar till. I morgon är det väckning 07.00. Sova är överskattat.

ZZZzzZZZZz ZZZzZZzzZ

Paddan: Ja utdelning hade du. Så bra att jag hade gått ner till Patriks fd affär och inhandlat en och annan Trisslott för att sedan spela Online-poker för att få in ännu mer deg.

Paddan: Grattis till bra spel. Själv mötte jag en betongvägg i Selanders Vemdalen. 1-1 slutade den matchen.

Tabellen finns alltid på:
www.frisco.se/x11/

Frisco: För första, och troligen sista, matchen denna säsong får Wildehjärnorna äntligen spelet att stämma och spelar fullständigt ut Dubbelnollorna på Dubbelnollornas hemmaplan. Efter 20 minuters spel av första halvlek stod det 0-3. Därefter började Wildehjärnorna att ta det lugnt, fundera på vad det skulle bli till segermåltid och lattja lite med bollen. Slutresultatet blev till slut 1-5 till Wildehjärnorna

Instämmer. Gonatt.

ZzZzZzZzz ZzZZzzZzz

Poffa: Jag är också less på allt ickekollekjtivresande jag sysslar med nu för tiden. 9,9 km x2 varje dag.

Så börjas det då igen. Detta förbannade resande. Jag är rätt less på det nu. Arlanda och SAS står mig upp i halsen och då har jag fem veckors resande framför mig. I veckan är det avslutning av Nyköpingsäventyret. 06.00 ringer väckaren, 09.30 går planet. Innan dess måste jag på jobbet och lämna ifrån mig jourtelefonen och jourväskan, packa klart och avsluta lite andra småsaker. Bäst man sover så man orkar. Gonatt.

ZZzZzzzZZ zzzzZZzzz

Frisco:

Jag håller med dig, jag. Trots att jag ska vara kompledig hela dagen imorgon.

Nej ni.......

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.hockeysnack.com/user/files/20/prod.jpg

Frisco: På tal om andra filmstjärnor så är det just nu Batman-maraton på 4+. Ja så till vida man inte sett reklamtrailern på TV4 som hävdar att denna maratonsändning börjar först kl 15.

Ska bli intressant att se vem av Batman och Robin som är bäst på maraton, eller kan kanske Jokern eller Pingvinen överraska med en tidig ledning och defilering i mål.

Det bli z för mig med med min nya z-bild

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.hockeysnack.com/user/files/20/prod.jpg

Dagens golf gick bra. Skönt med 47 poäng över 18 hål. Det känns dock i kroppen att man varit ute fem timmar i solen. Därför är det läge att sova nu. Gonatt.

ZzzzzZzzz zzzzZZzzzz

Lumber Jack:
Ja, som ibland så håller jag med dig LJ, men det är det inre som räknas. Jag brukar blunda när jag ser mig i spegeln, då¨ser jag ögonlocken. Visst, det är inte alltid lätt att se ut som Krutov - men om jag fått samma talang som honom är jag osäker på, det får andra uttala sig om.

Nu kanske ni tror att jag lider hemskt av att inte vara så bildskön, men det är inte så farligt - efter varje besök uppåt Lord Calvert-land återvänder jag alltid med stärkt självförtroende.

Se Länk...

Frisco: Angånde wlind-bilden så kan man bara inte låta bli att citera Brasse: "Säga vad man vill, men är i alla fall söt när han sover".

kärran: Äh, det var bara Poffas små utläggningar innan det blev klart att MoDo släppte honom gratis.

Paddan:
Vart har du sett att Frölunda skall betala för Salo?

Poffa: Hmm, Frölunda får klara sig utan Ronnie Sundin och Jonas Johnson i dagens match mot FBK. Verkar som att Frölunda beslutat sig för att betala för Salo ändå...

Poffa: Hmm, vilka avdelningar är det du ställer upp i imorgon? Och vem är kusken?

Bäst man går och lägger sig. I morgon bitti blir det 5705 meter på en förmodligen genomblöt bana. Tillfälligt vatten lär vara en väl använd lättnadsregel under morgondagen. Gonatt.

ZZzzzzzZz zzzzZzZZZ

Frisco: Undrar om det var härifrån Boden fick inspiration?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.hockeysnack.com/user/files ... les/20/prod.jpg

Paddan: Har Nils Poppe varit i Njurunda?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Poffa: Sängen, om ett tag, för att vila upp sig inför nästa resa förbi skyltar med texten "Nolby" på och njurrunda bommar. Hur ser en njurrund bom ut?

Sängen. Genast. Gonatt.

ZZZzzzZ zzZZzZZ

Paddan: Äh, skippa leksakerna och gå och se på hockey istället och följ med hur det går för Steen (och Hedin?)...

Tröttsamt med första arbetsdagen på kontoret. Fyra timmar är tillräckligt många (i alla fall när man jobbar med trilskande datorer). Znark.

Jag följer givet exempel och knyter mig. Med lite tur kanske man känner sig utvilad i morgon. Gonatt.

ZZZzzzZZ zZZZzZZZz

Frisco: En sån där kanske har råd med en sån här leksak.

Om farsan ändå hade haft 30.000 dollar över när man var liten...

Trött Zzzzzzzzzz

Fortfarande inte 00.00

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Petting med Green, nää det var nog mer än vi ville veta.

Min dator tyckte uppenbarligen att mina framtidsutsikter såg så ljusa ut att den krävde en omstart när jag försökte få upp ett PDF-dokument med lärararbetslöshet fördelat per län.

Poffa: Zzzzov gott.

På Nygatan är inte klockan 00.00 ännu.

Nä, nu blir det att krypa till kojs. Arbetsdag, lite träning på rangen och puttinggreen och sedan innebandy på det har tagit knäcken på mig. Gonatt.

ZzZzZzzZ zZzzzzZZ

Sängen hägrar. Första arbetsdagen tog hårt på mig. Gonatt.

ZZzZzZZz ZZZZzzZZZ

knaskamilla: z

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nu ska jag sova. Först ska jag bara tala om att jag i mitt förra inlägg menade "stycket" när jag skrev "strycket". Gonatt.

Ett litet z2 inlägg från mig.

Detta meddelande ska visst finnas på något av våra mobiltelefoonföretags sida:

BESTÄLL NYTT SIM-KORT

Har ditt SIM-kort slutat fungera eller har du tappat eller blivit bestulen på det, kan du beställa ett nytt kort med samma nummer. Du måste ha 65 kronor på ditt kontantkort för att täcka kostnaden för det nya. Finns det inga pengar måste du ladda kortet innan vi kan skicka ett nytt kort till dig. Kontrollera saldo och beställ sedan ett nytt SIM-kort. När du klickar på knappen skickas beställningen och du bör ha ett nytt kort i brevlådan på din folkbokföringsadress inom 3 arbetsdagar. OBS! När du beställer ett nytt SIM-kort slutar det gamla att fungera.

Poffa:

Äsch då, jag är ju ledig (typ) en vecka till. Veckan som kommer blir alltså regnig och kall. Skönt att inte behöva jobba imorgon, trött blir man av att flänga omkring... Znark.

Poffa:

Det kommer inte att bli fint väder till veckan, eftersom jag har ytterligare en veckas semester.
Men det klart, det är ju några mil mellan Rundvägen och Uddevalla.....

Bäst man går och sover. I morgon börjar eländet igen. Då är det återigen dags för att jobba häcken av sig. De tre veckorna man hade semester har bara blåst förbi. Hoppas innerligt att arbetsveckorna går lika fort. Men det är väl att hoppas på för mycket. Med andra ord så kommer det dessutom bli kanonväder i morgon och resten av sommaren/hösten. Nu när man är tillbaka på jobbet så kan solen titta fram igen. Gonatt.

ZZzzzZZZ zzzzZZzz

« · 564406 · »