1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530799 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Godnatt, Godnatt!

Poffa: Jag vet inte vart hockeyn visas.

z zzzZZ
z z zz zZ zzZ z

I morgon är det visst ishockey på TV. Undra om Frisco kommer i tid den här gången? ;-)

ZzZZzZZz ZzzzzZZZz

NuMo: 59 999 nu då =)

Nä nu blir det Zzzzzzzzzzzzz

Alfred Awful: Ja det där med den där bomben vart det ju inget av i alla fall. Men som sakt jag tror absolut modo kommer värva minst 1 spelare om man hittar en spelare som passar.

shinzawai: 31 januari, Skellefteå har 3 veckor på sig att bli mer desillusionerade och Wernblom (som om inte brann, så åtminstone puttrade lite idag) 3 veckor på sig att bygga på sin slutspelsabstinens.

Vet dock inte om jag gillar det andra ryktespaketet bättre, det går ju liksom inte att ta ställning till i sin nuvarande form. knaskamilla och Poffa känns lite som Silly seasons svar på OBOL Investment. :-)

Allt handlar om diskret ryktesförvaltning. Ett helt nytt tillvägagångssätt för ryktesförvaltning, för allas bästa.

Men det är stora rykten. Om det må ni berätta.

Lumber Jack: Med tanke på hur dyrt det blir för dem med slutspel (artistskatten) så kanske vore lika bra att ge oss ett vettigt powerplayvapen. Ja, varför inte. Aint gonna happen, men varför inte.

shinzawai: Schtaan kanske redan har gett upp.

MODOJohan: Det går väl inte ens med tanke på transferfönstret..

zZzzZzz zz Z

Jag hörde precis att Modo skulle få köpa loss Wernblom om Skellefteå inte gick till slutspel. Det fick mig att vilja sova på saken. Zzzz

Hylla? Jadå.

ZzZZzZZZ ZzZZzZzZzZ

Endast tråkmånsar är briljanta vid frukosten.

Imorgon ska jag vara extra tråkig. ZZZzzz...

(Mats Olsson-ifierat inlägg. Blött, blåsigt, det känns som essensen i mitt ZZZ-inlägg för ikväll)

Tredje delen av dokumentären om Wallenbergarna höll i och för sig högre klass än vad en genomsnittlig match av 55 kan förväntas erbjuda, men jag är ändå glad att jag valde den istället för 2,5 timmar med MartinS.

Hockeykväll-reportaget var i alla fall fint, det fick mig att känna mig som en välkänd (och välgödd) Husum-profil på 50/60-talet - Han hette "Pröppmätt", kort och gott.

Agera Ecke.

Nu blir det Rosellini till jag säger Z.

Tröttsamt detta.

ZzzzZzzzZz zZZzzZzZz

ZZZzzz... Mindervärdeskomplex... ZZZzzz...

Dags att sova.

zzz 돈있을때 상경하지말고 느낌 갖고 호흡 갖고 필충만할때 그때 상경하란 말이야~

Poffa: Nog pladdrat i banner-tråden för denna gång. ZZZ zzz ZZZ zzz

Det var fullsatt. Och kaffet var gott. Det tar vi med oss. ZzzZzzZZz zZZzzzZZ

Säng.

ZzzZZzzZ zZZzZZZz

Nej, nu är det nog dags att försöka "släcka" mina öron som hettar något otroligt. Snorig, ont i halsen och med hettande öron det låter väl exakt som de bästa förutsättningarna för att imorgon bitti ta sig en titt på sin nya arbetsplats. Det känns väl inte som någon höjdare om man skulle behöva sjukanmäla sig första dagen på jobbet. 

hellge: Fördelen med en tidning är att det räcker med en insändare.

Petey21:

Upprörande! När fan hamnade Timrå i Ångermanland.

Morrr...

man kanske borde skriva en rättshaveristisk insändare?

hellge: Noterade ni att den där uppräkningen av kommande idrott i januari även innefattade Timrås matcher?

Wayne Gresky: Ja, timråjournalisterna borde väl också kunna hitta något forum för deras svammel.

Man kanske kunde rekommendera gästboken här intill, vad tror du?

hellge: Vi får väl se om sossarna hittar någon ny ledare...

hellge:

hoppsan, jag har stammat sen barnsben....

Frisco, Paddan och Kamilla:

Apropå nya blaskan så är jag försiktigt positiv

Mest vanskligt är nog ändå att minst en av sportreportrarna som kommer från TÅ-sporten håller på lillbrollan. Det känns obehagligt tycker jag. Den som läst TÅ vet att det står onödigt mycket om det brögänget. Får jag bara se det minsta timråsvamlet säger jag upp tidningen på stört. (=

Sen har vi fått en hel bilaga om kultur, vilket jag anser att vi är värda. Tänk vad trevligt med lite bok- film- och musik recensioner. Bäst hade varit om de lagt sporten i kulturdelen. Då kunde frugan och läsa samtidigt. Jag antar att de inte kunde ta hänsyn till det.

Det verkar också som man vill täcka in hela Ångermanland vilket ligger helt i linje med MoDos ambitioner. Helt plötsligt är hybridtidningen ÖATÅ Norrlands största till antal prenumeranter. Kul att de har visioner och vågar satsa.

Sen sa de att de skulle öppna upp för sosseledare också. Det ska bli intressant att se hur det går att ha liberala värderingar ibland och socialdemokratiska ibland.

Som sagt, jag är försiktigt positiv

Apropå nya blaskan så är jag försiktigt positiv

Mest vanskligt är nog ändå att minst en av sportreportrarna som kommer från TÅ-sporten håller på lillbrollan. Det känns obehagligt tycker jag. Den som läst TÅ vet att det står onödigt mycket om det brögänget. Får jag bara se det minsta timråsvamlet säger jag upp tidningen på stört. (=

Sen har vi fått en hel bilaga om kultur, vilket jag anser att vi är värda. Tänk vad trevligt med lite bok- film- och musik recensioner. Bäst hade varit om de lagt sporten i kulturdelen. Då kunde frugan och läsa samtidigt. Jag antar att de inte kunde ta hänsyn till det.

Det verkar också som man vill täcka in hela Ångermanland vilket ligger helt i linje med MoDos ambitioner. Helt plötsligt är hybridtidningen ÖATÅ Norrlands största till antal prenumeranter. Kul att de har visioner och vågar satsa.

Sen sa de att de skulle öppna upp för sosseledare också. Det ska bli intressant att se hur det går att ha liberala värderingar ibland och socialdemokratiska ibland.

Som sagt, jag är försiktigt positiv

Gidde: Håller det den nivå NuMos gör så kan man acceptera avsaknaden av rim, helt klart. Det viktiga är att man tar sig tid att skriva några tänkvärda rader. I dagens genomkommersiella julfirande så är det ju ändå texten på paketen som ger lite personlig touch till det hela. Själv är jag notorisk rimmare.

NuMo:

Julrim behöver ju inte alltid vara rim tycker jag, huvudsaken dom åstadkommer lite huvudbry.

Det ska inte stå i klartext vad paketet innehåller alltså...

Gidde: Nä, ingen gissade rätt förrän de såg vad det var. Då var det en del som ändå trodde att det var en video. Sen har ju WG rätt. Det är ju ingen rim, om man inte är väldigt poetiskt lagd vill säga.

Gidde: Bra ja! Men var det ett rim?

NuMo:

ASG!

Den var bra!
Och ingen kunde gissa vad det var va?!?

:)

Paddan: Påminner om ett julrim jag författade ihop på ett paket.
¨

VA Ä D I D Ä N D V D I D Ä VA D Ä I

Poffa: Den får tom MoDos att se strukturerad ut...

Frisco:

Mitt tips är att inte läsa den mittersta delen. Ja, i alla fall idag när det var tre delar.

TIKbiff: ST suger verkligen. Tycker man att den är bra så kan man inte varit utanför Västernorrland.

Frisco: För att inte tala om hur hemsk hemsidan är. Mamma Mia, vilken styggelse.

Paddan: Vilken konstig tidning. Och flera delar är den i också.

TIKbiff: Äh, vadå, där får man ju bara läsa om vingklippta örnar och skadeskjutna Giffare och sånt. Tacka vet jag att få läsa om att någon glömt låsa bilen på parkeringen på ICA i Bjästa eller andra världsnyheter

Paddan:
Äh... läs sundsvalls tidning istället, mycket bättre.

Paddan:

Haha. Hoppas du lyckas närma dig den under dagen!

knaskamilla: Jag försöker till att börja med att vänja mig vid att det ligger något som liknar Tidningen Ångermanland på hallgolvet. Har inte hunnit bläddra i tidningen ännu.

Paddan:

Man undrar ju om två dåliga verkligen blir en bra. Men det återstår kanske att se.

NuMo: Nu är det fler inlägg eller färre, beroende på hur man ser det.

Följande lilla mästerverk av Nicke Sjödin beskriver dagens "nyhetsrevolution" i Ångermanland. "Ä HÄNNE Ä T Å Å I T Å Ä Ö A Å I Ö A Ä T Å"

Imorgon är det dags igen. Till dess... Zzzz...

Paddan: Bara 60 000 inlägg kvar till en MAGISK siffra.

Just nu. 17777

Mot sängen, så att det blir match nån gång. ZZZzzzzzzZZZZZZ

« · 814219 · »