1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530748 inlägg · 4121 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
shinzawai:

Verkligen grymt snygga bilder!

Hawerchuk: Webbservern mina bilder ligger på funkar bara morgon till kväll, ej nattetid då stackarn som hostar (jag själv) inte sover med webbservern igång. Inte optimalt, men jag har inte hittat en bättre lösning.

El Maco: Oj, träffade jag så himla perfekt? Mitt i det öppna såret.

Just det. Zzzz... Vi piss.... zzz... ar...

Mycket babbel, lite innehåll.

Annars är allt som vanligt, känns ju tryggt, som sagt.

shinza, jag får inte igång dina bilder, fixa. Nordstrands bilder är alltid en högpunkt.

Poffa: du skriver också i falsett.

Inte nog med att de gnyr i sin egen bok, de gnyr här inne också. Men det stannar inte där, nu har de tagit det ömkliga gnällandet till en helt ny nivå. Att de orkar...

ZzZzzZzzZZ ZZzzzZzzZzz

hellge: MoDo kär.

ZZZZZZZZZzzzzzzzZZZZZZZzzzzzzzzzz

Gud som Hawer...

Lumber Jack: Agreements.

Mot 15.00 och seger!

ZzZzZzZz

ZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZZzZzZzZzZ

Precis som van... Zzzz... ligt... Zzzz...

Poffa:

Du har det bra du...

Min räkning till samma klubb går på 10200 SEK...

Urk!

I morgon är det visst lönedag. För 3800:- ska jag betala medlemsavgiften till Öviks GK. Man riktigt längtar till snön är borta. I morgon ska jag nog också åka och se ÖSK spela för sin överlevnad i ettan.

ZzzZzzzzZZ ZzZzZzZZz

Alfred Awful: "No blood... no sticky, hot, messy, awful blood, no blood at all! Why hadn't I thought of that? No blood, what a beautiful idea. "

Dexter, ju.

ZZZ.

Salle:

haver stavas inte haver, det stavas Hawer...

Då var det dags igen då.

Foppa som haver MoDo kärt...

Jag tar och avslutar kvällen med ett Hawer-citat.

"Tro om Påsen har saknat Susse?"

Nu har triangelpilren slutat verka, nu är det natta..

ZZZZzzzzZZZZzzzz

Nä, nu ska jag ta och Susse.

ZzzZZzzZ ZZzZZZzZ

Z zzZ zzZzart 5.50

Ja just. Zzzzz....

hellge: ...Modo kär, imorgon blir det seger mot sillarna som bor här.

Hockey i morgon igen. Äntligen.

ZzZZZzzz ZzZzzZzzZZ

Gud som Hawer...

ZZZZZZZzzzzzzzzZZZZZZZZ

hellge: Smakar? Ål?

Frisco: Exakt, potatisburgare, urk! Det finns få maträtter som smakar sämre. Då ska man veta att jag både ätit babyeals (bäbisålar) och sniglar. Bäbisålarna ser ut som spagetti i färg och utseende.

Poffa: Imorgon för dig är idag för mig.

Potatisburgare till lunch. Uuuurk.

Ny vecka i morgon. Skönt.

ZzZzzzZZ zZzzZzZz

Frisco: Så länge inte "Posa" är med så är det närmast sörjande som glor på eran rundbna ;-)

Isracing imorgon 13.00.
ZZ Zz z zZ Z Zzz z zZz zZ

Tack Paddan för den rapporten.

Gud som Hawer...

Det vette fan vad man ska be om den här gången, något powerplay verkar varken MoDo eller vår herre ge oss...

ZzzzZZZZzzzacke imorn?

Jaja, MoDo loosade och de sägs ha lirat illa, jämmer och smärta, ångest och vemod.

Själv var jag och provade mina ny skridskor. Jo jag har fått ett par nya griller. Jag fick dem gratis, såna där 4000-5000 kronorsskridskor av märket Graf. Nummer 6 Enström hade dem i fjol. Grym skillnad mot mina gamla 92:or, vilket bett det blev i skridskoåkningen. Det är bara nyansskillnad mellan mig och Salle. Jag lovar.

Eller kan det var lite magi med. Kan det vara så att Tobias underbara skridskoåkning sitter kvar i skridskorna? I så fall är det lite som Benny Guldfot. Han som hade Kaonon-Sids gamla dojor, eller hur det var.

Man kan väl då kanske glädjas åt att vår super-nummerpresentatör till sist verkar ha anlänt till HS, schyst nyförvärv: www.hockeysnack.com/medlem/Mikael+Uhlin/

Nu snart ska jag sova så där hackigt igen. Men sova det ska jag

El Maco: Det kan nog behövas en sådan, så kan jag med gott samvete ta på mig paljettklänningen och fjäderboan imorgon kväll.

Salle: Är du jourhavande Padda?

Äh.

Nu kör vi de sista 8h + övertid. Full fart mot helgen, som min vän ur bilens högtalare brukar säga.

Poffa: ;unchträning... Måste du lära dig hur man äter lunch eller vad?

Mot sängen. I morgon ska man färdigställa gymet på jobbet. Från och med nästa vecka blir det lunchträning i gymet så ofta som möjligt.

ZzzzZzZzZz ZZZzzZZzzZ

Dags nu. Zzzzz...

Jobb i morgon, sedan ny match på lördag att se fram emot.

ZZZZZZzzzzz

Alfred Awful:

Jag ska luska

hellge: Jag menar 'n Olle från förr.

Att Gösta Lundblad hade #10 säsongen 1959-60 vet vi ju redan, tack vare:

web.telia.com/~u66005454/10.htm

Men exempelvis säsongen 1957-58 var ju det numret upptaget av Tore Edblad, så: yes please om du har detta.

Alfred Awful:

Olle who? Olle Bohman? Goop? Sven-Olle? Svenningsson? Olé Olé? Olle Granberg?

Vill du ha Gösta Lundblads tröjnummer förrsten? Jag såg att det saknades på Arvet.

Sjuka barn igen...

då blir det inte

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

utan

ZZZ ZZZ ZZZ ZZZ ZZZ

Nu läser Olle i vår bok igen. Ska han inte ens säga zzznark?

ZZZzzzZZZ

Tveksamt om jag hinner till hockeyn i morgon. Klantskallar som lägger möte på en torsdag då MODO visas på TV. Men nu mot sängen.

ZzzZZzzzZ zZzzZzZZz

Salle:

Du behöver ju bara knalla tvärsöver gården dessutom.

ZZZ

Imorrn är det änrligen hockey igen. Iofs "bara" på TV men det duger gott. Man har ju nästan haft lite abstinens på sistone.

Hoppas att Mora-Gurun övertar sin tråd igen, jag måste sova i alla fall.

ZZZzzzZZZ

Poffa: En normal arbetsvecka hade det varit sista arbetsdagen imorgon, men nu behövdes tydligen mina tjänster även på torsdag. Trevligt med lite extra pengar, men sömn är ju också trevligt

« · 840605 · »