1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Då gissar jag på Birger, Erik och Valdemar av någon outgrundlig anledning.

Den oofficiella gissningen blir Trent, Snorre och Herman

Jaha, efter en dag full av att visa upp Öviks bästa sidor för sina tre gäster är jag ganska trött. Bifogar bild på det de helst av allt ville se.

Jajust, och: gonatt.

knaskamilla: En grind... men det hade de ju kunnat se var som helst, ja där det finns grindar alltså. Eller är det en rebus i stil med Friscos anhopning av G:n?

Paddan: Jag har ingen aning om vad det är för grind. Men jag skulle tro att det finns 20, kanske 21 sådana där grindar i Övikstrakten.

knaskamilla:
Övik är fantastiskt och jag förstår att du är stolt att visa upp det. Men måste du vara full när du visar upp det? Sluta upp med det.

Frisco: 21 grindar, nää då har jag ingen aning, jag tror allt att jag sitter med skägget vid brevlådan.

westerlind:

Jaja, du får väl den här också, då. Men nu SKA jag sova. (Mest för att de andra ligger här på golvet och försöker göra det, men ändå...)

Frisco:
Jag avundas de som kommer från Sollefteå - vart de än åker så blir semestern en glad överraskning.

westerlind: Jag förstår nog att du försöker kommunicera, men här blir det inget kommunisiserande inte.

NuMo: Jaså, nu duger det inte att vara kommunist, din ådalsrebell?

Paddan:

Birger, Erik och Valdemar. Ja, det var så klart rätt. Nyköpings gästabud. Kulturellt så det förslår. Rätt också, för den delen. Grattis, du har vunnit ära ovh berömmelse.

Nu blir det en lätt frukost för att sedan åka på dop. Undra om en präst kommer närvara?

Poffa: Jag ser enorma likheter mellan din fråga och när vi ledde med 11-1 med 1 minut kvar i en innebandycupmatch och vår målvakt gjorde ytterligare en "idioträddning" och kastade ut bollen till den som sköt och sa prova igen.

Frisco:

Ja, så kanske det är. Men om jag får så vill jag se Uddevallabron.

På tal om det, nu sitter man på Alfredos. Dopet är genomfört, man var rädd att de skulle spruta Champis in i generatorerna. Något som kunde fått hela alltet att gå i stöpet. Men nu är det hela avklarat. Skönt.

Sömn. Denna gudagåva. När man dessutom får göra det i sin egen säng, ja då är det liksom fest. På tal om fest, Hamnfesten var trevlig, kanske inte så mycket på grund av artisterna, mer på grund av sällskap och omgivning. I morgon blir det datorakuten och Visfestival i Skule.

Det sover vi på. Gonatt. ZzZzZZzZ zzzzzZz

Bäst man sover, så man orkar packa imorgon. Gonatt.

Äh, jag skriver väl lite här också. Massor med musik i kväll, trevligt sällskap och god mat och dryck. Bättre kan man väl knappast ha det? Nu sömn så man kan golfa under morgondagen. Gonatt.

ZzzZZzzZ zZZZZzZZZ

En vecka då man får vara hemma. Hurra! Trots detta är det två veckor kvar till semestern börjar. Med andra ord är det läge för sängen så man orkar med en pappersvändar dag i morgon. Pappershögar höga som Eiffeltornet väntar nog på mitt skrivbord.

Gonatt. ZZZZzZzZ zZzZzzZZ

Nä, men den packningen gick ju snabbare än väntat... Hade jag inte spelat av min brors kompisar deras pengar på poker hade jag nog sovit för ca två och en halv timme sedan, men det duger ju att sova nu också. Znark.

Så fruktansvärt tragiskt att behöva jobba då det är så underbart väder ute. Fortsätter det så här kommer jag ta några timmar ledigt i morgon och bara njuta av vädret. Sitta i solen och läsa en god bok, lyssnandes på bra musik.

Idag var det roligare att golfa. Längre, rakare, säkrare. Det tar vi med oss.

ZzzzZzZzZZ zZZZZZzZZ

Poffa: Du har det bra du som kan hålla på och leka när en annan har hela IT-strukturen att bygga upp innan vi flyttar till ny adress i Sthlm. ;-)

Poffa: Försökta sitta ute på balkongen och läsa idag.Det var stört omöjligt.Var så kollosalt ljust att det värkte i ögonen.Fick gå in och läsa istället.

Portello: Jag tyckte det kändes lite för jobbigt att sitta i fönsteröppningen och läsa, så efter att ha dragit ut på glassätandet på grillkiosken i Bjästa så  somnade jag istället i soffan med Roberto Vacchis och Anders Adamssons väna stämmor som sällskap.

Paddan: För min del har det inte blivit att se någon Tour.

Därimot har jag spelat lite poker (Gått uruselt) samt spelat lite GTA.

Förr i dag inköptes årets första mjukglass, det var inte så dumt.

wap.hockeysnack.com
Tråkigt att man bara kan läsa senaste inlägget via wapen... Piteå är i alla fall varmt. Hotellet ligger precis lagom nära Nolia. Imorgon ska det skrivas protokoll, efter en mjukstart idag. Gonatt.

En dag fylld med fint väder och innesittande har passerat. Som tur är fick man njuta av golf och en femma runt Hörnsjön, så här på kvällskvisten. I morgon blir det nog också fint väder, innesittande och en femma. Någon golf blir det i alla fall inte.

På tal om golf, undra hur det går för vår vän Frisco?

ZZZzzzZZZ zZZzzzZz

Vackert väder, mycket jobb. En femma runt Hörnsjön. Sedinarna kanske i MODO, vädret ska hålla i sig. 9 dagar till semestern börjar.

ZzzzzZzZ zzzzzzZz

Fredagen är här. Senare i kväll bär det av till Södertälje. Helgen ska spenderas i släktens sällskap. Allt för att sedan direkt gå in i jobbandets vecka. En vecka som man skall spendera i Stockholm. Hemska tanke. Man får se det positivt, den veckan slutar i semester. 8 dagar kvar.

ZzzzZzZzz zzzzZZZZZz

Jaha, så sitter man i presidiet igen, efter en nästan helledig dag igår. Jo, ämnesrubriken passar alldeles utmärkt. Undrar om det blir på söndag jag kan sova ikapp all sömn jag råkat missa denna vecka?

Undrar också varför de lovar att det ska regna och det sedan blir strålande sol och värme - den dagen också.

Mot Södertälje, för festligheter (??). Sedan då de andra får åka hem till kära Övik, ja då får jag lägga mig på Scandic Alvik och dega. På måndag börjar nämligen sista arbetsveckan inför semestern. I en jäkla bunker i Ängby. Kul.

Jag kommer dock att komma in här på kvällarna och se till så att ni sköter er i sommarvärmen. 7 dagar till semestern.

ZZzZzzZz zzzZzzZZ

ÄHHHHHHH

z zz zZ zz zZ zzz

En rutig hästens står här och väntar på mig. Jag kommer säkert sova så där lagom gott. I morgon blir det hotellfrukost och sedan ett jäkla hattande mellan Ängby och Alvik.

5 dagar kvar. ZzzZZzz zzZzzZZ

Ska bli skönt att få sova i sin egen säng i natt, tempurmadrasser är inte överskattade. Det verkar dock ligga en sovande person i sängen redan, så det blir intressant att se om jag får plats...

Gonatt på er.

Nä, dags att knoppa. Känns att man suttit mycket framför datorn i dag. I morgon blir det till att försöka övertyga hårdvaran om att min mjukvara är riktig. Förhoppningsvis går det bättre än det gjort idag.

Gonatt. ZZZzzzZz zZZZzzz

Nä, det är väl bäst man sover. I morgon bitti bär det av hemåt. Flyget går 08.40 men är inte framme förrän 10.20. Jävla SAS och deras indragningar. Mellanlandning på väg upp, skoj. Nästan dubbelt så lång flygtid jämfört med annars. Tidig morgon blir det i vilket fall. Gonatt.

ZZzzzZzZZ ZZzZZZZz

Poffa:

Mellanlandning? Jävligt skumt. Själv ska jag också sova, dock inte för att jag har något som helst att göra imorgon. Kanske går jag och köper mig ett par shorts, men det tar nog inte hela dagen. Gonatt, folk.

Poffa: Var glad att du kan flyga hem du. Lågprisbolaget till Östersund har sommaruppehåll och försöker man med Sveg så är det samma där också.

Blir till att ta ett eget cert och flyga till Hedlanda

Poffa: Hoppas att det inte skall fotas på din hemfärd...
[url=edition.cnn.com/2005/WORLD/europe/07/12/germany.plane/index.html]En spricka i molnen... Det verkar ganska likt[/url]

Ähhhhhhhh. Tråkigt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Hemma igen. Mot min vilja, men vad skall man göra egentligen? Det positiva är väl att man nu äntligen ser hur semestern börjar närma sig. Bara två ynka dagar kvar. I morgon skall man bjuda arbetskamraterna på glass. Med tanke på att det bara är sex stycken på jobbet i morgon så får man väl slå till med Daimstrutar, eller nåt.

Har jag sagt att det bara är 2 dagar kvar till semestern? ZzzzzZzZ ZzzzzzzzZ

Poffa: Du verkar upprepa dig lite mycket. Gaggighet som kommer tidigt eller är det dags för Oldboysserien redan?

Salle: Tänk att vissa gör vad som helst för att locka publiken tillbaka. Så här har Toronto tänkt sig att göra hockeymatcherna mer attraktiva.

Poffa: Du skulle ju inte ha nån semester sa du förut. Står du inte för ditt ord?

Paddan: Är det nya matchstället eller är det den officiella bortapyjamasen?

Sen tycker jag att Domi ser lite "tjejig" i sin nya frilla men säg det inte till honom.

Salle: Man skulle kunna tro att det är en frisyr, men det är faktiskt Nikes nya hjälmmodell som de tagit fram till omstarten av NHL.

Paddan: Då lär det ju vara slut med hjärnskakningarna på spelarna? Numer är det åskådarna som kommer skadas pga alla huvudskakningar.

Salle: Ajdå, det verkar som att det inte var Domi på fotot... och han har hittat din sittplats...

« · 554061 · »