1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532119 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Sverige vann visst i kväll, men ingen bryr sig. Det enda jag såg var faktiskt ett paussnack och det gjorde mig irriterad. Full fart mot helgen, förresten. Undertecknad har beredskap denna vecka och kommer därför ha en vit vecka. Den första på väldigt länge. Blir det poker i helgen kanske man kan utklassa de övriga än mer än vad man gjort tidigare. Gonatt.

ZzzZzzZ zZZzZZZz

Poffa: Ingen bryr sig? Hmm, tror du har lite fel där. Ganska många som bryr sig i landslaget Tre Kronor. Att inte du gör det som förespråkar mjukhockeyinnebandyregler i både plastboll och hockey numera kan jag förstå. Kul match ikväll var det. Bra och högt tempo. Mycket mål.

Om man har en vit vecka kan man alltid dricka mjölkdrinkar.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco:

I så fall får det bli mjölkdrinkar utan alkohol. Hur kul är dessa? Då är det bättre med bara mjölk och varma kanelbullar istället.

Poffa: Idag lär det väl vara svårt att slita knas från Allehandan, antar jag. Ett helt uppslag med Snygg-Janne i dagens tidning, eller rättare sagt i den gula bilagan.

Paddan:

Samma tanke slog mig i morse. Kanske är därför som hon inte kommit online ännu.

Poffa: Semlor i varm mjölk i djuptallrik kan vara ett alternativ. Eller varför inte härligt god och varm saftglögg och till det en mustig, mjukoch nygräddad saffransbulle?

Poffa: Rykten säger att det är slut på ÖA i varenda affär i Öviks norra getto.

Frisco:

Det får vänta. Glöggen börjar man dricka runt lucia. Saffransbullarna brukar också vara då. Semlorna får vänta än längre, dessutom tycker jag semlor är lite småäckligt och därför blir det bara en per år.

Frisco: Det där med semlor i varm mjölk i djuptallrik lät väldigt gott. Dags att baka semlor, kanske...

Poffa: [Glöggen börjar man dricka runt lucia]

Jag fattar ingenting. Saker som är gott dricker/äter man väl närsomhelst?

Blir jag sugen på glass så äter jag väl en glass även om det är vinter.

Frisco:

Vissa saker är speciella. Saker som man vill behålla den där speciella känslan kring. Jag har inte julgranen framme på sommaren, jag dricker inte glöög och julmust året runt, jag äter bara semla en gång per år och jag dansar inte kring midsommarstången i november. Traditioner, Frisco.

Frisco: "Förr var  hetvägg en maträtt hårt knuten till fettisdagen, dagen före fastan, utom i södra Sverige, där bullarna av tradition ätits på fastlagsmåndagen, även kallad ”bullamåndag”. Från 1800-talets mitt är den gängse beteckningen på hetvägg fettisdagsbulle eller fastlagsbulle. Den senare beteckningen används i södra Sverige.

Hetväggens fyllning har varierat. Mandelmassan nämns redan 1833 i Årstafruns dagbok och det var en gotlandskonditor som började med vispgrädden efter första världskriget.
Idag kallas fettisdagsbullar vanligtvis för semlor (från latinets simila bulle av vetemjöl)."
Källa: Nordiska Museet

Jag vaknade av ett sms från Frisco. Sen somnade jag om, eftersom jag inte har ÖA hemma. Ja, och eftersom jag hade en massa huvudvärk.

knaskamilla:

Jag skulle ju så klart lagt in den gula delen till dig då jag for i morse. Då hade du ju haft din dag räddad.

Poffa:

ÅÅåååhhhhhhhh.

Poffa: Klart man kan ha traditioner men man behöver ju inte överdriva sin traditionellhet. Jag har aldrig någonsin haft julgran. Ljusstake har jag dock i fönstret (året runt). Jag tycker det är gott med must och dricker därför must när jag känner för det. Dansa runt midsommarstången slutade jag med när jag var så där 10 år.

Frisco:

Hur många gånger ska vi ha den där diskussionen? Kan vi inte bara fortsätta mobba Poffa för det i stället för att diskutera saken?

Dags att sova på Nygatan. Ingen mjukhockey här inte (heja Susse).

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Sthlm imorgon. Gonatt.

knaskamilla: Hernta imorrn, ridå.

knaskamilla: Haffsta imorrn då.

Frisco:

Provrummet imorrn, hur ska ne' gå?

Frisco: Själv kommer jag att sitta i soffan och läsa såna intressanta alster som Tillitens Ansikte, Social Kompetens i Förskolan, Klassrummets Mikrovärld och någon artikel av Jan Myrdal. Spännande värre

Poffa: Hoppas du hittar några nya kläder bara.

Frisco:

Jo, i morgon skulle de nya flamskyddade overallerna komma. De där söta med Caterpillar-märket på. Sparkdräkter är visst namnet som våra fältmekaniker har gett dem. Dessa ska vi numer ha på oss då vi driftsätter och jobbar med maskinerna i provrummet.

Äääh, nu använder jag tråden till dess egentliga syfte. Mot sängen. Gonatt.

ZzzZZzzZ zZzZzZzz

Poffa: Godnatt herr sparkdräkt. Catmärke hade jag på ett plagg för mer än 10 år sedan. Men det var på en jacka, ingen trikå. Ni kan ju träna tresteg på lunchrasten.

Sov gott alla.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Äääh, nu tänker jag sova. I morgon är det dags att förlora mot Sillstryparna.

ZzzZZZzZ zZZZzZZz

Poffa:
Jo, men ni börjar ofta bra mot dem på bortais har jag för mig.

Äääh, jag är trött. Toktrött. I kväll blev det en poäng trots dåligt spel och att Enström skjuter fösare med sekunder kvar på Frölundautvisningar. Piggt inhopp av Nilsson. Hoppas Dahlberg får chansen snart. Gonatt.

ZzzZzzZ zZzZzZz

Glömde ju en sak:

Det är otroligt roligt att läsa talltrastarnas GB just nu. De gnyr värre än en strykrädd kvinnohund.

Zx2

Poffa: Underligt värre. Man tror inte att det är möjligt det man läser. De verkar inte förstå att det är ett motståndarlag på isen också.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nä nu skiter jag i det här och ZZZ:ar några timmar.

Sova, sova, sova... Säng, säng, säng. Gonatt.

ZzzzzzZ ZzZzzZz

Ähhh, håll käften. Gonatt.

ZzzzZzzz zZZzZzzZ

Helg. Äntligen. Två matcher i helgen, en del jobb, två delar poker, en del städning, tre delar sömn och 124 delar alkohol. En helt vanlig helg, med andra ord. Gonatt.

ZzzZZZz zZzZZZZz

wap.hockeysnack.com
Dags att sova. Poker har spelats ja. Lika tråkigt som vanligt denna modefluga. Ja jag tog hem potten. Det mest asociala påfundet. Zz z Zz

Frisco: ZzZäta påre och jag glömde ju att lägga in dagens matchrapport i all hast som dök förbi.

Tycker nog att göbben westerlind 35 pannor efter sin 3 ploppars insats nu borde lägga dobbskorna på hyllan. Knaska Milla är ju en stjärna på backen liksom Mos Tröm i målet. Sverker Stenviken i anfallet går ju heller inte av för hackor.

I vilket fall som helst; skönt för en hangarondare att få lära lillebror hur man ska lira liret.

Nolby FC - Nygatan
1 (0 - 0) 0

Omgång 7 i Hockeysnackligan
Löta Arena 2005-11-18 13:00
Domare: Robert Nixon (S8, H6)

Matchfakta:

8 Mario Iwarsson blev varnad
74 1 - 0 Långskott: Målskytt är Tore Starlander assisterad av Carl-Johan Wall-Enberg

Bollinnehav: 64 - 36 (64-36)
Chanser: 5 - 2 (2-1)

Hemma - Matchens lirare - Borta
Sten-Åke Svedlund Sverker Stenviken

ZzZzZzZzZäta ZzZzZzZäta

Somna på soffan är dumt när det finns en skön säng alldeles i närheten.

Bara så ni vet!

ZZZ zzz ZZZ

Hardy Bacardy:

Hockeysnacksligan toppas av 2 hangarondare, slump eller skicklighet ?.

Nu möts de två i en batalj som aldrig tidigare spelats i någon idrott någonsin i hela världen !. WOW

Lycka till mot Brynäs i kväll.

Tack Modo, i Timrås HS hade vi redan blivit raderade.

Jag har tappat tråden. Men det är nog spritens fel. En såndäringa Hobbex-alkometer visade 1.4 promille vid fyra-snåret. Undra varför? Nu sängen, dags för en lång sovstund. Gonatt.

ZzzzzZZZz zZZzzZZZz

Poffa:

Det mest imponerande 1,4 promilles inlägg jag sett!

(Om jag själv skulle försöka mig på att hantera ett tangentbord vid den promillehalten så skulle det vara lika bra att låta en slumpgenerator slänga ut bokstäverna.)

Albert Hall: Dessa alkomätare. Tro inte på Poffa. Jag har aldrig sett honom dricka mer än 2 pilsner.

Frisco:

Lögnare.

Poffa: Tack!

Poffa och alla andra: Dags att sova. Det kostar kraft att träffa mina gudbarn.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Efter den kommentaren hade du förtjänat det epitetet. Eller minns du inte en enda lördagsmatch? Midsommrar och sista aprils-aftnar, då? Jag tror helgen med gudbarnen tagit hårdare än du tycks tro.

Sov gott.

Äntligen får man sova. Zzzzzznark.

knaskamilla: Inte sjutton kan jag somna nu när jag suttit hela dagen och stora delar av kvällen och bland annat läst om uppfostran med tvång, men då "kärleksfullt tvång".

Nä, WPT får nog bli sällskap en stund.

Bäst man använder denna tråd till det som den är tänkt för. Men innan det tänker jag gnälla lite. På posten och paketservicen. Jag väntar ett paket (privat, inte för jobbets räkning) och det registrerades första gången hos posten den 16:e november klockan 20.07 på den spridande postterminalen Stockholm Södra. Nästa registrering är i Ånge, då det mottogs där den 17:e november klockan 06:11. Paketet har dock inte lämnat Ånge ännu.

Det man undrar är varför paketet inte kan ta sig de 30 milen från Ånge till Övik på 1½ dygn, då det klarade av de 50 milen från Stockholm till Ånge på mindre än 12 timmar.

Det märkliga är att det alltid är så här. Förra gången beställde jag saker från ett företag i Malmö. Paketet behövde 18 timmar för att ta sig från Malmö till Ånge, medans det tog det 2½ dygn att klara resan Ånge - Övik.

Jag har mailat posten och undrat detta, men det enda svar jag fick var att de skulle besvara mitt mail så fort de kunde. Det är nu 8 månader sedan. Jag känner mig inte speciellt förvånad över att få veta att Posten går back enorma summor pengar.

Men nu gonatt.

ZzzZZzzZZ zZZZzZzZz

Nä, det här går inte. Måste sova. Någon som vill köpa en hockeybiljett ifall jag råkar vara sjuk imorgon kväll också (sannolikheten är stor)?

Gonatt!

« · 613466 · »