Frisco:
Vissa saker är speciella. Saker som man vill behålla den där speciella känslan kring. Jag har inte julgranen framme på sommaren, jag dricker inte glöög och julmust året runt, jag äter bara semla en gång per år och jag dansar inte kring midsommarstången i november. Traditioner, Frisco.
Bäst man använder denna tråd till det som den är tänkt för. Men innan det tänker jag gnälla lite. På posten och paketservicen. Jag väntar ett paket (privat, inte för jobbets räkning) och det registrerades första gången hos posten den 16:e november klockan 20.07 på den spridande postterminalen Stockholm Södra. Nästa registrering är i Ånge, då det mottogs där den 17:e november klockan 06:11. Paketet har dock inte lämnat Ånge ännu.
Det man undrar är varför paketet inte kan ta sig de 30 milen från Ånge till Övik på 1½ dygn, då det klarade av de 50 milen från Stockholm till Ånge på mindre än 12 timmar.
Det märkliga är att det alltid är så här. Förra gången beställde jag saker från ett företag i Malmö. Paketet behövde 18 timmar för att ta sig från Malmö till Ånge, medans det tog det 2½ dygn att klara resan Ånge - Övik.
Jag har mailat posten och undrat detta, men det enda svar jag fick var att de skulle besvara mitt mail så fort de kunde. Det är nu 8 månader sedan. Jag känner mig inte speciellt förvånad över att få veta att Posten går back enorma summor pengar.
Men nu gonatt.
ZzzZZzzZZ zZZZzZzZz
Sverige vann visst i kväll, men ingen bryr sig. Det enda jag såg var faktiskt ett paussnack och det gjorde mig irriterad. Full fart mot helgen, förresten. Undertecknad har beredskap denna vecka och kommer därför ha en vit vecka. Den första på väldigt länge. Blir det poker i helgen kanske man kan utklassa de övriga än mer än vad man gjort tidigare. Gonatt.
ZzzZzzZ zZZzZZZz