1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530909 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
6 raka vinster på hemmaplan. 32-8 i målskillnad. Fantastiskt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif

Frisco: "6 raka vinster på hemmaplan. 32-8 i målskillnad. Fantastiskt."

Äsch, det lockar bara en massa okritisk publik som i sin tur spenderar sina slantar utan hämningar. Hujedamig.

ZZZzzzZZZ 

Alfred Awful: Jomenvisst, och det värsta av allt var att autografsigneringen idag var kostnadsfri. Hade det varit NHL hade du nog fått punga ut med 30 dollar per autograf, eller något sånt. Fast, Hasse fick ändå inte kludda i min bok. Inte ens Per Lundqvist.

Torsdag är det MODO-match på TV. Lördag också. Fast den tänker jag inte se. På TV.

ZzzzZzzZZ ZzzZzzZzZ

Härlig vändning idag. Döme jobbade som om han vore en ny Micke P, roligt att se. Nu, mot sängen.

Lumber Jack: Det har nyss inkommit en bild från Miiikes extraknäck som Timråsupporter. Se vad pigg, munter och full av framtidshopp han ser ut att vara när han förmedlar goda råd till två unga örnar.

Paddan:

Ser ut som att han lagt på sig några kilon.

knaskamilla: Det är klart, all den där tröstmaten sätter ju sina spår.

PoffA: Imorgon är det torsdag. Då blir det TV-hockey ute i slumkvarteren.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Tråkigt att du inte kommer och ser hockeyn hos mig. Jaja, skulle du ändra dig så är du välkommen till mig här uppe på Gräddhyllan.

ZzzZZzZZ zZZzZZZZz

Mot sängen, med ett leende på läpparna. MODO gjorde just 5-1 på ett tafatt Luleå. På lördag kan det bli en "greeeeeat day". Alla som ska med, matchtröja på! Nu ska vi skrika oss hesa. Men jag vill inte se någon som hoppar.

ZzzZzzzzz ZZzZzzzzzzZ 

Poffa: "Men jag vill inte se någon som hoppar" Du och Paddan lyfter väl inte ens om ni försöker ;-)

Poffa: "Men jag vill inte se någon som hoppar". Men vadå, någon måste väl testa bussens fjädring.

65selander: Nog för att jag har blyfot  (höger, i alla fall) men nog faan har jag spänst så att du skulle bli förvånad. Annat är det väl med dig, du och ditt Brynäs brukar ju vara ordentligt cementerade i botten på ES. :-)

Z#2

Poffa: Äh med mina Air Boorken så lyfter jag garanterat 20cm mer än dig.

Nya vindar blåser runt Sätraåsen :-)

65selander: Air Boorken, är det såna som har inbyggda frysblock?

I morgon, då jäklar... Vi syns om drygt tio timmar, mina vänner.

ZzzzZZzz ZzzzZZzzz

Poffa: Japp bäst man vilar lite.

Imorgon hoppas jag bli onykter, hes och lycklig...

ZZZ zzz ZZZ zzz

Salle:

Hoppas att man ska bli hes. Det var det värsta. Själv hoppas jag att jag är mindre hes imorgon. Helst mindre snuvig och mindre trött också.

Gnatt, alla.

Äh vafan.. vakna upp i soffan. Kollade i spegeln, och får se en avbildning av en liten flathand på kinderna. Tack älskling.

Zzzzzzz

MODOJohan: Du hade säkert förtjänat den. ;-)

I övrigt är man uppe med tuppen, trots att det är lördag. Man har ju ansvar, man vill ju att medresenärerna ska få det så bra som möjligt.

Poffa: DET ÄR RISK FÖR BILAR PÅ PARKERINGSFICKAN OM DET ÄR DEN RAKT UTANFÖR MAX STOP MONTERA STOR PLOG STOP

STOR KAFFEKOPP TILL MIG NU STOP 

Alfred Awful: DU ÄR DEN ENDA SOM SKA PÅ DÄR STOP DU KAN FÅ HOPPA PÅ I FARTEN STOP DET LÖSER SIG SÄKERT STOP

I dag har det varit en bra dag. I morgon ska jag jobba från nio till nitton. Kul liv...

ZzZZzzzZZ zZzZzzzzz

Jag säger då det...

Imorgon ska jag på valpkurs, hoppas jag. Och bli frisk. Och hoppas att NuMo bara skojade i sitt inlägg.

Gonatt.

knaskamilla: Han skojar inte.

Som Affe skulle ha skanderat: åååååååååååååh grogg!

Siktar in mig på en fin morgondag. Hoppas att käresta har lagat till mig äggröra och prinskorv. Det sker faktiskt ibland, då är man som en kung.

Zzzz

Nä, fiii faaaan. Nu får det vara nog.

ZzzzZzzZz zZzZzZzzZzz

Poffa: ZZZzzzZZZ

Alfred: Är det inte lite "Lika som bär"varning på Pekka Arbelius och Mikael Wahlberg?

Här en lite fjunigare upplaga av Pekka

Just ja, för att se likheten kanske man hade behövt tillgång till bilden på sidan 183 i boken "The Heart of Hockey"

Paddan: Vet inte jag, har alltid tyckt att Wahlberg haft något frånvarande, halvt militäriskt, halvt Göran Kropp-igt i blicken. Pekka ser mer jordnära ut.

För övrigt, visst är det?

www.arbeliuslkv.fi/ 

Alfred Awful: Jag tycker att det ser ut att vara "vår" Pekka i varje fall, för när man jämför ansiktsformen mm så ser det väldigt likt ut. Dessutom så spelade ju Pekka i Kärpät.

Trött och mätt. Och trött.

ZzzZZzz ZzZZzzz

Vem orkar bry sig?

ZzzZzzZz zZzzzzZzz

Åsså ännu en arbetsdag imorn! åååh, ååååh.. Vad jobbigt. Semester på fredag, ååh, vad skönt, ååh...

zzzzzzzz

Jaha, då har man jobbat klart för idag då. Skönt att man ska med tioplanet och inte Fakiren imorgon.

...och Dallas målade (Enström också) för laget i stan idag. Men vad hjälpte det.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Japp, på med nattmössan vare

Snö, någon? Skit samma, i morgon ska man äta julbord. Komsulterna bjuder. Och som om det inte vore nog, på fredag blir det julfest med massor av sprit. Hur ska detta sluta?

ZzzZZzzZZz zzZzzzZZzzz

Poffa: Som för Jan Stenbeck? Ta det lugnt!

Wayne Gresky: Skriver Hasse Andersson också fotbollsnotiser?

Paddan: Tydligen!

Tottenham spöade Dynamo Bukarest i Uefa-cupen med 3-1. Tack BBC London 94.9 för underhållningen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

En stor ledare har gått bort. Hedra honom kungligt, det är det minsta han är värd.

ZzzZzzZZ ZzzzZZZzz 

Poffa: Det är han värd. Snygg och hedrande banner för övrigt.

hellge: Det var en gång en fin söndagskväll, den 19 januari 1964, och Åke gjorde 9 153 människor glada.

ZZZzzzZZZ 

Alfred Awful:

Snyggt! WV och Hägges bröd på sargen. Åke pytsar mot gnagarna från Solna. Kan det ha varit Honken som stod i kassen?

Helg och sovmorgon. Ibland är livet skönt.

ZZZZZZZZZZZZ z

« · 797535 · »