1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530897 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Herregud. I kväll hålls det låda i lillebrors gästbok. Jag tycker ärligt synd om supportrarna och laget som tvingas stå ut med den där galningen.

ZzzZZzZZz zZzzZZzz

ernie eagle:

Nu är det kväll ernie.
hellge @ Corner one Igår kl. 23:39

Håller med. Zzzzz...

Hawerchuk:

Men kul var det...ja inte skadan då men elaborerandet efter.

scim:
Förmodade skadan ja.
Mest omskriva blåmärket i HS historia, skulle jag tro.

Poffa:

Jag som tyckte att RTS i den här gästboken var humor. Kanske man har missat något...?

Poffa: Tack Poffa!! All sans o förnuft verkar vara helt väck Tror inte det är sant det jag läst!

Poffa:

Ah. Nu har jag läst. Det är humor...fast det känns inte helt PK att roas av det, med tanke på att örnen förmodligen inte har alla hästar hemma på riktigt.

knaskamilla: Varför bli personliga om det här? Varför inte bara låta honom vara?

Dream Team:

Kanske hans medsupporters framförallt borde fundera på den frågan, med tanke på hur det ser ut i TIK-boken.

knaskamilla: Hur menar du nu?

Dream Team:

Att om man är Timråsupporter och umgås med örnen så borde man kanske av solidaritetsskäl försöka ignorera snarare än trigga. Eller något.

knaskamilla: Det har alltid, och kommer alltid att finnas de som älskar att "trigga", för att om möjligt locka fram en reaktion. Ja, vi som nu kanske förstår situationen och ser "hela bilden", så att säga, väljer såklart bort det alternativet. Vi skriver kanske inte nånting alls, eller så väljer vi kanske ett lite lugnare bemötande. Men den andra "typen" av skribenter finns ju kvar, och de måste de självklart få göra.

knaskamilla: Vad har man nu missat?

Lumber Jack:

Menar du att du inte heller läser i TIK-boken?

knaskamilla: Inte mer än nödvändigt.

Lumber Jack:

Då är vi två. När du ändå är där kan jag rekommendera tråden om deras arena. De verkar otroligt nog ha insett att den har sina brister...

Lumber Jack: Vad du missat?

Jo att etablerat HS-folk misshandlar godnattråden.

Frisco:

Förlåt.

knaskamilla: Naturligtvis. Men visst är tråddiciplin viktig?

Frisco:

Ja, det är sant. Men jag skyller allt på Poffa.

Frisco: På tal om Z... när kommer XYZ-kvarten tillbaka?

Paddan: Lätta på långlädret så har du XYZ-kavarten i det paddianska hemmet i mellandagarna.

knaskamilla: Dra du så långt åt Timrå du kan komma. Skylla på mig? Nä, jag tar en eftermiddagslur, bara för att inte förstöra denna fina tråd.

ZzzZZz 

Lumber Jack: Birger Norman, ah... lite finkultur... eller är det fulkultur? Äh, kanske bäst att införskaffa en La-Frog istället till mellandagarna

Poffa:

Kan det vänta till imorgon?

ZzzZZzzzZz

Poffa: En härlig söndag.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif

Imorgon ska jag göra som Poffa skrev förut. Sista resan innan julledigheten. Ska bli skönt att ha det gjort!

ZzzzZzz.

knaskamilla: Hmm, jag hoppas det där inte innebär att du tänkt lägga av ett paket med din ständigt närvarande bacillkultur på Terminal 4, Arlanda, imorgon.

Fria luftvägar för resenärer till gåsen Akkas hemmaåkrar, tack!

Alfred Awful:

Sist jag kollade låg inte Arlanda på vägen mot Timrå.

Frisco:

Det är inte mitt fel att det blev Z-tråden!

Nä, sängen gäller tidigt i kväll. Man måste ju vara laddad inför mötet med Republiken. Man måste orka stå emot.

ZzZZzzZz zzzzzZzzZ

Idag har man spenderat en massa pengar. Först bjöd jag på en tuggummiautomat för några tior, sen kostade bilen några hundra, och slutligen en dator för några tusen.

Härligt att spendera. Det är ju ändå bara pengar.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Menar du att du köpt en rullande tuggummiautomat för några tusen?

Salle skadad. Tar det aldrig slut på eländet? Som om det inte vore nog spelade vi jättedåligt mot Malmö så "Kvalserien - here we come". Sparka alla och käka cipramil.

ZzzzZzzZz zZZzZZzZzz

Poffa: De TIK-supportrar som nu finner anledning att käka cipramil hade nog inte haft samma behov av detta om laget hade haft en spelare skadad. Hur bra hade MoDo som lag mått med exempelvis Svartvadet, Timander och Micke P på skadelistan? Ja, plus Salle då, som ju är skadad på ett annat sätt än i teorin.

Dream Team: En skadad spelare? Vi har ju haft Tommy Warg skadad hela säsongen. Du halverade sanningen.

Å förresten är det här godnattråden.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Den böurjar bli lita rälig.

MeoDou Heåkky, kleapp-kleapp-kleapp!

ZZzzzzZZZ 

Frisco: Oj, ja just det. Det förvärrar, eller fördubblar väl saken för er del, minst. Vi fick iofs tillbaka Wennerberg ikväll. Han har varit borta fram till nu så vi har ett problem mindre fr.o.m nu då. Då är det alltså bara Kimmo Lotvonen, Kalle Koskinen, Peter Nylander, Robert Carlsson, Timo Pärssinen och Riku Hahl kvar. Observera att jag inte är ute efter sympatier här. Dessa försök gör sig nog bäst i vår egen GB för de som nu har det behovet.

Dags att Susse gott. ZZzzzz... 9 dagar kvar.... ZZZzzz...

Mmm...vörtlimpa och fläskfilé, det var gott det. Imorgon: sista arbetsdagen på ett tag. Skönt!

Gnatt.

knaskamilla: Imorgon blir det att göra som fåglarna. Flyga söderöver när det (äntligen) börjar bli vinter.

ZZZ:a

wap.hockeysnack.com
Äntligen hemma efter 24timmars resande. Måste rekommendera shanghai som resmål. Men noplace är som sin egen säng. Ser fram emot jobb i morgon. Snark på er.

Dream Team: Du får inga sympatier av mig heller. Jag är lika trött som Kenta Johansson på att höra om det hela.

Dream Team: Slappna av och ta inte allting så allvarligt. Jag pratade inte ens om Timråsupporters då jag skrev ordet Cipramil. Du måste inte försvara Timrås färger så fort någon skriver om Timrå.

Poffa: Du har rätt. Cipramil, here I come!

Äntligen är man klar med julklapparna. Roligt. Nu ska det bara bli roligare att ge bort dem. Två arbetsdagar kvar av detta år. Man står nog ut. :-)

ZzzZZzzZ ZzzZzZzz

Poffa: Jag gissar att det tog 1 minut att fixa alla klapparna. Bankomat eller Minuten.

Oppps, glömde :-) och
Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa:

Själv ger jag inga klappar, eller ja, brorsan fick lite pengar när han for till Thailand, men det var ju förra veckan. Och kanske ger jag bort datorn till syrran, om jag är på bra humör.

Imorrn är det hockey...vilka kommer?

Z

« · 802034 · »