« Föregående · 1832167 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Fast det har man ju vetat sen dag 1, nya kravet är ju bara ännu ett steg närmare stängd liga.
Fast det har man ju vetat sen dag 1, nya kravet är ju bara ännu ett steg närmare stängd liga.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel:
Aha, det visste jag inte. Ordföranden signalera ingen ändring så nog mest en AB-grej lite som när det diskuteras jämställdhet kring Modo.
Aha, det visste jag inte. Ordföranden signalera ingen ändring så nog mest en AB-grej lite som när det diskuteras jämställdhet kring Modo.
Sv: Silly season
RagnarLodbrok:
Nog skall Victor Öhman räcka till som 3:e iaf, spelade rätt mkt i Västervik och de kom 3 i serien. Nog borde Häggström mellan Björklund/Molin kunna bli en bra allsvensk kedja. Själv hoppas jag på att Öhman kan ta ett kliv och göra över 20-25 poäng, kan Lill-Öhman ta och producera över 10p så kan det bli bra. Sen skall bara försvaret funka....
Nog skall Victor Öhman räcka till som 3:e iaf, spelade rätt mkt i Västervik och de kom 3 i serien. Nog borde Häggström mellan Björklund/Molin kunna bli en bra allsvensk kedja. Själv hoppas jag på att Öhman kan ta ett kliv och göra över 20-25 poäng, kan Lill-Öhman ta och producera över 10p så kan det bli bra. Sen skall bara försvaret funka....
Sv: Silly season
Tarasov: Jo sant och Marklund kan även spela C.Men räcker det? beror kanske på vem som blir nr 1?
Sv: Silly season
Tarasov: Synd att dom inte hittat någon Center än.Nu har resten av laget gått på semester hade varit bra för gruppen om den sista pusselbiten hade fått lärt känna dom andra med tanke på att han ska vara bärande center.Vi har tappat 3 centrar Byron,Edblom,Rundkvist men bara värvat 1,Häggström och ska tydligen bara in med 1.Borde värva 2 centrar.Återstår att se vad det blir och om det blir klar innan dom går på is.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Misstänker att damerna får betalt för att städa alt någon form av ersättning. De vill bli behandlade som ett A-lag enligt artikeln, dvs få lön och slippa städa. Tkr isf det är fair.
Misstänker att damerna får betalt för att städa alt någon form av ersättning. De vill bli behandlade som ett A-lag enligt artikeln, dvs få lön och slippa städa. Tkr isf det är fair.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Det lät rätt förnedrande på något sätt. Ok, att man får lov att som damspelare inte kan räkna med samma lön, men att städa efter herrarna kan fasen inte kännas bra på något sätt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Säg vad man vill om villkoren i Modo för damlaget, men dom slipper ju i allafall städa läktaren i Fjällräven efter herr matcherna som Leksands damlag måste göra efter Leksands herr matcher :)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
"Skadat gods" sluta väl med bulls eye i Torsk på Tallin....
"Skadat gods" sluta väl med bulls eye i Torsk på Tallin....
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Ja det är väl det vi får sätta förhoppningarna till. Tycker det ändå är lite fult att när andra lag har värvat ungt och oprövat så känner jag att de kommer utvecklas och att de ändå har bra meriter trots sin ungdom. När Modo plockar in ungt så känns det alltid som att det behövs någon äldre extra för att det är allt för orutinerat. Allt för osäkert. Kommer nog inte alls utvecklas. Han har producerat alldeles för dåligt.
Tror jag gått igenom för många tunga år med Modo för att egentligen tro på laget som ställs på isen. Men hur neggo jag än är så kan jag inte missa en match. Jag är skadat gods.
Tror jag gått igenom för många tunga år med Modo för att egentligen tro på laget som ställs på isen. Men hur neggo jag än är så kan jag inte missa en match. Jag är skadat gods.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Bara och hoppas på att Victor Ö blir en riktigt fältherre:)
Bara och hoppas på att Victor Ö blir en riktigt fältherre:)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Inte helt oväntat att de unge har lite mer spänst skulle jag tro. Själv började förfallet för en 6-7år sedan och om det går att mäta mitt tafatta försök så är jag i alla fall säker på att en vanlig linjal skulle klara jobbet. :)
Nu går snubbarna på "semester" och vi har ännu ingen center till förstalinan. Jag börjar bli otålig. Speciellt med tanke på att jag tycker några andra lag gjort lite fynd bland sina center-förvärv. Ja både det och min övertygelse om att vi faktiskt skulle behöva 2st spelfördelande centrar. "Hjälp" snart har jag skrivit in mig i en depression eller något. . . . .
Nu går snubbarna på "semester" och vi har ännu ingen center till förstalinan. Jag börjar bli otålig. Speciellt med tanke på att jag tycker några andra lag gjort lite fynd bland sina center-förvärv. Ja både det och min övertygelse om att vi faktiskt skulle behöva 2st spelfördelande centrar. "Hjälp" snart har jag skrivit in mig i en depression eller något. . . . .
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Ja jämfotahopp, man får ta sats. Sellgren var värst på typ 73-74. Isak Wallin var rätt grym även han. De flesta låg mellan 50-55. Man hade även en agilitybana, innebär mkt riktningsförändringar, även där var Sellis snabbast på 14,30s de flesta låg kring 15s. Sellgren verkar vara ett riktigt fysfenomen.
Ja jämfotahopp, man får ta sats. Sellgren var värst på typ 73-74. Isak Wallin var rätt grym även han. De flesta låg mellan 50-55. Man hade även en agilitybana, innebär mkt riktningsförändringar, även där var Sellis snabbast på 14,30s de flesta låg kring 15s. Sellgren verkar vara ett riktigt fysfenomen.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Btw Hedman förbättrade sin spänst från typ 50 cm till typ 54 cm, är det starten på Hedmans revanschsäsong.
Btw Hedman förbättrade sin spänst från typ 50 cm till typ 54 cm, är det starten på Hedmans revanschsäsong.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Jo det har kommit fram lite uppgifter i efterhand ang löner mm som får mig att bli lite tveksam. Skall vi vara petiga ang regelverket så är
licensnämnden som fått lite bakläxa, eftersom Pantern de facto blivit friade och fått betala böter. Böter känns rätt rimligt för försenade uppgifter.
Jo det har kommit fram lite uppgifter i efterhand ang löner mm som får mig att bli lite tveksam. Skall vi vara petiga ang regelverket så är
licensnämnden som fått lite bakläxa, eftersom Pantern de facto blivit friade och fått betala böter. Böter känns rätt rimligt för försenade uppgifter.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Nja man kan inte räkna inkomster som kommer efter 30/4 för innevarande år hursomhelst. Såvida man inte bakdaterar vilket är fusk, fast inte givet beror på hur avtalen ser ut. Nej 30/4 är för att hockeysäsongen slutar då. 1 maj är för privatpersoner företag har rullande, så pantern skall lämna in sin deklarationen sista november.
Nja man kan inte räkna inkomster som kommer efter 30/4 för innevarande år hursomhelst. Såvida man inte bakdaterar vilket är fusk, fast inte givet beror på hur avtalen ser ut. Nej 30/4 är för att hockeysäsongen slutar då. 1 maj är för privatpersoner företag har rullande, så pantern skall lämna in sin deklarationen sista november.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Jo Pantern är faktiskt det största skämtet. Det är dom som satt sig i denna sits, det är dom som är under kontrollår och trots detta får dom inte in papperna i tid samt har fortfarande löneskulder till spelarna.
Sedan kan man tycka att reglerna borde göras om så att dom kontrolleras löpande under året och att man kan ta ett beslut direkt efter säsong.
Men glöm inte att det är Pantern som satt sig i denna sits, och inte förbundets regler.
Jo Pantern är faktiskt det största skämtet. Det är dom som satt sig i denna sits, det är dom som är under kontrollår och trots detta får dom inte in papperna i tid samt har fortfarande löneskulder till spelarna.
Sedan kan man tycka att reglerna borde göras om så att dom kontrolleras löpande under året och att man kan ta ett beslut direkt efter säsong.
Men glöm inte att det är Pantern som satt sig i denna sits, och inte förbundets regler.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Reglerna finns ju och alla har godkänt dom,nästan alla har följt dom. Hade Pantern haft kapitalet den 30/4 så hade dom lämnat in allt i tid. Dom har givetvis dragit ut på tiden för att få in mer kapital.Kanske pengar från Malmö?
Reglerna finns förmodligen för att idioter med storhetsvansinne inte ska köra klubbar i kk. Och varför 30/4? Det är väl för att deklarationerna ska vara inne då, alltså papperna i ordning. Eller har jag fel?
Reglerna finns förmodligen för att idioter med storhetsvansinne inte ska köra klubbar i kk. Och varför 30/4? Det är väl för att deklarationerna ska vara inne då, alltså papperna i ordning. Eller har jag fel?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jo. Så är det ju. Man ska inte behöva få svar om man är kvar i serien eller inte när man redan har satt sin spelartrupp. Sen att få kontrollår på kontrollåret och sedan få böter på 25.000 när man är för sen säger ganska klart att vi inte vill sänka någon klubb oavsett hur ni sköter det hela. Som någon skrev så har man har nu ett referensfall som i stort säger att man får 3 chanser på sig minst. Och skulle straffet bara bli 25.000 om det var Modo eller Leksand. Jag är tveksam. Vilket gör det hela till än mer åtlöje.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel:
Jo ett skämt är det alltid, fast just Pantern är det minsta skämtet.
Till att börja med skall serieuppsättningen vara klar i april, när kvalet till allsvenskan är slut. Om lag är i kontrollår så finns det fler och bättre parametrar än just det egna kapitalet. Man kan exv se om föreningen har betalningsanmärkningar, förseningar med löner/skatter, hur mkt pengar har föreningen i kassan osv. Att ge ett besked i slutet av juni när många trupper är satta känns snett.
Sen kan man fråga sig om dålig ekonomi i en klubb inte reglerar sig självt, klubbar som sköts dåligt faller förr eller senare i systemet. För vem är det som drabbas av att en klubb sköter sin ekonomi dåligt? Visst man skulle kunna hävda att spelarna drabbas, men å andra sidan får man intrycket av det är spelarnas marknad därute. Leverantörer tar ju alltid en risk och kan justera avtal därefter. Så förbundet kanske kan fråga sig vad man ville uppnå med reglerna och om nuvarande mått/tillämpning hör att man når dit.
Jo ett skämt är det alltid, fast just Pantern är det minsta skämtet.
Till att börja med skall serieuppsättningen vara klar i april, när kvalet till allsvenskan är slut. Om lag är i kontrollår så finns det fler och bättre parametrar än just det egna kapitalet. Man kan exv se om föreningen har betalningsanmärkningar, förseningar med löner/skatter, hur mkt pengar har föreningen i kassan osv. Att ge ett besked i slutet av juni när många trupper är satta känns snett.
Sen kan man fråga sig om dålig ekonomi i en klubb inte reglerar sig självt, klubbar som sköts dåligt faller förr eller senare i systemet. För vem är det som drabbas av att en klubb sköter sin ekonomi dåligt? Visst man skulle kunna hävda att spelarna drabbas, men å andra sidan får man intrycket av det är spelarnas marknad därute. Leverantörer tar ju alltid en risk och kan justera avtal därefter. Så förbundet kanske kan fråga sig vad man ville uppnå med reglerna och om nuvarande mått/tillämpning hör att man når dit.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Hela den där saken är ju ett stort skämt, få så många chanser och misslyckas, och nu blir det ju svårt ställa krav på andra lag med licenser eftersom Pantern fått så många chanser, nu har dom ju inget val än att ge alla lag lika många chanser.
Hela den där saken är ju ett stort skämt, få så många chanser och misslyckas, och nu blir det ju svårt ställa krav på andra lag med licenser eftersom Pantern fått så många chanser, nu har dom ju inget val än att ge alla lag lika många chanser.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Stämmer dessa uppgifter? twitter.com/Manskarlssonyao/status/880755693699072000
Klarade de licensen med 1500sek? Snacka om att vara på håret. Ja både ekonomiskt och tidsmässigt.
Klarade de licensen med 1500sek? Snacka om att vara på håret. Ja både ekonomiskt och tidsmässigt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Tänkte speciellt på BIK. De har alltså tappat 60% av sin poängproduktion. Och det genom de 6 lirarna i toppen.
Vi har det ganska lugnt som bara tappat 22% när våra topplirare dragit.
Timrå som i alla fall jag tänkte "F-n va mycket poäng de tappat i Dahlén och Pettersson" har det inte mycket värre än oss med 26%.
Vi har det ganska lugnt som bara tappat 22% när våra topplirare dragit.
Timrå som i alla fall jag tänkte "F-n va mycket poäng de tappat i Dahlén och Pettersson" har det inte mycket värre än oss med 26%.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Lite onödigt vetande.
Satt och hade lite att göra, så knåpade ihop en liten lista på hur mycket slagkraft man tappat bland sina topplines. Nedan ser man hur många poäng man tappat från sina 6 topplirare och hur många som lämnat samt lagets totala antal poäng.
HA är ingen snäll serie. En hel del lag som tappat många poäng/topplirare. Gäller att få allt att klaffa ett år. För går man inte upp så försvinner toppen.
AIK -36p 2st tot 371
ALM -124 4st tot 378
LÖV -44p 2st tot 355
BIK -247 6st tot 410
Pan -49 2st tot 345
LIF -72 4st tot 248
MOD -68 3st tot 309
IKO -80 3st tot 316
SSK -71 3st tot 254
TIK -85 2st tot 324
TAIF -131 5st tot 340
TRO -65 2st tot 438
VHÄ -41 2st tot 308
VÄS -112 4st tot 353
Vad jag ville bevisa med ovan info vet jag inte. :) Men någon kanske finner det intressant.
Satt och hade lite att göra, så knåpade ihop en liten lista på hur mycket slagkraft man tappat bland sina topplines. Nedan ser man hur många poäng man tappat från sina 6 topplirare och hur många som lämnat samt lagets totala antal poäng.
HA är ingen snäll serie. En hel del lag som tappat många poäng/topplirare. Gäller att få allt att klaffa ett år. För går man inte upp så försvinner toppen.
AIK -36p 2st tot 371
ALM -124 4st tot 378
LÖV -44p 2st tot 355
BIK -247 6st tot 410
Pan -49 2st tot 345
LIF -72 4st tot 248
MOD -68 3st tot 309
IKO -80 3st tot 316
SSK -71 3st tot 254
TIK -85 2st tot 324
TAIF -131 5st tot 340
TRO -65 2st tot 438
VHÄ -41 2st tot 308
VÄS -112 4st tot 353
Vad jag ville bevisa med ovan info vet jag inte. :) Men någon kanske finner det intressant.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Pantern spelar kvar och åker på böter för förseningen av årsredovisningen.
Pantern spelar kvar och åker på böter för förseningen av årsredovisningen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Du var väldigt nära med din personliga tanke.
6 Erikssson
15 Häggström
30 Marklund
31 Carnestad
44 Oskarsson
6 Erikssson
15 Häggström
30 Marklund
31 Carnestad
44 Oskarsson
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
6:Häggström
15:Carnestad
30:Johan E
31:Marklund
44:Markus O
Ovan är så jag tror Aftonbladet tänker
Själv så tänker jag
Johan E
Häggis
Carnestad
Marklund
Markus
6:Häggström
15:Carnestad
30:Johan E
31:Marklund
44:Markus O
Ovan är så jag tror Aftonbladet tänker
Själv så tänker jag
Johan E
Häggis
Carnestad
Marklund
Markus
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Läser man denna artikel så låter det som att LIF, BIK, TIK och AIK kommer ligga i topp. Men man måste väl hålla med om att en del av deras förvärv faktiskt är riktigt intressanta.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dKzgB/lagnelius-rankar-hockeyallsvenskans-50-basta-varvningar
Men vi skall inte skämmas för våra placeringar. 6,15,30,31 och 44. Fritt fram för de som inte har plus att gissa. :P
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dKzgB/lagnelius-rankar-hockeyallsvenskans-50-basta-varvningar
Men vi skall inte skämmas för våra placeringar. 6,15,30,31 och 44. Fritt fram för de som inte har plus att gissa. :P
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Kan rekommendera den man får lite insyn i hur man tränar, sen har de en intervjuserie med spelare som är rätt trevlig den med. Augusti är dessutom en rätt bra månad då de kommer sända ispremiären, med tillhörande internmatch om jag förstått det hela rätt. Bor man lite på distans och vill stödja klubben är den en alldeles utmärkt tjänst.
Kan rekommendera den man får lite insyn i hur man tränar, sen har de en intervjuserie med spelare som är rätt trevlig den med. Augusti är dessutom en rätt bra månad då de kommer sända ispremiären, med tillhörande internmatch om jag förstått det hela rätt. Bor man lite på distans och vill stödja klubben är den en alldeles utmärkt tjänst.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Riktigt bra sätt att utnyttja tjänsten!
Nu kanske en annan ska få tummen ur och skaffa det a :-P
Fast man ska ju ha tid att kika på den a...
Nu kanske en annan ska få tummen ur och skaffa det a :-P
Fast man ska ju ha tid att kika på den a...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Man kommer sända träningsmatchen mot Björklöven i Modo Channel
Man kommer sända träningsmatchen mot Björklöven i Modo Channel
Länkar:
MODO Channel: Live calendar
MODO Channel: Live calendar
+ 1
Sv: Silly season
Gavelo: En centers uppgift är absolut spelfördelande. Slår man bra pass så får man mycket passnings poäng. Och som topp center spelar man ca 20min per match och pp, då ska man kunna sätta några baljor också. Den enda centern som är arg, ful, käftig, bökig, obekväm som är ledig är Jimmie Ericsson och han slutar nog. Och vi måste försöka hålla oss på banan och inte i utvisningsbåset vi har förlorat för många matcher av dumma utvisningar. I Ha räcker det att det ser ut som man gör något fult så åker man ut.
+ 1
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Man ska definitivt inte stirra sig blind på produktionen även om den såklart är en faktor om man ska lira 1:a center, MEN jag ser inte centrar som dom som ska producera utan dom ska leverera ett tryggt spel såväl offensivt som defensivt och göra sina yttrar till livsfarliga hot framåt.
En Niklas Sundström typ, arg, ful, käftig, bökig, obekväm, ingen stjärna på rören eller ens ett bra skott men med en spelförmåga utan dess like och satte upp spelet för sina yttrar att bli toppskyttar i ligan, visst susse stod för en hel del poäng såklart men han var inte den naturliga producerande spelaren utan ägde spelet över stora delar av banan och skapade ytor för sina 4 andra utespelare.
En Niklas Sundström typ, arg, ful, käftig, bökig, obekväm, ingen stjärna på rören eller ens ett bra skott men med en spelförmåga utan dess like och satte upp spelet för sina yttrar att bli toppskyttar i ligan, visst susse stod för en hel del poäng såklart men han var inte den naturliga producerande spelaren utan ägde spelet över stora delar av banan och skapade ytor för sina 4 andra utespelare.
+ 3
Sv: Silly season
Gavelo: Ja det hade varit drömmen men vi har ingen Modo produkt med topp center kvalitèer(50+poäng i Ha) på marknaden. Wernblom kan nog bli en sådan om kanske 2 år, men då måste vi nog upp till SHL om vi ska få behålla honom tills dess.
Sv: Silly season
Tarasov: Det hade ju varit helt fantastiskt om man kunde ha en "egen produkt" eller iaf en lojal spelare med stort klubbhjärta som första center, en första center är så mycket mer än en första center, han är en ledare och vägvisare, någon som på ett sätt blir signifikativt med Modo hockey, jag tror att för ansiktet utåt att det är bra med egna spelare som i stort är ledande spelare i de 2 första formationerna.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Tankar värda spridning till alla som inte kom in på hockeygym, spelar div 1/2 osv
Tankar värda spridning till alla som inte kom in på hockeygym, spelar div 1/2 osv
Sv: Silly season
Tarasov:
Om man inte hittar mister förstecenter skulle det vara intressant och Emil Molin i den positionen, nu har jag inte suttit och specialstuderat Emil varje match men tycker han varit rätt bra på att ta puck från def zon till off zon, han har spelförståelsen osv. Så kan man försöke gå efter en ytter ist och då finns det troligen fler alternativ.
Om man inte hittar mister förstecenter skulle det vara intressant och Emil Molin i den positionen, nu har jag inte suttit och specialstuderat Emil varje match men tycker han varit rätt bra på att ta puck från def zon till off zon, han har spelförståelsen osv. Så kan man försöke gå efter en ytter ist och då finns det troligen fler alternativ.
Sv: Silly season
RagnarLodbrok:
Kollade Allehanda liverapportering under årsmötet. Sundlöv nämnde där att det kan ta tid, så vi skall nog inte räkna med nåt innan matcherna börjar tänker jag. Men det är ju inte så tokigt med tanke på att övriga truppen år på plats.
Kollade Allehanda liverapportering under årsmötet. Sundlöv nämnde där att det kan ta tid, så vi skall nog inte räkna med nåt innan matcherna börjar tänker jag. Men det är ju inte så tokigt med tanke på att övriga truppen år på plats.
+ 2
Sv: Silly season
{5647}: Okej! ja det är inte direkt en realistisk värvning.Men vi behöver en toppcenter men återstår att se vad det blir.Är ju tyst som i graven med rykten.
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Jag har hört lite tveksamma saker, men oavsett lär det vara omöjligt att få hit honom. Med tanke på vad han presterade i KHL är det en ickefråga liksom.
Sv: Silly season
{5647}: Jag har inte hört att Kyle Wilson har varit en dålig lagspelare. Vad jag har läst så när Byron kom tillbaka från skada så var han för dyr för att vara tredjecenter. Och eftersom alla toppbetalda spelare underpresterade så var AJ tvungen att göra något.
Den som jag har hört inte var en lag spelare va Maxim Laiperre.
Den som jag har hört inte var en lag spelare va Maxim Laiperre.
+ 1
« Föregående · 1832167 · Nästa »
Sen är det väl inget snack att man ändå önskade Modo spelade i SHL.
Men nu gäller det att skapa en hype för HA och se till så att lagen faktiskt kan förhandla fram ett eget avtal. Då kanske det även går att gå upp framöver.