« Föregående · 1831886 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Har oerhört svårt att förstå hur man kan vilja ha hit honom igen. Min gissning är att det handlar om en väldigt "dålig" lagspelare. Varför man då vill ha hit någon som skapar missämja begriper jag inte. För mig är det MINST lika viktigt att man passar in i gruppen och har rätt inställning, än att man kan prestera på isen.
+ 1
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Vore grymt men knappast troligt.Förstår inte varför han ens fick sparken senast.Tydligen så var AJ inblandad i det.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Så vi byter ett lag som misslyckats med kontrollår 1 och blivit sen med info för kontrollår 2 till ett lag som direkt går in i kontrollår 1.
Känns som att pissa i byxan för att hålla sig varm.
Känns som att pissa i byxan för att hålla sig varm.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ante08:
Oavsett hur de gör så är det rätt viktigt med 14 lag i serien, bör vara prio 1. Btw så har Kristianstad negativt ek på 700 lax:)
Oavsett hur de gör så är det rätt viktigt med 14 lag i serien, bör vara prio 1. Btw så har Kristianstad negativt ek på 700 lax:)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kristianstad tackar ja till allsvenska platsen!
" Inom 14 dagar avgörs Panterns öde.
Nu kan Sportbladet avslöja att Kristianstad redan erbjudits en plats i hockeyallsvenskan och tackat ja.
– Vi vill ha 14 lag i allsvenskan, säger förbundets tävlingschef Olof Östblom"
" Inom 14 dagar avgörs Panterns öde.
Nu kan Sportbladet avslöja att Kristianstad redan erbjudits en plats i hockeyallsvenskan och tackat ja.
– Vi vill ha 14 lag i allsvenskan, säger förbundets tävlingschef Olof Östblom"
Sv: Silly season
Tarasov: Han skulle nog kunna vara en topp center i Ha. Han skulle va en intressant värvning.
+ 1
Sv: Silly season
hanzon:Till baka till center spekulationer. Skulle Kyle Wilson kunna var centern som för oss till backa till SHL. Han trivdes i Modo och Ö-vik, och han tyckte att det hade varit en bra stad för familjen,och för dottern att växa upp i. Han är säkert dyr, men kanske skulle kunna tänka sig en lägre lön om familjen trivs.
+ 1
Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Fransmannen tänkte jag mest skall bredda kring plats 8-12, samt om det faller väl ut kan det bli riktigt bra, killen gick ändå kring 40 - 50 i draften. Faller det väl ut så kan det vara en center som gör nytta i två år till en relativt billig peng, plus att det är skönt att ha den där 5 centern i truppen, för skador blir det alltid.
Fransmannen tänkte jag mest skall bredda kring plats 8-12, samt om det faller väl ut kan det bli riktigt bra, killen gick ändå kring 40 - 50 i draften. Faller det väl ut så kan det vara en center som gör nytta i två år till en relativt billig peng, plus att det är skönt att ha den där 5 centern i truppen, för skador blir det alltid.
Sv: Silly season
Tarasov: Helt klart. Är inte lätt att från att vara en nobody helt plötsligt vara den som skall hålla laget flytande. Som jag sagt förut så ser jag hellre en spelare som spelat i AS och som varit produktiv där än en som inte är van att göra poäng och kommer från SHL.
Sen är det iofs lite skillnad på om det rör sig om en 18-20åring eller en som är äldre.
Sen är det iofs lite skillnad på om det rör sig om en 18-20åring eller en som är äldre.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tydligen så hade man en rätt tung träningsvecka nyligen 11 pass på 3 dagar.
Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Det är egentligen rätt logiskt, får man begränsad speltid i SHL hur skall man kunna veta vilken nivå spelaren egentligen håller. I Almtunas fall kan det också ha berott på att man helt plötsligt hade förväntningar på sig, man känner att man hade ett bra lag hockeyn är på G, förväntningar från sponsorer man hamnade delvis i en sits man inte var van vid.
Det är egentligen rätt logiskt, får man begränsad speltid i SHL hur skall man kunna veta vilken nivå spelaren egentligen håller. I Almtunas fall kan det också ha berott på att man helt plötsligt hade förväntningar på sig, man känner att man hade ett bra lag hockeyn är på G, förväntningar från sponsorer man hamnade delvis i en sits man inte var van vid.
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Jo det vore en intressant spelare att få in. Men i så fall så skall det vara utanför den center som vi är på jakt efter tycker jag. Men det är nog en spelare som skulle kunna utvecklas o bli ett riktigt utropstecken.
Såg denna artikel: www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/19-spelare-har-lamnat-ragnarsson-om-almtunas-langsiktiga-lagbygge-det-sket-sig
Där Ragnarsson klagade på de som kom från SHL ner till AS. Dvs att han inte tyckte Oskarsson var någon hit. Får hoppas han tar sig i kragen nu då under sin 2a säsong.
Såg denna artikel: www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/19-spelare-har-lamnat-ragnarsson-om-almtunas-langsiktiga-lagbygge-det-sket-sig
Där Ragnarsson klagade på de som kom från SHL ner till AS. Dvs att han inte tyckte Oskarsson var någon hit. Får hoppas han tar sig i kragen nu då under sin 2a säsong.
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov:
Center och talang, skulle vara rätt spännande att få in honom i organisationen.
Center och talang, skulle vara rätt spännande att få in honom i organisationen.
Länkar:
http://www.hockeysverige.se/2017/06/24/franska-sensationen-draftad-nu-kan-han-komma-till-sverige/
http://www.hockeysverige.se/2017/06/24/franska-sensationen-draftad-nu-kan-han-komma-till-sverige/
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
För Modos skull hoppas jag på lite lagom utveckling i sakta mak. Finns det några spännande backar bland 00:orna?
För Modos skull hoppas jag på lite lagom utveckling i sakta mak. Finns det några spännande backar bland 00:orna?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Intressant och se utvecklingen på Pettersson och Gradin till nästa år också.
Växer Pettersson lite tror jag han har möjligheten att draftas. Och Gradin är kanske snarare att han är stor... känns som att han tappat försprånget sen tv pucken.
Växer Pettersson lite tror jag han har möjligheten att draftas. Och Gradin är kanske snarare att han är stor... känns som att han tappat försprånget sen tv pucken.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Boston. Två stycken inte illa. Nästa säsong lär iaf Wernblom bli draftad. Sellis med kanske
Boston. Två stycken inte illa. Nästa säsong lär iaf Wernblom bli draftad. Sellis med kanske
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Ja och för vår del blev Walfridsson (??) och Berglund (WSH) draftade.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Efter Salos tid i Leksand och dom hamnade i blåsväder så är dom nog tvungna att behandla dem lika, minns inte vilket år eller vilken gång i ordningen det var men tror att det var i samband att de geniala herrarna i styrelsen försökte sälja trottoarer för att få in pengar det blev ett hiskeligt liv, då främst på AIK och Löven som hade derangerades i seriesystemet.
Personligen tycker jag att det räcker med Leksands gräddfiler, de har redan fått en hel motorväg och ska helt rätt behandlas lika som alla andra..
Angående Pantern så är det inte första gången som det strulas med bokslutet och tycker att det är märkligt att inte MIF som har dem som farmarlag inte har nån insyn eller märkt något..
Men Pantern kör tydligen efter "gsg-principen"
Går det så går det..
Efter Salos tid i Leksand och dom hamnade i blåsväder så är dom nog tvungna att behandla dem lika, minns inte vilket år eller vilken gång i ordningen det var men tror att det var i samband att de geniala herrarna i styrelsen försökte sälja trottoarer för att få in pengar det blev ett hiskeligt liv, då främst på AIK och Löven som hade derangerades i seriesystemet.
Personligen tycker jag att det räcker med Leksands gräddfiler, de har redan fått en hel motorväg och ska helt rätt behandlas lika som alla andra..
Angående Pantern så är det inte första gången som det strulas med bokslutet och tycker att det är märkligt att inte MIF som har dem som farmarlag inte har nån insyn eller märkt något..
Men Pantern kör tydligen efter "gsg-principen"
Går det så går det..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Ja det kommer ju inte som en överraskning, sånt jobbar dom ju med löpande under året. Och dom vet ju vilka datum som gäller, och hur allt ska redovisas.
Slutsats, antingen är dom helt inkompetenta, eller som jag tror att pengarna fanns inte och dom dragit ut på det för att dom ska hinna få in lite mer pengar.
Slutsats, antingen är dom helt inkompetenta, eller som jag tror att pengarna fanns inte och dom dragit ut på det för att dom ska hinna få in lite mer pengar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Om man kör med halvårsbokslut så går det väl ganska fort att slutföra det..? Eller?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel:
Kollade igenom stadgarna för licensnämnden, det verkar som om lag som har sk kontrollår har en månad på att få in reviderat bokslut som är påskrivet av revisor.
Det är i mitt tycke rätt orimliga krav, i normalfallet så måste man vänta 2-3 veckor innan man har allt material som behövs exv fakturor, besked från bank, ev inbetalningar. Inte nog med att man skall sammanställa allt revisorn skall hinna granska det hela. Svårt att bedöma tidsramen för det det men minimum är 6-7 veckor, övriga klubbar som är färdiga tidigt har droppat in den senaste veckan och då har de nog prioriterat det hela. Ni kan ju kolla med någon på ekonomiavdelningen i de företag ni jobbar om de anser att det är rimligt att bokslutet skall vara reviderat och klar på en månad.
Kollade igenom stadgarna för licensnämnden, det verkar som om lag som har sk kontrollår har en månad på att få in reviderat bokslut som är påskrivet av revisor.
Det är i mitt tycke rätt orimliga krav, i normalfallet så måste man vänta 2-3 veckor innan man har allt material som behövs exv fakturor, besked från bank, ev inbetalningar. Inte nog med att man skall sammanställa allt revisorn skall hinna granska det hela. Svårt att bedöma tidsramen för det det men minimum är 6-7 veckor, övriga klubbar som är färdiga tidigt har droppat in den senaste veckan och då har de nog prioriterat det hela. Ni kan ju kolla med någon på ekonomiavdelningen i de företag ni jobbar om de anser att det är rimligt att bokslutet skall vara reviderat och klar på en månad.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tänk om Pantern lagt ner samma tid och energi på att få in allt i tid som dom nu lägger ner på att bortförklara sig och hitta på lösningar, då hade det här problemet aldrig funnits.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Om man säger såhär. Jag tycker det vore en aning "onödigt" att sparka ut Pantern. Och det skulle ju egentligen inte gynna någon överhuvudtaget. För bortsett från att man tydligen inte kan respektera hockeyförbundets riktlinjer så verkar man ha koll på ekonomin och betalar löner etc.
Det är ju dock uppenbart att man gjort fel och egentligen ska sparkas ut med huvudet före. Och det stör mig att istället för att be om ursäkt för att man är klantig nånting grönjävulskt så försöker man få det till att man inte alls gjort bort sig?
Stå ert kast för fan.
Men som sagt skulle det inte gynna någon alls om dom skulle kastas ur. För Modos och egen del är det väl skit samma om det är Pantern eller Kristianstad man möter.
Att Pantern är en rent farmarlag typ får väl en att heja lite mindre på dom men dom är ju inte direkt ensamma om det idag.
Det är ju dock uppenbart att man gjort fel och egentligen ska sparkas ut med huvudet före. Och det stör mig att istället för att be om ursäkt för att man är klantig nånting grönjävulskt så försöker man få det till att man inte alls gjort bort sig?
Stå ert kast för fan.
Men som sagt skulle det inte gynna någon alls om dom skulle kastas ur. För Modos och egen del är det väl skit samma om det är Pantern eller Kristianstad man möter.
Att Pantern är en rent farmarlag typ får väl en att heja lite mindre på dom men dom är ju inte direkt ensamma om det idag.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag tror inte att dom större klubbarna (Modo, Leksand och Aik) hade fått två kontroll år med för lite eget kapital, plus två missade deadlines. Hade dom fått det skulle det var uppror bland konkurrenterna, och löpsedlar från tidningarna.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Nu kanske det bara är jag som tänker så, men har jag fått en extra chans inte bara 1 gång utan 2 gånger när dom haft all rätt enligt reglerna att sparka ut mig men valt att inte göra det, nog fan hade jag varit noga som bara den med att inte missa deadlinen för tredje chansen om jag så varit tvungen jobba dygnet runt för att få den klar.
Nu kanske det bara är jag som tänker så, men har jag fått en extra chans inte bara 1 gång utan 2 gånger när dom haft all rätt enligt reglerna att sparka ut mig men valt att inte göra det, nog fan hade jag varit noga som bara den med att inte missa deadlinen för tredje chansen om jag så varit tvungen jobba dygnet runt för att få den klar.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag tror Leksand hade fått in grejorna före 8:00 om det hängde på det. Det är inte bara otur.
Sen tycker jag det är oturligt för både Panterns spelare och Kristianstads ledning att det blir limbo av det här. Hoppas frågan hanteras rekordsnabbt så alla vet vilka lag som spelar i Allsvenskan i höst.
Sen tycker jag det är oturligt för både Panterns spelare och Kristianstads ledning att det blir limbo av det här. Hoppas frågan hanteras rekordsnabbt så alla vet vilka lag som spelar i Allsvenskan i höst.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Nu klarade de iofs liscensen, men var sena in med papperna. Att de fått dispens två säsonger är inte att betrakta som missad deadline. Krönikan medan tkr jag beskriver det hela rätt bra.
Nu klarade de iofs liscensen, men var sena in med papperna. Att de fått dispens två säsonger är inte att betrakta som missad deadline. Krönikan medan tkr jag beskriver det hela rätt bra.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Det började redan innan säsongen 2015/2016 så dom har haft 2 år på sig att få ordning på ekonomin, men dom har lyckats bullshitta sig till förlägninar av elitlicensen. Dom kanske trodde att dom skulle smita undan den här gången också.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Har lite dålig koll på ev deadlines, men när skulle det vara inne första gången?
Har lite dålig koll på ev deadlines, men när skulle det vara inne första gången?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Man fick ju flera chanser på sig att lämna in papprena. Man har inte missat en deadline. Man har missat 3st. Det handlar inte om timmar. Det var ju typ minst en månad emellan.
Angående Panterns uttalande:
"Vi informerade att vi behövde ytterligare någon timme för att få revisorns underskrift och att dom skulle få den underskrivna årsredovisningen innan dagens slut. Vi fick ingen respons på det utan antog att det var i sin ordning eftersom det handlade om några timmar."
Får man ingen respons ser man väl till att ringa om det gäller något så vitalt om att man kan tvångsdegraderas?
"antog att det var ok eftersom det handlade om några timmar" Är han 14år och snackar om att lämna in uppsatsen lite sent om nån bok man knappt läst? Eller är han ordförande i en förening med flera anställda som har ett krav på sig från en myndighet?
Skit tråkigt att så många ska bli drabbade av en eller några personers klantighet/nonchalans. Men det råder 0% tvivelaktigheter att dom gjort fel.
Nu är jag tämligen säker på att överklagan kommer gå igenom och att dom kommer daltas kvar.
Överlag är det ju ett jäkla daltande kring de riktlinjer man själva tagit fram. Man har krav på kapital och arena etc. Men delar ut dispanser till höger och vänster.
KHK och Örebro är ju exempel som borde hanteras hårdare enligt mig också.
Att man har en sorts "nykomlingsdispans" som du säger det kan jag köpa. Men efter 3år och man grinar över att man själv failat med några timmar?
Missar jag bussen med 30sek är det ju inte bussen som gjort fel. Och man har ju missat bussen vare sig man är 5sek eller 5min sen.
Angående Panterns uttalande:
"Vi informerade att vi behövde ytterligare någon timme för att få revisorns underskrift och att dom skulle få den underskrivna årsredovisningen innan dagens slut. Vi fick ingen respons på det utan antog att det var i sin ordning eftersom det handlade om några timmar."
Får man ingen respons ser man väl till att ringa om det gäller något så vitalt om att man kan tvångsdegraderas?
"antog att det var ok eftersom det handlade om några timmar" Är han 14år och snackar om att lämna in uppsatsen lite sent om nån bok man knappt läst? Eller är han ordförande i en förening med flera anställda som har ett krav på sig från en myndighet?
Skit tråkigt att så många ska bli drabbade av en eller några personers klantighet/nonchalans. Men det råder 0% tvivelaktigheter att dom gjort fel.
Nu är jag tämligen säker på att överklagan kommer gå igenom och att dom kommer daltas kvar.
Överlag är det ju ett jäkla daltande kring de riktlinjer man själva tagit fram. Man har krav på kapital och arena etc. Men delar ut dispanser till höger och vänster.
KHK och Örebro är ju exempel som borde hanteras hårdare enligt mig också.
Att man har en sorts "nykomlingsdispans" som du säger det kan jag köpa. Men efter 3år och man grinar över att man själv failat med några timmar?
Missar jag bussen med 30sek är det ju inte bussen som gjort fel. Och man har ju missat bussen vare sig man är 5sek eller 5min sen.
+ 8
Sv: Silly season
hanzon:
Intervju idag i allehanda med Sundlöv fick intrycket av att det kan ta ett tag. Kanske kan det vara lite spelare som väntar på besked från SHL/Finland innan de bestämmer sig.
Intervju idag i allehanda med Sundlöv fick intrycket av att det kan ta ett tag. Kanske kan det vara lite spelare som väntar på besked från SHL/Finland innan de bestämmer sig.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Tror nog pantern skulle kunna bygga nåt på sikt, det är ju trots allt från Malmö med ca 300 000 i staden/kringkommuner. Hockeyintresset söderut är rätt stort. Borde finnas utrymme för ett lag i både högsta/näst högsta serien.
Tror nog pantern skulle kunna bygga nåt på sikt, det är ju trots allt från Malmö med ca 300 000 i staden/kringkommuner. Hockeyintresset söderut är rätt stort. Borde finnas utrymme för ett lag i både högsta/näst högsta serien.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Du har en poäng med att de fått några chanser ang det egna kapitalet två extra säsonger. Nånstans så måste klubbarna få en rimlig chans att få bygga upp det egna kapitalet.
Det enda man gjort denna säsong är att missa en deadline med några timmar. När man skriver att föreningen skall visa ett eget kapital den 30 april menar man inte att papperna skulle varit inne då, utan hur såg det ut vid nämnda datum.
Nu har man satt ett krav på att bokslutet skall vara klart på en 6-7 veckor, egentligen tidigare då revisorn skall ha tid att granska. Andra som inte har med licensnämnden att göra vi har 6-7 månader på sig. Sitter man ensam med bokföring/bokslut så behöver man inte vara en klåpare för att det skall bli styvt med tiden, någon som jobbar aktivt med bokföring får gärna rätta mig.
Om dessutom det rör sig om några extra timmar samtidigt som man förbättrat det egna kapitalet så känns det bara som att man tar chansen och markerar mot en klubb med relativt få anhängare.
Om man sedan bortser från diskussionen om eget kapital så pratar vi en förening som betalat löner/skatter mm, så kan inte se att de missköt sig. Relevantare borde vara att markera mot en exv Örebro som har skulder till par spelare.
Du har en poäng med att de fått några chanser ang det egna kapitalet två extra säsonger. Nånstans så måste klubbarna få en rimlig chans att få bygga upp det egna kapitalet.
Det enda man gjort denna säsong är att missa en deadline med några timmar. När man skriver att föreningen skall visa ett eget kapital den 30 april menar man inte att papperna skulle varit inne då, utan hur såg det ut vid nämnda datum.
Nu har man satt ett krav på att bokslutet skall vara klart på en 6-7 veckor, egentligen tidigare då revisorn skall ha tid att granska. Andra som inte har med licensnämnden att göra vi har 6-7 månader på sig. Sitter man ensam med bokföring/bokslut så behöver man inte vara en klåpare för att det skall bli styvt med tiden, någon som jobbar aktivt med bokföring får gärna rätta mig.
Om dessutom det rör sig om några extra timmar samtidigt som man förbättrat det egna kapitalet så känns det bara som att man tar chansen och markerar mot en klubb med relativt få anhängare.
Om man sedan bortser från diskussionen om eget kapital så pratar vi en förening som betalat löner/skatter mm, så kan inte se att de missköt sig. Relevantare borde vara att markera mot en exv Örebro som har skulder till par spelare.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Kan inte annat än att hålla med. Spelar ingen roll vad omständigheterna är, man måste hålla deadlines och planera för hur man håller dessa. Att han skulle bli pappa runt detta datum kom knappast som en stor överraskning så man skulle låtit någon annan hantera detta och involverat fler.
Sedan är det ju inte som snyfthistorien låter att detta har missats en gång nu pga att han blivit pappa, utan dom har haft gått om tid på sig och måste ha förstått allvaret i detta då dom var under så kallat kontrollår.
Personligen har jag inget emot ifall Pantern åker ut, en klubb som inte betyder så mycket och en klubb som har ett par hundra på sina hemmamatcher kan gärna blir ersatt av en mer intressant klubb. Hur stora möjligheter att överleva och bygga långsiktigt har en allsvensk klubb med 900 åskådare i snitt?
Kan inte annat än att hålla med. Spelar ingen roll vad omständigheterna är, man måste hålla deadlines och planera för hur man håller dessa. Att han skulle bli pappa runt detta datum kom knappast som en stor överraskning så man skulle låtit någon annan hantera detta och involverat fler.
Sedan är det ju inte som snyfthistorien låter att detta har missats en gång nu pga att han blivit pappa, utan dom har haft gått om tid på sig och måste ha förstått allvaret i detta då dom var under så kallat kontrollår.
Personligen har jag inget emot ifall Pantern åker ut, en klubb som inte betyder så mycket och en klubb som har ett par hundra på sina hemmamatcher kan gärna blir ersatt av en mer intressant klubb. Hur stora möjligheter att överleva och bygga långsiktigt har en allsvensk klubb med 900 åskådare i snitt?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Spelar ingen roll om det är en person eller 12 kan jag tycka. Får man ett datum men sliter i det två ggr ska man Dan åka dit den 3dje.
Det är ju inte så att förbundet så ett datum gör ett år sedan och körde över dom direkt. Utan man gav dom ett datum för ett år sedan typ, sen när dom missade det fick dom ett nytt. Vilket man också missade... Men man fick ännu en chans! Som man också missade...
Det är såklart as tråkigt för supportrar och spelare att det är en enda person (eller två/tre. VD och ordförande bör väl veta någonting iaf) som ställer till det för en hel förening. Men nån jävla ordning får det väl faktiskt ändå lov att vara.
Det är inte grundskolan där vi av lag måste ge Tony 12 nya chanser att faktiskt komma på lektionen och göra nå vettigt.
Det är inte förbundets fel att Pantern anställt en jävla klåpare.
Det är ju inte så att förbundet så ett datum gör ett år sedan och körde över dom direkt. Utan man gav dom ett datum för ett år sedan typ, sen när dom missade det fick dom ett nytt. Vilket man också missade... Men man fick ännu en chans! Som man också missade...
Det är såklart as tråkigt för supportrar och spelare att det är en enda person (eller två/tre. VD och ordförande bör väl veta någonting iaf) som ställer till det för en hel förening. Men nån jävla ordning får det väl faktiskt ändå lov att vara.
Det är inte grundskolan där vi av lag måste ge Tony 12 nya chanser att faktiskt komma på lektionen och göra nå vettigt.
Det är inte förbundets fel att Pantern anställt en jävla klåpare.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Håller med, men ligan skulle gärna heta SHL, och att vi vinner. Framför allt mot Löven, för att jag jobbar i Umeå så nästan alla jag känner håller på Löven. Dom undrar hur jag kan hålla på Modo, och är väldigt snabba att pika en (med humor förstås) när det går dåligt för Modo.
Jag hoppas att man inte ska behöva skämmas över någon idiotisk Modo supporter som förstör stämningen i år, som när någon tände en bengal så att dom fick utrymma t3 center i Umeå.
Jag hoppas att man inte ska behöva skämmas över någon idiotisk Modo supporter som förstör stämningen i år, som när någon tände en bengal så att dom fick utrymma t3 center i Umeå.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: absolut. Inte alls fel med både Timrå o löven i samma liga. Det ger både trevliga o ekonomiskt behagliga matcher
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Enligt deras ordförande går de plus och allt är på plats. Killen på ekonomi blev pappa.
Enligt deras ordförande går de plus och allt är på plats. Killen på ekonomi blev pappa.
Länkar:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/jqQlo/pantern-flyttas-ner-ur-hockeyallsvenskan
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/jqQlo/pantern-flyttas-ner-ur-hockeyallsvenskan
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag tror inte att det är någon på en ekonomiavdelning som sköter bokföringen, det görs förmodligen av en bokföringsfirma. Så jag tror att dom försöker få lite extra tid, men dom har ju haft två år på sig, så jag tror att det skiter sig för dom.
Om dom har förstått att det kommer nog att gå åt helvetet och bara har hoppats att det skulle komma in pengar från något håll, så tycker jag att det är riktigt grisigt gjort mot spelarna dom har värvat.
Om dom har förstått att det kommer nog att gå åt helvetet och bara har hoppats att det skulle komma in pengar från något håll, så tycker jag att det är riktigt grisigt gjort mot spelarna dom har värvat.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel:
Liten klubb med en person (?) på ekonomiavdelning tkr iaf jag är ursäktligt. Om klubben dessutom klarar att betala löner/skatter/leverantörer är det hela mkt onödigt. Som lök på laxen så bör nedflyttning/uppflyttning baseras på sportsliga resultat inte vid skrivbordet.
Tkr det här med krav på Eget kapital är en bra grej, men man bör även ta hänsyn till om klubben klarar sina åtaganden.
Liten klubb med en person (?) på ekonomiavdelning tkr iaf jag är ursäktligt. Om klubben dessutom klarar att betala löner/skatter/leverantörer är det hela mkt onödigt. Som lök på laxen så bör nedflyttning/uppflyttning baseras på sportsliga resultat inte vid skrivbordet.
Tkr det här med krav på Eget kapital är en bra grej, men man bör även ta hänsyn till om klubben klarar sina åtaganden.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tycker faktiskt inte den ska gå igenom, man brukar få en chans, dom fick den och misslyckades för att få en till chans som dom slarvar med tiden på och tydligen har dom även fått ett antal påminnelser.
Och på ett ställe som omsätter såna summor som allsvenska och SHL lag faktiskt gör så är men han blev pappa inte en giltig ursäkt.
Och på ett ställe som omsätter såna summor som allsvenska och SHL lag faktiskt gör så är men han blev pappa inte en giltig ursäkt.
« Föregående · 1831886 · Nästa »