« Föregående · 1831709 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: vet inte om det tagits upp här, men tydligen var första derbyt mot löven den matchdag som dragit in mest pengar sedan hallen byggdes.
Tycker det låter lite knepigt, men har de fått upp farten så mycket i barerna?
Tycker det låter lite knepigt, men har de fått upp farten så mycket i barerna?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Enligt dom själva så är ekonomin på plats så ja överklagan bör gå igenom.
Vore väldigt märkligt annars.
Vore väldigt märkligt annars.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Tror överklagan går igenom särskilt om ekonomin är ok.
Tror överklagan går igenom särskilt om ekonomin är ok.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu är ju Micke ute efter en center , MEN!...
Olle Liss hade varit mumma och passat i nya MoDo!
Olle Liss hade varit mumma och passat i nya MoDo!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tufft för Pantern som måste lämna Hockey Allsvenskan
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/jqQlo/pantern-flyttas-ner-fran-hockeyallsvenskan
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/jqQlo/pantern-flyttas-ner-fran-hockeyallsvenskan
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Då fysträningen varit på tapeten från och till. Modos juniorer körde ett styrkepass efter den sk kontrastprincipen förra veckan. Nu får ni dessutom lite tips för er egen fys:)
Då fysträningen varit på tapeten från och till. Modos juniorer körde ett styrkepass efter den sk kontrastprincipen förra veckan. Nu får ni dessutom lite tips för er egen fys:)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ghostie:
Är rätt sugen på att kalla honom professorn, vilket är en komplimang från min sida:) välkommen tillbaka till organisationen.
Är rätt sugen på att kalla honom professorn, vilket är en komplimang från min sida:) välkommen tillbaka till organisationen.
Sv: Silly season
Rytter: Om vi inte får in en toppcenter så tycker jag att Fredrik Johansson (vik västerås) är en riktigt bra HA center som verkar var underskattad.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: -Vi ska slimma allt som går i själva organisationen, men inte röra det sportsliga som är vår grund. Vi ska heller inte skära i vår spelarbudget, varken på dam- eller herrsidan, som är vår grund nu. De pengar vi får in ska styras till utveckling av våra spelare och ledare.
– Det viktigaste är vår grundfilosofi, att satsa på våra unga spelare och ledare, och då får vi spara på andra positioner i föreningen, säger Johan Widebro.
– Det viktigaste är vår grundfilosofi, att satsa på våra unga spelare och ledare, och då får vi spara på andra positioner i föreningen, säger Johan Widebro.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Någon som kan sammanfatta vad som sägs och skrivs:
www.allehanda.se/logga-in/modo-hockey-maste-spara-kan-bli-uppsagningar-vi-maste-hyvla-allt-vi-kan
Någon som kan sammanfatta vad som sägs och skrivs:
www.allehanda.se/logga-in/modo-hockey-maste-spara-kan-bli-uppsagningar-vi-maste-hyvla-allt-vi-kan
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mydar:
Simon A,Wernblom, Wahlgren x 3, Wallin och Sellis uttagna til olika landslag.
Simon A,Wernblom, Wahlgren x 3, Wallin och Sellis uttagna til olika landslag.
+ 1
Sv: Silly season
Rytter: Bra, så det var 21 miljoner vi tog in på SAIK denna säsong. Börjar likna nåt....VooDoo Economics ;-)
+ 3
Sv: Silly season
På tal om ekonomi:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JaQO7/skelleftea-aik-backar-17-miljoner-kronor
Detta var tufft, hur kan man backa 17-miljoner? Knappast så att man tänkt att dra in detta på att gå långt i ett slutspel. Trodde Örebro skulle vara värst med -12 miljoner, men detta slog SAIK med råge.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JaQO7/skelleftea-aik-backar-17-miljoner-kronor
Detta var tufft, hur kan man backa 17-miljoner? Knappast så att man tänkt att dra in detta på att gå långt i ett slutspel. Trodde Örebro skulle vara värst med -12 miljoner, men detta slog SAIK med råge.
Sv: Silly season
Rytter:
Tkr prio borde vara att ha honom som back, han och Sellgren kan styra varsitt backpar, borde kunna borga för stabilitet iaf 45 av de 60:)
Tkr prio borde vara att ha honom som back, han och Sellgren kan styra varsitt backpar, borde kunna borga för stabilitet iaf 45 av de 60:)
Sv: Silly season
Tarasov:
Ja det kan vara en lösning, men är intresserad av att se vad Tobias E kan göra som back. Jag tror han kommer vara väldigt nyttig när han får bygga upp spelet bakifrån. Tycker han har bra rörelse och spelar smart och hittar fina lösningar. Behöver en back som vårdar pucken och styr bakifrån, så vill gärna se hur han klarar det innan man lyfter upp honom som center.
Ja det kan vara en lösning, men är intresserad av att se vad Tobias E kan göra som back. Jag tror han kommer vara väldigt nyttig när han får bygga upp spelet bakifrån. Tycker han har bra rörelse och spelar smart och hittar fina lösningar. Behöver en back som vårdar pucken och styr bakifrån, så vill gärna se hur han klarar det innan man lyfter upp honom som center.
+ 2
Sv: Silly season
Rytter:
Flanagan tyckte jag var bra till han åkte på sin hjärnskakning hos oss.
Flanagan tyckte jag var bra till han åkte på sin hjärnskakning hos oss.
+ 2
Sv: Silly season
Rytter:
Mustonen är uppställd som ytter även han när jag kolla Örebro på swestat. Ett alternativ är att plocka in en back o låta Tobias E gå som center, har hade trots allt 0,5p per match, som en del av er andra varit inne på så har vi redan eldkraft på uttrarna.
Mustonen är uppställd som ytter även han när jag kolla Örebro på swestat. Ett alternativ är att plocka in en back o låta Tobias E gå som center, har hade trots allt 0,5p per match, som en del av er andra varit inne på så har vi redan eldkraft på uttrarna.
Sv: Silly season
Rytter:
Har för mig att Mikael J är ytter, tror dessutom träningsfliten är lite sisådär enligt det jag hört från LIF håll.
Vi har väl Castonguay/Deshamps/Goumas en bubblare är kanske Zach Phlipps från Tingsryd. Det även finnas någon potentiell i Norge/Danmark//na men det är mer el mindre omöjligt o tippa om då jag inte kan nåt om spelarna där.
Har för mig att Mikael J är ytter, tror dessutom träningsfliten är lite sisådär enligt det jag hört från LIF håll.
Vi har väl Castonguay/Deshamps/Goumas en bubblare är kanske Zach Phlipps från Tingsryd. Det även finnas någon potentiell i Norge/Danmark//na men det är mer el mindre omöjligt o tippa om då jag inte kan nåt om spelarna där.
Sv: Silly season
Kollade lite på EP vad som finns i centerväg från SHL/HA.
Castonguay - För mig är det förstavalet
Goumas - En bra lösning
Schremp - Helst inte
Zach Hamill - Ledig från löven, sett för lite av honom
Rundqvist - Är inte aktuell då han inte fick förlängt, men denna trupp skulle vi kunna ha nytta av honom, har potentialen på HA nivå men inte fått ut det
M Johansson - Går nog till SHL
Zack Phillips - Sett för lite av honom, men kan ligan och gjorde en ok första säsong
Joel Mustonen - Siktar nog mot SHL eller Liiga, men vore en bra center på HA nivå
Felix Schutz - Går nog tillbaka till DEL, annars skulle han ha rätt profil
Annars kan vi försöka få tillbaka en spelare som varit här, tycker vi haft nordamrikaner med potential som inte fått ut det ritkigt t.ex
Kyle Flanagan - För liten för NHL och gjort det bra i AHL efter sin hjärnskakning. Skulle nog vara riktigt bra värvning för HA.
Castonguay - För mig är det förstavalet
Goumas - En bra lösning
Schremp - Helst inte
Zach Hamill - Ledig från löven, sett för lite av honom
Rundqvist - Är inte aktuell då han inte fick förlängt, men denna trupp skulle vi kunna ha nytta av honom, har potentialen på HA nivå men inte fått ut det
M Johansson - Går nog till SHL
Zack Phillips - Sett för lite av honom, men kan ligan och gjorde en ok första säsong
Joel Mustonen - Siktar nog mot SHL eller Liiga, men vore en bra center på HA nivå
Felix Schutz - Går nog tillbaka till DEL, annars skulle han ha rätt profil
Annars kan vi försöka få tillbaka en spelare som varit här, tycker vi haft nordamrikaner med potential som inte fått ut det ritkigt t.ex
Kyle Flanagan - För liten för NHL och gjort det bra i AHL efter sin hjärnskakning. Skulle nog vara riktigt bra värvning för HA.
+ 1
Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Schremp är bra offensivt, inget snack om saken. Dock tycker jag han inte håller lika bra som center, jobbar för dåligt och för dålig i det defensiva och tvåvägsspelet. Tror han skulle fungera bättre som ytter. Ska vi låta säcken implementera sitt spel tror jag inte Schremp är rätt, vi ska ha spelare som passar in i spelsystemet och laget inte individualister.
Sedan är det oroväckande att det är en spelare som bara stannar en säsong i varje klubb och byter under säsong. Är han en energitjuv som främst spelar för sig själv och inte för laget? Jag tycker inte vi ska chansa när vi faktiskt ser ut att bygga ett lag i år med spelare som jobbar hårt och spelar för varandra, därför tror jag Castonguay gör vårt LAG bättre än Schremp.
Och när det kommer till poäng, Schremp gjorde 20p i ett topplag i SHL och Castonguay gjorde 22p i ett bottenlag i SHL så jag tror nog att Castoguay klarar offensiven, detta tillsammans med våra kreativa yttrar tror jag räcker för att ha en riktigt bra offensiv i HA.
Kan man inte landa Schremp eller Castonguay så vill jag att man går mot säkra kort som t.ex Goumas eller varför inte Mikael Johansson,dock är väl detta en utopi då han håller för SHL och FBK ligger väl nära till hands, lite intressant att vi då har en trupp helt utan importer.
Vilka fler lediga centrar finns det som skulle kunna kliva in och är realistiska?
Schremp är bra offensivt, inget snack om saken. Dock tycker jag han inte håller lika bra som center, jobbar för dåligt och för dålig i det defensiva och tvåvägsspelet. Tror han skulle fungera bättre som ytter. Ska vi låta säcken implementera sitt spel tror jag inte Schremp är rätt, vi ska ha spelare som passar in i spelsystemet och laget inte individualister.
Sedan är det oroväckande att det är en spelare som bara stannar en säsong i varje klubb och byter under säsong. Är han en energitjuv som främst spelar för sig själv och inte för laget? Jag tycker inte vi ska chansa när vi faktiskt ser ut att bygga ett lag i år med spelare som jobbar hårt och spelar för varandra, därför tror jag Castonguay gör vårt LAG bättre än Schremp.
Och när det kommer till poäng, Schremp gjorde 20p i ett topplag i SHL och Castonguay gjorde 22p i ett bottenlag i SHL så jag tror nog att Castoguay klarar offensiven, detta tillsammans med våra kreativa yttrar tror jag räcker för att ha en riktigt bra offensiv i HA.
Kan man inte landa Schremp eller Castonguay så vill jag att man går mot säkra kort som t.ex Goumas eller varför inte Mikael Johansson,dock är väl detta en utopi då han håller för SHL och FBK ligger väl nära till hands, lite intressant att vi då har en trupp helt utan importer.
Vilka fler lediga centrar finns det som skulle kunna kliva in och är realistiska?
+ 1
Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Goumas vore bra. Spontant känns det som om Castonguay kan få ett SHL kontrakt som 2-3 center, 22p i ett bottenlag är inte fy skam. Känns också som att vi har nåt att sälja in till en potentiell förstecenter, du får spela mellan Björklund/Molin eller vad man nu har tänkt sig.
Goumas vore bra. Spontant känns det som om Castonguay kan få ett SHL kontrakt som 2-3 center, 22p i ett bottenlag är inte fy skam. Känns också som att vi har nåt att sälja in till en potentiell förstecenter, du får spela mellan Björklund/Molin eller vad man nu har tänkt sig.
Sv: Silly season
Rytter: Varför jag skulle vilja ha Schremp, är för att jag tror att vi behöver en spelare som kan hålla i pucken, lägga bra passningar och utmana motståndarnas backar i spelet i anfallszon och powerplay. En spelare Bäckström light. Vårat pp har ju inte varit på toppnivå direkt. Ritchie var en sådan spelare men han kom inte riktigt upp i nivå ifjol men det beror nog på hjärnskakningarna och ålder. Jag tror att om vi ska upp till Shl så måste vi ha bra pp och bp. Av Castonguay och Goumas så tror jag mer på Goumas. Men det är nog för jag bara har sett Castonguay i kvalet, då var Goumas bättre.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: okej, jag förstår - det kanske lika bra jag passar på att sticka ut hakan med ;)
Sv: Silly season
Tarasov:
Castonguay är perfekt, en spelare som jag tror Säcken skulle gilla, en hårt jobbande center med ledaregenskaper. Tror han passar bättre in i vårt spel än en Deschamps. Får vi inte Castonguay så vill jag ha Goumas.
Tror inte vi behöver en superoffensiv center, utan ser gärna en tvåvägs som gör att våra kreativa yttrar (Molin, Karlqvist, Eriksson) kan utnyttja sina styrkor framåt. Castonguay ska kunna producera mer än tillräckligt framåt på HA nivå. Tar faktiskt hellre honom än Schremp, trots att Schremp är en artist som är rolig att se på, men tror laget blir bättre med Castonguay.
Castonguay är perfekt, en spelare som jag tror Säcken skulle gilla, en hårt jobbande center med ledaregenskaper. Tror han passar bättre in i vårt spel än en Deschamps. Får vi inte Castonguay så vill jag ha Goumas.
Tror inte vi behöver en superoffensiv center, utan ser gärna en tvåvägs som gör att våra kreativa yttrar (Molin, Karlqvist, Eriksson) kan utnyttja sina styrkor framåt. Castonguay ska kunna producera mer än tillräckligt framåt på HA nivå. Tar faktiskt hellre honom än Schremp, trots att Schremp är en artist som är rolig att se på, men tror laget blir bättre med Castonguay.
+ 7
Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Tänker att Schremp är typen av spelare som tagit oss hit, dvs spelare som går till sämre och sämre liga, kostar ganska mkt, över 30. Hade han varit 25-26 spelat i danmark/norge/allsvenskan hade det varit en annan grej.
Tänker att Schremp är typen av spelare som tagit oss hit, dvs spelare som går till sämre och sämre liga, kostar ganska mkt, över 30. Hade han varit 25-26 spelat i danmark/norge/allsvenskan hade det varit en annan grej.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Själv tänker jag lite såhär: Varje kommunkrona till hockeyn är en välinvesterad krona! :)
Själv tänker jag lite såhär: Varje kommunkrona till hockeyn är en välinvesterad krona! :)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mydar:
Handlar inte om skadeglädje, tycker det är bra att Löven är i serien så vi får fullsatt, dom lockar ju fler än Timrå.
Men det blir komiskt när en Lövensupporter kommer in och pratar ekonomi och så gärna vill att det ska gå dåligt för oss så dom slipper skämmas för att ha blivit nedflyttade pga ekonomistiskstrul. Känns ungefär som när Leksandssupportrar pratar ekonomi.
Handlar inte om skadeglädje, tycker det är bra att Löven är i serien så vi får fullsatt, dom lockar ju fler än Timrå.
Men det blir komiskt när en Lövensupporter kommer in och pratar ekonomi och så gärna vill att det ska gå dåligt för oss så dom slipper skämmas för att ha blivit nedflyttade pga ekonomistiskstrul. Känns ungefär som när Leksandssupportrar pratar ekonomi.
+ 2
Sv: Silly season
Tyler Durden: Jag hoppas fortfarande på Rob Schremp, jag tror att han skulle vara perfekt. Jag vet att chansen är liten men den finns. (Varje gång jag köper en trisslott hoppas jag ju på att skrapa fram tre klövrar)..
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Förstår inte denna skadeglädje - Utan Löven så skulle vi tappa ett antal fullsatta(?) hemmamatcher.
Och med Leksand i serien med så blir det ju desto mer intressant. Äntligen kunna se "ge igen för gammal ost" - matcher.
Flina hade jag gjort om det stod AIK i artikeln istället
Och med Leksand i serien med så blir det ju desto mer intressant. Äntligen kunna se "ge igen för gammal ost" - matcher.
Flina hade jag gjort om det stod AIK i artikeln istället
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Tror ni det händer något i veckan? När kommer våran center?
nu skakar vi liv i diskussionerna igen.Spekulera fritt nu i brist på rykten!
kom igen! :)
nu skakar vi liv i diskussionerna igen.Spekulera fritt nu i brist på rykten!
kom igen! :)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7943}: Jag håller med att Modo tidigare har legat högt upp på floppvärvnings listan men jag tycker att det har varit bra värvningar både ifjol och i år.Modo som lag floppade men det är alltid svårt när man har värvat ihop ett helt nytt lag.
Björklöven har varit i topp på de skadebenägnas värvningslista.
Löven underpresterade också förra säsongen. Löven har också gjort bra värvningar men jag tycker målvaktssidan ser lite vek ut, och jag undrar hur dom tänkte när dom värvade Simon Åkerström. Han måste ha varit djävligt billig.
Björklöven har varit i topp på de skadebenägnas värvningslista.
Löven underpresterade också förra säsongen. Löven har också gjort bra värvningar men jag tycker målvaktssidan ser lite vek ut, och jag undrar hur dom tänkte när dom värvade Simon Åkerström. Han måste ha varit djävligt billig.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Skulder medför såklart alltid risker, särskild de som skall ut på kort sikt. Men bolag som äger fastigheter av den karaktärer är rätt högt belånade, så det är inget märkligt i sig. Kan man fortsätter göra vinster av den karaktär man gjort i år så har man goda möjligheter att utvecklas.
Skulder medför såklart alltid risker, särskild de som skall ut på kort sikt. Men bolag som äger fastigheter av den karaktärer är rätt högt belånade, så det är inget märkligt i sig. Kan man fortsätter göra vinster av den karaktär man gjort i år så har man goda möjligheter att utvecklas.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Ungefär samma flin som jag drar på när MoDoiter snackar lysande värvningar..... ;)
Ungefär samma flin som jag drar på när MoDoiter snackar lysande värvningar..... ;)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{KomIgenNu}: Jag får be om ursäkt om jag har varit felinformerad.
Men jag har hört det här om strul och bråk olika årsgrupper från flera olika håll. Bl.a att man i vissa matcher har tagit in äldre spelare som hör till dom bättre i sin till års kull och bänkat ordinarie spelare. Och tränare som har tagit ut sina egna barn till matcher dom inte skulle ha spelat.
Jag vet en som flyttade sin son till en mindre klubb för att det var så mycket tjafs.
Det här med Anton Öhman så när det hände var det en som berättade det för mig, och sen är jag ganska säker på att jag läste en notis om det någonstans. På senare år så har jag av lövare hört olika orsaker till varför Löven agerade så.
Att klacken vände ryggen till såg jag på tv. Jag var inte där så det kanske bara va två personer och det blev uppförstorat
Och ännu en sak som jag bara har hör är att det du kallar för lön är i SAIK bara gratis mat och husrum till en del av spelarna ,och i Modo pengar till mat husrum till en del av spelarna.
Det här med 100 miljoner skulden är jag ganska säker att det är arena bolaget som nu har fått en annan avbetalningsplan av Swedbank så den krisen ska vara löst,men även om arena bolaget konkar, så konkar Modo inte för det.
Jag vill inte trampa på några ömma Löven tår men jag hört mycket gnäll om pengar av Lövare som tycker att pengar från kommunen är orättvist. Och fördelningen av tv pengarna är orättvisa.
Det är väl bra om kommunerna ser ett värde på att ha bra hockey verksamhet i kommunen.
Tv bolagen betalar väl det dom tycker varje enskild liga är värd. Om fler går på matcherna, och betalar för kanalerna så blir HockeyAllsvenskan mer attraktiv då blir det fler bolag som är intresserad av att köpa ligan = mer pengar till klubbarna.
Men jag har hört det här om strul och bråk olika årsgrupper från flera olika håll. Bl.a att man i vissa matcher har tagit in äldre spelare som hör till dom bättre i sin till års kull och bänkat ordinarie spelare. Och tränare som har tagit ut sina egna barn till matcher dom inte skulle ha spelat.
Jag vet en som flyttade sin son till en mindre klubb för att det var så mycket tjafs.
Det här med Anton Öhman så när det hände var det en som berättade det för mig, och sen är jag ganska säker på att jag läste en notis om det någonstans. På senare år så har jag av lövare hört olika orsaker till varför Löven agerade så.
Att klacken vände ryggen till såg jag på tv. Jag var inte där så det kanske bara va två personer och det blev uppförstorat
Och ännu en sak som jag bara har hör är att det du kallar för lön är i SAIK bara gratis mat och husrum till en del av spelarna ,och i Modo pengar till mat husrum till en del av spelarna.
Det här med 100 miljoner skulden är jag ganska säker att det är arena bolaget som nu har fått en annan avbetalningsplan av Swedbank så den krisen ska vara löst,men även om arena bolaget konkar, så konkar Modo inte för det.
Jag vill inte trampa på några ömma Löven tår men jag hört mycket gnäll om pengar av Lövare som tycker att pengar från kommunen är orättvist. Och fördelningen av tv pengarna är orättvisa.
Det är väl bra om kommunerna ser ett värde på att ha bra hockey verksamhet i kommunen.
Tv bolagen betalar väl det dom tycker varje enskild liga är värd. Om fler går på matcherna, och betalar för kanalerna så blir HockeyAllsvenskan mer attraktiv då blir det fler bolag som är intresserad av att köpa ligan = mer pengar till klubbarna.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Att löven har haft strul med ekonomin vet jag nog allt om, men det säger en del att du får gå tillbaka ända till 2009 för att hitta något om kommunen. Men, det du inte ser i den där artikeln var att löven själva hade investerat och byggt om för ca 40 milj, bla höjningen av taket, loger etc. Därav gick kommunen lite plus minus noll de ville själva inte bekosta renoveringen. Kommunen har faktiskt inte sponsrat löven särskilt mycket, inte ens de olika bolagen. Om vi ska se till de senaste åren så ligger det kanske på 500 tkr per år, om ens det. Gällande juniorverksamheten så pågår ett arbete men tyvärr har vi inte den ekonomi som krävs för att ge löner till de spelare som vill spela i laget, till skillnad från andra lag i närheten. Dock så lär det väl minska att gå spelare till Modo nu, om man inte vill spela i J-20 Superelit förstås. Som jag skrev förut så ska jag läsa er årsredovisning då den kommer på måndag, så får vi se, men ligger fortfarande skulderna på 100 milj så vågar jag nog påstå att man kommer att få stora problem framöver.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Gud vad du snackar mycket skit. Varför spelarna har valt andra lag är 1- de har fått nosa på SHL, 2-löven har inget j-20 lag i Superelit, 3-de har fått förmåner i de andra lagen (lön tex) som löven inte har kunnat erbjuda och till sist, "pengasugna" föräldrar som har tryckt på. Avstängningarna av ledarna och föräldrarna var helt legitima då de försökte sig på en kupp på ett årsmöte, vilket inte hade stöd av resten av föreningen/föräldrar. Klacken vände inte ryggen till mot honom, de buade knappt, ingen brydde sig särskilt mycket om honom. Varför ett gäng spelare blev "utkastade" av löven var pga att de åkte upp till SAIK och tränade med dem, mitt under brinnande säsong, därav ansåg man att de hade brutit mot regler och därav fick de ej slutföra säsongen i ordinarie lag.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: I vilket sammanhang menar du?
Om vi ska prata Modo så är det inte jämställt att herrlaget ska hålla damlaget ekonomiskt under armarna, men det är ett måste om det ska finnas ett damlag på hög nivå.
Jag tycker att man ska försöka ha ett så bra damlag som möjligt, men om inte det går bra för herrarna så finns det ju inte pengar att skjuta till damerna. Det bästa vore ju att damlaget klarade sin ekonomi själv men det kommer inte att hända på överskådlig tid.
Är det någon som vet hur mycket pengar damlaget drar in, och hur mycket som går åt för en säsong?
Jag tycker att på ungdoms nivå ska det vara lika, men på junior och a-lags nivå så måste man se det som ett företag.
När det gäller samhället i övrigt, så kvoteras det in kvinnor i företag och politiken. Många feminister tycker att det ska vara minst 50% kvinnor i företag och politiken. Jag tycket att det ska vara dom som passar bäst för tjänsten som ska ha jobbet. Om det då är mer kvinnor eller män det ska inte ha någon betydelse.
Många feminister tycker att männen ska ge kvinnorna mer utrymme och makt. Jag tycker att man måste lära sig att ta mera utrymme och makt, och det tycker jag att dagens tjejer är bra på, så det kommer nog att naturligt bli mer kvinnor med makt i framtiden.
Till baka till det där jag sa dom som skriker förtyck, så är det dom med dom extremaste åsikterna som hörs och syns mest, så jag tycker att det är bra när dom som står för vad dom flesta tycker, kommer till tals.
Om vi ska prata Modo så är det inte jämställt att herrlaget ska hålla damlaget ekonomiskt under armarna, men det är ett måste om det ska finnas ett damlag på hög nivå.
Jag tycker att man ska försöka ha ett så bra damlag som möjligt, men om inte det går bra för herrarna så finns det ju inte pengar att skjuta till damerna. Det bästa vore ju att damlaget klarade sin ekonomi själv men det kommer inte att hända på överskådlig tid.
Är det någon som vet hur mycket pengar damlaget drar in, och hur mycket som går åt för en säsong?
Jag tycker att på ungdoms nivå ska det vara lika, men på junior och a-lags nivå så måste man se det som ett företag.
När det gäller samhället i övrigt, så kvoteras det in kvinnor i företag och politiken. Många feminister tycker att det ska vara minst 50% kvinnor i företag och politiken. Jag tycket att det ska vara dom som passar bäst för tjänsten som ska ha jobbet. Om det då är mer kvinnor eller män det ska inte ha någon betydelse.
Många feminister tycker att männen ska ge kvinnorna mer utrymme och makt. Jag tycker att man måste lära sig att ta mera utrymme och makt, och det tycker jag att dagens tjejer är bra på, så det kommer nog att naturligt bli mer kvinnor med makt i framtiden.
Till baka till det där jag sa dom som skriker förtyck, så är det dom med dom extremaste åsikterna som hörs och syns mest, så jag tycker att det är bra när dom som står för vad dom flesta tycker, kommer till tals.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: de som hörts hittills har liksom varit fullständigt i avsaknad av förståelse för hur det fungerar och att Modo verkligen inte är de som borde klä skott för det. Okunnigt och korkat helt enkelt.
+ 1
« Föregående · 1831709 · Nästa »
Läste också den, fick för mig att det gällde kringförsäljningen. Till det så var det första derbyt mot Björklöven en riktigt folkfest, kanske en av säsongens bästa matcher från vår sida.