« Föregående · 2241384 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{7639}:
Ögonen, såg ju ut som den tog i bröstet/halsen.
Fan vad jag älskar reaktionen efter tacklingen på Sebbe, pang säger det så står alla upp för sin lagkamrat, det visar att man bryr sig. Hatar när alla står och kollar på som fån efter en ful tackling.
Ögonen, såg ju ut som den tog i bröstet/halsen.
Fan vad jag älskar reaktionen efter tacklingen på Sebbe, pang säger det så står alla upp för sin lagkamrat, det visar att man bryr sig. Hatar när alla står och kollar på som fån efter en ful tackling.
+ 9
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Hoppas det gick bra med ögonen för Zetterberg, oturligt.
Frycklund din idiot.
Frycklund din idiot.
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Jo, men han har väl alltid varit en stabil andremålvakt. Sällan förstemålvakt.
Backarna tycker jag har stora problem igen. Man står på egen blå istället för att ligga närmare deras forwards för att få stopp på dem.
Backarna tycker jag har stora problem igen. Man står på egen blå istället för att ligga närmare deras forwards för att få stopp på dem.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}:
Skulle inte JG i Västerås vara en stjärnvärvning och en av seriens bästa målvakter. Tycker han ser väldigt fladdrig och osäker ut såhär långt, då har Tex varit betydligt tätare och lugnare i sitt agerande.
Skulle inte JG i Västerås vara en stjärnvärvning och en av seriens bästa målvakter. Tycker han ser väldigt fladdrig och osäker ut såhär långt, då har Tex varit betydligt tätare och lugnare i sitt agerande.
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{7639}:
Väldigt synd att vi inte sätter 3:an när vi har sådana lägen, tänker på OP:s öppna mål och Woodsx2.
Nu gäller det att hålla tätt för blir det 1-2 får de luft under vingarna.
Väldigt synd att vi inte sätter 3:an när vi har sådana lägen, tänker på OP:s öppna mål och Woodsx2.
Nu gäller det att hålla tätt för blir det 1-2 får de luft under vingarna.
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson: Tacksam match för Tex. MoDo är inte lika bjussiga som man börjar bli van med.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson: Hasa har tre gånger nu varit för lat när spelet vänder. Han åker såsigt upp mot egen blå och när spelet vänder är han alldeles för långt ifrån deras forward.
Skärpning Hasa!!!
Skärpning Hasa!!!
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}:
Visst men driver man hårt på kassen och sedan tar in pucken dit händer bra grejer, det är ett riktigt hockeymål som vi skapar.
Visst men driver man hårt på kassen och sedan tar in pucken dit händer bra grejer, det är ett riktigt hockeymål som vi skapar.
+ 2
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Jo det skickar helt fel signaler, snart kommer alla spela som karlskoga..
Tur Tex är stabil i kväll!
Tur Tex är stabil i kväll!
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{7639}:
Hatar verkligen de där utvisningarna när motståndarna nyper fast klubban under armen. Bara göra det och slänga sig så får man med sig ett PP.
Ganska rejäl filmning för annars är EJK sjukt stark som kan få VIK spelaren att rotera ett halvt varv innan han ramlar.
Hatar verkligen de där utvisningarna när motståndarna nyper fast klubban under armen. Bara göra det och slänga sig så får man med sig ett PP.
Ganska rejäl filmning för annars är EJK sjukt stark som kan få VIK spelaren att rotera ett halvt varv innan han ramlar.
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{8384}: haha han suger ju fan fast klubban^^ jaja där kanske karlsson skulle slppt klubban. Kämpa nu modo
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Ja sjukt väl genomarbetad situation från start till mål av Lindewall där, inte för att frånta Jacobsson något där men det är Lindewalls mål, typ :-)
+ 2
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}:
Vackert anfall av våra juniorer, kolla Lindewalls jobb, tar in pucken bra spelar jacobsson och driver sedan stenhårt mot mål. Ett bra hockeymål.
Vackert anfall av våra juniorer, kolla Lindewalls jobb, tar in pucken bra spelar jacobsson och driver sedan stenhårt mot mål. Ett bra hockeymål.
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{7639}: Isen verkar dålig, puckarna rullar och studsar, vissa har vaselin på bladen och Jacobsson är kung
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}: Fan vad många målchanser vi måste skapa för dom få målen vi gör!
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gött! Snygg avslutning.
Men alltså Dahlroth.. karln kommer kosta oss poäng. Maken till last därbak.
Men alltså Dahlroth.. karln kommer kosta oss poäng. Maken till last därbak.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson: Bra se till att förvalta ledningen bättre än man har gjort tidigare.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
snowden: fast jävlar vad snyggt arbetat, läst och avslutat av hackkycklingen Svenningsson
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Steken84: Dallas börjar bytet med en fin passning, för att sedan bjuda två gånger i rad..
Tex!
SVENNIS!!
Tex!
SVENNIS!!
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe: Dalle dribblar, ramlar, friläge, tv granskning!
Tex räddar situationen!
Tex räddar situationen!
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson: dahlrot tappar bort pucken två ggr i samma tilfälle i egen zon. Snygg räddning av tex
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Steken84:
Det där kan ju aldrig bli mål, omöjligt att se ifall den är över innan handsken kommer över.
Det där kan ju aldrig bli mål, omöjligt att se ifall den är över innan handsken kommer över.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe:
Är det inte bättre att ha näsen på kanten i powerplay ? Varför ska man slösa en högerskytt i mitten av banan?
Är det inte bättre att ha näsen på kanten i powerplay ? Varför ska man slösa en högerskytt i mitten av banan?
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Tarasov: Ja, alltid, bara vi slipper spela PP. Snart dax att ta in 2 hårdskjutande backar och bombardera från blå. Kan inte HV-killen i båset förorda det?
Skotten från kanten, som alltid missar målet och därför går ur anfallszon är inte humörförgyllande
Fast, hoppas Vikaren fortsätter ta urkorkade utvisningar, nån gång smäller det
Skotten från kanten, som alltid missar målet och därför går ur anfallszon är inte humörförgyllande
Fast, hoppas Vikaren fortsätter ta urkorkade utvisningar, nån gång smäller det
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}:
Ta bara situationen när han är 2m före Lavoie till puck, han tar det långsamt och väntar in honom sedan är han aldeles för mjuk i närkampen och förlorar den enkelt, detta leder till en av VIK:s farligaste chanser i perioden med ett direktskott från nära håll.
Ska man spela så måste man göra som t.ex Folin, man måste vara 100% säker att man har styrkan att ta spelaren och sedan pucken, styf kan inte spela så.
Vet inte vad det sitter i om han vill försöka göra något snyggt och vända bort motspelaren och vara offensiv eller om han är rädd att gå först in för att få en smäll.
Oavsett håller det inte att spela så, han måste verkligen jobba bort dessa bitar och använda sina styrkor, se till att vara först till puck och spela enkelt om man tror att man inte kan vända bort och vårda puck.
Annars tycker jag verkligen att vi tagti steg framåt jämfört med två första mot Troja, vi har släppt väldigt lite kontringar och vändningar mot oss och VIK har inte haft så mycket chanser.
Sedan tycker jag att det är härligt att se att Woods kommer mer och mer, han har haft ett par fina aktioner i offensivzon som lett till lägen.
Negativt är att vi inte kan utnyttja vårt PP i en tät period, ska vi kunna vinna täta matcher måste man ha ett fungerade PP.
Ta bara situationen när han är 2m före Lavoie till puck, han tar det långsamt och väntar in honom sedan är han aldeles för mjuk i närkampen och förlorar den enkelt, detta leder till en av VIK:s farligaste chanser i perioden med ett direktskott från nära håll.
Ska man spela så måste man göra som t.ex Folin, man måste vara 100% säker att man har styrkan att ta spelaren och sedan pucken, styf kan inte spela så.
Vet inte vad det sitter i om han vill försöka göra något snyggt och vända bort motspelaren och vara offensiv eller om han är rädd att gå först in för att få en smäll.
Oavsett håller det inte att spela så, han måste verkligen jobba bort dessa bitar och använda sina styrkor, se till att vara först till puck och spela enkelt om man tror att man inte kan vända bort och vårda puck.
Annars tycker jag verkligen att vi tagti steg framåt jämfört med två första mot Troja, vi har släppt väldigt lite kontringar och vändningar mot oss och VIK har inte haft så mycket chanser.
Sedan tycker jag att det är härligt att se att Woods kommer mer och mer, han har haft ett par fina aktioner i offensivzon som lett till lägen.
Negativt är att vi inte kan utnyttja vårt PP i en tät period, ska vi kunna vinna täta matcher måste man ha ett fungerade PP.
+ 3
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson: Nu är jag en kritiker av Styf, men..
Först går han inte in i närkamper sä de får en chans. Sedan backar han hem alldeles för långt så Västerås kan vända lätt i mittzon.
Det hade kunnat vara vem som helst, men det där med mittzon MÅSTE vi tänka på.
Och återigen ger Dahlroth bort pucken för att han spelar inte enkelt direkt, utan tittar upp
Först går han inte in i närkamper sä de får en chans. Sedan backar han hem alldeles för långt så Västerås kan vända lätt i mittzon.
Det hade kunnat vara vem som helst, men det där med mittzon MÅSTE vi tänka på.
Och återigen ger Dahlroth bort pucken för att han spelar inte enkelt direkt, utan tittar upp
« Föregående · 2241384 · Nästa »
Måste vara nära en femma. Minst 2+10