« Föregående · 1835660 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Tkr Bäckman lägger orden ganska skickligt. Hägglund har nämnt några ggr att Bäckman lyfte fram Hedman prestationer. Blev lite förvånad, men som jag förstår intervjun så tryckte den gode Bäckis på rakt och enkelt spel. Omdömen handlar snarare om spelarna förmåga att tillämpa dessa direktiv snarare än spelarnas inbördes skicklighet. Sett till artikeln så får man intryck av att det rör sig om flera snarare än en två.
Tkr Bäckman lägger orden ganska skickligt. Hägglund har nämnt några ggr att Bäckman lyfte fram Hedman prestationer. Blev lite förvånad, men som jag förstår intervjun så tryckte den gode Bäckis på rakt och enkelt spel. Omdömen handlar snarare om spelarna förmåga att tillämpa dessa direktiv snarare än spelarnas inbördes skicklighet. Sett till artikeln så får man intryck av att det rör sig om flera snarare än en två.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Svårt att säga då man inte känner dom personligen. Sen är det ju frågan om det är något att lägga energi på?
Att en 17-18årig kille överskattar sin förmåga är ju knappast unikt.
Det kan ha växt bort. Det är en ny grupp i år och nya förutsättningar. Samtidigt är det ju upp till tränaren då att plocka ned spelaren på jorden igen. Alternativt bänka om det inte går in.
Fast Bäckman hade väl iofs dåligt med andra alternativ...
Att en 17-18årig kille överskattar sin förmåga är ju knappast unikt.
Det kan ha växt bort. Det är en ny grupp i år och nya förutsättningar. Samtidigt är det ju upp till tränaren då att plocka ned spelaren på jorden igen. Alternativt bänka om det inte går in.
Fast Bäckman hade väl iofs dåligt med andra alternativ...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mr_brasco:
Gissar på att Stenqvist är en av dom, han fortsatte att spela svårt och anpassade inte sitt spel trots att vi var ett lag som behövde säkra defensiven och tighta till det. Han spelade som han trodde att han var bättre än han var.
Vilka det andra är har jag svårt att gissa, har alltid tycket att OSL, Alba och Wahlgren verkar ha fötterna på jorden och jobbar hårt först och främst. Kan Deusch vara en av dem?
Gissar på att Stenqvist är en av dom, han fortsatte att spela svårt och anpassade inte sitt spel trots att vi var ett lag som behövde säkra defensiven och tighta till det. Han spelade som han trodde att han var bättre än han var.
Vilka det andra är har jag svårt att gissa, har alltid tycket att OSL, Alba och Wahlgren verkar ha fötterna på jorden och jobbar hårt först och främst. Kan Deusch vara en av dem?
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Pelle Bäckman klankar ner på vissa av fjolårets juniorer i nätupplagan av Öa.
"Alla köpte däremot inte direktiven.
Och en extra känga ger han till några av klubbens juniorer som var med i truppen.
– Sedan fanns det några juniorer som tycker att dom är mycket bättre än vad dom egentligen är"
"Alla köpte däremot inte direktiven.
Och en extra känga ger han till några av klubbens juniorer som var med i truppen.
– Sedan fanns det några juniorer som tycker att dom är mycket bättre än vad dom egentligen är"
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey: Minns inte om jag frågat denna fråga redan.
Men SHL ska förändra ett antal regler inför kommande säsong.
Någon som vet om dessa också kommer följas i HA matcherna?
www.svenskafans.com/hockeyzon/nya-regler-infor-shl-201718-574505.aspx
Men SHL ska förändra ett antal regler inför kommande säsong.
Någon som vet om dessa också kommer följas i HA matcherna?
www.svenskafans.com/hockeyzon/nya-regler-infor-shl-201718-574505.aspx
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Svårt att säga vad som är bäst. Det kan vara bra att ha 2 riktigt bra formationer då man då har 2st som man vet verkligen kommer skapa chanser.
Men har man 3st som inte blir så mycket sämre så får motståndarna fler svåra formationer att försvara sig mot. Sen ska man inte dra för stora lass utifrån träningsmatcher.
Men en helt annat fråga som jag kom att tänka på. Deutsch fick väl ett A-lags kontrakt. Men vars är han? Kan inte minnas jag sett han i någon försäsongsmatch.
Men har man 3st som inte blir så mycket sämre så får motståndarna fler svåra formationer att försvara sig mot. Sen ska man inte dra för stora lass utifrån träningsmatcher.
Men en helt annat fråga som jag kom att tänka på. Deutsch fick väl ett A-lags kontrakt. Men vars är han? Kan inte minnas jag sett han i någon försäsongsmatch.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey:
Jo man offrar lite topp när man sprider dem på 3, för egen del föredrar den modellen. Med lite god utveckling på den som kommer spela med Björklund-VÖ så öppnas möjligheten för 3 starka linor. Fick en känsla av att Häggström nog kommer att kunna producera rätt bra i allsvenska, återstår att se. Färdiglekt nu, examen på onsdag!
Jo man offrar lite topp när man sprider dem på 3, för egen del föredrar den modellen. Med lite god utveckling på den som kommer spela med Björklund-VÖ så öppnas möjligheten för 3 starka linor. Fick en känsla av att Häggström nog kommer att kunna producera rätt bra i allsvenska, återstår att se. Färdiglekt nu, examen på onsdag!
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
modomille: Både och det där. En center som kan vara lugn och hålla pucken är inget vi haft överflöd av direkt.
Fast det är ju skillnad och hålla pucken som Crosby, Susse etc. eller hålla pucken som Ritola...
Fast det är ju skillnad och hålla pucken som Crosby, Susse etc. eller hålla pucken som Ritola...
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Måste hålla med. Nu hade vi motståndare från en lägre division, men tidigare matcher + denna tyder väl på att vi kan ha ett klart bättre försvar.
Om man sedan tänker på genrepet så måste jag säga att det känns som att man gömmer bort både Björklund och Karlkvist lite. Sen ska man väl ha i åtanke att både dessa inte känns som några som tar ut sig 110% på försäsongen + att det var Häggströms första match.
Om man sedan tänker på genrepet så måste jag säga att det känns som att man gömmer bort både Björklund och Karlkvist lite. Sen ska man väl ha i åtanke att både dessa inte känns som några som tar ut sig 110% på försäsongen + att det var Häggströms första match.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter:
Försvaret måste iaf vara rena betongmuren kontra tidigare upplagor, vi släppte inte in 7 bakåt i någon match:)
Försvaret måste iaf vara rena betongmuren kontra tidigare upplagor, vi släppte inte in 7 bakåt i någon match:)
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Problemet med V Öhman är att han ofta håller i pucken för länge,han måste spela lite mer give and go om han ska ska ta nästa steg.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter:
Öhman visar prov på fint spelsinne och lägger en riktig genomskärare i PP som Röymark i princip kan slå in den i öppen kasse.
Nu orkar inte ÖHF längre och dom står i princip stilla.
Öhman visar prov på fint spelsinne och lägger en riktig genomskärare i PP som Röymark i princip kan slå in den i öppen kasse.
Nu orkar inte ÖHF längre och dom står i princip stilla.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Monno:
Känns spännande inför säsongsstart, visst vi möter ÖHF idag men tycker ändå att vi gjort en bra försäsong där vi haft toppar mot SHL lagen. Tänk på att vi har en hel del nya spelare samt en ny tränare och spel som ska sättas.
Vi kommer nog ha en riktig leading line i Eriksson-Molin-Marklund, kedjan har alla komponenter för att lyckas. En spelskicklig och målfarlig Eriksson som mycket väl kan vinna poängligan, en snabb, teknisk och spelskicklig center i Molin och en hårt jobbande Marklund som även har bra avslut och teknik. Dom hittar varandra bra och skapar mycket när dom är inne och har väl gjort 3 mål idag.
Kedjan med Röymark - Häggström - Karlkvist kommer blir riktigt tung att möta och ser ut att dominera runt sargerna. Frågan är dock ifall Karlkvist inte kommer bli lite lidande utan en riktig spelfördelare.
Wahlgren - V Öhman - Björklund ser ok ut. Tycker Wahlgren ser bättre ut än förra året, snabbare och starkare och vågar mer. Öhman är smart och spelskicklig gäller att Häggström är på tå annars kan han Öhman ta platsen som andracenter. Ifall vi inte får ut allt av Karlkvist kan vi byta plats på honom och Björklund. Björklund kanske passar bättre med Hägga och Röymark och Karlkvist passar kanske bättre med en spelfördelande Öhman.
Sist har vi juniorkedjan som jag förväntar mig mer av, tycker inte alls Alba har följt upp sin fina förra säsong än och Lyrenäs måste upp ett snäpp till. Men dom går ut och kör och drar upp farten och jobbar hårt men måste bli lite mer skarpa och skapa mer.
Ser fram emot premiären så vi får ser vart vi står på riktigt.
Känns spännande inför säsongsstart, visst vi möter ÖHF idag men tycker ändå att vi gjort en bra försäsong där vi haft toppar mot SHL lagen. Tänk på att vi har en hel del nya spelare samt en ny tränare och spel som ska sättas.
Vi kommer nog ha en riktig leading line i Eriksson-Molin-Marklund, kedjan har alla komponenter för att lyckas. En spelskicklig och målfarlig Eriksson som mycket väl kan vinna poängligan, en snabb, teknisk och spelskicklig center i Molin och en hårt jobbande Marklund som även har bra avslut och teknik. Dom hittar varandra bra och skapar mycket när dom är inne och har väl gjort 3 mål idag.
Kedjan med Röymark - Häggström - Karlkvist kommer blir riktigt tung att möta och ser ut att dominera runt sargerna. Frågan är dock ifall Karlkvist inte kommer bli lite lidande utan en riktig spelfördelare.
Wahlgren - V Öhman - Björklund ser ok ut. Tycker Wahlgren ser bättre ut än förra året, snabbare och starkare och vågar mer. Öhman är smart och spelskicklig gäller att Häggström är på tå annars kan han Öhman ta platsen som andracenter. Ifall vi inte får ut allt av Karlkvist kan vi byta plats på honom och Björklund. Björklund kanske passar bättre med Hägga och Röymark och Karlkvist passar kanske bättre med en spelfördelande Öhman.
Sist har vi juniorkedjan som jag förväntar mig mer av, tycker inte alls Alba har följt upp sin fina förra säsong än och Lyrenäs måste upp ett snäpp till. Men dom går ut och kör och drar upp farten och jobbar hårt men måste bli lite mer skarpa och skapa mer.
Ser fram emot premiären så vi får ser vart vi står på riktigt.
+ 2
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey:
Tror Alba hamna i 4:e för att ge dem lite stadga. Intervju m Molin
Tror Alba hamna i 4:e för att ge dem lite stadga. Intervju m Molin
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Börjar dock fundera på hur det står till med Enström. När han inte var med från början så lät det som att det inte skulle vara någon fara för seriestarten och för 1v? sedan så stod det i någon artikel att de inte vet hur det egentligen står till med han, och nu är han inte med i genrepet.
Hur blir det om han blir borta långvarigt? Modo skrev väl kontrakt medans han var skadad. Går ändå försäkringen in i så fall, eller får Modo betala hela kosingen.
Ser ändå ganska ok ut på backsidan ändå måste jag säga.
När Enström kommer åter så ska nog inte Hedman känna sig allt för säker.
Om Tim utvecklas så bör vi ha 3st slagkraftiga formationer. Ser onekligen helt ok ut. Hade dock trott att Alba som visade mest förra säsongen skulle vara den som fick chansen i den formationen.
Hur blir det om han blir borta långvarigt? Modo skrev väl kontrakt medans han var skadad. Går ändå försäkringen in i så fall, eller får Modo betala hela kosingen.
Ser ändå ganska ok ut på backsidan ändå måste jag säga.
När Enström kommer åter så ska nog inte Hedman känna sig allt för säker.
Om Tim utvecklas så bör vi ha 3st slagkraftiga formationer. Ser onekligen helt ok ut. Hade dock trott att Alba som visade mest förra säsongen skulle vara den som fick chansen i den formationen.
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
locken:
Känner mig rätt så lugn ang Häggström, det handlar trots allt bara om en spelare som "komma" in i det. I övrigt verkar det som Walfridsson tar den lediga backplatsen, Aronsson med som 7 back.
Känner mig rätt så lugn ang Häggström, det handlar trots allt bara om en spelare som "komma" in i det. I övrigt verkar det som Walfridsson tar den lediga backplatsen, Aronsson med som 7 back.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Skulle Sedinarna komma hem skulle det vara av yttersta vikt att det blev offentligt så tidigt som möjligt. För efter det skulle vi kunna värva betydligt fler spelare.
Rätt säker på att spela med Sedins gör att man hellre väljer det.
Men, jag är inte heller särskillt övertygad om att dom kommer. Dom är som sagt 38år. Kommer från lyxliv och privatjets och spela den bästa hockeyn som finns. Att spela 2a division och kuska buss vid 40års ålder kanske inte är aslockande. Skulle vilja hävda att spelar dom för Modo i allsvenskan vid 39års ålder visar dom ett klubbhjärta motsvarandet Foppas utan tvekan.
Rätt säker på att spela med Sedins gör att man hellre väljer det.
Men, jag är inte heller särskillt övertygad om att dom kommer. Dom är som sagt 38år. Kommer från lyxliv och privatjets och spela den bästa hockeyn som finns. Att spela 2a division och kuska buss vid 40års ålder kanske inte är aslockande. Skulle vilja hävda att spelar dom för Modo i allsvenskan vid 39års ålder visar dom ett klubbhjärta motsvarandet Foppas utan tvekan.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Tror det handlar om att deras barn vuxit upp där borta i kombination med att de faktiskt är odödliga där. Sen ska man tänka på att de faktiskt kommer vara 38 år när nästa säsong börjar. Skulle de ha kommit över så tror jag de skulle ha hänt innan de skrev på förra kontraktet. Men då de inte vann cupen så blev det nytt och nu är det för sent.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
Behöver inte nödvändigtvis handla om hjärta, kanske "bensinen" är slut. De är trots allt 38 nästa år, vid 38 har ingen av de som varit en längre tid i NHL varit aktiv.
Behöver inte nödvändigtvis handla om hjärta, kanske "bensinen" är slut. De är trots allt 38 nästa år, vid 38 har ingen av de som varit en längre tid i NHL varit aktiv.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: De skulle verkligen bevisa sig, tvillingarna ifall de kom hem och spelade upp Modo i eliten igen. Men som sagt De kommer antagligen inte ta den chansen att bli odödliga i klubben.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: Instämmer helt med dig, ser ut som deras (Sedinarna)Modohjärta stannat av.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}:
Tyvärr tror jag du har helt rätt.
Tänk om dom + Enström skulle vilja ansluta samtidigt som man har ett gäng ungdomar som utvecklas samt etablerade att bygga på. Detta skulle kunna vara vår väg tillbaka till SHL, för tyvärr tror jag inte vi kommer utmana i år och nästa säsong med nya tv-avtalet så kan glappet bli ännu större.
Skulle Sendinarna ansluta så skulle vi ha en kedja som skulle sätta skräck i ett SHL-lag och på egen hand kunna vända matcher. Dom skulle bli odödliga i övik och vara större än alla hemvändare som var med och tog sm-guld om dom spelade upp modo till SHL igen.
Nej vi får istället drömma om att våra andra NHL spelare typ Hedman och Steen vill komma tillbaka i framtiden, och dessa får gärna ta med ett kompisgäng med spelare från andra sidan med mål att spela upp Modo ;-)
Tyvärr tror jag du har helt rätt.
Tänk om dom + Enström skulle vilja ansluta samtidigt som man har ett gäng ungdomar som utvecklas samt etablerade att bygga på. Detta skulle kunna vara vår väg tillbaka till SHL, för tyvärr tror jag inte vi kommer utmana i år och nästa säsong med nya tv-avtalet så kan glappet bli ännu större.
Skulle Sendinarna ansluta så skulle vi ha en kedja som skulle sätta skräck i ett SHL-lag och på egen hand kunna vända matcher. Dom skulle bli odödliga i övik och vara större än alla hemvändare som var med och tog sm-guld om dom spelade upp modo till SHL igen.
Nej vi får istället drömma om att våra andra NHL spelare typ Hedman och Steen vill komma tillbaka i framtiden, och dessa får gärna ta med ett kompisgäng med spelare från andra sidan med mål att spela upp Modo ;-)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sedinarna tror jag vi kan glömma. Dom känns inte sugna att spela överhuvudtaget i Modo.
Dom har spelat sin A-lags hockey i Modo men det är väl allt. Sedins känns inte ha samma Modohjärta som Foppa, Skröder eller Dan Hinote (till och med) som exempel.
Dom har spelat sin A-lags hockey i Modo men det är väl allt. Sedins känns inte ha samma Modohjärta som Foppa, Skröder eller Dan Hinote (till och med) som exempel.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Säcken grillas i dag. Ställ era frågor till chatten redan nu.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6776289
Tyvärr verkar det som smartfiltret på jobbet spärrar möjligheten att ställa frågor. :(
Men ni kommer säkert på massa roligt att fråga.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6776289
Tyvärr verkar det som smartfiltret på jobbet spärrar möjligheten att ställa frågor. :(
Men ni kommer säkert på massa roligt att fråga.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Verkligen trist när man ser fram emot återvändare, vi får hoppas att det inte inträffar igen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: ang skador : Per Edblom meddelar i Hockeypuls att hans hockey karriär är över !!!
Tråkigt
MODO och dess återvändare 😰😰
Tråkigt
MODO och dess återvändare 😰😰
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Sry ;)
Chansen finns ju såklart att possler den äldre kan återvända på lån från Shl om han får svårt att ta en producerande plats i shl pga lite speltid, killen spelade inte ens en halv säsong i fjol och missar han delar av denna så kommer han få svårt att ta en plats i en producerande kedja, därför kan en utlåning til allsvenskan bli aktuell.
Men det är måna OM och MEN :)
Chansen finns ju såklart att possler den äldre kan återvända på lån från Shl om han får svårt att ta en producerande plats i shl pga lite speltid, killen spelade inte ens en halv säsong i fjol och missar han delar av denna så kommer han få svårt att ta en plats i en producerande kedja, därför kan en utlåning til allsvenskan bli aktuell.
Men det är måna OM och MEN :)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Snacka om glädjedödare ;) här försöker jag sätta igång lite spekulation och du kommer och drar in en div 1 lirare.
Snacka om glädjedödare ;) här försöker jag sätta igång lite spekulation och du kommer och drar in en div 1 lirare.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Och vi får nöja oss med Oscar possler, om han nu lyckas ta steget upp från 1:an?!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Possler har verkligen haft skit efter skit efter att knäet rök. Känns som han inte riktigt kommit in i allt igen efter det.
Jäkla Salmela.
Ja har Possler huvudet att arbeta på känns det dom att han kan bli ett rejält klipp för klubben han är i om det väl släpper en dag.
Jäkla Salmela.
Ja har Possler huvudet att arbeta på känns det dom att han kan bli ett rejält klipp för klubben han är i om det väl släpper en dag.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Possler inte med, skadad kanske, tar han plats? Possler du är välkommen:)
Possler inte med, skadad kanske, tar han plats? Possler du är välkommen:)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: För något år sen så sa dom att dom inte kommer att avsluta i Modo och att dom troligast kommer att bo kvar i Vancouver.
Enligt en insider i Modo, så har Enström sagt att han kommer när hanns kontrakt är slut, om Modo spelar i SHL. Men jag tror att han kan komma även om Modo spelar i HA.
Enligt en insider i Modo, så har Enström sagt att han kommer när hanns kontrakt är slut, om Modo spelar i SHL. Men jag tror att han kan komma även om Modo spelar i HA.
+ 1
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Hoppas bara denna räcker för Häggström att komma igång, känns ganska osäkert? Det är lite med klumpen i magen inför säsong start, i alla fall för mig...Hoppas bara på en bra start så tror jag publiken kommer!
Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Gavelo:
Häggström med på torsdag. Skulle vara kul om
Karlqvist - Hägg - Marklund fick köra. Så kan Röymark gå in med Gävleconnection.
Häggström med på torsdag. Skulle vara kul om
Karlqvist - Hägg - Marklund fick köra. Så kan Röymark gå in med Gävleconnection.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon:
Fram tills deras pappa sa att de nog skulle lägga av efter denna säsong trodde jag att de kanske avslutar med en eller två säs i Modo. De tydde iaf signalerna på i de intervjuer man läste. I deras fall tycker tom att det vore rätt kul om de tog 1-2 säs till i NHL så de stiga lite på "alla tiders poänglista". När det gäller Tobias Enström däremot så tror jag chanser är rätt höga att vi ser honom i Modos dress framöver.
Fram tills deras pappa sa att de nog skulle lägga av efter denna säsong trodde jag att de kanske avslutar med en eller två säs i Modo. De tydde iaf signalerna på i de intervjuer man läste. I deras fall tycker tom att det vore rätt kul om de tog 1-2 säs till i NHL så de stiga lite på "alla tiders poänglista". När det gäller Tobias Enström däremot så tror jag chanser är rätt höga att vi ser honom i Modos dress framöver.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Jag kan inte tyda på om dom avslutar sina sista i Modo eller ej, man hoppas att dom känner, och vill göra nåt för sin moderklubb.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
www.theplayerstribune.com/daniel-and-henrik-sedin-dear-vancouver/
Hade missat att Sedinarna fått vara med i Players Tribune. Läser man den känns det ju vääääääldigt tveksamt att vi ser dom i Modo igen.
Sen måste man ju säga att det är lite roligt hur det finns olika spelare.
Sedinarna går ut och säger att det må väl så vara om dom inte vinner SC i Vancouver, dom tänker ändå spela där.
Doughty som vunnit 2 SC går någon dag senare ut och säger att om LA inte är en contender kan han lika gärna lämna. :-P
Hade missat att Sedinarna fått vara med i Players Tribune. Läser man den känns det ju vääääääldigt tveksamt att vi ser dom i Modo igen.
Sen måste man ju säga att det är lite roligt hur det finns olika spelare.
Sedinarna går ut och säger att det må väl så vara om dom inte vinner SC i Vancouver, dom tänker ändå spela där.
Doughty som vunnit 2 SC går någon dag senare ut och säger att om LA inte är en contender kan han lika gärna lämna. :-P
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
De nummer som står under retired numbers, är det dessa vi har i taket? Visst har vi även "Kabben Berglund" i taket. 7 st känns spontat som några för mkt. En wall of fame är däremot inte så dumt.
De nummer som står under retired numbers, är det dessa vi har i taket? Visst har vi även "Kabben Berglund" i taket. 7 st känns spontat som några för mkt. En wall of fame är däremot inte så dumt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Hyllning plus Leksand räcker förhoppningsvis för att få fullsatt.
Hyllning plus Leksand räcker förhoppningsvis för att få fullsatt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Håller med dig där, dock är jag av åsikten att spelare (egna produkter) typ, svartvadet, susse, Foppa, Enström mm mm som gjort en betydande del för föreningen samt internationellt (stjärnor) ska kunna hissas i taket. Utländska spelare bör ha gjort något extraordinärt, typ spelat stora delar av sin karriär i föreningen, varit en tydlig anledning till framgång och någon som verkligen förknippas med Modo, där tycker jag skröder nog är en av få utländska spelare genom tiderna i svenska ligan som förtjänar en sådan hyllning.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:
Jag rycker man skall vara försiktig med att hänga upp tröjor i taket, värdet av en tröja i taket devalveras lätt annars. Om vi talar om att pensionera nr. Det finns en tröja som däremot är given i taket, och det är nr 21. Sen är olika former av hyllningar aldrig fel.
Jag rycker man skall vara försiktig med att hänga upp tröjor i taket, värdet av en tröja i taket devalveras lätt annars. Om vi talar om att pensionera nr. Det finns en tröja som däremot är given i taket, och det är nr 21. Sen är olika former av hyllningar aldrig fel.
+ 2
« Föregående · 1835660 · Nästa »
Kan faktiskt tänka mig att han menar Jesper x 2, Sellgren är riktigt duktigt men kan vara lite omständlig ibland. Vilket är ok eftersom det positiva handlingarna väger över.