1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507805 inlägg · 4189 ämnen
« · 1835239 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Klart som tusan att hans tröja skall upp i taket, vore tjänstefel annars. Dock kanske det dröjer något år eller 2 innan man tar upp tröjan, för det förutsätter jag att man gör!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Märkte först nu att Skröders tröja inte ska hissas utan det ska \"bara\" vara en hyllning före match. Vad tycker ni om det?. Skröder var ändå trogen Modo i tio säsonger och är den utländska spelaren som har gjort flest mål i Elitserien/SHL. Visst så tappade han dom tre sista säsongerna och det har försämrat hans statistik men han har ändå snittat runt 45 poäng sen han kom till oss 06 (räknade inte med hans sista tre) .Sedan så har han vunnit två SM guld också.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Eftersom Boork är älskad på HS;) trev lig lördag kväll på er alla!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Domsjö:
Det är så för alla tror jag, har påtalat problemet för driftansvarig.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: En liten fråga...Verkar som kitt konto strular lite ,kan inte se händelser som är kopplat till konto och inlägg. Någon smarting/karlinare ;-) som har nåt tips?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
Helt ofattbara puckar som smet in....

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Mike Morrison: Den enbente storken.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Skröder är en superhjälte när man tittar tillbaka på spelare i vår klubb. Kommer att vara i Berlin då men lyfter en ljus öl mot skyn. Chefen har alltså chefat klart....

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Tror det här med hemmaplan är lite överdrivet eller ett "falskt samband". Grejen med Modo är att man var lika dåliga hemma som borta, normalt brukar man vara lite mindre dålig hemma. Spelet föll ihop lite varstans man tog 31p hemma och 35 borta, egentligen ingen större skillnad.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Nejdå:) Oskarshamn 2-1 och AIK 4-3, AIK matchen var en bra match dessutom. Året dessförinnan var det Rögle hemma, sen har det varit någon till som jag inte minns. Sen har jag varit lite selektiv skall erkännas.

Öht har jag haft flyt när jag sett Modo hemma, enda förlusten jag minns är när Mike "väggen" Morrisson stod i mål. Satt på övre läktaren bakom målet når han släppte in ett och tänkte "hur gick det till".

Tänkte gå mot ÖHF och Leksand då jag har en del ärende i Ö-vik den närmaste tiden, är lite fest när man går sällan.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: haha ja skojaru! :D

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Troligen inte, jag kommer vara där och då har det blivit vinst(visserligen på straffar två ggr men vinst) 4 ggr i rad på de två senaste åren. Måste vara ett i det närmaste unikt facit.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Världens säkraste sätt att fixa en förlust !?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Alla till Lyan den 30/9 när Chefen skall hyllas !!!

www.modohockey.se/artikel/ipn9aj7by-4ij6i1/

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag är gift med 22 man, i Fjällräven Center blir min kärlek sann!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Någon som vet om det kommer ske någon hyllning till Markus Olsson från Modos eller lumberjacks sida under hemmapremiären?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: 🤣

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Hahaha !!!stendum tydligen ;-)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ogie Ogilthorpe:
Apropå Djurgården, Possler lira inte idag tydligen skada. Frågan är om det finns plats för honom i DIF, nu är vi visserligen inte på jakt men blir Possler tillgänglig hoppas jag ändå att vi går för det.
Dels skulle han förstärka laget, dels så är det ofrånkomligt att skador uppkommer så man kommer kunna matcha in yngre spelare alldeles oavsett.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Å fan, djurgårdare? Här inne? ;)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Haha man kan ju hoppas, synd bara att Malux inte kommit på dom tankarna ;)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Härlig sida när det gäller Modos historia ang matchställen: www.modohjerta.org/Mikael_U/mode3.htm

Har ju passerat ett gäng olika matchställ genom åren i denna klubb.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius:
Dom står fortfarande som huvudpartners på hemsidan iaf och enligt Widebro så låg alla sponsorer kvar med samma summa el mer till denna säsong. Kanske vill de bidra till ett snyggare ställ :)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ogie Ogilthorpe: Sawchuk är nog blå.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Alla här inne är mest röda personer; 75% röd och 25% grön....

Här inne finns 0% blå och 0% gul....

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Noterar att Holmen är borta från herrarnas ställ, någon som vet hur mycket dom pytsade in varje säsong?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: själv är jag snudd på lysande på huvudräkning och har en smått fascistisk inställning till rättstavning. (Dock ställer telefonen ofta till det för mig). Tur att alla är olika.

Rekommenderar förresten boken "omgiven av idioter". Själv är jag mest röd...


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Själv så tackar min lathet sin lyckliga stjärna att det finns kalkylator att tillgå i princip i alla lägen idag.
Lite som rättstavning.

Sätt en annan i skogen och man framstår som en idiot. (Kanske man gör i vanliga fall också iofs...)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jo då förstår hur du tänker. Tycker mest det var lite kul klipp. =)

Hade en klasskamrat i gymnasiet som var en hejare på huvudräkning. Vill nog hävda att han inte räknas som en intelligent person trotts det...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Av egen erfarenhet vet jag att man kan bli en fena på huvudräkning pga lathet:)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Han framstod som lite korkad tidigare. Fick bland annat höra att han hade hjälplärare. Han var verkligen ingen stjärna på poker osv.

Samtidigt känns det som om han mognat rejält på senare år. Det är bara att erkänna att Han knappast kan vara någon dumskalle nu med tanke på hur fantastiskt han lyckats med Västervik.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har inte du JFK snackat en del om att du upplever Karlin som lite dum? Eller blandar jag ihop det?

Just på det ämnet såg jag ett kul klipp. Nu innebär ju inte detta att han behöver upplevas som smart eller vara smart i övrigt. Men snurra ihop sifrror i huvudet verkar hjärnan hans klara galant.

m.youtube.com/watch?t=9s&v=LP0FaLSdxKU


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Nu tycker jag att du glömmer hela sollefteå kommun.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Det svenska backundret lever:) Supertalangen Dahlin etta, följd av Boqvist. Kul. Dahlin jämfördes fö med Victor Hedman och Boqvist sades lika EK65 i spelstilen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Tror det räcker med en utmanande miljö särskilt då man ännu är "talang", visserligen är det inte dumt att få en ledande roll, men det behöver inte vara fel att jobba sig upp i en hierarki förutsatt att man får meningsfull speltid.. Även om OSL, Tim W och Oscar Ö inte hade ledande roller i laget förra året så hoppas jag att det var utvecklande för dem.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Funderade en vända till på det där med vilken nivå man har på det lokala. Har det inte varit så rent historiskt att de talanger vi fått fram i huvudsak kommit från Övik/Kramförs och vidare ner mot Härnösand. Kan man fortsätta locka spelarna från det området, så borde det kunna räcka för att försörja oss med 1-3 spelare per säsong i allsvenskan åtminstone. Driver man bara på med hård träning mellan 16-19 så skall man väl förhoppningsvis kunna förädla ett och annat. 00 verkar vara en bra årgång, 01 har vi 4 som iaf fick prova på landslagsspel, 02 verkar vi ha iaf 2 bra backar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Jag upplever att man trycker lite mer på skicklighet även längre ner i laget, man kan tacklas osv men måste klara av att åka/spela.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SKiLMY: Det såg i princip likadant ut innan lönetaket så jag håller inte riktigt med.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: anledningen till att det varit så i NHL är pga av lönetaket. Spelare i de två första femmorna är dyra och tvärtom i de två sista. Det handlar enbart om att kunna lägga krutet på riktigt bra spelare.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ogie Ogilthorpe: Sen är ju rollerna i princip mer gjutna i NHL.
Ska du spela i 1-2a linan ska du vara grymt skicklig.
Är du en superskicklig spelare i SHL, men inte nog skicklig för 1-2 i NHL så duger det inte att spela i 3-4e som du spelar vanligtvis. Utan då är det checking line som gäller.

Det är väl en stor anledning att spelare som Omark och Lindström inte klarade av att etablerade sig. Inte fullt nog skickliga att spela 1-2a och för "mjuka" för att spela 3-4e.

Sen vet jag inte om det är lite påväg bort i NHL? Alltså att man vill att alla kedjor ska klara av att behålla pucken inom laget (corsi etc.) och inte att 3-4e bara tacklas och dumpar puck.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Häggström kunde spela i Mora matchen tror jag det var men han kände sig såklart inte hundraprocentig.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ogie Ogilthorpe: Man måste även ha i beräkningarna att många NHL lag vill att deras spelare hellre skall spela i Ahl än shl, lära sig det nordamerikanska spelet och små rinkar så dom blir mer elle är mindre tvingade att komma över till AHL spel ist för att lira kvar i Sverige.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: Japp, jag håller med. Rollen i laget är jätteviktig. Att leda laget i allsvenskan är så mycket mer värt än att spela i 3:e i SHL.

På samma sätt som vissa spelare borde vänta med att åka över. Att leda laget i SHL är mer värt än att harva i 3:e i NHL.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Tror inte jag heller. De har varit väldigt tyligt med att detta är det lag vi har. Sen sa väl säcken att han ogillade värvningar midseason.

Vore i alla fall intressant att höra hur läget är med Hägga och Enström.

När de pratat om Enström så låter det inte som i första början. De har gått från: Hade det varit match hade han spelat. Till att säga att jag har ingen aning hur länge han blir borta.

Häggström tycker jag också det varit ovanligt tyst om efter deras första påstående om 6v som med Hägga mått mätt borde bli 4v typ.
Nu bör inte laget falla ihop utan dessa, men det handlar ändå om 2 spelare som är tänkta för toppformationerna.¨

15 dagar kvar till vår premiär. Så än finns tid för rehab. Vågar man hoppas på att båda ställer upp i nästa försäsongsmarch?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: Framförallt tror jag att föräldrar och agenter har svårt med den insikten

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Jag är övertygad om att det går alldeles utmärkt för en talafull spelare att spela på allsvensk nivå och sedan gå till NHL. Skillnaden mellan botten i elitserien och toppen i allsvenskan är inte milsvid. Men det är tyvärr få spelare som har den insikten själva utan lockas av pengar mm. Vilket inte är konstigt heller egentligen.
Att få vara dominant i allsvenskan och bygga självförtroende kan vara oerhört viktigt mot att harva i en 3-4 lina i SHL.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
www.hockeysverige.se/2017/09/02/erika-grahms-haftiga-satsning-blir-hockeyspelare-pa-heltid-en-flickdrom/

www.hockeysverige.se/mans-karlsson/2017/09/02/karlsson-alla-behover-en-pionjar-darfor-ska-hon-hyllas-mer-vi-anar/

Vet inte om detta tagits upp här. Men det är verkligen värt att ta upp. Grahm testar på att vara "proffsspelare"
Ska bli väldigt spännande att se om det gör någon skillnad och om det ger en märkbar skillnad även på isen. Den stora skillnaden lär ju vara privat.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Tror ingen sådan lösning är aktuell förrän i februari

« · 1835239 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB