1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531219 inlägg · 4122 ämnen
« · 2461433 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
grimiss: Helt klart, Josh måste tillbaka snart, vi håller tummarna. Ge honom 5-6 matcher så kan kemin vara tillbaka.

Vita Hästen har spelat 11 matcher förlängning och straffar och förlorat Samtliga!

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Det är bara å inse att vi kommer ha två motståndare i en eventuell final. Kommer bli mäkta imponerad om vi klarar av detta alltså.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Keriksson: modo utan woods och dick får det väldigt väldigt svårt att vinna ett slutspel. Jag tror första femman i fullt fungerande skick var extremt viktiga för Modo.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Gavelo: Tack!

Verkar mest vara fokus på hur bedrövliga domarna var härinne, att det var så orättvist! JA så var det, men världen är sällan rättvis hur mycket vi än vill att den ska vara det. Framförallt i ishockey, och framförallt i slutspel.

Det gäller att vara mentalt stark och hitta andra vägar när det går emot. Lite jävlar anamma, att nu fan ska vi vara så mycket bättre än dom att det inte spelar någon roll hur dåliga domarna är. Att oavsett hur orättvisa domarna är visa med sin hockey att "ni får ge oss hur många utvisningar som helst, vi ska vinna ändå".

Två år i rad nu har motståndarna lyckats få oss ur balans. Om vi bara koncentrerar oss på att spela ishockey, är vi bättre än alla lag i den här serien.
När Sam gick sönder i match 5 ifjol förstod jag att vi skulle vika ned oss, vilket vi tyvärr också gjorde.

Nu tycker jag att vi borde vara favoriter till att gå upp. Men OM vi inte skulle lyckas, så undrar jag om det inte är läge att byta ut alla dessa lättprovocerade spelare? Och även dom mentalt svaga, och ta in äldre rutinerade spelare?!

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Saleva: Så sant, , tycker vi gör en bra match idag, och håller avståndet ner till Björklöven, bra så. Domarkåren har nog inget speciellt mot just MoDo faktiskt.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Tarasov: Såg ut som att något flög in på isen, oklart vad det var för föremål. Men gissningsvis en taktiktavla.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Monno: Det gäller att Woods behåller lugnet i sådana situationer.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
modomille: Hade varit roligare att gå in i helgen med 3 p men nya tag nästa vecka. Vi möter iallafall inte Karlskoga då. Västervik hemma ska bara vara 3 p med bred marginal, Löven borta och Mora hemma, Säg 4-5 p så är jag nöjd. Självklart 3 i Umeå.

Spel 5 mot 5 är vi klart bättre men så länge disciplinen när det går emot sviker och pp likaså så känns det inte bra. Vore synd om Woods inte kommer upp i gammal form, vi vet att han har så mycket hockey i sig.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Tarasov: bättre vi spar all medstuds till slutspelet

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
{8225}: Helt rätt!
Ja det är orättvist och domarna borde stängas av, MEN samtidigt måste vi lära oss att spela efter dessa regler, ska du vinna mot grisiga och fysiska hockeylag i ett slutspel så måste man även kunna hantera horribla domslut, om och om igen.

Ja man kan diskutera för och emot hur många utvisningar vi skulle haft eller inte haft men på isen spelar det absolut ingen roll där handlar det om att hålla sig kall och alltid ge sig själv bästa förutsättningar oavsett om domarna dragit ner byxorna på dig och böjt dig framåt.

Woods som var dålig idag tappade humöret tidigt, Aagaard tar 2 korkade utvisningar osv osv, det håller ju inte, Karlskoga skrattar ju åt hur lätt det är att välta stora Modo med lite mindgames.

Karlin och co måste ta ansvar nu som
Socialdemokraterna skulle ha sagt, dom måste få igång laget och han måste inse att vissa kedjor behöver en makeover men framförallt måste man börja spela hockey och jobba hårdare ist för att gnälla på domsluten.

Börjar bli många förluster nu sista tiden, vi bör vara ett av dom sämre lagen i ligan rent formmässigt.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
modomille:
Slå en pling till Foppa han är nog alltid redo. Känns fö som att allt som studsade vår väg vid 16 raka studsar emot nu men vi jobbar ihop till några segrar nu.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Dundee:
Håller med, det läggs åt h-vete för mycket energi på domarna. Det har det alltid gjorts, sen urminnes tider.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
{9233}:

Jag hoppas alla härinne som ska låtsas vara förnuftiga och efter en match som denna komma med kommentarer som "vårt eget fel, bara göra fler mål bla bla bla, man måste klara att domarna gör misstag bl bla bla"

Hoppas ni resonerar likadant i ett slutspel då halloran, Woods, Bernhardt, dickinsson blir tacklade i huvudet utan utvisning. Det är ju bara att svälja och man ska klara detta ändå och spelarna får absolut inte reagera och protestera utan hålla sig kalla.

Det är ju inte så att det endast är ett misstag som sker vid ställningen 0-0 i första som gör att spelare mfl reagerar.

Räknar man missade utvisningar med oss och felaktiga mot oss måste vi vara uppe på ca 10st situationer totalt.

Detta är för dåligt om man ska jobba som domare.

2st delaying the game när de tar pucken med handen och drar in under sig och lägger sig på den. 2 alldeles i slutet vi missar att få med oss på halloran och brickley, solklara fasthållningar och spelförstörande moment som hade gett oss pp alldeles i slutet. Sedan den vi åker på strax efter som leder till 2-2. Bara där har ni 5 situationer.

Nej detta är för dåligt och hoppas att jag slipper se någon liknande skit igen detta år.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Nucky: Förstår frustrationen när nått går emot, men man får inte under några som helst omständigheter ge bort energi och övertag man har, med att ta sådana huvudlösa utvisningar som Modo gjorde 2 ggr. Sån här typ av hockey och bedömningar blir det hela tiden under slutspelet. Kan ju inte bli som det var förra året. Ska Modo gå upp så måste det till en skärpning när det gäller såna här saker. En som vill ha derby igen :)

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Monno: Aagaard öste in poäng med EJK och Södergran. Sedan splittrades de. Nu är alla iskalla. Slump?

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Dundee: 6 - 14 i utvisnings minuter.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
{8225}:
Sen ägnar vi oss också tjuvnyp så det går nog jämt ut. Men håller med Confusius om sista utvisningen var från ledarhåll är det dumt.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
hanzon: Tror både Woods och Aagard är en aning frustrerad att spelet inte stämmer.
Sen går dom ju hårt åt Woods också men det är nog bara suga i sig att så kommer det va för han.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Hakning-Henrik: Inte för att försvara domarinsatsen, men folk vet inte vad de snackar om.

Mannberg åkte för en tröjdragning, flera meter från planket. Tämligen soklar, men likväl extremt billig om man ser till vad domarna släppt tidigare.

Det du snackar om var en sargduell med AP - som friades (dock hade de mycket väl kunnat plocka honom för hög kliubba).

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Vem fan har satt betygen i allehanda ikväll? Konstiga betyg som satan. 1or på Brickley, Halloran och 2or på Vela, Berg m.m.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Rytter: Det gnälls på dommarinsatsen till 99% här inne varje match samma sak idag. Visst nån är billig absolut så är det i de flesta matcher åt bägge håll eller så missar dom åt bägge håll eller så blir något lag drabbad hårdare men jämnar ut sig under en säsong. Men hade vi gjort 3-1 innan dom gjort 2-2 hade vi vunnit. Vi saknade ej lägen men är alldeles under isen med effektiviteten. Förra matchen mot KiK skulle vi avgjort i första perioden. I slutändan handlar det om att gör du mer mål skapar du bättre förutsättningar för att gå segrande ur matcherna.

Man kan absolut vinna med 1-0 som du säger men jag går ju hellre in för att döda matchen med ett par måls marginal en försöker spela på 1-0 ledning.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Satan vad less man är nu tur så förlorade Löven i alla fall men önskar fan nästan att någon drog på domaren en smäll.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Confusius: Men sluta, ikväll var det spökutvisningar inte slutspels nivå som är vårt fall.
Avgör totalt när det tar Mannberg på (???) och inte ens kollar om det var offside i målgården på kvitteringen. Tycker det var helt rätt av Karlin att markera.

Svennis och Theodor är för dåliga i försvarzon tillsammans, hoppas på ändring.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
hanzon: Det är ju en armé av ledare i båset, nån borde väl ha som uppgift att se samma bilder som oss dödliga. Kyl ner hetsporrarna nåt byte innan dom åker ut

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
19MoDo21: exakt!🤠

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Foppatofflan: Tärning. Tycker Brickley är RIKTIGT bra idag. Kanske inte den offensiv man förväntat sig men så lugn och trygg med pucken. Nu såg jag inte 2:a perioden så kanske var åt helvete där men jaja..

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Foppatofflan: inte skulle han suttit under en kork ek iaf, så mycket är säkert 😊

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Haha, hittade en intervju med domartjommen. En av frågorna är: "vad ser du upp till?"

Hans svar: personer som vågar säga vad man tycker.

Uppenbarligen klarar han inte av folk som säger vad de tycker eftersom han blev kränkt och slängde med sin kollega två stycken abuse of officials.

Hoppas de analyserar sin egen insats och stärker sitt psyke till nästa gång de ska döma. Kommer nog undvika att se nästa match Niklasson dömer.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Jag saknar disciplin i laget, Woods och Aagaard snedtänder, som då ger utvisningar.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Foppatofflan: ÖA kör alltid med viktade betyg, ingenting nytt.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Dundee: Jag tänker att vi skapar en hel del. I andra perioden såg det mindre bra ut.

Tredje såg bra ut, vi dominerade hela perioden, men många av våra vanliga målskyttar är under isen. Vi får arbeta väldigt hårt för våra mål, snart börjar det studsa med oss igen för spelmässigt sett under 60 minuter dominerar vi matchen, på bortais, med en jäkla massa utvisningar mot oss. Samma sak förra matchen. Med det spelövertaget kommer de så småningom att hitta vägar att göra mål. Det kommer.

Extremt få misstag idag i defensiven, många enkla lösningar där vi förvisso ger bort initiativet, men avvägningarna var väldigt bra. Brickley har verkligen kommit in i det och gör bra matcher rakt igenom. Näsén ser vek ut, Bernhard blir elakare och börjar komma i form igen efter att ha haft en svacka.

Mål i 6 mot 4 är inget att orda om, utvisningen på Mannberg ÄR fel, särskilt när de precis släppt en helt klockren utvisning mot Brickley. Mannberg gör helt rätt som går ut på spelförande puck och försöker trycka fast honom i planket när denne strular med pucken och tappar kontroll. Helt orimlig utvisning.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Confusius: frågan man alltid ska ställa sig….vad skulle Foppa ha gjort? ;)

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Confusius: Du har helt rätt min vän!

Skriver under på det.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Lolol: Bra av Sebbe i intervjun "återigen ger vi bort en match, det är dags att börja lära sig nu", han var hyffsat irriterad på alla korkade utvisningar, jag applåderar!

Guden får inte släppa sådär billiga returer, dom är många.

Oavsett hur jävla dåliga domarna är, och gudarna ska veta att många av dom är det i Allsvenskan, så får vi inte tappa skallarna såhär!!

Så fort vi har usla domare så har vi en hel del spelare som tappar psyket totalt! Allt fokus blir på domarna, och att jaga motståndare. Det är helt jävla oacceptabelt!!!!

Såhär ser det ut i slutspel, gilla läget för fan!

Och om sista misconducten var från ledarhåll så blir man ju alldeles matt!

Och innan påhoppen börjar, JAG VET ATT DOMARNA VAR FULLSTÄNDIGT BEDRÖVLIGA, PINSAMT DÅLIGA, OCH UPPENBARLIGEN BUNDIS MED BOFORS-ANDAN!

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Dundee: Håller med till viss del, oavsett domarnivå, så måste vi hålla oss kyliga, men tycker ändå vi gör en bra krigarinsats idag. T.o.m Bernhardt krigade på, känns bättre än innan matchen. Sedan är det som oftast, bra MoDo-publik på plats.

Men effektiviteten har väl en del förbättringspotential

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Dundee:

Men du kan ju inte resonera sådär.

1 mål räcker för att vinna en match.

Faktum är att vi gjorde fler mål än bik fram till slutet då domarna beslutar sig att att släppa två solklara på halloran och brickley och sedan hitta en utvisning som ingen förstår.

Klart som fan det påverkar och utan detta hade vi haft pp och med 99% säkerhet hållit undan och vunnit.

Jävligt konstigt resonerat att påstå att det inte påverkar utgången och att vi bara skulle gjort fler mål.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Rytter: Förslaget som togs upp i Sanny och Hökens podd borde verkställas snarast möjligt. Matcher som den här skulle inte ske med deras lösningar. Hela domarkåren bör gå ut och ursäkta sig!

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Bad_Brett: Han släpper en del väldigt vanskliga returer minst sagt.

Känns som vi förlorar en del matcher på vårt bedrövliga PP just nu också.
Hade vi fått in 3-1 hade vi mest troligt vunnit. Men det går troll i det hela. Woods skjuter, men killen som kunde träffa en 10x10cm lucka träffar inte ens mål nu.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Oscar Niklasson är den andre huvuddomaren. Från Falköping men har gått hockeygym och blivit fostrad i självaste Färjestad. Är han månne smygfan av Bik Bobcats sedan åren i Karlstad? Man börjar ju undra.. :)

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Bad_Brett: Tippade 1-4 före matchen, tänkte att BIK skulle få sota för matchen mot KIK. Bara å ta nya tag.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Bad_Brett: hur i hela helsike kan ÖA ge Brickley 1 uggla?

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
grimiss: Inte mer än att han förstod vår frustration om han skulle uttrycka sig politiskt.

Bara kommentatorn och domarna som inte tycks förstå bättre.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Heyerdal: En liten seger för oss, betydligt tuffare att möta Bik borta än Kik hemma, en match mindre av serien för löven att komma ikapp, det tar jag!

Men tråkigt avslut på matchen, väldigt märkliga utvisningar .
Guden får priset som Modos bäste spelare, returen på övertidsmålet håller tyvärr div 4 klass, men i övrigt är han ganska bra.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Dundee: Gudens retur på 3-2-målet är bland det sämsta jag har sett. Hoppas verkligen Tex hinner hitta formen.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Tarasov: Tycker vi gör en riktigt bra 3e period. BIK har ju egentligen ingenting förutom i sitt PP där dom gör mål.
Tyvärr gör vi inte mål heller, det äe lite ineffektivt nu. Svårt å fatta att detta lag är samma gäng som gjorde överlägset flest mål och hade typ 6-7 spelare i toppen av poängligan.

Domarna var sisådär. Framförallt avskyr jag domare som tillåter interference i denna utsträckning. Snacka om att förstöra sporten.
Vore kul att veta vad Mannberg åkte ut på egentligen?

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Sjökvist är SHL domaren, lika kass i SHL med, håller inte i HA heller
erkänt att vara en bra hemma domare med

kanske dags att lämna tillbaka pipan nu

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Majbrasan: hann inte se, vad sas?

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Vi är för ineffektiva just nu bara knallpulver i bössorna. Man kan disskutera domarinsatsen hur mycket som helst och vi åker på nån billig men samtidigt så måste vi bli mer effektiva. Man vinner sällan om man bara gör 2 mål.

Sedan så måste vi bli betydligt mer tuffare ska vi uppträda så här i ett slutspel så kan vi lämna wo på engång. Vi är alldeles för klena och klarar ej av att hantera fysiska lag. Samma sak med Löven ifjol I slutspel är allt tillåtet och jag har väldigt svårt att se att vi har lärt oss något för det blir exakt samma visa varje gång vi möter fysiska lag.

Jaja det är bara bryta ihop och komma igen.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
jonsson: Vi håller undan då, haha.

Fortfarande 4 poäng upp och 2 färre spelade matcher

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
{10015}: 1 pinne för löven klen tröst

« · 2461433 · »