- YouTube
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det åskar i övik nu. Eller är det Hinkens värvningsBOMB som briserar!!?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza
Jag tror att den här killen också kommer att bli draftad så småning om...
Hur stor kommer han att bli 16 år idag.
Och inte har växt klart än.
Räkna med att han lägger på sig 2-4 kg till per säsong 3-4 år framåt
Jag tror att den här killen också kommer att bli draftad så småning om...
Hur stor kommer han att bli 16 år idag.
Och inte har växt klart än.
Räkna med att han lägger på sig 2-4 kg till per säsong 3-4 år framåt
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kan tänka mig det och sen kallar de oss gubbar snuskiga. Damer +45 är ju kriminellt kåta. Drog hem mig 33 år gammal från Bishops bardisk för att gubben hemma hade varit otrogen. Vem tror ni stod och bankade på dörren på söndagsmorgonen. Tur jag överlevde.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Jag jobbade som vaktmästare i Gävle mer än 20 år.
Där man ofta bjöds in till Hemmafruar och ensamstående på kaffe m.m.
Och bjöd tillbaka med 100% service.
En härlig tid! ^Blink"
Jag jobbade som vaktmästare i Gävle mer än 20 år.
Där man ofta bjöds in till Hemmafruar och ensamstående på kaffe m.m.
Och bjöd tillbaka med 100% service.
En härlig tid! ^Blink"
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Det där... var... satans jäkla bra.
Blir förbannad. Vill skriva någon dräpande kommentar om diarré i mina öron, men... Det där var fantastiskt. Inser att jag har lite catching-up att göra...
Blir förbannad. Vill skriva någon dräpande kommentar om diarré i mina öron, men... Det där var fantastiskt. Inser att jag har lite catching-up att göra...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Skönt ändå att vi inte är tokfavoriter. Passar oss bättre att vara ett tugg-lag som överraskar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Haha, du är inte helt fel ute, men tror att det dröjer 10 år till. Nu är det mer att jag håller mig hemma, men i förra huset så knackade granndamen på och bjöd på vodka och rom. Kåt som ett djur. 5 år äldre. Vi sågs på Umåker V85 nyligen.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Ha ha ha...
Nu står du som BECK's granne på balkongen med glaset i hand och fråga passerande blondiner..
Skall ni komma in på en stänkare...
Fan.. vi skulle ha balkongerna brevid varandra.
Jädrans vad trevligt vi skulle ha...
Då skulle samtalsämnena vara;
Gävle
Modo
Blondiner
Samhället som krackelera.
Till god mat och dryck..
Ha ha ha...
Nu står du som BECK's granne på balkongen med glaset i hand och fråga passerande blondiner..
Skall ni komma in på en stänkare...
Fan.. vi skulle ha balkongerna brevid varandra.
Jädrans vad trevligt vi skulle ha...
Då skulle samtalsämnena vara;
Gävle
Modo
Blondiner
Samhället som krackelera.
Till god mat och dryck..
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Tidigare hade jag glidit ut på stan och skapat kaos. Nu har jag äntligen blivit gubbe som gillar att sova.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Sitter med samma glas här vid Diket. Luktar rom, nu blir innehållet 10-procentig öl
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Denna sköna sommarkväll föll valet på lite god dryck.
Gjorrt på Ångermanälvsvatten....
Och då dricker man den i ett snyggt glas med världens bästa klubb..
Denna sköna sommarkväll föll valet på lite god dryck.
Gjorrt på Ångermanälvsvatten....
Och då dricker man den i ett snyggt glas med världens bästa klubb..
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Tror inte det. Känner att det blir två från ECHL som kommer in snart då ligorna där har en brytpunkt vid typ 7 juli (AHL/ECHL)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Har det blivit några nyförvärv medans jag hållit mig borta?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Det blev tre MoDo-spelare i årets NHL-draft. Klart godkänt. Nästa år lär det bara bli en igen, men då slår vi på den stora trumman.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Så får det vara idag. Vi sålde ju Höga Kusten stugan till en tjej från Schweiz nyligen. Hon verkar nu såga sönder alla möbler. Farsan grät nästan när han var förbi, haha! Sagt att han ska hålla sig borta.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Mycket fint, jag själv är inne på min 3e päronsplit idag.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sitter i Sigtuna och äter denna tårta !!!
Jäklar vad GOD den var !!!!
Jäklar vad GOD den var !!!!
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Spännande att se om vi lyckas klämma in Hägglöf också. Han är ju mer av ett wildcard.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Grattis till Theodor Knights som nykomlingen Utah Mammoth valde som 130:e spelare totalt i den femte rundan.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Man undrar ju vem träskallen är. Vi får väl untvärdera det vid säsongens slut :)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: ändå förvånad att malcom draftats redan utan knappt några seniormatcher för MoDo?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Är det nåt vi alla kan kramas om så är det att MoDo Hockey är bäst vad gäller hockey, bästa juniorerna varje år. Sen att äckliga klubbar köper upp dem måste vi skita i. Vi får miljoner varje år.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Det vet jag..
Men han producerade inga starka siffror för att värvas in somvår 1: a center.
Hade Hinken plockat in någon exakt samma siffror nu som våran 1: a center så skulle du och andra här inne toksågat den värvningen
Det vet jag..
Men han producerade inga starka siffror för att värvas in somvår 1: a center.
Hade Hinken plockat in någon exakt samma siffror nu som våran 1: a center så skulle du och andra här inne toksågat den värvningen
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Fint att MoDo som klubb fortsätter att uppmärksammas av experterna där borta. Är jäkligt många som ser så i de bästa av världar är det lockande för yngre talanger runt om att komma hit.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Bra och bra, allt är relativt såklart, men
Såhär
Vi saknar svenska spelare som går i bräschen, vi hade ingen svensk spelare förutom Gästrin förra säsongen som visade vilja och ledde laget, Arvid är en sådan spelartyp.
Arvid är en ledare, givet kaptensämne och visar det genom att spela för laget, han gör sällan eller aldrig en dålig match och man vet exakt vad man får, dock är han verkligen ingen stjärna eller ens en spelare som drar ner applåder, men han är viktig på sitt sätt.
Han är inte snabbast, inte starkast, skjuter inte bäst och gör inte speciellt mycket poäng, men det är en ledare, han loggar helt sinnesjukt mycket speltid om det behövs och har en väldigt jämn nivå i sitt spel där defensiven är starkt prioriterad.
Som 3:e center där det handlar om att jobba ner motståndarna och hålla tätt bakåt så är Arvid klockren.
Jag tror den värvningen blir succé ur Modoperdpektiv att vi annars saknar ledare, men han kommer inte vara flashig utan bara en hårt arbetande och smart center, inget mer , inget mindre.
Såhär
Vi saknar svenska spelare som går i bräschen, vi hade ingen svensk spelare förutom Gästrin förra säsongen som visade vilja och ledde laget, Arvid är en sådan spelartyp.
Arvid är en ledare, givet kaptensämne och visar det genom att spela för laget, han gör sällan eller aldrig en dålig match och man vet exakt vad man får, dock är han verkligen ingen stjärna eller ens en spelare som drar ner applåder, men han är viktig på sitt sätt.
Han är inte snabbast, inte starkast, skjuter inte bäst och gör inte speciellt mycket poäng, men det är en ledare, han loggar helt sinnesjukt mycket speltid om det behövs och har en väldigt jämn nivå i sitt spel där defensiven är starkt prioriterad.
Som 3:e center där det handlar om att jobba ner motståndarna och hålla tätt bakåt så är Arvid klockren.
Jag tror den värvningen blir succé ur Modoperdpektiv att vi annars saknar ledare, men han kommer inte vara flashig utan bara en hårt arbetande och smart center, inget mer , inget mindre.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Grattis till Malcom Gästrin som just valdes till Edmonton Oilers som 84:e spelare totalt i tredjerundan!
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Huh? Vigneault var ju helt ordinarie i AHL, bortsett från tre matcher i ECHL då han gjorde sex poäng... 22 poäng på 56 matcher i AHL är inte dåligt för en HA-spelare...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare.
Apropå tekningarna: Caderoth tekade överlägset mest av alla spelare i HockeyAllsvenskan den gångna säsongen, 968 gånger, och vann över 55 procent av alla duster vid tekningspunkterna.
- Jag kommer kanske inte att vara den flashigaste spelaren, men jag hoppas att alla kommer att se att jag jobbar stenhårt och ger allt för laget, säger Arvid Caderoth.
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Skolad i Frölundas akademi
Date of Birth May 14, 2000
Age 26
Place of Birth Göteborg, SWE
Nation Sweden
Youth TeamHovås HC
Position C/RW
Height 195 cm / 6'5"
Weight 100 kg / 220 lbs
Shoots R
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare.
Apropå tekningarna: Caderoth tekade överlägset mest av alla spelare i HockeyAllsvenskan den gångna säsongen, 968 gånger, och vann över 55 procent av alla duster vid tekningspunkterna.
- Jag kommer kanske inte att vara den flashigaste spelaren, men jag hoppas att alla kommer att se att jag jobbar stenhårt och ger allt för laget, säger Arvid Caderoth.
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Skolad i Frölundas akademi
Date of Birth May 14, 2000
Age 26
Place of Birth Göteborg, SWE
Nation Sweden
Youth TeamHovås HC
Position C/RW
Height 195 cm / 6'5"
Weight 100 kg / 220 lbs
Shoots R
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Fatta va tunga vi MoDofans är. Det var känslan jag fick nu innan påfyllning av romcola.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ge mig mer info om denna center. Jag är lost här. Varför är han så bra.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Caderoth är lite starkare defensivt än Sam, men helt olika är dom inte.
Sam är nog lite bättre overall men jag tror Caderoth får en roll som kommer göra honom mer viktig för laget.
Sen kan jag såklart ha tokfel men om Hinken inte planerar att spela Arvid annat än som 3e center/ytter så tror jag vi kommer ha mycket nytta av honom
Sam är nog lite bättre overall men jag tror Caderoth får en roll som kommer göra honom mer viktig för laget.
Sen kan jag såklart ha tokfel men om Hinken inte planerar att spela Arvid annat än som 3e center/ytter så tror jag vi kommer ha mycket nytta av honom
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Znark:
Det vet jag.
Jag menar att fortfarande är i SHL trots väldigt dåliga
Siffror i i sina alla 7 säsonger på SHL nivå.
Det vet jag.
Jag menar att fortfarande är i SHL trots väldigt dåliga
Siffror i i sina alla 7 säsonger på SHL nivå.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Skulle mer vilja jämnföra honom med Samuel Vigneault.
Som inte hade så mycket starkare siffror än Calderroth
När han värvades in till vår 1: a center och gjorde succe.
Och den här värvningen är från början tänkt som att vara vår 3: e center och arbetshäst och ingen poängsoelare..
Eller typ.. varför plockade Färjestad Marcus Westfält han hade väl inte rosat marknaden på poäng i HA?
Och inte i SHL heller? Ändå är han kvar där?
Skulle mer vilja jämnföra honom med Samuel Vigneault.
Som inte hade så mycket starkare siffror än Calderroth
När han värvades in till vår 1: a center och gjorde succe.
Och den här värvningen är från början tänkt som att vara vår 3: e center och arbetshäst och ingen poängsoelare..
Eller typ.. varför plockade Färjestad Marcus Westfält han hade väl inte rosat marknaden på poäng i HA?
Och inte i SHL heller? Ändå är han kvar där?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Caderoth ÄR starkare defensivt, det är fakta.
Ibland tror jag du bara leker besserwisser för att du har tråkigt.?!
Nej ingen skulle vara så dum att man valde Arvid före Per så sluta påstå att jag skulle välja Caderoth för jag har inte ens varit i närheten av att påstå något sådant.
Håll dig till det jag säger ist!
Caderoth är alltså bättre defensivt än vad Svartvadet var i sin prime och båda är rätt lika i spelstil, sen att Svartvadet var mycket bättre hör inte till diskussionen utan jag påvisade bara vilken roll Caderoth har när du började prata om bristen på poäng.
Ibland tror jag du bara leker besserwisser för att du har tråkigt.?!
Nej ingen skulle vara så dum att man valde Arvid före Per så sluta påstå att jag skulle välja Caderoth för jag har inte ens varit i närheten av att påstå något sådant.
Håll dig till det jag säger ist!
Caderoth är alltså bättre defensivt än vad Svartvadet var i sin prime och båda är rätt lika i spelstil, sen att Svartvadet var mycket bättre hör inte till diskussionen utan jag påvisade bara vilken roll Caderoth har när du började prata om bristen på poäng.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Många tror att vi 3 är otrevliga när vi istället är snällast.
+ 1


