1150x200-gf9VAUqk_0.jpg

MoDo Hockey

300759 inlägg · 3804 ämnen

Inlägg #1970180

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Målvakten får skott mot sig och räddar det blir retur som hon sträcker sig framåt för att följa upp samtidigt gör finskan ingenting för att väja. Det har även kunnat vara en utvisning på finskan men de bedömde situationen med att hon troligtvis inte hade möjlighet att väja. Det var mv som var puckförande och enligt regelboken ej tacklingsbar även om det var utanför målområdet.
Hur kan du tolka regelboken på ett annat sätt än vad som står där?
Det är ju hur tydligt som helst.

Däremot håller jag med dig om att transatlanter ofta får fördelar men särskilt Kanadensare inte USA i samma utsträckning.
Kommentera

Svarskommentarer

Sv: Apropå ingenting...
Eller:Enligt regelboken är det mål.
IIHF RULE 185.
Kommentera