« Föregående · 955688 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
FBK - MIK
Matchen FBK - MIK blir en försöksmatch med 4 domare!!!!!
Mora har inte vunnit mot Färjestad på de senaste åtta mötena lagen emellan och vi får backa bandet ända till säsongen 2005/2006 för att hitta en Moraseger i Karlstad. Kommer nästa seger i denna match? Matchen kommer även att bli historisk då den är den första matchen i Elitserien med fyrdomarsystem.
Mora har inte vunnit mot Färjestad på de senaste åtta mötena lagen emellan och vi får backa bandet ända till säsongen 2005/2006 för att hitta en Moraseger i Karlstad. Kommer nästa seger i denna match? Matchen kommer även att bli historisk då den är den första matchen i Elitserien med fyrdomarsystem.
Segertåget
Hej
Är den nån som vet om man kan beställ biljetter till frölunda matchen utan att åka med från mora är ju kul om man sitter på samma ställe:) Börjar trita på dem på ticnet så vill gärna veta.
Är den nån som vet om man kan beställ biljetter till frölunda matchen utan att åka med från mora är ju kul om man sitter på samma ställe:) Börjar trita på dem på ticnet så vill gärna veta.
Sv: MIK-Tik
Riktigt sköna kommentarer från Skogs och Sanny Lindström efter matchen på canal+.
"Men Mora ger ju aldrig upp, det vet ju alla att Mora aldrig ger upp." -Lindström på frågan hur vändningen kändes.
"Ja man får ju se till att hålla sig framme, det är ju inte ofta Simme sätter de där lägena." -Skogs om mål på retur efter Simons skott.
:)
"Men Mora ger ju aldrig upp, det vet ju alla att Mora aldrig ger upp." -Lindström på frågan hur vändningen kändes.
"Ja man får ju se till att hålla sig framme, det är ju inte ofta Simme sätter de där lägena." -Skogs om mål på retur efter Simons skott.
:)
Sv: MIK-Tik
Mora IK
--------------------------------------------------------------------------------
30. PITKÄMÄKI, Juha
Goalkeepers 1. JOHANSSON, Lars
--------------------------------------------------------------------------------
1st Line 42. KURVINEN, Mikko 38. ANDERSSON, Adam
27. BEAUDOIN, Eric 11. BASTIANSEN, Anders 36. HUML, Ivan
--------------------------------------------------------------------------------
2nd Line 22. MÄÄTTÄ, Tero 7. HARANT, Tomas
49. ELOMO, Teemu 9. BOGG, Håkan 8. LINDSTRÖM, Johan
--------------------------------------------------------------------------------
3rd Line 6. CEDERGREN, Patrick 23. SKOGS, Thomas
13. TUOKKO, Marco 31. GRANSTRÖM, Jonathan 16. DAHLMAN, Toni
--------------------------------------------------------------------------------
4th Line 41. BERGQVIST, Kenneth 70. DANIELSSON, Anders
77. JANSSON, Martin 78. SIMONS, Mikael 43. NILSSON, Anders
Ingen Pierre
Domherre: Marcus "flinet" Vinnerborg
--------------------------------------------------------------------------------
30. PITKÄMÄKI, Juha
Goalkeepers 1. JOHANSSON, Lars
--------------------------------------------------------------------------------
1st Line 42. KURVINEN, Mikko 38. ANDERSSON, Adam
27. BEAUDOIN, Eric 11. BASTIANSEN, Anders 36. HUML, Ivan
--------------------------------------------------------------------------------
2nd Line 22. MÄÄTTÄ, Tero 7. HARANT, Tomas
49. ELOMO, Teemu 9. BOGG, Håkan 8. LINDSTRÖM, Johan
--------------------------------------------------------------------------------
3rd Line 6. CEDERGREN, Patrick 23. SKOGS, Thomas
13. TUOKKO, Marco 31. GRANSTRÖM, Jonathan 16. DAHLMAN, Toni
--------------------------------------------------------------------------------
4th Line 41. BERGQVIST, Kenneth 70. DANIELSSON, Anders
77. JANSSON, Martin 78. SIMONS, Mikael 43. NILSSON, Anders
Ingen Pierre
Domherre: Marcus "flinet" Vinnerborg
Sv: MIK-Tik
Forever MIK: Nu finns det lite färska funderingar på bloggen... Och en oroväckande tendens, i tabellform....
Länkar:
http://dinoland.blogg.se
http://dinoland.blogg.se
Sv: Truppen 07/08
Matti: Mycket snack om nyförvärv,ska vara något på gång har jag hört men vet ej när
MIK-Tik
Tydligen är pierre fortsatt skadad om man skall tro hockeyligans sida, hagos och järven inte spelklara heller, dock mer väntat än att pierre är fortsatt skinkskadad, men det är klart, det lackar mot jul och då är väl skinka på tapeten
Sv: Izwstija, eller vad den nu heter.
Det är ju rent utsagt FÖR DJÄVLIGT att den där dåren tillåts baktala MIK gång på gång.
Han underminera Mora IK:s anseende bland svenska folket med...
vanföreställningar!
Tyvärr så finns det många som tar till sig och tror på vad den där "experten" säger.
Har till och med på fullaste allvar hört att,
"Det måste vara så för Wikegård sa det.",
ja endel är faktiskt så dumma.
Men är det inte alltid lite så, förutsätter inte gemene man att media håller oss med fakta?
Vid det här laget har han förtjänat att få sparken!
Metal Guru: Tack för upplysningen:)
Han underminera Mora IK:s anseende bland svenska folket med...
vanföreställningar!
Tyvärr så finns det många som tar till sig och tror på vad den där "experten" säger.
Har till och med på fullaste allvar hört att,
"Det måste vara så för Wikegård sa det.",
ja endel är faktiskt så dumma.
Men är det inte alltid lite så, förutsätter inte gemene man att media håller oss med fakta?
Vid det här laget har han förtjänat att få sparken!
Metal Guru: Tack för upplysningen:)
Sv: Izwstija, eller vad den nu heter.
MIK 7-1:
Någon svensk blev utvisad. (Fabricius..?)
Kommentatorerna förstod först inte varför, men sedan på reprisen ser man en liten dutt med klubbskaftet från svensken på finnen.
Då säger Herr W följande (enl Forever MIK på FF, som kom ihåg bättre än vad jag gjorde):
"-Länge sedan man såg en sån, har du sett någon chris? Du som åker runt på arenorna, uppe i Mora kanske?"
Någon svensk blev utvisad. (Fabricius..?)
Kommentatorerna förstod först inte varför, men sedan på reprisen ser man en liten dutt med klubbskaftet från svensken på finnen.
Då säger Herr W följande (enl Forever MIK på FF, som kom ihåg bättre än vad jag gjorde):
"-Länge sedan man såg en sån, har du sett någon chris? Du som åker runt på arenorna, uppe i Mora kanske?"
Sv: Izwstija, eller vad den nu heter.
Metal Guru: Kan du förklara lite närmare, för en stackare som har jobbat hela helgen, vad det korkade utrycket igentligen gällde?
Sv: Izwstija, eller vad den nu heter.
Metal Guru:
Vad har den där för problem igentligen? Tro hur många gånger dom tappade han som liten?
Vad har den där för problem igentligen? Tro hur många gånger dom tappade han som liten?
Sv: Izwstija, eller vad den nu heter.
Teg:
"Man kallar det buttending..? Det har vi inte sett på ett bra tag i Elitserien. Kanske nånstans uppe i skogarna..? I Mora?"
"Man kallar det buttending..? Det har vi inte sett på ett bra tag i Elitserien. Kanske nånstans uppe i skogarna..? I Mora?"
Sv: Izwstija, eller vad den nu heter.
Metal Guru: Channel One Cup är årets namn på turneringen .....
Mål och några skopor beröm av Wikegård för Thomas. Kul!
Mål och några skopor beröm av Wikegård för Thomas. Kul!
Sv: Truppen 07/08
henrikj: Jag är rädd att det kan bli ett tungt nästa år för MIK,utan spelförstärkningar och redan en tunn trupp som är väldigt känslig för skador så kommer det inte att bli roligt om man ska undvika kvalserien,men det blir garanterat spännande i kvalserien
« Föregående · 955688 · Nästa »
På det psykologiska planet är det ju Färjestad som till alla pris skall ha vinsten ikväll efter deras dåliga trend och kan Mora bara få dem i lite gungning så finns det stora chanser till vinst. Förra matchens tredjeperiod talar även den för Mora som kan spela mera avslapppnat.