Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Brynäs - Mora 3/12-2005

« · 630048 Till forumet


Brynäs - Mora 3/12-2005
Vad tror ni om morgon dagens match då mellan brynäs-mora. Kommer det några mora supportrar då till matchen i morgon?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
79 Andersson: Kollade med kollegan som är Brynäsare, men han hade inte tid eller var för feg. Så det blir nog inget för min del.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
79 Andersson: Jag har just varit och hämtat ut 4 st biljetter åt mig och mina kumpaner till morgondagens drabbning! Ska bli roligt med en tripp till Gavlerinken!
Sen blir det väl en organiserad resa också, vad jag har hört så lär det bli rätt bra med folk.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Fråtå: Hittade den här bilden på Brynäs hemsida.
Spelaren längst ut till höger är det en tjej eller? Får man ha damer i laget?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Stigsson: Det är ju Bäckis ju ledaren utav Poängligan i Brynäs samt en av rookie kandidaterna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
65selander: Jaha, då var det på grund av hans låga ålder som han såg lite kvinnlig ut.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Stigsson: Du förstår att nu förtiden så har dom popfrillor och inte som när vi var ung :-))
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
65selander:

Finns vissa ungar som har bilvax i håret :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
65selander: Fy f*n, snart är hockeyspelarna som dom där fjollorna i fotbollen med hårnät och grejer. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Flyttar över det här till rätt tråd!

zeb: Enligt DD så är Eriksson, Nolander och Bogg uppsatta på skadelistan. Dock inget besked om hur allvarlig Boggens skada är. Kanske vilar Skogs också idag. För min del kan man gärna fortsätta med några få backar eftersom jag upplevde det som om flera av de som spelade bara blev bättre av att få mera speltid i matchen mot HV. Vila hellre Skogs en extramatch och se till att han blir 100% hel.
Kommentera


Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Stigsson: FK så står det att Mackan skall spela och inget om att Bogg är borta. Kanske beror på när dom skrev artikeln.

psst/Ge fan i poängen den behöver bättre än er ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Stigsson: Jag tycker vi kan starta med 5 backar och släppa in Skogs om de andra börjar bli trötta! Om Skogs inte är allvarligare skadad vill jag absolut ha med han i truppen, har varit imponerad av honom i år.

Är förresten kul att ha Eriksson i truppen igen! Han spelar med hjärta är väldigt avig och en av lagets bästa avslutare! Fast jag tycker nog ändå inte att han petar någon i laget just nu, eller vad tycker ni?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Slitwargen: Marcus behöver nog en hel del tid (kanske juniormatcher) för att ta tillbaka en plats i laget. Tyckte inte att han var bra före skadan i år men ryggen krånglade nog kanske redan då.
En Marcus i form vet vi ju vad han kan, fyra mål i samma match mot Leksand i en kvalserie är inget man glömmer i första taget. :-) Är det någon som har Mackans Mål med stort M i datorn. Jag har nog bara den på VHS tyvärr. 
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Slitwargen: Fortsätt med fem backar men in med Skogs istället för Pierre om han är frisk. Iofs gjorde Pierre en mycket bra match defensivt sist mot HV men det känns tryggare med en hel Skogs och dessutom kan han hitta på nåt framåt om han får chansen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Stigsson: Du tror inte att det sliter rejält på backarna när de bara är 5 st då? Det är ju ganska tätt matchprogram, och jag skulle inte vilja se att Kultanen eller Smrek skulle gå sönder... De behövs!

Idag tippar jag för övrigt på 3-3, jag är rädd för lag med potential och långa dåliga sviter, men vi är ju ett bättre lag så jag tycker vi borde kunna få med oss en pinne. Mål idag av Kerman, Kultanen och Beaudoin! Eller så lossnar det för Kenneth så att han gör ett hat-trick. Ingen har gjort hattrick för oss i år, så jag tror det smäller snart!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Stigsson: Måste vara den här länken du letar efter.. Varsågod och njuuut ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Slitwargen: Klart att du har rätt att det sliter och ser man det långsiktigt så är det klart att det är bättre att gå runt på mer folk. Anser dock att det finns mycket att plocka ut av flera om våra backar som inte kommer fram riktigt när dom få mindre med speltid.
Vi kör på med mera folk nu och spar toppningarna till slutspelet ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Go_Bananas: Och minst lika roligt med det där inslaget är också att återse gamla goda Smidjegrav.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Stigsson: Självklart! :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Vilken match ska vi fokusera oss på i väntan på våran match då, Södertälje, Djurgården eller Timrå?

Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Stigsson: Och Djurgården gör ett tidigt 1-0 mål.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Portello:
...liksom Modo.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
insu: ...och Leksand.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
jag är lite förrvirrad, varför börjar inte matchen 15.00 ?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
PixelZorba: Det pågår V75 tvärs över gatan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Tången: aha.. okej :P
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Linköping-Djurgården 1-4 efter två perioder. Skotten 16-4 till Djurgården i första och nu 17-6 till Linköping i andra, snacka om att matchen svänger där nere.

Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Stigsson: Kan det bara vara underskattning månne? En taskig dag på jobbet kanske.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Enligt stats.swehockey.se så är Skogs med i laguppställningen och Beaudoin startar som center(?) i andrafemman. Kan det stämma?
Eller hur tror ni att vi ställer upp?
Kan det vara så att Beaudoin är med i andrafemman och Johansson blir center igen? Eller blir det kanske Sampa eller Bastiansen som blir center där? Jag hoppas på att Batiansen blir center där och Sampa tar centerplatsen i fjärdefemman.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Halvtaskiga reslutat idag. Att SSK torskade mot Luleå var förstås bra, men sedan: att Djurgården skulle spöa Linköping borta gillar vi inte och att Leksand skulle knipa tre mot Timrå är väl egentligen bättre än det motsatta, men oavgjort där hade varit mumma.
Jag antar att MIK helt enkelt får se till att spöa Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
insu: Att leksand tar fullt upp är bara bra för oss. Så länge man har en teoretisk chans till kvalplats och kommer man förhoppningsvis att kämpa ett tag till och kan förhoppnings ställa till ett helvete för våra konkurrenter.

Även om man är helt avhängd kommer ju LIF att vilja spöa Mora..
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
lex:
Jo, egentligen. Men med det trepoängsystem vi har finns det fortfarande risk för att Leksand får häng igen. Oavgjorda matcher är alltid bäst utom när våra konkurrenter möter något av topplagen, eftersom en poäng då "försvinner".
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
insu: Ja du har helt rätt att det är bra att poängen försvinner för våra konkurrenter i och med inbördes oavgjorda matcher...Men ska vi ändå inte vara lite offensiva och tro på en slutspelschans och då så är det bättre att lag som Timrå och Djurgården som jag tror i slutänden kommer att i så fall vara våra värsta konkurrenter får så få points som möjligt mot jumbon.

Vem som går till slutspel lär väl som vanligt bero på nån futtig poäng eller nåt enstaka mål i målskillnad ...i slutändan...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Nu när jag ser på Brynäs laguppställning efter att de släppt 3 topp-spelare så kan jag inte se att vi ska kunna förlora mot dem idag. De har en bra kedja, två hyfsade och 2 rätt dåliga extraforwards. och 6 st hyfsade backar... Ingen av backarna som höjer sig särskilt mycket från mängden nu när Sjödin är så gammal.


Det som möjligtvis rädda Brynäs skulle vara att Casselståhl får en knäpp och börjar ösa poäng igen:P
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Då var det 8 min kvar till slakt för något av lagen :-) Det kommer att bli tufft!! Lycka till bröder o systrar!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Hej vänner. Jag tippar vinst til Mora med 4-2 ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
MonkeyBoyF:
Jag tippar också Mora-seger, såklart.
Jag vill inte säga det till er nu, för det kan ge ond karma, men jag har satsat pengar på MIK de senaste två matcherna, för jag har varit bensäker på Mora-seger. Första bortamatchen var jag redan på väg till banken, när Mora lyckades tappa en tre-målsledning, i andra matchen var Mora bara dåliga.

Ikväll har jag satsat igen på Mora-seger. 2.70 på Expekt om jag kommer ihåg rätt.

Så, antingen tredje gången gillt eller så ska jag sluta spela pga av att det ger Mora otur.
(Dock har det funkat klockrent mot Frölunda, där jag har fått in ett par oavgjorda till höga odds)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Simme rockar och Lupaschhuk får ännu en poäng. Jag börjar gilla honom - hur många backar har han före sig i poängligan?
Bra pp säger de på webbradion - och Brynäs har bra boxplaystatistik.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Logiskt att MIK tog ledningen, "Brynäsarna hinner inte med". Nära tvåan och brynäsutvisning.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
insu:
Jo, Ross är i sanning en färgklick. Hypergiftig framåt, men bakåt kan det hända vad som helst :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
insu: Ähh vi gör vår sämsta match för säsongen ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Är det bara jag som tycker det skulle vara intressant med Ross som forward? Han är ju inte särskilt bra i defensiven, men han har bra skott och gör många poäng... Och skulle säkert kunna göra ännu fler poäng som forward!?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Det hörs inget från Drakarna. Är det den onormalt långa uppladdningen på O´Learys som tagit ut sin rätt tro? :-)

De skulle ju åka kl 11 på förmiddagen sa de i torsdags
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Knogen:
Jo, hans indianare kan ge gråa hår i förtid.
8-5 i skott till hemmalaget, trots att de "inte får låna pucken" enligt radion.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Gusten:
:-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Knogen: De har väl dragit in V75:an och sedan somnat på travbanan efter allt för hett firande.:-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Tången:
Förmodligen :-)

Men jag tyckte jag hörde nåt nyss, långt, långt borta som lät som nåt "Ämmmiiikkkååå". De kanske är på gång.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
TJag tror vi kommer få mycket nytta efter nyår av att vi har två bra målvakter! (Det har vi redan nu, förresten)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
insu: Jag tycker att vi har två förträffliga målvakter. Låt de dela på bördan så håller vi hela säsongen!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora 3/12-2005
Okej, nu har jag bestämt vilka i Brynäs som känns farliga! Casselståhl, Malmström och Spets gör mig alla nervösa...
Kommentera

« · 630048