nja, han hade ju kontrakt en hel säsong och komm tillbaka till spel i slutet på säsongen men gjorde då inte mycket väsen av sej. och det är ju förståeligt med tanke på att han var borta ända sen försäsongen det året. och det var mot just drantarna han blev skadad också.
Barbapappa: Släkten är värst?? Passar inte riktigt här va - Mikkola spelade ju knappt i Mora... Han blev ju skadad och åkte hem till Suomi rätt tidigt.
Barbapappa: Vi kan väl fråga Steff. Oftast räcker det med en kasse öl för att få det resultat man vill ha. Nej skämt åsido, det brukar alltför ofta jämna ut sig i statistiken. Det verkar som att domarna tycker att det är rättvist om utvisningarna ligger något så när lika hur än matchen har varit.
undrar varför det alltid är så jävla jämnt i utvisningsprotokollet. som nu fem tvåminutare var. det är väldigt ofta så trots att det ena laget ibland spelat mycket fulare. är det något som är uppgjort bland dommare det så att det inte ska kännas orättvist för nåt lag?
Steff: Nää inte alls, var nervös när jag körde den J-20 - Jokerit istället för larsson, men där kommer jag inte sitta igen :-) med största sanolikhet... Pappakeno: Ta en grogg för mig med, å nån öl med samt heja lite i kväll, om du tar en Calle eller Oscar och kastar den söder ut från din balkong, så träffar du min lägenhet :-)
freppe: Tror nog att steff kan de där :-) Ang tuoko eller hur de stavas, så har han en förmåga att höja sin armbåge och trycka till, de har hänt mer en engång, men visst han har tacklats schysst med ibland, samt att han är en pådrivare och de är viktigt, jobba hårt och vara dryg är ju heller inte fel :-)
"En målvakt är inte tacklingsbar bara för att han befinner sig utanför sitt målområde. Ett straff för interference eller charging skall utdömas varje gång en motståndare tar onödig kontakt med målvakten."
Läs avd 05 - Straff och utvisningar, regel 522 - Otillåten tackling
rbn: Har för mig att det var som så att målvakten var tacklingsbar förut och då enbart utanför målområdet och om han hade pucken mot klubban. Men då det hela tiden blev charging, boarding mm då någon faktiskt gjorde en tackling då de hade pucken på klubban så ändrades den för 1 eller 2 år sedan. Men jag kan minnas fel också.
jag har då sett hockey på tv både landslag och elitserien där målvakter blivit tacklade och dom som refererat matchen sagt att det varit tillåtet. dock bara om målvakten lämnat målområdet och är vänd mot spelet.
håller med dej angående hatade och icke hatade spelare. man färjas av det lag man hejar på.
som när lilja dängde upp kåberg så blodet rann ur näsan på honom, jag hyllade lilja för det. medans fbk:arna inte ens kunde se att kåberg startade det hela med en slashing i knävecken på lilja. i deras ögon var lilja busen.
och sedan är det ju så också att en supporter är väldigt patriotisk annars har man inget där att göra. man ska stötta sitt lag i med och motgång (inte gömma sig bakom läktaren som superstars gjorde.) :D
du undviker fakta. att slacha någon bakifrån är mycket fulare än att armbågstackla någon. det vet du lika väl som mej sen om målisen blev tacklad har ingen som helst betydelse. går målisen ut på det sätt han gjorde är han tacklingsbar, och likväl som utespelarna får tåla reglerna så måste även målvakterna göra det. det jag ville få fram med alltihop är att det är jätte lätt för dej att hacka på tuokko för att han spelar i mora. men jag är hundrafemtio procent säker på att om han spelat i leksand så hade du inte klagat. sedan kan jag hålla med i det många andra och jag sagt förr. han måste lära sig att hålla ner armbågarna.
mattias - 74: Nu har man väl sett lite för lite av Tuokko, men det man har sett så verkar det som en spelare som spelar en aning oslipat. Men problemet är väl att endera så blundar man för det och jublar när han inte gör det eller så retar man upp sig något totalt. De 2 olika fraktionerna brukar vara de som håller på det lag han spelar i och de som inte håller på dem.
Lär vara en hel del i HV som hatade Ledin när han spelade i FBK som nu framöver endera kommer att blunda för tokigheterna eller berömma dem.
mattias - 74: Man kan alltid hoppas. Men jag tvivlar. Sedan Mora gick upp i elitserien, har Mora och Leksand spelat träningsmatcher under varje försäsong. Mora har endast vunnit en av dessa matcher, och det var inför den säsongen när båda lagen spelade i elitserien. Detta tror jag inte är någon slump. Laget från den lägre serien är mest taggat.
nja, han hade ju kontrakt en hel säsong och komm tillbaka till spel i slutet på säsongen men gjorde då inte mycket väsen av sej. och det är ju förståeligt med tanke på att han var borta ända sen försäsongen det året. och det var mot just drantarna han blev skadad också.