"En målvakt är inte tacklingsbar bara för att han befinner sig utanför sitt målområde. Ett straff för interference eller charging skall utdömas varje gång en motståndare tar onödig kontakt med målvakten."
Läs avd 05 - Straff och utvisningar, regel 522 - Otillåten tackling
freppe: Tror nog att steff kan de där :-) Ang tuoko eller hur de stavas, så har han en förmåga att höja sin armbåge och trycka till, de har hänt mer en engång, men visst han har tacklats schysst med ibland, samt att han är en pådrivare och de är viktigt, jobba hårt och vara dryg är ju heller inte fel :-)
Steff: Nää inte alls, var nervös när jag körde den J-20 - Jokerit istället för larsson, men där kommer jag inte sitta igen :-) med största sanolikhet... Pappakeno: Ta en grogg för mig med, å nån öl med samt heja lite i kväll, om du tar en Calle eller Oscar och kastar den söder ut från din balkong, så träffar du min lägenhet :-)
undrar varför det alltid är så jävla jämnt i utvisningsprotokollet. som nu fem tvåminutare var. det är väldigt ofta så trots att det ena laget ibland spelat mycket fulare. är det något som är uppgjort bland dommare det så att det inte ska kännas orättvist för nåt lag?
Barbapappa: Vi kan väl fråga Steff. Oftast räcker det med en kasse öl för att få det resultat man vill ha. Nej skämt åsido, det brukar alltför ofta jämna ut sig i statistiken. Det verkar som att domarna tycker att det är rättvist om utvisningarna ligger något så när lika hur än matchen har varit.
Barbapappa: Släkten är värst?? Passar inte riktigt här va - Mikkola spelade ju knappt i Mora... Han blev ju skadad och åkte hem till Suomi rätt tidigt.
nja, han hade ju kontrakt en hel säsong och komm tillbaka till spel i slutet på säsongen men gjorde då inte mycket väsen av sej. och det är ju förståeligt med tanke på att han var borta ända sen försäsongen det året. och det var mot just drantarna han blev skadad också.
Tången: Ok - det är väl för att han var så osynlig som jag inte har någon riktigt koll. Han var dock endast ombytt 12 matcher den säsongen så det räknas väl knappt...
wap.hockeysnack.com Nu har dalarnas tidningar och DD nånting att skriva om imorgon... Klara för kvalserien OCH vunnit SM-guld... Mig veteligen så är det väl bara Leksand som är klara för kvalserien....
Tubest: Skönt att se att det finns potential i nyförvärven; Hagos kommer att göra stor nytta och Lindström vänder på en femöring. Dahlman kanske lite osynlig ibland men giftig. Nog för att MIK har en bit kvar för att få spelet att fungera, men det ser ju lovande ut om de får ordning på formationerna.
horcoff: Jadå..nog blir detta bra, packet i avloppet lär ha nåt att glädjas ¨åt de med. Jag är inte ett dugg orolig, jag är desto mer oroad över vissa av Lif´s så kallade supportrar efter matchen i sportbaren, en del lider visst stor brist på hjärnceller och det är ju bara att beklaga. Inte ens när man vinner en match så kan man festa och ha kul med andra lags supportrar.
Men det är det ja alltid har sagt, en leksing med hjärna finns nog fan inte.
Hockeyligans hemsida har ialla fall insett att Leksand nu mer är lillebror. Känns bra. Och med tanke på att Leksand vann alla försäsongs matcher det året de åkte ur för gott så känns detta helt ok att vi förlorat, för jag vinner hellre i serien, en än betydelselös 0 poängs match vid siljans avlopp. Mora mot Sm-Guld!