Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Försäsong 09/10

1176088 · » Till forumet


Sv: Försäsong 09/10

Hakan Olsen:

Här är highlights från matchen igår. Moras mål är väl inte det snyggaste men dom räknas dom också :-)

Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:

Enligt VIK.se

" Då är matchen över med 6-1. Det var VIK som dominerade matchen från början till slut. Mora hängde inte med spelmässigt och det var ett tufft spelande VIK som bjöd publiken på storsegern. VIKtigt att notera dock: Matchen betyder inget mer än respekt hos Mora och övriga motståndare inför seriestarten. "


Jag måste säga detta igen, varför har MIK undvikit att skaffa några stora och tuffa spelare? Det kommer inte att gå med finlir framöver, då forwards kommer att fastna längs sarierna och spela i hörnen, där är det inte möjligt att göra mål. Det blir en tuff säsong.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
zeb:

Jag börjar bli allvarligt orolig, då Luckner inte ha koll på laget. Det kan till och med bli spel runt det nedre strecket. Usch det blir en jobbig säsong.

Luckner:
"Vid den här tiden på säsongen vill man se att det mesta fungerar som det ska, att vi är redo inför seriestarten. Dessutom kommer vi att prova olika power play-uppställningar, säger Moratränaren Harald Lückner.
- Jag vill också se att vi har den rätta farten i spelet, vilket är viktigt för oss.
Västerås vann mötet med Mora i tisdags."


Resultat: 1-6!

Fungerar laget?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen: Mora verkar inte alls hänga med i svängarna,Hänger man inte med i åkningen och när man sen är mycket mindre än andra lag så blir det problem
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Stigsson:
Jag hoppas Luckner kan coacha laget rätt framöver, trist med ett svidande nederlag mot VIK. 1-5 just nu. Synd att att det inte har kommit in fler hårdföra splerare i laget som kan förändra matchbilden.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
mattias - 74:
Tack, jag har upptäckt den och det ser inte bra ut.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10

Hakan Olsen:

Här har dom rapporter.

Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Stigsson:
Blir det något direktreferat från ABB-arena idag?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Stigsson:
Tack för info. och engagemang. Jag har fått fram hockeykanalen nu. Jag startade om boxen genom att slå av srömmen till den och TV:n. Då dök den plötsligt upp, alla andra kanaler var där som tidigare! Lite hockus pockus över det hela, men huvudsaken är att den dök upp. Det skall bli skoj att se hur det går framöver.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen: Hämtat från Viasats hemsida. Verkar som om inga kabel-TV distributörer har förhandlat klart än.

"För Viasats parabolkunder kommer Viasat Hockey per automatik adderas till sportpaketet. Förutom Viasat Hockey innehåller sportpaketet bland annat Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor.
Viasat Hockey kommer även att erbjudas för distribution via kabel- och bredbandsnät. I dagsläget är förhandlingar med operatörer ej avslutade, därför är det oklart exakt hur och via vilka övriga operatörer kanalen kommer att distribueras.

Kanalen kommer inte att distribueras i det digitala marknätet på grund av den begränsade kapacitet som finns där.

Matcher från HockeyAllsvenskan kommer dessutom finnas tillgängliga via webben på www.viasatondemand.se"
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen: Har för mig att jag har sett att dom redan ska ha kanalen i sitt utbud men jag kan ha fel.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Stigsson:
Comhem. Jag tecknade Visat-sport abonnemanget då hockey skulle ingå. Jag har alla andra Viasat-kanaler.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen: Beror på vilken operatör du har. Ser du Viasat via parabol eller har t ex Comhem kabel-TV så ska den vara igång medans vissa andra leverantörer fortfarande förhandlar med Viasat om att få in också hockeykanalen i utbudet.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen: har du dom andra Visat sport kanalerna också? Som tex Visat fotboll också vidare. Har själev Visat sport men jag måste skaffa nåt annat paket för att kunna se Visat hockey. Vilket jag tycker är för jävligt att man ska behöva göra..
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
zeb:
Är det någon som har Viasat hockey? Jag har abonnerat på Visat sport där även hockeykanalen skall ingå. Men någon sådan har jag inte sett till bland kanalerna ännu. Har kanalen problem?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Metal Guru:

Tror inte det är korrekt det du säger. Punkt slut eller semikolon, dvs en fortsättning.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:
Min poäng var att det i princip aldrig spelas någon hockeymatch överhuvudtaget där båda trupperna har 'alla spelare i truppen tillgängliga'.

Man har de spelare man har. Punkt slut.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Metal Guru:

Jo, det är klart att det kan finnas någon spelare med giltigt förfall. Men det är något irriterande att höra det upprepas att om det går dåligt, saknades flera spelare.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
zeb:
jaha..?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Metal Guru: Mora hade väl det lag man har mot Västerås
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:
det är väl väldigt sällan som någon överhuvudtaget spelar med 'ordinarie lag', dvs 'alla i hela truppen är tillgängliga utan reservationer'.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:

Tydligen är det ingen av topplagen i AS som spelar med ordinarie lag i träningsmatcher, åtminstone säger man att det inte är ordinarie lag.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
MIK 7-1: Enligt tränare Strömberg efter MIK-Leksand:

"Om vi har en femma borta? Det räcker inte med det, vi saknar åtta spelare. Men det spelar ingen roll, vi spelar med det material vi har."

Leksand verkar inte spela med fullt manskap under träningsmatcher, åtminstone när de förlorar. Är det A(H1N1)? Jag hoppas att MIK kan ge dem en läxand under serien, då är det viktigt att folk kommer till matchen och ge det stöd som de behöver. Väck soffliggarna!
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
MIK 7-1:
ja det ser intressant ut, om det inte blir skador då vi har lite tunn trupp. Jag kommer att följa AS på viasat hockey, men hoppas att folk kommer till FMM som ett viktigt stöd.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen: En vinst mot läxan och oavgjort mot ryssarna.
Före det några fina ES-skalper.
Det kan nog bli en intressant vinter det här.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
LA Kings:
Är det inget direktreferat mot ryssarna idag?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen: Ja helst när man går ut och pratar om att bara det kommer in lite mer pengar så kommer rhodin,Jag kan bara undra vad man håller på med i Mora ik,Tror man att folk ställer upp på mora ik ? Det kan bli bakslag
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
LA Kings:
En besvikelse måste det vara för Luckner och Greger, och även för min del. Ytterligare en frälsare till Leksand. Varifrån tar Leksand pengarna? Jag kan inte annat än att hoppas på att några lag kan göra serien jämn. AIK har inte gjort några bra förseriematcher hitills, då verkar Almtuna väldigt vassa och även Växjö. Nu är det inte på det viset att bara värva ihop spelare som Leksand tidigare gjort och gör även i år och tro att det bara är att flytta upp till ES. Det har även andra lag fått erfara, bl.a. Malmö. Men Rhodins erfarenhet kommer förmodligen att bli väldigt värdefull, denna erfarehet skulle behövts i MIK. Skit oxå.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Massebros:

Japp. Det var synd för MIK. Men LIF hade nog helt enkelt mer resurser och en uttalad satsning mot Elitserien att locka med.

Detta talar nog för att Deilert (eller en annan ung, på-gränsen-till-Elitserien-spelare a´la Kempe eller Johansson förra säsongen) kommer att spela för MIK.
Kommentera


Sv: Försäsong 09/10
Alexander Deilert lånas in från DIF till helgens matcher.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Stigsson, Hakan Olsen:

Tycker det låter som att Lückner analyserar det hela rätt. MIK:s spel bygger på hårt jobb och disciplin. När det inte finns där utan man börjar spela svårt samtidigt som man tappar aggressiviteten så finns det inte så mycket kvar.

Får se matchen som en läxa. Hoppas det var lärorikt för många i laget! ;)
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Stigsson:

Förstår inte spelbolagen som satt 4,55 på Bofors. Tack för kaffet :) Ni tar dom i serien för det kommer bli helt andra matcher då. Hur skötte sig Leksandsjunisen?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen: Det som hände var att vi såg skittrötta ut. Jag hoppas verkligen att man har kört hård träning ett tag för det fanns knappt bensin för att åka skridskor överhuvudtaget i slutet.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
LA Kings:
Det var inget bra resultat, 5-8. Hoppas Luckner vet vad som hände.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:

Ass av Despotovic till 2-2.

3-2 till MIK nu efter en snabb vändning efter 0-2-underläge.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Stigsson:
Direktreferat?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Stigsson: Intressant! :) Både Despotovic och Enmalm i uppställningen! Är det så att det fortfarande är tolv anfallare i truppen som gäller antar jag att det står mellan dem. Marcus Eriksson är den som saknas på anfallssidan, är han skadad, sjuk eller får han bara stå över?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Kvällens lag mot Bofors.
Daniel Despotovic från SSK provspelar under veckan och går in i andrafemman med Boggen och Z.
Junioren Johan Vilén -90 testas som sjunde back.

Målvakter:
30: Daniel Hansen (1: Lars Johansson)

1:a femman,
22: Robin Gartner, 33: Mikael Owilli
20: Alexander Hilmersson, 11: Tony Lagerström, 13: Daniel Viksten

2:a femman,
29: Greger Artursson, 6: Erik Lindström
9: Mikael Zettergren, 39: Håkan Bogg, 90: Daniel Despotovic

3:e femman,
54: Markus Lilja, 23: Viktor Amnér
16: Martin Johansson, 28: Niklas Fogström, 26: Jens Jakobs

4:e femman,
38: Johan Vilén
78: Mikael Simons, 10 Viktor Enmalm, 32: Johan Persson
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:

Nej, de kör väl bara elitserien. Däremot verkar det som att Viasat (som vanligt) tänker använda några av sina andra kanaler ibland. TV8 (som ju ingår i Viasat) skulle sända någon match såg jag.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
LA Kings:

helt korrekt när det gäller S24. De vill naturligtvis ha så många tittare som möjligt. Mora-Oskarshamn, Mora - Bofors, Mora-Troja lär väl inte locka många tittare då de är små orter jämfört med övriga. Leksand, Malmö och AIK bör ju dra en del. För min del skall jag ordna viasat sport för att få möjlighet att se fler matcher med MIK än två. Canal+ visar även de allsvenskan?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Uppdelningen av matcher mellan Viasat Hockey och S24 är sådan att Viasat Hockey väljer matcher först och kommer därmed troligen att välja toppmatcher.

För S24:s del är det som jag förstått det avgörande att kunna få så många betalande tittare som möjligt per match (inte så förvånande kanske ;) ). De kommer säkerligen att göra en uppföljning efter varje sänd match och se vilka lag som drar flest betalande tittare och sedan anpassa kommande utbud efter det. Skulle gissa att man bedömer att Leksand, Malmö och AIK kommer att dra flest betalande tittare och därför sänder man framförallt matcher med dem (åtminstone till en början).

Tror därför att framförallt MIK:s bortamatcher kommer att sändas på S24 då man hoppas att många Morasupportrar köper matcher som man annars inte kunnat se.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:
Frågan är hur många som kommer att skaffa Viasat som inte redan har det.
Jag tänker då inte skaffa Viasat och många har ju skaffat Canal+.
Det kan ju vara en fördel för Mora IK, att folk får åka dit och se matcherna.
Det var ju dåligt utbud via datorn.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
mattias - 74:
Det borde vara fler MIK-matcher i S24, nu är det viktigt att abonera på Viasat hockey
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:

Det är väl dom förväntade lagen som skall vara med i toppen får vi väl tro?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:

Totala antalet visade matcher blir följande

AIK: 14
Leksand: 13
Malmö: 11
Västerås: 11
Växjö: 9
MIK: 7
Almtuna: 6
Löven: 5

Är detta den förväntade slutställningen i serien? Intressant! Det ser onekligen ut som om TV-bolagen fått till en möjlig slutställning, förmodligen vad de även tror skall inträffa.
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
LA Kings:
Nu är det klart med TV-matcherna fram t.o.m. 9 nov.

På Viasat sänds 5 matcher med AIK, Malmö, MIK, Västerås; 4 matcher med Leksand; Almtuna och Löven 2 vardera; Växjö 1 match.

S24: 9 matcher med AIK och Leksand; Växjö 8; Malmö och V-ås 6; Almtuna 4; Löven 3; MIK 1!

TV8: MIK-Växjö

MIK visas bara i matcher med förväntande topplag; Övriga topplag (se ovan) kommer att visas mot resten av lagen i S24. Jag undrar varför det är på det viset? Är den någon som kan förklara det? Ointresse för MIKs spel mot förväntade sämre lag?
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:
MIK har skött sig riktigt bra i alla möten med elitserielag på försäsongen. :)

Visserligen är det bara träningsmatcher (och visserligen blev man utspelade av Leksand i Clas O. Cup) men jag får ändå känslan av att många underskattat denna säsongs Mora!
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Hakan Olsen:

1:a femman: 4+5. Mål: Viksten (2), Lagerström och Artursson!
Hilmerson 3 pass!

2:a femman: 1+4

3:e femman: -

4:e kedjan: 1+2
Kommentera

Sv: Försäsong 09/10
Stigsson:

Grattis till 6-5! Det vore intressant att få information om spelet.
Kommentera

1176088 · »