Mora IK

45272 inlägg · 1668 ämnen

Kontraktsläget i MIK

« · 1376003 · » Till forumet


Sv: Kontraktsläget i MIK

rutger jönåker: Enligt dagens pappers-MT så har vi tackat nej till Dahlström i lördags eftersom det blev 100% klart att Hank stannar.

Hanks sista datum för att gå tillbaka till Djurgården gick ut i fredags och Dahlström var tänkt som backup till honom om han skulle sticka.

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
så där ja, då e man tillbaka i hetluften här inne på hockeysnack igen då. jag gjorde en nu användare då min gamla försvann i mitt huvud.


jag tycker att truppen ser väldigt bra ut så här långt, och för första gången sedan vi ramlade ur så känner jag att det kan bli en rolig hockeysäsong framöver.

hoppas att Fogström, Lagerström och Johansson stannar.
vet dock att den sistnämnda troligen är förlorad till Elitserien.

vad det gäller backar så finns det en hel del suveräna åldringar från elitserien som alla gånger håller extremt hög klass om dom skulle spela i allsvenskan.
jag tänker närmast på :

Andreas Phil och Anders Eriksson. exempelvis.

skulle vi inte få Tomas Skogs eller Peter Nolander så kanske dessa herrar kan vara något. dom har ju massor av rutin och kan säkert agera ispappa åt våra yngre förmågor.

sist men inte minst så hoppas och tror jag att vi vinner dragkampen om Robin Dahlström, 100 kg muskler framför motståndarmålet skadar inte (möjligen motståndarna då).
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb: ja, det ser mycket bättre ut än jag befarade för några veckor sedan vad det gäller lagbygget. Vad tror ni om det här med Skogs?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Ja det var länge sedan truppen såg så intresant ut , och så tidigt kan bli riktigt bra det här Jag hoppas väl på Martin men det ser svårt ut att behålla han
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
horcoff:
Måste säga att det blev ett lyft med tabellen på MIKs hemsida där spelare som bli kvar, lämnar och som kanske blir kvar redovisas. Grattis till detta framsteg!!!

De spelare som får lämna förstår jag helt klart, det är helt i min linje. Att försvaret förstärks, helt perfekt, det har varit en pina att titta på försvarsspelet. Jag har varit konstant nervös. Patrik Eklund skulle jag vilja ha kvar.

Det finns en stor risk att Martin lämnar, vi får hoppas att han stannar ett år till. Jag kommer ihåg att jag såg honom mot Almtuna för något år sedan, vilken speed! Jag var imponerad, övriga spelare var inte speciellt framstående.

Jag hoppas att Fogström stannar (även om han inte var bra i slutet av serien), även Lagerström som spelade allt bättre, och Tuokko som är en person som ger energi även om tekniken saknas.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Ingen aning men en vild gissning är väl att både han och Amnér följer med Rossen till Småland kanske.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Vart går Lasse Johansson?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Dion Nelsen f från Sparta Sarpsborg och Christoffer Bengtsberg mv från Rödövre klara för Mora IK.

Daniel Hansen förlänger sitt kontrakt.

Lasse Johansson lämnar och ersätts av Bengtsberg.

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
horcoff: Ja, det är nog så
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Bonäs norra: Förmodligen är väl inte kråkan ännu på kontraktet, kanske bara muntligt ännu?? vad vet jag.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Ja, jag undrar också det. Vad det gäller kanadensaren så verkar han som ni säger ha en fin säsong bakom sig. Frågan är bara vad norska ligan håller för klass? Ni kanske har bättre koll på den ligan?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Varför kommer inga kommentarer om övergångar på MIKs hemsida?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
mattias - 74:

Håller med. Knelsen har gjort det bra i Sparta.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Riktigt intressant värvning ni gjort här.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
horcoff: Står dom med där så brukar man räkna dom som uppgraderade till A-laget trots att dom fortfarande går på juniorkontrakt.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson: På hemsidan Mora ik.se, Ja.
Det var vad jag menade, tänkte på lagbygget "ditt".
Klart att de är juniorer men upptagna i A-laget.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

horcoff: "Med i sin spelartrupp", menar du då på hemsidan eller var har du läst det.

Båda är väl fortfarande juniorer och har juniorkontrakt så länge dom går på hockeygymnasiet. Olsén har väl i stort sett varit ordinarie redan i år och Hjort har varit ombytt en hel del match men mest nött bänk.

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson: > Mora IK har #10 Henrik Olsén och Mats Hjort med i sin spelartrupp.
Är det bara utfyllnad i deras lag eller är de upptagna i A-laget?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Nikki Nine: Förhandlingar pågår
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hur går snacket kring Martin Johanssons vara eller icke vara?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Håller helt med , finns bättre
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Alisandali:
Det har legat i luften. Det har varit en del rykten. Zettergren har inte varit speciellt bra på sista tiden. Väldigt dålig i försvaret. Jag ser det inte som ett avbräck.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Hakan Olsen:

Mikael Zettergren, 28, är klar för Moras seriekonkurrent VIK Västerås.

http://www.dt.se/sport/article955843.ece

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:
Hur blir det med Martin, Viksten och Fogström? Finns det några välgrundade rykten för övriga spelare och nyförvärv?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Dan Iliakis har skrivit på för en säsong till i MIK!

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Vi säger välkommen till Jens Hellgren från Borås, 22-årig back som skrivit tvåårskontrakt med Mora IK idag.

Samtidigt är det också klart att forwarden Alexander Hilmerson förlänger sitt kontrakt med ytterligare ett år.

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb:

Gott Nytt År Zeb!
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: gott nytt år hakan
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Wayne Gresky:
Det var något väntat då Bogg synd nog inte varit speciellt lyckosam varken under föregående säsong eller i år. Laget har gjort det bättre när Bogg inte spelat.
Kommentera


Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb: Det här får nog ledarna ta på sig , det måste ju va nått fel när hela laget faller ihop och slutar spela när man har en ledning
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Jag undrar om det hjälper
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: tre gånger med för många spelare på plan !!!! vad är detta?Ja det här laget blir man inte klok på vad gör man i båset kan man undra ?det här är ju värre än när småpojkarna spelar, Hur ska man förklara sig nu ?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen:

Det behövs mental träning för grabbarna. Tur att Hansen gör ett bra jobb. 45-26 i skott är en allt för stor skillnad.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen:

Total genomklappning. Mycket mycket oroande. Ängsligheten och virrigheten total. Trea på pucken i andra och tredje perioden. Nu måste Luckner ta tag i detta, dessutom för många spelare på plan två gånger och som även blev avgörande.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb:

period 1 Rögle - MIK 0-4

Period 2: Rögle - MIK 3-4. Tillbaka till virrigt försvarsspel. Vid Rögles 3:e mål var det tomt i försvarszon. Hur skall detta sluta? Usch.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Både Dan Iliakis och Aki Heino har fått sina try-out kontrakt förlängda och blir kvar resten av säsongen. 

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb:

Jag tyckte det var ett fall framåt i period 2, men det sved när det avgjordes på straffar och det korades en vinnare på det viset. Det är något konstigt att ett lag skall vinna genom straffar. Det skall vara möjligt att det kan bli oavgjort.

Kände inte till att det kommit in ytterligare en back, dessutom med rutin. Bra
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Jag är jävligt förbannad, när man går in i en sista period och bara slår ifrån sig och vill inte anfalla , är det här harald spel ? fegspel kallar jag det för . Denna match hade man kunnat vinna om man hade spelat som man gjorde i dom första 40 min. sen måstejag bara säga Hank the Tank vilken viljespelare om man hade haft två till av samma , tyckte väl Mora inte kom i samma fart som dom hade mot Västerås
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen:
Skotten var jämnt efter två perioder.
I sista blev det 19-2 för Sundsvall.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb: ¨
19-39 i skott mot Sundsvall, inte bra, men det blev 2-1. Om inte Hansen (jag antar att det var Hansen som stog i dag) hade spelat på topp hade det blivit förlust igen. Mot bättre lag har det blivit förlust. Jag hoppas att det blir en genomgående analys hur det kommer sig att blev 19-39. Det håller inte i längden.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Nej Bogg fick ingen speltid igår, Bra match högt tempo bra försvarsspel , det käns som backarna känner sig tryggare med Hansen i mål,Beck spelade sin första match med Mora och gjorde det mycket bra , Även Patrik Andersson som varit borta väldigt länge , Även Tuokko har börjat röra på benen, I det stora hela gjorde Mora en bra match gäller att fortsätta med samma glöd så kommer nog poängen
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb:
Vinst med 5-3. Bra. Nu har jag inte sett matchen och vet inte i detalj hur spelet var. Det verkar som MIK gjorde en bra andra period, men var allt för passiva i början av tredje. Det vore skoj om spelet börjar fungera. Slutligen, Bogg var uppsatt som back, spelade han som back?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Ja det finns nånting i laget som bör komma fram lite oftare, Kan inte förstå vad som har hänt med finnen tukko har för bra lön kanske, sätt han på bänken ett tag , och låt Lasse vila ett tag han kommer nog igen
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen:

Det blev nog ett inlägg under fel rubrik.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb:

Det är skönt att MIK kan visa att de kan spela hockey. Efter första perioden undrade jag om de över huvud taget kan ta sig ur detta omständiga och krampaktiga spel utan tempo. Hansen in och Bogg ut var tydligen medicinen. Hansen bör stå framöver. Jag tycker att de även kan bänka Tukko. Helt osynlig under matchen och sedan tabben vid målet. Alltmänt är det för mycket kletande med pucken i försvarszon, och Lindgren är en säkerhetsrisk. Men som sagt vad, skönt att se att de kan lägga på ett kol och spela som under föregående säsong. Jag hoppas det gav en kick i rätt riktning. Kul att se att Brynäskillarna börjar komma in i laget och ge järnet.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb:

Ja, man är minst sagt upprörd. Hur skall detta sluta? Väldigt, väldigt krampaktigt och utan struktur i spelet, speciellt under PP. Det var spagettiarmar hos många. Stängde faktiskt av TVn efter andra perioden. Jag kan fullständigt förstå att det inte blir många matcher med MIK i TV framöver.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Att man ska behöva visa sån smörja till hockey Bofors - Mora ett mora som saknar allt vad hockey går ut på och en dålig målvakt , Undrar vad man tänker på som spelare Bedrövligt
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Ja de kan inte göra sig av med backar som är en bristvara. Det blev inte mycket spel för Owilli i MIK. Han var skadad en stor del av tiden och när det skall fungera igen försvinner han. Märkligt.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Hakan Olsen: Mikael Owilli får gå.
Det borde väl tyda på att både Heino och Iliakis får stanna efter sin try-out?

Kommentera

« · 1376003 · »