Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 984401 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Metal Guru:Det är väl typiskt,Martin som gjorde sin bästa match denna säsong mot HV.Hade varit bra för honom om han kunnat spela.Vi får hoppas att han inte smittat ner nån mer med magsjuka.....

MoDo-Mora IK 2008.02.16
Martin Jansson ut, Håkan Bogg in.

Sv: jan simons
I debatten om Djoos, vet inte om det redan har skrivits och debatterats men mig veteligen så var det sponsorerna som krävde att "Djoos omplacerades"... De körde helt enkelt över styrelsen efter ett stormöte hos en Moraföretagare, styrelsen fick kalla kårar och Djoos avsattes!

Sv: Mora - HV71 4-0
Stigsson: Ja det är helt rätt och jag håller med dig om det, men vi kan iaf säga att det var en av de bäst genomförda matcherna under säsongen. Jag kände mig mer lugn än jag gjort på länge under t ex 3:e perren som ju inte sett helt OK den senaste tiden.

XCarl:
Så eftersom du nu kliver av från denna debatt, så har jag inte längre någon möjlighet att bemöta dina ord riktade till mig, de som kom på den tiden dina inlägg var i fas med din värdighet?

XCarl:
Jag syftade på de inlägg som plockas bort, inte de som ligger kvar.

XCarl:

Under din värdighet?

Nämen jösses! Går det att komma under den?

insu: Snälla Insu, att du kan räkna upp ett hel gäng inlägg som är "värre" formulerat än mina junisar, kan jag förstå, men att hälften skulle vara skulle hålla för en laglig prövning får mig att le.
Nu har jag inte för avsikt att medverka i denna debatt längre, det är under min värdighet, för vi har kommit vid sidan av ämnet, så med all respekt, så stannar jag här.

XCarl: Men jisses! Nu kan inte jag heller vara tyst längre.

"För om jag vore läxing, då kan vissa av er skriva vad som helst, utan att du reagerar.
Men nu råkar det kanske vara en av dina, då gäller andra regler!!!"

Det är ju det som är poängen! Håll nivån på en anständig nivå när det gäller MIK OCH dess supportrar. Ingen av oss blir/mår bättre av diverse sågningar utan tanke och källkritik.
Vad folk sen skriver om våran mest hatade/käraste kollega bryr sig nog inte så många om.

XCarl:
Nu har du ingen aning om vad du snackar om. Jag är moderator på en annan MIK-sajt, där det vissa kvällar i stort sett är en heltidssysselsättning att radera inlägg från leksanssupportrar med samma tonfall som ditt. Och samma sak gäller här inne. Sanningen är snarare tvärtemot det du skriver: tålamodet är större med MIK-supportrar.
Självklart finns det formuleringar som är värre - jag kan på rak arm räkna upp ett helt gäng, varav över hälften är åtalbara. Men det är väl knappast en ursäkt?

insu: Det kanske finns snällare ord som menar samma sak,och det finns säker formuleringar som är än värre, Jag har försökt skriva någonstans därimellan, även om det kan vara svårt all gånger.

För om jag vore läxing, då kan vissa av er skriva vad som helst, utan att du reagerar.

Men nu råkar det kanske vara en av dina, då gäller andra regler!!!

XCarl:
Jag är inte moderator här inne, men om jag var det hade du varit spärrad, rensad, portad, utkastad, borttagen, nollad och raderad vid det här laget.
Den ton du använder mot de vars åsikter avviker från dina ("skämma ut dig", "helt utan IQ" etc) är inte okej i min bok.
Men som sagt: det är inte jag som bestämmer.

Forever MIK: Humor!

Metal Guru: Snälla, hur länge ska du skämma ut dig...Pär har fått sparken som tränare, av Simons, är DU helt utan IQ.

Jag ger Simon ros när han förjänar det, men tyvärr så är det bara ris som Simons har "presterat" på senare tid!

Stigsson:
Jag tycker att det är ovanligt negativt här på forumet!
Mora spelade en bra match, bra mycket bättre än på länge, och det genererade i 3 poäng.
Bara för att man skriver något glädjefyllt så behöver "realisterna" inte skriva ner det.
Jag har sagt till mina vänner att jag skall hålla en positiv attityd till vårat kära Mora IK, efter all turbulens på sista tiden, och det kommer jag att göra.
Se de positiva istället för det negativa, det blir roligare så!

XCarl:
"Att Per Djoos fått sparken som tränare kan du väl inte förneka."

Att Pär Djoos fått sparken är väl förankrat i dags- och kvällspress. Men vad som står där BEHÖVER inte alltid vara helt korrekt. Om du läser följade artikel kan du se vad Simons säger:
"Pär Djoos kommer att erbjudas en annan tjänst i Mora IK men vilken det blir är inte klart ännu."

Pär Djoos har alltså inte sparkats från Mora IK.
Pär Djoos har istället blivit omplacerad. (behöver iofs inte betyda att Pär accepterar omplaceringen.)

Måste fråga, är du någon självutnämnd förföljare av Simons, eller är du bara analfabet?

Tillägger att jag tror att ett av XCarls bekymmer är problem med källkritiken.

XCarl:
Jag har tidigare läst din bifogade länk, och då furundrats över om DT överhuvudtaget har någon inkommande kontroll på sina insändare. Vissa saker som sägs där borde rimligtvis kunna falla under förtal, vilket då DT's Ansvariga Utgivare är ansvarig för.

Snälla XCarl, tala om för mig vad det är i din länk som gör att det är 100% sanning, så att jag borde acceptera det rakt upp och ned.

Jag tror att det som är skrivet där är, är skrivet med ett blå/vitt tangentbord.

Massebros: Nej givetvis håller jag med om att vi gjorde det bra med tanke på alla förutsättningar men superlativen om den bästa matchen för säsongen håller jag inte riktigt med om. Framför allt är jag överlycklig över poängen och då får det se ut hur f*n som helst.

Metal Guru: Måste fråga, är du någon självutnämnd försvarare av Simons, eller är du silly. Att Per Djoos fått sparken som tränare kan du väl inte förneka. Måste ju finnas nån nivå på dina inlägg, eller är du helt befriad från IQ.
Sen beträffande min kritik av Simons, så har den inget med nån aftonhora eller någon annan lika att göra.
Utan min kritik bygger på den erfarenhet jag har av Simons, och andra bekanta. Jag skulle kunna berätta både det ena och det andra, men läs gärna
bifogad länk.

Stigsson: Både du och jag var ju på matchen och vi skall väl inte ta ifrån Mora det berömmet. HV gjorde kanske inte sin bästa match men Mora lät ju de inte spela heller......

horcoff:
Här sågar man Simons friskt.

Tycker mig kunna läsa mellan raderna att vi här har en samling tyckare, som bygger sina åsikter på vad de läst i kvällspressens publikationer, med tonvikt på en rosa blaska med Ros-värderingar.

Mig veterligen har Pär Djoos inte blivit sparkad ett dugg, utan omplacerad - vilket är en jävla stor skillnad. Och bakgrunden till omplaceringen är nog inte till 100% tabellplaceringen.

Överkorsad geting på expertpanelens analys av händelseförloppet..

Tången: Åså var det, det där med bussresan för HV71 ;-)

Puppe: Kul att vi nån gång har en spelare som är på rätt plats vid rätt tillfälle!

SIVASN: Ja nu håller vi tummarna, huvudsaken att vi får spelet att stämma och visar kämpa-anamma.

Konstigt med Hisey, enligt den länkade artikeln så ska han inte vara någon målspruta, verkar som om han verkligen har kommit till sin rätt i Mora.

"– Jag är egentligen ingen målskytt, men pucken hittade min klubba", sade han efter matchen.
.....Hisey spelade tidigare under säsongen i Graz. Där gjorde han totalt tre mål under hela säsongen....

Tången:

Hur ska man sova nu?
Fira hade varit mer normalt,för engångsskull längtar jag till nästa match(Hoppas detta var en vink om vad som komma skall)

Stigsson:

Ja, det var ju en lång bussresa. :)

Nej men ärligt talat. Visst gjorde Mora en bra match, en riktigt bra match. Men vi har lätt för HV, så vi ska inte börja ropa slutspel och hylla Eloranta och Hisey för tidigt.

Jag är och har alltid varit optimist, men även realist. Det såg bra ut idag, fortsätter det så här har vi en bra chans att slippa kval. Men som det är sagt, man ska inte ropa hej...

Tack Mora IK för en jävla bra spelad match och tre viktiga poäng!

Faleij, hej hej!

Slinger:
"Vilken kalasmatch! Det måste vara den bästa matchen på säsongen!"
Bästa matchen? men definitivt den viktigaste segern för fortsättningen.
Fy fan vad bra!

Stigsson:
Grattis till en skön vinst ikväll och se till och klättra förbi minst två lag nu .

SIVASN: Ja chansen finns ju.

Stigsson: Jag kanske överdrev lite men spelarna såg verkligen ut att ha roligt!
Vi håller tummarna att detta är början på något nytt!

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
horcoff: Rolig seger även om inte spelet var det bästa! Fan vad skööönt! Ta en spliff i lugn och ro och bara jazza! Skoja bara, sköt om dig så hörrs vi!

Puppe:

Jag känner mig åxå optimistisk,om mitt drömsenario slår in så ser tabellen ut så här efter Lördagen:

10.Luleå 55
11.Brynäs 54
12.Mora 54

Man kan ju hoppas :)

Slinger: Vi får nog stilla berömmet lite. Motståndet var långt under isen idag så det krävs nog ytterligare höjning av vår egen kvalité för att detta ska gå vägen.

Vilken kalasmatch! Det måste vara den bästa matchen på säsongen!
Spelarna hade roligt och verkar ha fått spela på ett sätt som de trivdes med.
Undrar hur länge sen det var Leksand slog HV med 4-0, vet du det Mattias-74 :-)

Tången:F#n vilken skön seger. Det här var första måste matchen.
Var på väg att stanna hemma men kände så starkt att det skulle bli vinst, synd att de inte gjorde ett mål till så att tipset gått hem ;-)

SIVASN: Nästa match mot Modo. Vi har ju ganska bra statistik mot Modo också, så jag är lite småoptimistisk på ett par poäng på bortaplan.

morahockey: det går att skriva flera meddellanden i samma föns
ter ( nu blev det väl för mycket. )

morahockey: att skriva (såg du!)

morahockey: faktiskt

Tången: Det går

morahockey: Hej! Morahockey

Jo1: Dahlman var med på värmningen men klev av precis före matchen med ont i knät.

SIVASN:

Imponerande att se jobbet som läggs ner idag av ALLA spelare.
Alla anammade det "nya" sättet att spela på och resultatet uteblev ju inte.

Metal Guru:

En väl genomförd match, helt enligt de ritningar Kari dragit upp.
Det bästa jag sett MIK göra denna säsong.

kjelleman:
Ja, den var vacker.

Fin plock av Pitten på straffen . Iskall.

« · 984401 · »