Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MoDo-Mora IK 2008.02.16

986286 · » Till forumet


Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
morahockey:

Sow?

Tycker vi gör en bra match så långt, synd att vi är så bajsnödiga i pp bara. Men absolut inte omöjligt att ta 3 pinnar ikväll.

Och domaren. Vad ska man säga? Petig, men konsekvent. Får man ändå ge honom. Men lite mer kan man väl ändå släppa?
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Sow far
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Mike Skinner: J när han sa: Ja ssss..so far
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Haha, jag tror nog Adam Andersson missade mediaträningen. Fan vad skönt, det är ju så där det ska vara.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Slinger: Ja vi har spelat bättre borta än hemma mot frölunda.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Efter att varit o kollat live på Frölunda-Djurgårn i lördags så finns det mycket som tyder på en Moraseger idag... Frölunda fick flera bra spelare skadade, deras PP var uruselt, deras spel i egen zon var mycket svajjigt.. Får vi lika bra tryck som vi fick mot HV i första peridoen så kommer vi att göra flera mål bakom deras målis.. In med flera spelare framför mål o skym målisen.. Djurgårn spelade smart och tog vara på Frölundas felpassningar.. Det gäller att kontra snabbt för deras forwards var gång på gång efter i kontringarna...

Satt i Scandinavium i lördags och jublade över att Mora ledde med 3-1 efter första perioden.. Sedan gick rullgardinen ner i andra.. Jag hoppas att Kari får igång killarna igen som vi spelade mot HV o första perioden mot Modo.

Jag tror på seger ikväll iallfall efter att sett Frölunda i lördags..

WEPPA SÅ KLART
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
morahockey:
Med en schysst crosschecking i ansiktet så har Kallio spelat klart för kvällen...
Skämt och sido, JA det var ett skämt!, så hoppas jag att MIK kan hålla en tung forechecking och att hjältarna kan störa Frölundas bästa spelare så pass mycket att dessa ej kommer i nåt poängprotokoll.
Jag hoppas på poäng ikväll och jag hoppas att det är bra tryck i hallen!
Väl mött!
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Ja vi drar ju på oss utvisningar och tappar markeringarna i försvarspelet i varje match som vi förlorar! Även om Mora leder tex med 3-0 så är man ju aldrig säker när det gäller Mora.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Stigsson: Ja han är ju farlig vid mål. Men vi kommer att ha en anna jobbig jävel emot oss. Och den personen är Tomi Kallio. Han brukar göra mål mot oss.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Metal Guru: Vet inte om det är bra att ha Pitten i mål ikväll.
Tycker att Lasse ska stå eftersom Pitten gjorde en dålig match senast!
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Knogen: Bukefalos:

Matchen mot Modo fick killarna en härdsmälta, hade de fortsatt lika i andra och tredje som de gjorde i första så hade de vunnit matchen. Försvarsspelet har sett betydligt bättre ut sen Kari tog över, är inte alls detta duttande och tafatta jagandet efter puck längre.
Jag anser att spelarna vi har i laget nu inte är sämre än nåt annat, problemet nu är att det är för många som underpresterat denna säsong.
Både Boggen och Elomo gjorde uppåt 30-40 poäng ifjol och är inte i närheten av det i år.
Dahlman har inte vart dålig men inte producerat poäng i den mån jag hade förväntat mig.
Bland backarna är det väl som förväntat ingen som är någon direkt poängmaskin.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Stigsson:

Ni slipper ju inte Kallio, Andersson Johnsson så nog lär ni få häcken full ändå skall du se :-)
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Metal Guru: Den där Plüss brukar vara en jobbig jävel att ha emot sig, skönt att han missar kvällens match.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Bukefalos:
Skogs uttalar sig lite revanchsuget.
Pitten i mål, Pierre och Toni fortfarande borta.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Tubest:
Håller delvis med. I inledningen av en match är ju lagen ofta lite avvaktande, vilket gynnar ett högt stressande MIK. Men när sedan det andra laget har hamnat i underläge och flyttar fram positionerna blir det tydligt, att MIK ofta går bort sig och bjuder på alldeles för enkla lägen. Detta tycker jag illustrerades tydligt i går.

Tycker absolut att den största bristen i år har varit defensiven och förmågan att spela smart i ledning. Dessutom vill jag påstå att spelarmaterialet bäst lämpar sig för destruktiv försvarshockey. Publikfrieriet får anstå till nästa säsong.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Tubest:

Couldn´t agree with you more. Det jäkliga är ju att det syns så tydligt på killarna. Istället för ett nedböjt huvud och ögonbryn spända i ett V som de kan ha i början av matcherna, eller när de ligger under, så ser de närmast ängsliga ut, börjar förlkora närkamper och släpper ifrån sig puckarna för lätt. De äts upp. Helt i onödan.

Visst har vi klarat oss på att spela på ledning ändå, men det har skett med guds försyn många gånger. De gånger vi gjort det, och det känns lugnt och tryggt, har kanske varit vid ett par tillfällen på hela säsongen.

Övermod, som Bukefalos rörde vid, är inte heller särskilt lyckat. Det såg vi prov på igår. Däremot MÅSTE killarna behålla viljan och jävlaranammat. Det är förlusten av det som vi förlorat många matcher på tidigare. En mental fråga, helt klart.

Igår borde vi kunnat avgjort matchen i första, men förlorar med 6-3. Ett klockrent exempel. Finns mycket att jobba på för Kari på det området.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Bukefalos:
Anfalla måste man ju göra men inte huvudlöst, tycker det har sett riktigt bra ut när laget har flyttat upp laget och stressar högre upp.
Motståndarna stressas till misstag och deras uppspel fastnar oftast i mitten, men det gäller att alla gör sitt.

Lägga sig ner och bara slå sarg ut det håller aldrig, det har vi sett många prov på under säsonger som gått.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Bukefalos: -Anfall bästa försvar- menade jag inte ordagrant, utan kanske bättre med -våga vinna-.
Jag tror nog Kari kan ingjuta spelarna självförtroende.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Bukefalos:

Håller helt med horcoff Mora har aldrig klarat av å backa hem vid ledning!! Kör på som om vi låg under ända in i kaklet!!
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
horcoff:
Anfall som bästa försvar?
Var det inte den metoden som MIK praktiserade i andra perioden i går och som bland annat resulterade i att Modo kom tre mot noll i ett anfall?
Övermod anser jag.

Tror bestämt att MIK:s förmåga att spela tråk-hockey, blir avgörande för lagets fortsättning.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Bukefalos:
" Ja, förmågan att knyta ihop säcken tror jag kan bli nyckeln för att en eventuell KS ska sluta lyckligt för våran del."

Jag tror nog att det sitter mellan öronen och de blir alldeles för rädda om poängen vid ledning.

-Anfall är bästa försvar-
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Knogen:
Ja, förmågan att knyta ihop säcken tror jag kan bli nyckeln för att en eventuell KS ska sluta lyckligt för våran del.
För min del får man gärna, efter att man skaffat sig en ledning, tråka ihjäl motståndet genom att spela äckligt disciplinerat och sarg ut.

Ska tilläggas att ledningen då bör vara minst två måls marginal, samt inte mer än en period kvar att spela.
Så kom igen Mora - visa dig från din mest tråkiga och destruktiva sida, så kommer det här att ordna sig.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Rättar mig själv (innan Ola kommer och nyper mig i örat ;-)

"...d.v.s. ofta i sistaperioden."

Det där kanske inte alls stämmer. Vi har säkert haft ledning inför andra perioden också vid några tillfällen, utan at sjunka tillbaka. Det är dock främst vid sistaperioderna som vi sjunkit tillbaka för mycket förut och försökt spela på resultat.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Bukefalos:

Jag håller med dig. Ofta är det dock - tycker jag mig ha märkt - i samband med att vi går in i en period i ledning, d.v.s. ofta i sistaperioden. Det verkar dessvärre finnas någon slags rädsla för att förlora poängen man har, och en sådan rädsla innebär allt som oftast ett avvaktande, rädhågset spel som hungriga jagande lag sällan missar chansen att utnyttja.

Det har inte bara av mig upprepats under hela säsongen, men vi måste verkligen kriga HELA matcherna. Ända in till kaklet.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Tycker MIK ofta denna säsong i matcher varvat riktigt bra perioder, för att sedan i följande period, tappa i både tempo och koncentration. Mycket kan nog förklaras ligga på det mentala planet - men jag kan inte låta bli att fundera över om årets trupp är lite för dåligt tränad?

Vet att t.ex. Arvedson inte var ett dugg imponerad av den träningsmängd MIK stoltserade med.
Vad kan Lisspers frånvaro under barmarksperioden haft för betydelse?
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
SIVASN:
Vi brukar inte vara sådana trådfetischister här, men jag får väl ta tag i det hela då.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Metal Guru:

Vad har det med MoDo-Mora å göra ;)

(kunde inte låtabli hehe)
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
titran:
Det finns ett jättebra sätt att slippa se eländet.
Jag plockade fram en vinylplatta och spelte hela Hellbound Train med Savoy Brown. Den Carola Kebabpizza är inte född som kan stå emot en så'n urkraft.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Ola: metal guru brukar censurera mina inlägg,synd att han inte jobbar på svt!!!
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Ola: Jag åt korv,nu tar vi Göteborgarna!!
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
SIVASN:
Kebebpizza var väl bra? Att Luleå och Brynäs förlorade var dock ännu bättre.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
titran: Tittar med dottern fy fan va dåååligt vart tog ABBA vägen,inget får va som för,-kom tilbax Lasse Berghagen allt är förlåtet!!
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
titran: inget inlägg på 8 minuter...ska jag tolka det som att melodifestivalen är hetare än MIK?
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
titran: glömde smileyn..;)
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Metal Guru: men snart ska du få moderera när jag tänker tala om vad en styrelsemedlem sa....en eller två whiskey till så...
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Metal Guru: Du kan ju gärna börja städa nu ;-) undertecknad.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Metal Guru: oki vi lägger en isbit i glaset!
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
titran å SIVASN:
Ta det isigt nu va.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
SIVASN: ähh va då? hur jävla sopiga mik är eller kommer att bli så kommer dom att vara NO1!!!oavsett vad som händer!Sen att vi har skit i ledningarna och att vissa spelare lirar mer med agenter och plånbok ,det skiter jag i.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
titran: Tänker du byta hockeylag?
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Stigsson:Måste ju testa Räcka ut tungan
Kommentera


Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
SIVASN: div 2 alltså
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
titran: Kanske värmland va vet jag,de e så långt ner så de lika gärna skulle kunna vara skåne.
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
SIVASN: ok,mellan oreho och midsommar alltså..
Kommentera


Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
källan: var i sverige ligger skövde! småland?
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
sold: Nån som leker med sina nyvunna HS+ verktyg?
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
sold:Mikmusik uppdaterad med bilder från HV matchen mm.....
Kommentera

Sv: MoDo-Mora IK 2008.02.16
Metal Guru:Anders Burström dyngrak när han skrev artikeln??????
Tydligen så har vi fått en ny målis vid namn Kari Pitkämäki och en spelare vid namn Fredrik Wargh......
Kommentera

986286 · »